Videa
Martin Vaculík a vstřikování Hyundaie i30: Podrobnější technické video jen tak neuvidíte
36 komentářů
Nevim, co se snazis rict. Faktem je, ze jim ceske zastoupeni nekolik let nechtelo pujcovat auta. Redakce to tady nekolkrat zminovala.
Už se to probíralo u nové a především drahé Fabie...Proč si ji vlastně kupovat, když HMC nabídne za stejné prachy větší auto a zároveň stále dostatečně malé a vhodné do města. Navíc Kia se 7 letou zárukou.
Edit - to mělo být pro King of rain
Edit - to mělo být pro King of rain
Perfektní video, super. :yes:
Ale, nechápu závěry takového odborníka, jako je pan Vaculík, o naplno otevřené škrtící klapce a tím, že motor už nemůže nic dále nabídnout. Když už tady se popisuje https😐/www.auto.cz/…ici-klapku-99352
proměnné časování rozvodu nahradí funkci škrtící klapky. A tento motor má systém CVVT. Jinak toto se požívá už 20let.
Ale, nechápu závěry takového odborníka, jako je pan Vaculík, o naplno otevřené škrtící klapce a tím, že motor už nemůže nic dále nabídnout. Když už tady se popisuje https😐/www.auto.cz/…ici-klapku-99352
proměnné časování rozvodu nahradí funkci škrtící klapky. A tento motor má systém CVVT. Jinak toto se požívá už 20let.
Ideální by byl osmiválec :-! . Ale proč v obyč rodinném autě.
Podobné fičury přidávají na efektivitě, neboli minimalizuje spotřebu při optimálním výkonu.
Tak znovu,otevřená klapka ještě neznamená maximální možný nasávaný objem vzduchu v daném cyklu. Nasávaný objem vzduchu do válců regulují ventily. Takže při pedálu akcelerátoru na 30% může být v klidu klapka otevřena na 100% a přitom při sešlápnutí pedálu dále může motor nasávat do válců více směsi než při oněch 30%.Tot´vše.
Podobné fičury přidávají na efektivitě, neboli minimalizuje spotřebu při optimálním výkonu.
Tak znovu,otevřená klapka ještě neznamená maximální možný nasávaný objem vzduchu v daném cyklu. Nasávaný objem vzduchu do válců regulují ventily. Takže při pedálu akcelerátoru na 30% může být v klidu klapka otevřena na 100% a přitom při sešlápnutí pedálu dále může motor nasávat do válců více směsi než při oněch 30%.Tot´vše.
Zákon daná záruke nie, ale predlžená už áno. Mňa by hlavne zaujímalo či sú naozaj ceny servisu H/K v ČR tak tragické. Lebo u nás nie sú nijak nadsadené. Jasná autá kde je servis každé dva roky vidu o niečo lacnejšie, ale dvojnásobok to nie je. A rozhodne to nepoloží celkové prevádzkové náklady.
Ano, za Vosickeho nemela redakce s lokalnim zastoupenim dobre vztahy (kdo mel?) a nechteli jim pujcovat auta.
To je pravda, ze za Vošickeho ve vedeni zastoupeni Hyundai CR nepujcoval ACz auta. V te dobe take jel velkou kampan proti Skodovce.
On to tam byl jako od začátku prodejů v ČR až do včerejška? To asi ne...Navíc skončil před dvěma lety, což asi není "nedávno".
Redakce si může zapůjčit auto i jinak než přímo od dealera. Jenže ono to takové terno nebylo, aby to stálo za to.
Redakce si může zapůjčit auto i jinak než přímo od dealera. Jenže ono to takové terno nebylo, aby to stálo za to.
Četl jsem ten odkaz ještě jednou a změnu délky zdvihu u CVVD tam prostě nikde nevidím. Což ale není tak důležité, i tak to CVVD má schopnost částečně nahradit škrticí klapku a souhlasím, že její plné otevření nemusí znamenat, že motor jede na plný zátah.
Co se týče spotřeb, záleží na trasách. Menší motory šetří palivo na krátkých trasách a ve městě, tam to ten 1,5 l/100 km může být. Hodně ušetří taky těm, co "neumí jezdit" efektivně. Kdo jezdí delší trasy, dálnice, kopcovité trasy, může být nepříjemně překvapen, že o x generací novější motor s udávanou spotřebou nižší o několik litrů ušetří zhruba jen 0,5 l/100 km. Mám stejné trasy, které znám doslova nazpaměť, takže můžu přímo srovnávat.
Co se týče spotřeb, záleží na trasách. Menší motory šetří palivo na krátkých trasách a ve městě, tam to ten 1,5 l/100 km může být. Hodně ušetří taky těm, co "neumí jezdit" efektivně. Kdo jezdí delší trasy, dálnice, kopcovité trasy, může být nepříjemně překvapen, že o x generací novější motor s udávanou spotřebou nižší o několik litrů ušetří zhruba jen 0,5 l/100 km. Mám stejné trasy, které znám doslova nazpaměť, takže můžu přímo srovnávat.
CVVD umožňuje plynulou změnu délku zdvihu ventilů. Škoda že veškerá technická debata je naprosto zbytečná.
A dvoulitr, se kterým máš dlouhodobé zkušenosti, by byl možná stejně výkonný, ale spotřeba by byla o 1,5l/100km vyšší, takže neekonomický. To už by nebyla základní ekonomická motorizace.
A dvoulitr, se kterým máš dlouhodobé zkušenosti, by byl možná stejně výkonný, ale spotřeba by byla o 1,5l/100km vyšší, takže neekonomický. To už by nebyla základní ekonomická motorizace.
Ano, vidím tam, že CVVD umožňuje prodlužování a zkracování doby otevření ventilu, což je určitě lepší, než pouhý změna časování CVVT, a umožňuje to částečně nahrazovat škrticí klapku. Jak moc, těžko říct. Ale myslím si, že variabilní zdvih ventilu by přineslo ještě lepší parametry.
V každém případě třeba na dálnici se nic z toho asi neuplatní, protože má motor malý objem.
Servisní náklady jsem zmiňoval v souvislosti s osmiválcem.
V každém případě třeba na dálnici se nic z toho asi neuplatní, protože má motor malý objem.
Servisní náklady jsem zmiňoval v souvislosti s osmiválcem.
Používají systém CVVD,https😐/tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/ . Informací je na webu docela dost.
Je pravděpodobné, že se jim to dost povedlo.
Ano spotřebu má ta 1,5 DPI výbornou a není moc velký důvod proč by měli být velké servisní náklady. Má to všechny předpoklady ekonomického provozu.
Je pravděpodobné, že se jim to dost povedlo.
Ano spotřebu má ta 1,5 DPI výbornou a není moc velký důvod proč by měli být velké servisní náklady. Má to všechny předpoklady ekonomického provozu.
V clanku je ze auto ma kombinaci primeho a neprimeho vstrikovani. Ve videu ze ma solenoidove neprime vstrikovace tak si pak vyber
Ono je pro motor samozřejmě výhodnější, když při mírné zátěži by ta regulace množství vzduchu byla dána menším otevřením ventilů při plně otevřené škrticí klapce. Otázkou je, jaké možnosti to CCVT od Hyundaie má.
Do ideálního kompromisu zařazuju i spotřebu a servisní náklady.
Do ideálního kompromisu zařazuju i spotřebu a servisní náklady.
CVVT a podobné fičury přidají jen pár procent zátahu. Motor nemůže nabídnout nic víc, protože je to atmosféra a chybí mu to základní - rozumný objem. Ideální kompromis pro taková auta je odjakživa dvoulitr.
Napsal jsem špatně CVVT, omlouvám se. Hyundai nyní používá CVVD https😐/tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/
A tam už je regulace objemu nasávaného vzduchu ventily určitě. Jinak těch řešení bývá více.
Ale toto nám mělo být sděleno ve videu, pokud už tuto otázku načnou.
Protože ten motor podle zahraničních testů nejezdí hůře než starší atmosféry (spíše lépe), což se někdy traduje, ale je výrazně efektivnější.
A tam už je regulace objemu nasávaného vzduchu ventily určitě. Jinak těch řešení bývá více.
Ale toto nám mělo být sděleno ve videu, pokud už tuto otázku načnou.
Protože ten motor podle zahraničních testů nejezdí hůře než starší atmosféry (spíše lépe), což se někdy traduje, ale je výrazně efektivnější.
Ceny jsou srovnatelne s konkurenci - mala (1 rok nebo 15000 km = vymena oleje) cca 3000, velka cca 5000 (po 30000) u benzinovych motoru. U dieselu nevim, tam je servisni interval 2 roky nebo 30000 km.
Už jenom, aby se ty závěry (existuje moderní auto, které je ideální na městský a příměstský provoz) dostalo mezi, jak je pan Vaculík označuje "vesničany" a zjistiti, že Fóbie nebo Scala 1.0 mají také lepší a vhodnější alternativu pro jízdy k Lidlu, na hřbitov, panímámě a 1x do roka třeba na Lipno.
Já bych si takové auto nekoupil, protože máme jedno auto v rodině na všechno a jezdíme často po dálnici. Jako druhé auto na nákupy, rozvozy dětí anebo i pro pizza boys téměř ideální.
Já bych si takové auto nekoupil, protože máme jedno auto v rodině na všechno a jezdíme často po dálnici. Jako druhé auto na nákupy, rozvozy dětí anebo i pro pizza boys téměř ideální.
NO, ono to nebylo zase těžké. Není tak dávno doba, kdy se HMC opravdu nemohl měřit s koncernem. Ale dnes se už poslední generace Santa Fe může směle měřit s VW. A co se týče elektriky tak v mnohém bude muset ID řadu IONIQ dohánět. Ještě jedna generace všech modelů a Škodovka se stane horší nabídkou.
To je pravda, ale docela by mne zajimala zkusenost nekoho, kdo nejezdil do autorizaku a pak neco zkusil reklamovat, jak se k tomu automobilka postavila ?
Záruka nesmí být podmíněna servírováním v autorizovaném servisu. V servisní knížce jsou všechny předepsané úkony včetně toho, jaké provozní kapaliny je nutné použít. Takže ti to servírovat může klidně i ten Fanda. Pokud dodrží vše, co je předepsáno, na záruku to nemá vliv.
Jo nové auto a nejezdit do origo servisu, nechat si propadnout záruku, super, ideálně aby to serisoval Fanek Čahráčkuj co má garáž vedle, hodí ti do toho 10w40 protože je nejlepší... Hlavně že ušetříš.. 😁
Nějaký odkaz, že jim nechtěli půjčovat auta? Toho jsem si nikdy od redaktorů nevšiml, včetně toho, ze by kdy nejakymi auty opovrhovali.
Stačí nejezdit do autorizáku a za ušetřené peníze je člověk připravený i na nějakou větší opravu.
Nepochybně. Hyundai dnes je fakt supr nabídka. Z druhé strany si nechá zaplatit na servise.. Celkové náklady pak už tak excelentní nejsou.
Video som este nevidel, ale v linku co si dal je popisovany variabilny zdvih ventilov a to tento motor nema. Variabilne casovanie skrtiacu klapku nenahradi.
Ešte nedávno nevedeli v Auto.cz prísť tejto značke na meno.
Fňukali a vyhovárali sa, že preto nie sú testy ich vozidiel, lebo Hyundai im nepožičiava autá.
Žeby ješitnosť redakcie?
Pritom o iných autách, v ktorých ani nesedeli, písali a píšu encyklopédie.
A ajhľa, teraz sa okolo nich vrtia - žeby záložný finančný plán vydavateľa na problémy Škody? 😉
Fňukali a vyhovárali sa, že preto nie sú testy ich vozidiel, lebo Hyundai im nepožičiava autá.
Žeby ješitnosť redakcie?
Pritom o iných autách, v ktorých ani nesedeli, písali a píšu encyklopédie.
A ajhľa, teraz sa okolo nich vrtia - žeby záložný finančný plán vydavateľa na problémy Škody? 😉
https😐/s7g10.scene7.com/…k+-+nov%C3%BDpdf
A za 414 tkč sice v litru ale s automatem DCT, další pecka.
https😐/s7g10.scene7.com/…_Akcni_Familypdf