Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda prý plánuje také elektrický ekvivalent modelu Octavia, včetně Combi

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Po Enyaqu by měla následovat menší elektrická SUV, časem však automobilka nabídne také elektrický ekvivalent běžných sedanů a kombíků.

Popularita automobilů typu SUV je v posledních letech na vzestupu a jejich nabídka se neustále rozrůstá, k čemuž ostatně přispívá také současný trend elektrifikace. Vozy s vyšší stavbou karoserie totiž kromě jiného umožňují snazší integraci baterií do podlahy a nabízejí ještě více vnitřního prostoru.

Automobilka Škoda by pak měla svou elektrifikaci stavět právě na vozech typu SUV. Již prodávanou Škodu Enyaq iV by tak měl časem doplnit ještě kompaktnější crossover a základem nabídky by se měl v roce 2025 stát malý městský crossover, odvozený od elektrického Volkswagenu ID 2.

Video se připravuje ...

Sázka na vozy typu SUV a crossovery se přitom zdá být rozumnou i při pohledu na prodejní výsledky od začátku roku do konce třetího čtvrtletí, kdy automobilka prodala 99.100 kusů modelů Kamiq, 96.600 kusů modelu Karoq a 82.600 kusů modelu Kodiaq, jak dodává Autocar. Bestsellerem je však se 159.400 prodanými kusy stále Škoda Octavia, což si automobilka dobře uvědomuje.

Jsme zavázaní potřebám našich zákazníků,“ sdělil v rozhovoru pro Autocar Martin Jahn, marketingový šéf automobilky. „V budoucnu se budeme vždy snažit najít tvary a styly karoserie, které naši zákazníci očekávají. Myslím, že budeme i nadále nabízet vozy jako Octavia a Superb. Stále vidíme potřebu těchto vozů, takže budou v nabídce nějakou dobu pokračovat.

Své místo by však tyto vozy měly mít také v elektrické budoucnosti automobilky, naznačil Jahn. „Budeme se snažit přinést auto podobné Octavii, auto s podobným účelem: pro lidi, kteří jsou trochu víc konzervativní, kteří nechtějí SUV, nebo pro firemní vozové parky, které nechtějí mít SUV, ale chtějí jiné tvary karoserie.

Z vyjádření se tak zdá být pravděpodobné, že se Octavia nestane elektromobilem, ale dostane ekvivalent se zcela novým jménem. Podobnou strategii ostatně uplatňuje také mateřský koncern Volkswagen a je tak velmi pravděpodobné, že ji Škoda převezme.

První elektrický sedan značky, nebo možná liftback, by pak stejně jako Octavia měl nabídnout také karosářské provedení kombi, se kterým automobilka dlouhodobě slaví úspěchy. „Tvar Combi je pro Škodu velmi úspěšný a svým způsobem ji definuje,“ dodal Jahn. „Tímto způsobem se budeme dívat také na nové elektromobily. Podobně jako dnes to budou převážně SUV, ale budou i jiné tvary.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

5. 12. 2021 11:12
Re: co už?
Nechci ti brát tvoje iluze, ale s pár věcmi s tebou nesouhlasím:

- Ano, s každou generací/faceliftem je Octavia dražší, ale kvalita dolů nejde. Aktuální OIV má interiér rozhodně lepší než OIII, jak hmatově, tak pocitově.
- Ten SW je zlo, ale po poslední aktuálizaci už funguje spolehlivě, jasně ovládání klimy je pořád na prd, ale narozdíl od VW si můžeš na lištu pod opřít ruku a vždy se trefíš.
- Nádrž měla OI 55l/OII 55l/OIII 50l/ aktuálně 45l, ale nejsilnější motory mají pořád 55l. např 2.0TSI.

A co se týká elektrického ekvivalentu, ten ať si nechají, o ten trh nestojí, zvlášt ne ten firemní ;-)
4. 12. 2021 23:16
Re: co už?
Neznám preference ostatních, ale za mne: Octavia je každou generaci / facelift dražší a kvalita jde dolů. Dražší je, protože je tam plno zbytečných kravin (které nutí i eurobyrokrati), interiér se nese ve stylu teslizace čili do auta píchneme před kompletací tablet, že to vypadá jak pěst na oko, Snížení objemu nádrže o 15 litrů na 45 u OIII je už jen taková drobnost.. Elektromobil ať si strčí do špic, beztak to bude drahé jak sviňa..
4. 12. 2021 07:23
Re: To snad nemysli
Takže to vypadá, že Škoda zastavila výrobu, protože čeká až si bude moc "nasolit marži" až se začnou dotovat pořízení EV pro podnikatele a budovat nabíjecí body?
Avatar - petr petrumr
3. 12. 2021 19:38
co už?
Octávie se spalovákem nejde na odbyt a tak je nutnost přilákat lidi na elektromotory v autě, kdyby postavili hybrid, udělali by lépe.
Avatar - rohYpnol
3. 12. 2021 18:51
Re: To snad nemysli
Např. tohle:
Národní plán obnovy (NPO) počítá konkrétně s částkou 4,884 miliard korun, kterou si rozdělí podnikatelé (940 + 300 milionů korun), dále největší část si uzme hl. město Praha (2,9 miliard korun), potom část půjde na obytné domy připravené na elektromobilitu (144 milionů korun) a nakonec obce plus kraje si také vezmou část pro sebe (600 milionů korun).

Pokud jde o další programy, tak dotace ve výši 6 miliard korun půjdou z OPD na infrastrukturu, tedy výstavbu dobíjecích stanic. Podnikatelé mají mít možnost si rozdělit 1,7 miliard korun z programu OP TAK, přičemž půjde o dotaci na pořízení nového elektromobilu. Chybět nebude ani program IROP, který má rozdělit 8,2 miliard korun na veřejnou dopravu, tedy pro dopravní podniky a dopravce.