Nechci ti brát tvoje iluze, ale s pár věcmi s tebou nesouhlasím:
- Ano, s každou generací/faceliftem je Octavia dražší, ale kvalita dolů nejde. Aktuální OIV má interiér rozhodně lepší než OIII, jak hmatově, tak pocitově.
- Ten SW je zlo, ale po poslední aktuálizaci už funguje spolehlivě, jasně ovládání klimy je pořád na prd, ale narozdíl od VW si můžeš na lištu pod opřít ruku a vždy se trefíš.
- Nádrž měla OI 55l/OII 55l/OIII 50l/ aktuálně 45l, ale nejsilnější motory mají pořád 55l. např 2.0TSI.
A co se týká elektrického ekvivalentu, ten ať si nechají, o ten trh nestojí, zvlášt ne ten firemní ;-)
Neznám preference ostatních, ale za mne: Octavia je každou generaci / facelift dražší a kvalita jde dolů. Dražší je, protože je tam plno zbytečných kravin (které nutí i eurobyrokrati), interiér se nese ve stylu teslizace čili do auta píchneme před kompletací tablet, že to vypadá jak pěst na oko, Snížení objemu nádrže o 15 litrů na 45 u OIII je už jen taková drobnost.. Elektromobil ať si strčí do špic, beztak to bude drahé jak sviňa..
Takže to vypadá, že Škoda zastavila výrobu, protože čeká až si bude moc "nasolit marži" až se začnou dotovat pořízení EV pro podnikatele a budovat nabíjecí body?
Např. tohle:
Národní plán obnovy (NPO) počítá konkrétně s částkou 4,884 miliard korun, kterou si rozdělí podnikatelé (940 + 300 milionů korun), dále největší část si uzme hl. město Praha (2,9 miliard korun), potom část půjde na obytné domy připravené na elektromobilitu (144 milionů korun) a nakonec obce plus kraje si také vezmou část pro sebe (600 milionů korun).
Pokud jde o další programy, tak dotace ve výši 6 miliard korun půjdou z OPD na infrastrukturu, tedy výstavbu dobíjecích stanic. Podnikatelé mají mít možnost si rozdělit 1,7 miliard korun z programu OP TAK, přičemž půjde o dotaci na pořízení nového elektromobilu. Chybět nebude ani program IROP, který má rozdělit 8,2 miliard korun na veřejnou dopravu, tedy pro dopravní podniky a dopravce.
Tak ono je to u Octavie 1 o výšce. Pro 4 vzrostlé tragedie. Pro 4 napoleony ok ;-)
Jenže u té Tesly je to tragédie vždy. U Tesly 3 je výška sedáku nad podlahou něco kolem 30 cm pokud si to pamatuji. To je prostě příšerné!!! A nepomůže ti absolutně NIC. Je úplně jedno jak je sedadlo před tebou.
... a že Okta1 byla vzadu porod.
Pamatuji se jak jsme jedno v 5 jeli jen na oběd, tedy asi 5 minut sem a 5 minut tam.
10 minut trvalo zesardinkování a rozsardinkování.
EU jako celek se zadlužila a dotuje tzv. Green Deal. Z těchto dotací se podporuje všechno kolem elektromobilizmu. Navíc EV dotují členské státy.
Tak to myslel.
Jak vlastně TESLA S a 3 řeší to, aby pasažéři na zadních sedadlech neměli kolena u brady? Co jsem si tak všiml, tak mají Tesly velice malou světlou výšku, ale to přece nemůže stačit. Má snad Tesla nějak výzarně nižší baterii, než mají ostatní? Protože třeba VW zatím z každého EV vyjde vyvýšená obludka...
OMG!!! Tak proč na ty zákazníky Škoda zvysoka se*e??? Proč Škoda předvádí prvotřídní rektálni euroeko aplinismus Ursuly von der Leyenové ???
Z výroby vyhazuje jeden populární model/specifikaci za druhým. A místo toho vyrábí jen to, na čem může nasolit marži díky dotační politice EU???
Pojem "potřeba zákazníka" díky EU a EK dostává zcela novou dimenzí, kdy zákazník nemá právo definovat si vlastní potřebu. Naopak má právo držet hubu a krok a podrobit se diktátu EVropské komise o tom, co může, co má chtít...!!!