Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový VW Multivan zná první českou cenu. Naftu zatím nespaluje

27 komentářů

Arese
...se cca 3/4 produkce prodávalo s motory TDI, takže tyto motory VW u nové generace nabídne až jako poslední. Jak "logické"! VW prostě všemi svými nynějšími kroky dává ostentativně najevo, že požadavky jeho zákazníků je to úplně to poslední, co ho zajímá.... 😲 😲 😲 :no:
P.S. A jako třešničku na tomto velmi trpkém dortu VW u nového Multivanu úplně zrušil manuální převodovku!!! 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
ericn
Spíš bych řekl, že skoro 100% Téček minulé generace bylo prodáno s TDI 😉 Dost pochybuju, že ten kdo tohle auto bude chtít, sáhne po benzinu nebo hybridu…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak mávat s fofklackem v boudě je stejná zábava jako jezdit pomalu za 12 litrů od pumpy k pumpě.
Aleš Puchmeltr
"Nový Multivan je jako na míru střižený pro rodiny a aktivní sportovce.
Základní verze, tedy krátké provedení ve výbavě Multivan s motorem 1.5 TSI startuje na částce 1.202.103 Kč. "
Potřebuje toto ještě komentář ? Navíc bez dieselu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V dodávce bych asi fofrklacek mít nemusel. Ale zase je to s automatem o 50 000 dražší což se vždy počítalo.
Znamená to že se VW "zbavuje" nepotřebných zákazníků.
Asi to mají spočítané, tak jen tak dál, Helmuti !!!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A nebude to poněkud neekonomické, když jich bude jen 1/4?
Ale Helmuti z VAGu ví swoje.
Šimpanz
T6.1 se vyrábí a bude vyrábět paralelně s T7 a ten má naftu i manuál. Takže wocogo?
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím, ale řekl bych, že tu oranžovoučkou barvičku ocení 10 z 10ti fiflen. Tak jaký nezajímá 😄 😄 😄 😄
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
T7 bych bral klidně s 2.0TSI - ideálně i s AWD. Při nájezdu okolo 10000 km ročně spíš potěší klidnější chod motoru a nezávislost na AdBlue. Největší mínus T7 shledávám v absenci intuitivního (tlačítkového) nastavování ventilace...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To nikdy, protože rozdíl ve spotřebě je velký a nafta je do boudy lepší tahoun.
Avatar - fOE
fOE
Malo smajliku.
IPace
rekneme ze jsem hnidopich a pujdu na spritmonitor, tam dieselovy transporter dosahuje prumeru 8.6 litru na 100km (5150 vozidel), a benzinova varianta tam dosahuje na 12.23 litru na 100km (689 vozidel ale mnohem sirsi paleta modelu a rocniku, od puvodnich bussu T2 az po 6 valce a Californie), takze rozdil 3.6 litru je vesmes hodne zanedbatelny rozdil

pokud to skrouhneme na T od roku 2011, tak benzin vychazi na 12.32 litru na 100km a diesel na 8.72 litru na 100km, opet tedy smesny rozdil 3.6 litru, a primo tento model o kterem je tento clanek neni dodavka, ale vesmes rodinne MPV ktere bude slouzit treba na jizdy na dovolenou nebo nebo jako hotelove taxiky a da se predpokladat ze prodejne bude velkou cast tvorit ona plug-in hybridni varianta a ktera se v rezimu taxiku napohodu dostane pod prumery naftaku a v pripade rodinnych aut bude mit pravdepodobne dost male rocni najezdy a to co by clovek usetril veskutecnosti neusetri, protoze u nafty bude zapotreby pocitat s naklady na adblue, drazsi olej a take drazsi servis, nehlede na fakt ze v pristich letech pujde nafta vyrazne nad cenu benzinu 😉

narozdil od tebe ja pri porizeni auta koukan na cele TCO a take na vyhled ruznych cen ktere me muzou behem tech let to TCO dost vyrazne ovlivnit, a diesel proste neni neco co by nahravalo pro pristi roky, spise je to pritez u ktere se da ocekavat ze provoz auta prodrazi o chystane poplatky treba na palivech nebo mistnich omezenich pro diesely 😉

takze pokud bych chtel kupovat tento Multivan, o kterem je tento clanek, tak bych z hlediska TCO zvolil jednoznacne plug-in hybridni variantu, na dobu 4-6 let a najezd 100-150 tisic km za danou dobu to bude vychazt jako nejekonomictejsi varianta, a to i z duvodu ze za ty 4-6 let bude mit procentualne nejvetsi zustatkovou hodnotu pri prodeji dalsimu majitely 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jo tak i40, jde tady o benzínovou dodávku.
IPace
a ty rozdily ve spotrebe beres odkud, z 20 let starych testu a 20 let starych aut? dneska ty benzinaky umej jezdit taky za 8-10 v takovych to autech

ve firme jsme jiz vsechny nafty poslali do sveta dokud to jeste melo nejakou cenu, ale z hlediska TCO byli ty podsledni naftaky drazsi nez benzinaky ktere mame jeste ve firme 3, a to meli a maj ty auta najezdy 40 tisic plus za rok, kdy naftova i40 1,7-104kW zrala za celych 5 let co ve firme byla prumer cca 7,8 na 100, a benzinova i40 s 2 litrem 121kW zere dlouhodobe po 4 letech pouzivani 8,1 na 100, na palivu tedy naprosto smesnej rozdil a mnohem vic desive jsou ucty za dalsi polozky ohldne tech motorizaci kde diesely z delsiho lediska s najezdy 150kkm+ totalne propadaj a ty auta ac maj kazdorocni servisy byli v pripade nafty a to vicero znacek dost katastrofa
futurama
Jaké trošku větší rodinné auto teď stojí méně jak MEGA?
ericn
Jenže tohle má z Multivanu jen jméno a má blíž k Sharanu než Téčku. Argumentuješ tu Kodiqem RS, ale ten má pod kapotou 240-245k koní a 4x4 za ty peníze 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty srovnáváš ty malé prcky s boudou??? Co tak vzít rozum do hrsti. MB V v benzínu vůbec není a ty všechny dodávky od PSA taky ne. Benzín umí být v úsporný, ale tlačit na dálnici ten vzduch už za málo neumí. No a elektrika je úplná katastrofa.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Lepší tahoun - určitě si pod tím představuješ víc krouticího momentu. Příkla😜
2.0D s jedním turbem - co vím, tak max. 430 Nm - Jaguar
2.0T s jedním turbem - např. BMW M235i 450 Nm, když neberu "extrémní" motor z M-B A45AMG, nebo Ford 1.0EB nějakých 230 Nm...
Takže zážehový motor může být stejný "tahoun", jako vznětový. Samozřejmě u benzínu je potřeba snížit statický kompresní poměr, což jde proti účinnosti, proto se výrobci zpravidla vyhýbají vysokému točivému momentu na litr objemu.
AntiSkoda
Měli by to přejmenovat na MultiHnus, to je strašný desing.
ericn
Kombinace 2.0TSI a 4mot (pokud bude) u této krabice bude asi hodně žravá. No ale jak říkáš - pokud ti jde o klidný chod a dáš za spíš Sharana přes 1,5mil Kč, proč ne 😉
topten
naklady nedela jen cena paliva. pripravovanym srovnanim zdaneni benzinu a nafty prijdou naftaky o neopravnenou vyhodu nizsiho zdaneni nafty
a jak pise dzakobo, i obycejnej benzinak muze mit slusnej tocivej moment - vedle 1.0eb treba i tuctovej 1.0tsi 81kW ma 200Nm z litru, tolik ma az vrcholna 2.0tdi
nejprodavanejsi bude nejspis hybrid, tam se tech 200tis navic ztrati. jen skoda, ze to nebude s benzinovym dvoulitrem
Mig_35
jaký to má smysl řešit, když auto zadané do výroby tady bude za rok...
Avatar - Mikesus
Mikesus
50tis u takových aut se zas tolik nepočítá. To je problém u lowendů a sociálních vybav. U aut 1M+ fakt 50tis nikoho nevytrhne. A jestli ano, už nakupuje auto, na které v reálu nemá. Tech 50tis je hezký bonus, ale nic zasadniho
Avatar - Mr-T
Mr-T
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mr-T
Mr-T
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scadar
Multivan nikdy nebyl levný zboží. A lidi prachy mají - podívej se, kolikrát za den potkáš různý Kodiaky RS, Passaty v Highlinu a Superby v Laurinu, ale i Q5ky, X3ky atd... ostatně i těch Multivanů člověk potká dost.
topten
takze nafta bude mit objemove o 10.5% vyssi spotrebni dan nez benzin.
u nas je litr benzinu zdanenej spotrebni dani 12.84kc, takze nafta se zvedne ze soucasnych 9.90 na 14.20kc/litr (12.84*1.105), tedy zdrazeni o 4.30 bez DPH, resp. 5.20 s DPH + 5% marze, tedy o 5.50 na stojanu.
tedy jestlize prumerna cena nafty dnes je 33.79kc/litr, tak bude pres 39kc/litr proti 35.41kc/litr benzinu.
a v tom pripade se nafta oproti benzinu pri celkovych nakladech zrejme nevyplati ani do takovyho auta jako je multivan, takze tam je logicky benzinak