Videa
Martin Vaculík a vstřikování Hyundaie i30: Podrobnější technické video jen tak neuvidíte
36 komentářů
Perfektní video, super. :yes:
Ale, nechápu závěry takového odborníka, jako je pan Vaculík, o naplno otevřené škrtící klapce a tím, že motor už nemůže nic dále nabídnout. Když už tady se popisuje https😐/www.auto.cz/…ici-klapku-99352
proměnné časování rozvodu nahradí funkci škrtící klapky. A tento motor má systém CVVT. Jinak toto se požívá už 20let.
Ale, nechápu závěry takového odborníka, jako je pan Vaculík, o naplno otevřené škrtící klapce a tím, že motor už nemůže nic dále nabídnout. Když už tady se popisuje https😐/www.auto.cz/…ici-klapku-99352
proměnné časování rozvodu nahradí funkci škrtící klapky. A tento motor má systém CVVT. Jinak toto se požívá už 20let.
Už se to probíralo u nové a především drahé Fabie...Proč si ji vlastně kupovat, když HMC nabídne za stejné prachy větší auto a zároveň stále dostatečně malé a vhodné do města. Navíc Kia se 7 letou zárukou.
Edit - to mělo být pro King of rain
Edit - to mělo být pro King of rain
Video som este nevidel, ale v linku co si dal je popisovany variabilny zdvih ventilov a to tento motor nema. Variabilne casovanie skrtiacu klapku nenahradi.
Napsal jsem špatně CVVT, omlouvám se. Hyundai nyní používá CVVD https😐/tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/
A tam už je regulace objemu nasávaného vzduchu ventily určitě. Jinak těch řešení bývá více.
Ale toto nám mělo být sděleno ve videu, pokud už tuto otázku načnou.
Protože ten motor podle zahraničních testů nejezdí hůře než starší atmosféry (spíše lépe), což se někdy traduje, ale je výrazně efektivnější.
A tam už je regulace objemu nasávaného vzduchu ventily určitě. Jinak těch řešení bývá více.
Ale toto nám mělo být sděleno ve videu, pokud už tuto otázku načnou.
Protože ten motor podle zahraničních testů nejezdí hůře než starší atmosféry (spíše lépe), což se někdy traduje, ale je výrazně efektivnější.
CVVT a podobné fičury přidají jen pár procent zátahu. Motor nemůže nabídnout nic víc, protože je to atmosféra a chybí mu to základní - rozumný objem. Ideální kompromis pro taková auta je odjakživa dvoulitr.
Ideální by byl osmiválec :-! . Ale proč v obyč rodinném autě.
Podobné fičury přidávají na efektivitě, neboli minimalizuje spotřebu při optimálním výkonu.
Tak znovu,otevřená klapka ještě neznamená maximální možný nasávaný objem vzduchu v daném cyklu. Nasávaný objem vzduchu do válců regulují ventily. Takže při pedálu akcelerátoru na 30% může být v klidu klapka otevřena na 100% a přitom při sešlápnutí pedálu dále může motor nasávat do válců více směsi než při oněch 30%.Tot´vše.
Podobné fičury přidávají na efektivitě, neboli minimalizuje spotřebu při optimálním výkonu.
Tak znovu,otevřená klapka ještě neznamená maximální možný nasávaný objem vzduchu v daném cyklu. Nasávaný objem vzduchu do válců regulují ventily. Takže při pedálu akcelerátoru na 30% může být v klidu klapka otevřena na 100% a přitom při sešlápnutí pedálu dále může motor nasávat do válců více směsi než při oněch 30%.Tot´vše.
Ono je pro motor samozřejmě výhodnější, když při mírné zátěži by ta regulace množství vzduchu byla dána menším otevřením ventilů při plně otevřené škrticí klapce. Otázkou je, jaké možnosti to CCVT od Hyundaie má.
Do ideálního kompromisu zařazuju i spotřebu a servisní náklady.
Do ideálního kompromisu zařazuju i spotřebu a servisní náklady.
Používají systém CVVD,https😐/tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/ . Informací je na webu docela dost.
Je pravděpodobné, že se jim to dost povedlo.
Ano spotřebu má ta 1,5 DPI výbornou a není moc velký důvod proč by měli být velké servisní náklady. Má to všechny předpoklady ekonomického provozu.
Je pravděpodobné, že se jim to dost povedlo.
Ano spotřebu má ta 1,5 DPI výbornou a není moc velký důvod proč by měli být velké servisní náklady. Má to všechny předpoklady ekonomického provozu.
Ano, vidím tam, že CVVD umožňuje prodlužování a zkracování doby otevření ventilu, což je určitě lepší, než pouhý změna časování CVVT, a umožňuje to částečně nahrazovat škrticí klapku. Jak moc, těžko říct. Ale myslím si, že variabilní zdvih ventilu by přineslo ještě lepší parametry.
V každém případě třeba na dálnici se nic z toho asi neuplatní, protože má motor malý objem.
Servisní náklady jsem zmiňoval v souvislosti s osmiválcem.
V každém případě třeba na dálnici se nic z toho asi neuplatní, protože má motor malý objem.
Servisní náklady jsem zmiňoval v souvislosti s osmiválcem.
CVVD umožňuje plynulou změnu délku zdvihu ventilů. Škoda že veškerá technická debata je naprosto zbytečná.
A dvoulitr, se kterým máš dlouhodobé zkušenosti, by byl možná stejně výkonný, ale spotřeba by byla o 1,5l/100km vyšší, takže neekonomický. To už by nebyla základní ekonomická motorizace.
A dvoulitr, se kterým máš dlouhodobé zkušenosti, by byl možná stejně výkonný, ale spotřeba by byla o 1,5l/100km vyšší, takže neekonomický. To už by nebyla základní ekonomická motorizace.
Četl jsem ten odkaz ještě jednou a změnu délky zdvihu u CVVD tam prostě nikde nevidím. Což ale není tak důležité, i tak to CVVD má schopnost částečně nahradit škrticí klapku a souhlasím, že její plné otevření nemusí znamenat, že motor jede na plný zátah.
Co se týče spotřeb, záleží na trasách. Menší motory šetří palivo na krátkých trasách a ve městě, tam to ten 1,5 l/100 km může být. Hodně ušetří taky těm, co "neumí jezdit" efektivně. Kdo jezdí delší trasy, dálnice, kopcovité trasy, může být nepříjemně překvapen, že o x generací novější motor s udávanou spotřebou nižší o několik litrů ušetří zhruba jen 0,5 l/100 km. Mám stejné trasy, které znám doslova nazpaměť, takže můžu přímo srovnávat.
Co se týče spotřeb, záleží na trasách. Menší motory šetří palivo na krátkých trasách a ve městě, tam to ten 1,5 l/100 km může být. Hodně ušetří taky těm, co "neumí jezdit" efektivně. Kdo jezdí delší trasy, dálnice, kopcovité trasy, může být nepříjemně překvapen, že o x generací novější motor s udávanou spotřebou nižší o několik litrů ušetří zhruba jen 0,5 l/100 km. Mám stejné trasy, které znám doslova nazpaměť, takže můžu přímo srovnávat.
Ešte nedávno nevedeli v Auto.cz prísť tejto značke na meno.
Fňukali a vyhovárali sa, že preto nie sú testy ich vozidiel, lebo Hyundai im nepožičiava autá.
Žeby ješitnosť redakcie?
Pritom o iných autách, v ktorých ani nesedeli, písali a píšu encyklopédie.
A ajhľa, teraz sa okolo nich vrtia - žeby záložný finančný plán vydavateľa na problémy Škody? 😉
Fňukali a vyhovárali sa, že preto nie sú testy ich vozidiel, lebo Hyundai im nepožičiava autá.
Žeby ješitnosť redakcie?
Pritom o iných autách, v ktorých ani nesedeli, písali a píšu encyklopédie.
A ajhľa, teraz sa okolo nich vrtia - žeby záložný finančný plán vydavateľa na problémy Škody? 😉
Nějaký odkaz, že jim nechtěli půjčovat auta? Toho jsem si nikdy od redaktorů nevšiml, včetně toho, ze by kdy nejakymi auty opovrhovali.
Tak si pozri históriu Auto.cz.
Hyundai bol na úplne poslednej koľaji 😉
Hyundai bol na úplne poslednej koľaji 😉
A to znamená, že jim nechtěli půjčovat auta?
Ano, za Vosickeho nemela redakce s lokalnim zastoupenim dobre vztahy (kdo mel?) a nechteli jim pujcovat auta.
On to tam byl jako od začátku prodejů v ČR až do včerejška? To asi ne...Navíc skončil před dvěma lety, což asi není "nedávno".
Redakce si může zapůjčit auto i jinak než přímo od dealera. Jenže ono to takové terno nebylo, aby to stálo za to.
Redakce si může zapůjčit auto i jinak než přímo od dealera. Jenže ono to takové terno nebylo, aby to stálo za to.
NO, ono to nebylo zase těžké. Není tak dávno doba, kdy se HMC opravdu nemohl měřit s koncernem. Ale dnes se už poslední generace Santa Fe může směle měřit s VW. A co se týče elektriky tak v mnohém bude muset ID řadu IONIQ dohánět. Ještě jedna generace všech modelů a Škodovka se stane horší nabídkou.
Už jenom, aby se ty závěry (existuje moderní auto, které je ideální na městský a příměstský provoz) dostalo mezi, jak je pan Vaculík označuje "vesničany" a zjistiti, že Fóbie nebo Scala 1.0 mají také lepší a vhodnější alternativu pro jízdy k Lidlu, na hřbitov, panímámě a 1x do roka třeba na Lipno.
Já bych si takové auto nekoupil, protože máme jedno auto v rodině na všechno a jezdíme často po dálnici. Jako druhé auto na nákupy, rozvozy dětí anebo i pro pizza boys téměř ideální.
Já bych si takové auto nekoupil, protože máme jedno auto v rodině na všechno a jezdíme často po dálnici. Jako druhé auto na nákupy, rozvozy dětí anebo i pro pizza boys téměř ideální.
V clanku je ze auto ma kombinaci primeho a neprimeho vstrikovani. Ve videu ze ma solenoidove neprime vstrikovace tak si pak vyber
https😐/s7g10.scene7.com/…k+-+nov%C3%BDpdf
A za 414 tkč sice v litru ale s automatem DCT, další pecka.
https😐/s7g10.scene7.com/…_Akcni_Familypdf