Škoda prý plánuje také elektrický ekvivalent modelu Octavia, včetně Combi
Po Enyaqu by měla následovat menší elektrická SUV, časem však automobilka nabídne také elektrický ekvivalent běžných sedanů a kombíků.
Popularita automobilů typu SUV je v posledních letech na vzestupu a jejich nabídka se neustále rozrůstá, k čemuž ostatně přispívá také současný trend elektrifikace. Vozy s vyšší stavbou karoserie totiž kromě jiného umožňují snazší integraci baterií do podlahy a nabízejí ještě více vnitřního prostoru.
Automobilka Škoda by pak měla svou elektrifikaci stavět právě na vozech typu SUV. Již prodávanou Škodu Enyaq iV by tak měl časem doplnit ještě kompaktnější crossover a základem nabídky by se měl v roce 2025 stát malý městský crossover, odvozený od elektrického Volkswagenu ID 2.
Sázka na vozy typu SUV a crossovery se přitom zdá být rozumnou i při pohledu na prodejní výsledky od začátku roku do konce třetího čtvrtletí, kdy automobilka prodala 99.100 kusů modelů Kamiq, 96.600 kusů modelu Karoq a 82.600 kusů modelu Kodiaq, jak dodává Autocar. Bestsellerem je však se 159.400 prodanými kusy stále Škoda Octavia, což si automobilka dobře uvědomuje.
„Jsme zavázaní potřebám našich zákazníků,“ sdělil v rozhovoru pro Autocar Martin Jahn, marketingový šéf automobilky. „V budoucnu se budeme vždy snažit najít tvary a styly karoserie, které naši zákazníci očekávají. Myslím, že budeme i nadále nabízet vozy jako Octavia a Superb. Stále vidíme potřebu těchto vozů, takže budou v nabídce nějakou dobu pokračovat.“
Své místo by však tyto vozy měly mít také v elektrické budoucnosti automobilky, naznačil Jahn. „Budeme se snažit přinést auto podobné Octavii, auto s podobným účelem: pro lidi, kteří jsou trochu víc konzervativní, kteří nechtějí SUV, nebo pro firemní vozové parky, které nechtějí mít SUV, ale chtějí jiné tvary karoserie.“
Z vyjádření se tak zdá být pravděpodobné, že se Octavia nestane elektromobilem, ale dostane ekvivalent se zcela novým jménem. Podobnou strategii ostatně uplatňuje také mateřský koncern Volkswagen a je tak velmi pravděpodobné, že ji Škoda převezme.
První elektrický sedan značky, nebo možná liftback, by pak stejně jako Octavia měl nabídnout také karosářské provedení kombi, se kterým automobilka dlouhodobě slaví úspěchy. „Tvar Combi je pro Škodu velmi úspěšný a svým způsobem ji definuje,“ dodal Jahn. „Tímto způsobem se budeme dívat také na nové elektromobily. Podobně jako dnes to budou převážně SUV, ale budou i jiné tvary.“