Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Multivan zná první českou cenu. Naftu zatím nespaluje

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Kultovní Multivan se před časem představil v nové generaci, kterou lze nyní na českém trhu předobjednat.

Již od počátku předprodeje je možné objednat nový Volkswagen Multivan ve dvou délkách a třech výbavových stupních. Zákazníci mohou sáhnout po zážehových čtyřválcích 1.5 TSI o výkonu 100 kW, případně 2.0 TSI (150 kW). Alternativu představuje novinka v podobě plug-in hybridu, jehož základem je benzinová čtrnáctistovka. Kombinovaný výkon má hodnotu 160 kW. Všechny motorizace se pojí výhradně se samočinnou převodovkou.

Oficiálně bude Multivan na český trh uveden počátkem ledna příštího roku, agregát 2.0 TDI doplní paletu později. „Nový Multivan je jako na míru střižený pro rodiny a aktivní sportovce. Díky nově vyvinutému systému variability sedadel a zavazadlového prostoru je ideálním vozem pro bezpočet požadavků na mobilitu,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky VW Užitkové vozy.

Video se připravuje ...

Vyjma dvou délek karoserie mají zákazníci na výběr z výbavových stupňů Multivan, Life a Style. Základní verze, tedy krátké provedení ve výbavě Multivan s motorem 1.5 TSI startuje na částce 1.202.103 Kč. Podrobný ceník se dozvíme s oficiálním startem prodeje a spuštěním konfigurátoru.

Nový Multivan přijíždí na platformě MQB, jíž sdílí třeba s osmou generací Golfu. Vyjma evolučního designu láká také na nové bezpečnostní a asistenční systémy. Třeba na částečně asistovanou jízdu od 0 do 210 km/h. Nezapomnělo se ani na variabilitu, sedačky v zadní části kabiny jsou snadno nastavitelné a vyjímatelné, kufr delší verze pak poskytne objem až 4053 litrů. Do obou variant se vejdou třeba i jízdní kola.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

23. 10. 2021 09:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
rekneme ze jsem hnidopich a pujdu na spritmonitor, tam dieselovy transporter dosahuje prumeru 8.6 litru na 100km (5150 vozidel), a benzinova varianta tam dosahuje na 12.23 litru na 100km (689 vozidel ale mnohem sirsi paleta modelu a rocniku, od puvodnich bussu T2 az po 6 valce a Californie), takze rozdil 3.6 litru je vesmes hodne zanedbatelny rozdil

pokud to skrouhneme na T od roku 2011, tak benzin vychazi na 12.32 litru na 100km a diesel na 8.72 litru na 100km, opet tedy smesny rozdil 3.6 litru, a primo tento model o kterem je tento clanek neni dodavka, ale vesmes rodinne MPV ktere bude slouzit treba na jizdy na dovolenou nebo nebo jako hotelove taxiky a da se predpokladat ze prodejne bude velkou cast tvorit ona plug-in hybridni varianta a ktera se v rezimu taxiku napohodu dostane pod prumery naftaku a v pripade rodinnych aut bude mit pravdepodobne dost male rocni najezdy a to co by clovek usetril veskutecnosti neusetri, protoze u nafty bude zapotreby pocitat s naklady na adblue, drazsi olej a take drazsi servis, nehlede na fakt ze v pristich letech pujde nafta vyrazne nad cenu benzinu ;-)

narozdil od tebe ja pri porizeni auta koukan na cele TCO a take na vyhled ruznych cen ktere me muzou behem tech let to TCO dost vyrazne ovlivnit, a diesel proste neni neco co by nahravalo pro pristi roky, spise je to pritez u ktere se da ocekavat ze provoz auta prodrazi o chystane poplatky treba na palivech nebo mistnich omezenich pro diesely ;-)

takze pokud bych chtel kupovat tento Multivan, o kterem je tento clanek, tak bych z hlediska TCO zvolil jednoznacne plug-in hybridni variantu, na dobu 4-6 let a najezd 100-150 tisic km za danou dobu to bude vychazt jako nejekonomictejsi varianta, a to i z duvodu ze za ty 4-6 let bude mit procentualne nejvetsi zustatkovou hodnotu pri prodeji dalsimu majitely ;-)
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2021 14:37
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
Jo tak i40, jde tady o benzínovou dodávku.
22. 10. 2021 11:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
a ty rozdily ve spotrebe beres odkud, z 20 let starych testu a 20 let starych aut? dneska ty benzinaky umej jezdit taky za 8-10 v takovych to autech

ve firme jsme jiz vsechny nafty poslali do sveta dokud to jeste melo nejakou cenu, ale z hlediska TCO byli ty podsledni naftaky drazsi nez benzinaky ktere mame jeste ve firme 3, a to meli a maj ty auta najezdy 40 tisic plus za rok, kdy naftova i40 1,7-104kW zrala za celych 5 let co ve firme byla prumer cca 7,8 na 100, a benzinova i40 s 2 litrem 121kW zere dlouhodobe po 4 letech pouzivani 8,1 na 100, na palivu tedy naprosto smesnej rozdil a mnohem vic desive jsou ucty za dalsi polozky ohldne tech motorizaci kde diesely z delsiho lediska s najezdy 150kkm+ totalne propadaj a ty auta ac maj kazdorocni servisy byli v pripade nafty a to vicero znacek dost katastrofa
22. 10. 2021 11:04
Re: pro rodiny ..
Jaké trošku větší rodinné auto teď stojí méně jak MEGA?
22. 10. 2021 10:13
Re: pro rodiny ..
Jenže tohle má z Multivanu jen jméno a má blíž k Sharanu než Téčku. Argumentuješ tu Kodiqem RS, ale ten má pod kapotou 240-245k koní a 4x4 za ty peníze ;-)