Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW Multivan zná první českou cenu. Naftu zatím nespaluje

Kultovní Multivan se před časem představil v nové generaci, kterou lze nyní na českém trhu předobjednat.
Zpět na článek
21. 10. 2021 23:28
22. 10. 2021 10:13
22. 10. 2021 00:15
22. 10. 2021 05:13
21. 10. 2021 14:57
Neuvěřitelné. U minulé generace...
...se cca 3/4 produkce prodávalo s motory TDI, takže tyto motory VW u nové generace nabídne až jako poslední. Jak "logické"! VW prostě všemi svými nynějšími kroky dává ostentativně najevo, že požadavky jeho zákazníků je to úplně to poslední, co ho zajímá.... :-O :-O :-O :no:
P.S. A jako třešničku na tomto velmi trpkém dortu VW u nového Multivanu úplně zrušil manuální převodovku!!! :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Roman Horký
21. 10. 2021 15:00
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
Nevím, ale řekl bych, že tu oranžovoučkou barvičku ocení 10 z 10ti fiflen. Tak jaký nezajímá :-) :-) :-) :-)
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2021 15:04
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
Tak mávat s fofklackem v boudě je stejná zábava jako jezdit pomalu za 12 litrů od pumpy k pumpě.
Avatar - fOE
21. 10. 2021 15:36
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
Malo smajliku.
Avatar - WinDiesel
21. 10. 2021 15:53
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
V dodávce bych asi fofrklacek mít nemusel. Ale zase je to s automatem o 50 000 dražší což se vždy počítalo.
Znamená to že se VW "zbavuje" nepotřebných zákazníků.
Asi to mají spočítané, tak jen tak dál, Helmuti !!!
Avatar - Mikesus
22. 10. 2021 07:06
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
50tis u takových aut se zas tolik nepočítá. To je problém u lowendů a sociálních vybav. U aut 1M+ fakt 50tis nikoho nevytrhne. A jestli ano, už nakupuje auto, na které v reálu nemá. Tech 50tis je hezký bonus, ale nic zasadniho
21. 10. 2021 15:57
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
T6.1 se vyrábí a bude vyrábět paralelně s T7 a ten má naftu i manuál. Takže wocogo?
Avatar - WinDiesel
21. 10. 2021 16:49
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
A nebude to poněkud neekonomické, když jich bude jen 1/4?
Ale Helmuti z VAGu ví swoje.
21. 10. 2021 16:46
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
Spíš bych řekl, že skoro 100% Téček minulé generace bylo prodáno s TDI ;-) Dost pochybuju, že ten kdo tohle auto bude chtít, sáhne po benzinu nebo hybridu…
Avatar - Dzakobo
21. 10. 2021 16:53
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
T7 bych bral klidně s 2.0TSI - ideálně i s AWD. Při nájezdu okolo 10000 km ročně spíš potěší klidnější chod motoru a nezávislost na AdBlue. Největší mínus T7 shledávám v absenci intuitivního (tlačítkového) nastavování ventilace...
21. 10. 2021 22:12
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
Kombinace 2.0TSI a 4mot (pokud bude) u této krabice bude asi hodně žravá. No ale jak říkáš - pokud ti jde o klidný chod a dáš za spíš Sharana přes 1,5mil Kč, proč ne ;-)
Avatar - Mr-T
22. 10. 2021 00:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2021 08:35
Re: Neuvěřitelné. U minulé generace...
jaký to má smysl řešit, když auto zadané do výroby tady bude za rok...
21. 10. 2021 21:43
blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
takze nafta bude mit objemove o 10.5% vyssi spotrebni dan nez benzin.
u nas je litr benzinu zdanenej spotrebni dani 12.84kc, takze nafta se zvedne ze soucasnych 9.90 na 14.20kc/litr (12.84*1.105), tedy zdrazeni o 4.30 bez DPH, resp. 5.20 s DPH + 5% marze, tedy o 5.50 na stojanu.
tedy jestlize prumerna cena nafty dnes je 33.79kc/litr, tak bude pres 39kc/litr proti 35.41kc/litr benzinu.
a v tom pripade se nafta oproti benzinu pri celkovych nakladech zrejme nevyplati ani do takovyho auta jako je multivan, takze tam je logicky benzinak
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2021 06:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
To nikdy, protože rozdíl ve spotřebě je velký a nafta je do boudy lepší tahoun.
Avatar - Dzakobo
22. 10. 2021 08:01
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
Lepší tahoun - určitě si pod tím představuješ víc krouticího momentu. Příklad:
2.0D s jedním turbem - co vím, tak max. 430 Nm - Jaguar
2.0T s jedním turbem - např. BMW M235i 450 Nm, když neberu "extrémní" motor z M-B A45AMG, nebo Ford 1.0EB nějakých 230 Nm...
Takže zážehový motor může být stejný "tahoun", jako vznětový. Samozřejmě u benzínu je potřeba snížit statický kompresní poměr, což jde proti účinnosti, proto se výrobci zpravidla vyhýbají vysokému točivému momentu na litr objemu.
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2021 10:02
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
Ty srovnáváš ty malé prcky s boudou??? Co tak vzít rozum do hrsti. MB V v benzínu vůbec není a ty všechny dodávky od PSA taky ne. Benzín umí být v úsporný, ale tlačit na dálnici ten vzduch už za málo neumí. No a elektrika je úplná katastrofa.
22. 10. 2021 08:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
naklady nedela jen cena paliva. pripravovanym srovnanim zdaneni benzinu a nafty prijdou naftaky o neopravnenou vyhodu nizsiho zdaneni nafty
a jak pise dzakobo, i obycejnej benzinak muze mit slusnej tocivej moment - vedle 1.0eb treba i tuctovej 1.0tsi 81kW ma 200Nm z litru, tolik ma az vrcholna 2.0tdi
nejprodavanejsi bude nejspis hybrid, tam se tech 200tis navic ztrati. jen skoda, ze to nebude s benzinovym dvoulitrem
22. 10. 2021 11:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
a ty rozdily ve spotrebe beres odkud, z 20 let starych testu a 20 let starych aut? dneska ty benzinaky umej jezdit taky za 8-10 v takovych to autech

ve firme jsme jiz vsechny nafty poslali do sveta dokud to jeste melo nejakou cenu, ale z hlediska TCO byli ty podsledni naftaky drazsi nez benzinaky ktere mame jeste ve firme 3, a to meli a maj ty auta najezdy 40 tisic plus za rok, kdy naftova i40 1,7-104kW zrala za celych 5 let co ve firme byla prumer cca 7,8 na 100, a benzinova i40 s 2 litrem 121kW zere dlouhodobe po 4 letech pouzivani 8,1 na 100, na palivu tedy naprosto smesnej rozdil a mnohem vic desive jsou ucty za dalsi polozky ohldne tech motorizaci kde diesely z delsiho lediska s najezdy 150kkm+ totalne propadaj a ty auta ac maj kazdorocni servisy byli v pripade nafty a to vicero znacek dost katastrofa
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2021 14:37
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
Jo tak i40, jde tady o benzínovou dodávku.
23. 10. 2021 09:45
Re: blizi se novy zdaneni paliv podle CO2
rekneme ze jsem hnidopich a pujdu na spritmonitor, tam dieselovy transporter dosahuje prumeru 8.6 litru na 100km (5150 vozidel), a benzinova varianta tam dosahuje na 12.23 litru na 100km (689 vozidel ale mnohem sirsi paleta modelu a rocniku, od puvodnich bussu T2 az po 6 valce a Californie), takze rozdil 3.6 litru je vesmes hodne zanedbatelny rozdil

pokud to skrouhneme na T od roku 2011, tak benzin vychazi na 12.32 litru na 100km a diesel na 8.72 litru na 100km, opet tedy smesny rozdil 3.6 litru, a primo tento model o kterem je tento clanek neni dodavka, ale vesmes rodinne MPV ktere bude slouzit treba na jizdy na dovolenou nebo nebo jako hotelove taxiky a da se predpokladat ze prodejne bude velkou cast tvorit ona plug-in hybridni varianta a ktera se v rezimu taxiku napohodu dostane pod prumery naftaku a v pripade rodinnych aut bude mit pravdepodobne dost male rocni najezdy a to co by clovek usetril veskutecnosti neusetri, protoze u nafty bude zapotreby pocitat s naklady na adblue, drazsi olej a take drazsi servis, nehlede na fakt ze v pristich letech pujde nafta vyrazne nad cenu benzinu ;-)

narozdil od tebe ja pri porizeni auta koukan na cele TCO a take na vyhled ruznych cen ktere me muzou behem tech let to TCO dost vyrazne ovlivnit, a diesel proste neni neco co by nahravalo pro pristi roky, spise je to pritez u ktere se da ocekavat ze provoz auta prodrazi o chystane poplatky treba na palivech nebo mistnich omezenich pro diesely ;-)

takze pokud bych chtel kupovat tento Multivan, o kterem je tento clanek, tak bych z hlediska TCO zvolil jednoznacne plug-in hybridni variantu, na dobu 4-6 let a najezd 100-150 tisic km za danou dobu to bude vychazt jako nejekonomictejsi varianta, a to i z duvodu ze za ty 4-6 let bude mit procentualne nejvetsi zustatkovou hodnotu pri prodeji dalsimu majitely ;-)
21. 10. 2021 23:08
pro rodiny ..
"Nový Multivan je jako na míru střižený pro rodiny a aktivní sportovce.
Základní verze, tedy krátké provedení ve výbavě Multivan s motorem 1.5 TSI startuje na částce 1.202.103 Kč. "
Potřebuje toto ještě komentář ? Navíc bez dieselu.
Rozbalit vlákno
4
21. 10. 2021 23:28
Re: pro rodiny ..
Multivan nikdy nebyl levný zboží. A lidi prachy mají - podívej se, kolikrát za den potkáš různý Kodiaky RS, Passaty v Highlinu a Superby v Laurinu, ale i Q5ky, X3ky atd... ostatně i těch Multivanů člověk potká dost.
22. 10. 2021 10:13
Re: pro rodiny ..
Jenže tohle má z Multivanu jen jméno a má blíž k Sharanu než Téčku. Argumentuješ tu Kodiqem RS, ale ten má pod kapotou 240-245k koní a 4x4 za ty peníze ;-)
22. 10. 2021 11:04
Re: pro rodiny ..
Jaké trošku větší rodinné auto teď stojí méně jak MEGA?
Avatar - Mr-T
22. 10. 2021 00:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2021 05:13
Sakra
Měli by to přejmenovat na MultiHnus, to je strašný desing.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud