Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW vs. 81 kW. Příplatek dvacet tisíc? Neváhejte ani chvilku

125 komentářů

ryccardo
Pokud by ta auta měla stejnou převodovku, tak nemá cenu volit výkonější variantu. Motory jsou úplně stejný. Liší se jen jinou mapou řídící jednotky, takže není problém si nechat ze 70 kW udělat 81 kW prostým přehráním softwaru. Jenže rozdíl 5kvalt a 6kvalt je za mě dost zásadní.
Avatar - Jenik3
Jenik3
To je rozumná úvaha. 6q za příplatek 20k je akceptovatelné.
Avatar - Emel
Emel
Není tam i něco jinýho? Dvouhmota u silnější verze?
Taky bych to připlatil... už proto, že do čipování motoru novýho auta by se mi nechtělo.
ryccardo
Motory jsou stejný. Jestli je tam dvouhmota nebo ne to ti fakt nepovím. Je to jen hypotetický, kupovat si to nebudu, ale pokud by byl rozdíl fakt jen v různým naladění motorů, tak bych si to klidně nechal načipovat i u novýho auta. Není důvod se toho bát. Svoje auto jsem si třeba čipovat nenechal kvůli poddimenzovaný převodovce, která by to nevydržela. Jinak bych si to taky nechal přifouknout kór když člověk ví, že ten motor to bez problémů snese.
Avatar - Emel
Emel
Nicméně tím přicházíš o záruku.
Tuner ti sice třeba slíbí že ne, nicméně... jeden místní diskutér si takhle nechal načipovat Megane RS a pak si platil nový motor ze svýho. Jestli si to dobře pamatuju - motor kleknul, zřejmě vinou výrobní vady... tuner za to nemůže, byla to výrobní vada... Renault za to nemůže, detekovali zásah do ŘJ a jsou z obliga
Kolik dáš za čip, třeba 10t? To bych se na to fakt...
Avatar - iudex
iudex
Napr. Racechip za základný čip pre Fabiu III 70 kW pýta 139 eur (cca. 3500 Kč ), ten pridáva +19k a +32Nm, teda vo finále 84 kW/114k a 202 Nm, t.j. o chlp viac, ako silnejšia 81 kW verzia.
139 eur sú symbolické peniaze, to dáš za detailné umytie auta.
Ale tiež by som bol trochu opatrný, predsalen pri súčasnom šetrení sa diely dimenzujú presne na danú verziu, ani o chlp viac (lebo by to bolo o 0,0000x drahšie, ťažšie, malo väčšiu spotrebu...).
Dostať tú Fabiu ako služobnú, neváham a čip si zo svojich kúpim.
Jiří Bukvaj
Tak se hlavně podívej kolik je maximalka u 70kw a 81kw, budeš koukat ten obrovskej rozdíl a 81kw se snad nedá taky čipnout? Tak se podívej na jakou hodnotu. Ty motory mají hodně rozdílů, že jsou stejný, jen SW je jiný, je blábol jak noha! Hlavně ta převodovka z toho dělá úplně jiný auto.
ryccardo
Nepřicházíš. To nikdo nezjistí. Nicméně nechal bych si to udělat od někoho renomovanějšího. Ano za solidní čip dáš možná 6-10 tis. Právě proto bych si v tomhle případě radši připlatil, protože zároveň krom továrního čipu dostaneš i lepší převodovku.
Avatar - lamal
lamal
Uz sa to riesilo v predstaveni, 20k za 6kvalt a od vyroby vyssi vykon je akoze vela pri aute za 400 000tis + ? Ja sa naopak divim, ze by kvoli rozdielu 15tisic (pretoze chip na 70kW nieco stoji) niekto riesil taketo hluposti.

Inak 6kvalt ma 2hmotu a ma ine turbo a nedivil by som sa keby ma inac riesene aj ostatne veci (DPF) a nejake mechanicke veci. Aj na 2.0TSI, alebo TDI sa s oblubou omiela nepravdivy fakt, ze motory su rovnake a je len in FW, co je hlupost. Ine su hlavy, priemery lozisiek, ine ventily, piesty a kopa veci, takze laborovat kvoli 15tisicom mi pride sialene.
kozakm
Ještě tam jsou větší brzdy, nebo aspoň kotouče místo bubnu vzadu, jestli se nepletu
Avatar - beibej
beibej
To se pleteš ve všech litrech jsou bubny. Kotouče jen za příplatek.
Jiří Bukvaj
To se Teda neplete, najdi jedinou Fabku 3 v 81kw s bubnama.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak samozrejme ze zasah do RJ v servisu zjisti a ty prijdes o zaruku…
Avatar - Emel
Emel
Tak třeba to někde mají blbě ošetřené nebo to flákají a nepřijdou na to... a třeba jo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dřív nebyla pravda, že jsou stejné. Jestli to platí dnes, to netuším.
MOJE JMÉNO
A mají oba typy motorů ventily plněné plynem?? domnívám se, že nikoliv. Ne že by to bylo nějak zásadní, ale stejné nejsou. A nevím jak je to u Fabie, ale RAPID měl navíc ještě vzadu kotouče... tady jsou bubny u obou verzí?
Šimpanz
Těch rozdílů je více, vedle dvojhmoty má silnější verze ventily plněné sodíkem a především jiné, větší turbo.
ryccardo
To by mě překvapilo, kdyby Škodovka vyráběla 2 verze stejných motorů. Máš nějaký zdroj odkud čerpáš? Už vůbec ty odlišné ventily a větší turbo se mi silně nezdá. Kvůli 15 koním navíc to postrádá smysl. Takhle Škodovka nepracuje potažmo celý VW. Ladí to čistě softwarově.

Když koukám na Cimbu.cz, tak u obou motorů nabízí shodné navýšení výkonu. Pokud by 1,0 TSI 81 kW byl jiný a měl větší turbo, tak by nabízel i větší potenciál zvýšení výkonu, nicméně oba motory je možno načipovat shodně na 97 kW a 250 Nm, takže ty motory budou stejné.

https://www.cimbu.cz/…-fabia-3-10.html
https://www.cimbu.cz/…a-fabia-3-3.html
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kromě toho, čipnutý motor jede mnohem líp a já před reklamačkou nechal nahrát staré mapy a zadal se i počet přehrání na jedna a u Fordu to zkoumali a nic nepoznali.
ryccardo
Ano tak bych to přesně viděl. Čipu bych se rozhodně nebál, ale v tomto případě 70 vs 81 kW nedává smysl. Lepší zrovna koupit silnější.
Avatar - Đawson
Đawson
Hele já dělám vedle na převodovkách, klidně se na motorech poptám. Ale zrovna ventily dělají cestou na oběd a 1.0 tsi má jednotné kusy nedělené výkonem. Takže bych řekl, že jsou stejný :) Pro mě by nebyla zásadní ta převodovka, ale spíš ta dvouhmota ( auto je mnohem klidnější ) ale hlavně větší brzdy, který brzdí o poznání suvereněji.
ryccardo
No to by si byl hodný. Taky by mě zajímalo jestli jsou jiný ventily nebo nedejbože turbo. Fakt se mi to nezdá a že by Škodovka používala u low cost motoru sodíkem chlazený, tak to je pro mě sci-fi s jejich hamižností.
Šimpanz
Sodíkem chlazené ventily, na konci odkazu úplně dole.
https://www.skoda-storyboard.com/…konny-a-usporny/
ryccardo
To čumím. Nicméně to mají zjevně obě motorizace. Včetně stejnýho turba.
Šimpanz
No hlavně verze 70 kW má bubny, 81 kW má kotouče.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vzadu to nepoznáš, všechno brzdí předek. Však to znáš z kola.
ryccardo
No ale je to další důvod, proč si připlatit za silnější verzi 20k
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechce se mi to hledat, ale nemyslím, že má 81 kW kotouče bez příplatku. A ten příplatek je 2 tisíce Kč, takže je to jedno.
Avatar - caliban
caliban
Tak to bylo vždy, už od dob prvních TSI 63kW bubny, 77kW kotouče, akorát myslím Toledo mělo vzadu kotouče v základu i u 63kW verze.
kozakm
To jo, víc to pak rezne :)
MOJE JMÉNO
Tak já asi normání nejsem, ale osobně bych si spíš připlatil za bubny.... Jsem rád, když s autem nejsou problémy....
Avatar - iudex
iudex
Kde na tieto teórie chodíte, že s kotúčovými brzdami sú problémy a bubny sú v cajku. 8-s V živote som nemal problémy s kotúčovými brzdami, na žiadnom aute a nepočul som vo svojom okolí o nikom, kto by práve pre kotúčové brzdy na zadnej náprave mal problém.
traveldrive
No lebo škodovka mala so zadnými kotúčmi problémy, takže je jasné, že zadné kotúče sú problémové. ;-) :D
Ota4
U všech verzí nové fabie jsou vzadu bubny. Za kotouče se priplaci i u verze 81kw
Avatar - Tycoon
Tycoon
A můžu se zeptat, v čem je výhoda kotoučů vzadu?
Měl jsem jedničkovou Fabii a zadní kotouče byl největší zdroj problémů. Jednak hloubková koroze zadních kotoučů a pak taky problém samotných třmenů (převod ruční brzdy, zatuhávání pístků, prasknutí tělesa třmene).
kozakm
Líp to vypadá. Teda pokud zrovna nejsou rezavé jak liška. Takže vzhledem ke kvalitě kotoučů Škoda v posledních letech souhlasím, že bubny jsou lepší.
Ota4
U takto lehkých vozů to výhoda určitě není. Jenom to lépe vypadá
MOJE JMÉNO
Naprosto v ničem... krom možná vyššího brzdného účinku, který většina uživatelů nevyužije
traveldrive
Zlá otázka. Mal si sa spýtať, v čom je výhoda zadných kotúčov u škodovky? U nej asi žiadna. U ostatných samozrejme vyšší brzdný účinok. Na Renaulte Kangoo som mal vzadu kotúče a za 10 rokov a 250 tis. km nebol jediný, ani najmenší problém. Že to Škoda nezvládla neznamená, že zadné kotúče sú zlé.
Avatar - beibej
beibej
Všechny litrové fabky mají bubny. Kotouče jen za příplatek.
Šimpanz
Naopak, dnes je to u koncernu VW běžná praxe, 2.0 TDi 85, 110 a 147 kW se také HW liší a ještě daleko více než tento benzín.
Stačí se podívat do ETKA.
Naladit na stejný výkon není po stránce SW žádný problém, ale třeba verze 81 kW s dvojhmotou určitě snese takové navýšení daleko lépe než verze 70kW bez dvojhmoty (s rostoucím výkonem bude motor daleko víc vibrovat a časem se to musí zákonitě podepsat na jeho mechanice).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tvrdí to Vaculík. Mohlo se to změnit s příchodem Evo, ale 1.0 TSI mělo fyzické odlišnosti výkonových verzí.
Jiří Bukvaj
Sám sis odpověděl, " nabízí stejné navýšení výkonu , to znamená asi co? Že když oba motory navýšim o stejný hodnoty, tak tam bude pořád stejně rozdíl ve výkonu, jaký tam byl před návštěvou Cimbu. Aha, divný co?
Avantime
Presne, v silnejšom je dvojhmota. Pri 130-ke inak točia oba motory rovnako, mierne pod 3tis. ot.
TondaSverak
81kW má sodíkem plněné ventily a složený setrvačník, 5ti kvalt je katastrofa...
scadar
Tohle je nějaká kravina, ne? Ty auta maj různý převodovky a na stejným rychlostním stupni budou tutově mít jinej převod a teda jiný otáčky při stejný rychlosti, ne? To přece nejde srovnávat?!
Avatar - iudex
iudex
Jasné, že je. Už len z otáčok pri 130ke vyplýva, že 5ka na slabšej Fabii je skoro tak ťažká ako 6ka na silnejšej. Teda porovnanie pružnosti na 5ke výrazne znevýhodňuje 70kW verziu. Na druhej strane ako píše Emel takto sa to proste meria. Aby to malo väčšiu výpovednú hodnotu, mali byť merania na viacerých prevodových stupňoch, teda u 6-kvaltu aj na 6ke.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Přesně tak. V praxi by každý porovnal zrychlení na 6ku u 81 kW verze se zrychlením na 5ku u 70 kW verze.
tesnav
Nebo by si přečetl tento článek, kde i toto srovnání je ...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Četl a viděl jsem i video. Šlo mi o to, že jako hlavní parametr, kterým se hodnotí obě motorizace, se uvádí zrychlení u obou na pětku a ta šestka u výkonnějšího je brána jako dodatečná informace, na které až tam moc nezáleží. Já bych to bral naopak.
Avatar - Emel
Emel
Já chápu že pružnost je pružnost a takhle se prostě měří... ale tohle prostě dále poškozuje ten slabší motor, měli jste změřit aspoň 0-200 třeba. No nic, třeba je to ve videu a ne v tabulce...
McLoo
Pritom by stacilo porovnat 80-120 v oboch pripadoch na 4. aj 5. stupni.
Avatar - Emel
Emel
Podle otáček se zdá, že 5 u 70kW je poměrně blízko 6 u 81kW... tak mohli třeba měřit pružnost na nejvyšší stupeň.
PS: 0-200 je asi blbost :-D - tak 0-160, no.
Avatar - iudex
iudex
Nechceš ešte drag race na štvrť a pol míle? :-[] :-[]
Inak samozrejme súhlasím, najmä pri výkonnejších autách je 0-100 málo vypovedajúce, často je to o tom, či auto preradí do stovky raz alebo dvakrát; ideál je 0-200 (alebo aspoň 0-160), tam sa rozdiely prejavia výraznejšie a objektívnejšie.
Avatar - Emel
Emel
Když už mám auto na letištní ploše s racelogicem nebo jinou krabičkou, tak udělat tabulku s 0-30-50-80-100-130-160 není žádnej boj.
že ta Fabka možná 200 nejede jsem si uvědomil a stydím se :-)
Avatar - fOE
fOE
Netroskar, proc to neudat rovnou 0-200-0, kdyz uz tak otestovat i brzdy. :-)

PS: Do dnes si pamatuju jak sem kdysi slintal nad touhle hodnotou u 997.2 turbo, ktere to melo za 11s. Dnes, pomalu 15 let pozdeji, a ta hodnota je pro mne furt nepredstavitelna. Tak to abych se opravil, ja neslintal, ja slintam. :-! :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jako že obyč turbo? A nebylo to třeba 0-160-0?
Avatar - fOE
fOE
Myslim ze to bylo Turbo S (530k), pokud me pamet neklame melo to pod 3s na 100, nejak 8 a drobne na 200 a za dalsi 3s a drobne stalo. Smysl mi to nedavalo, ale co clovek vidi na youtube to nerozporuje. :D Pokusim se to video jeste nekde najit.
Avatar - Emel
Emel
I tak mi přijde, že na 0-200 za 8s jsou normálně potřeba jiný parametry než 500k... ok, podívej se :-)
Avatar - fOE
fOE
To konkretni video jsem nenasel, za to nachazim spoustu jinych kde to ma ono turbo S za cca 10s na 200kmph. Takze se bud pletu v tech 0-200-0 a 11s sedi (treba prave ta 0-160-0), nebo se pletu v tech 11s.
Holt je mi po tricitce, asi uz trochu blbnu. :D
Avatar - Emel
Emel
Ty chudinko nad hrobem :-)
10s je pořád skvělá hodnota... no, ale už taková normální. 8s je ještě o třídu jinde.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
0-200 je do vyprázdnění nádrže. :-)
Avatar - Allo
Allo
Na co 6q? Když 6q točí ve 130 2900 a 5q 3000 rozdíl nic, akorát u 6q bude člověk víc řadit.
Za 20k bych si připlatit raději za zadní kotouče, sunset, větší nádrž, jiný lak, bezdrátový smartlink, park. senzory atd...
70kw stačí i na okresce, stejně je to auto do města..
Avatar - iudex
iudex
Okrem toho (uznávam, že malého, ale predsa) rozdielu na najvyššom stupni je tu ešte pružnosť. 6-kvalt má menšie preskoky medzi rýchlosťami a teda pri danej rýchlosti vhodnejší stupeň s vhodnejšími otáčkami, ergo lepšie pružné zrýchlenie. Naopak to, že ten 5-kvalt je natiahnutý skoro tak, ako 6-kvalt naznačuje, že tie prevody budú strašne ťažké, čo ešte zväčší subjektívne vnímaný rozdiel vo výkone motorov.
Ja by som bez váhania priplatil tých 20t, určite skôr, ako za blbosti typu sunset či smartlink (popravde mi hlava neberie, kto môže uprednostniť takéto kraviny pred lepším motorom, ale OK, každý máme iné priority).
Avatar - Allo
Allo
Nebo připlatit 60 a máš tam silnější motor i s dsg, a je to, ale to už ta fabka stojí moc a konkurence je vysoká, fabia se imho nejvíce vyplatí v základní výbavě 70kw skladovky na sauto od 360kKč
Nejlevnější 81kw stojí 422kKč
Avatar - iudex
iudex
Tak 1,5ka jednak ešte nie je k dispozícii, jednak ako píšeš tam už sa dostáva do sféry o triedu väčších kompaktov a tam by som Fabiu určite nezvažoval a poobzeral sa inde.
Ale pri jednolitri ten malý rozdiel 20t stojí za to.
Avatar - Allo
Allo
o 1.5 jsem nemluvil 20k máš příplatek za 81kw a 60k za 81kw s dsg, 1,5 je nesmysl to auto s tím motorem bude stát jak i30N....
tesnav
Jako myslíš Fabii 1,5 s dsg za 490 v běžném ceníku vs. i30N v tom akčním a v manuálu za 700? Jo, to je to samé ... I blbá dvacítka Nko má akční ceník od 600 ...
Avatar - Allo
Allo
Tomu věříš? Nejlevnější skladovka na sauto s automatem a 81kw momentálně stojí 517k
Opravdu nevěřím že 1.5+dsg se bude prodávat za 490 :D
V konfiguraci skončíš na 700tisic skladovky budou za 600 a to už je hodně blízko i30 tky, dobře s tím Nkem jsem možná přestřelil, ale za takovou cenu už můžeš mít i30 1.5+DCT hatch/combi/fastback i když se mi nová fabia moc líbí je prostě drahá...
Avatar - Emel
Emel
No 489 je ceníková cena za 1.5TSI DSG Style... a když na to přijde, tak v tom Style nic důležitýho nechybí.
Případně přihodíš +paket s BiLED a dvouzónou a kessy... a metlu... to budeš +40, dostaneš -40 slevu a jsi pořád pod 500.
Mně osobně taková konfigurace nevoní, na delší trasy bych chtěl radši kompakt a do města bych nepotřeboval 150k... ale pod 500 to jistě koupit půjde.
Avatar - Allo
Allo
Hmm teď jsem zkoušel konfigurátor(už tam je 1.5) a když jsem tam dal všechno co by jsem chtěl tak to vycházelo na 595 900kč, což mi přijde zvláštní k vzhledem cenám co jsou skladovky s 1.0tsi...
jhamil
Ty skladovky s 1,0 TSI atakující 600 000 - to je něco. Jinak čekačka na Fabii 12 měsíců. Takže pokud chcete udělat někomu radost na příští vánoce, je nejvyšší čas. Nevím, zda se smát nebo brečet.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na co jsou u takové mrčky vzadu kotouče, leda tak na rezivění.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
taky přemýšlím, když to má lanovody, tak bubny, ale diskutéři píší, že dvouhmota(setrvák) je lepší....já si myslím, tak pro servis, že start-stop to urve do švestek.
Avatar - Tycoon
Tycoon
K čemu jsou u Fabie potřeba zadní kotouče? Aby za 4 roky zrezly, protože na ně nejde skoro žádný brzdný účinek? Nebo aby za 7 let zatuhly pístky? Nebo aby za 10 let praskl celý třmen? Tohle je má zkušenost z Fabie první generace. Zlaté bubny.
kozakm
Protože 6kvalt má ty převody prostě o dost líp poskládané a jízda s ním je o dost příjemnější.
MOJE JMÉNO
Ona je velká škoda, že autor neorovnal auta právě na prvních třech kvaltech. Tam by se vidělo nejvíc, jaký je rozdíl. Porovnávat 4 z pětikvaltu s 4ku ze 6ikvaltu není objektivní.
Klouzan
70kW jezdí výrazně lépe právě po městě. 81kW je hodně udušená v nízkých otáčkách, často při nízké rychlosti a pokusu akcelerovat je nutné podřadit na 1.. 81kW je výrazně lepší s DSG, s manuálem spíš pro delší trasy. Ten příplatek je v pohodě, ale 70kW jezdí v běžném provozu mnohem příjemněji a dobře.
Avatar - Bertold
Bertold
Už z tabuľky, kde sú uvedené otáčky pri 130 km/h, je jasné, že trebalo pri zrýchlení 80-120km/h porovnávať 70 kW na 5. stupeň s 81 kW na 6. stupeň. Takto by bol málilinko v nevýhode silnejší motor. Našťastie to redaktor urobil, síce neoficiálne.
Avatar - Emel
Emel
No z toho co já vidím v tabulce to zřejmé není... ale video jsem ještě nepouštěl. Otáčky při 130 jsou sice na nejvyšší kvalt, tak se to udává... ale pružnosti už ne:

Pružnost 60-100 km/h na 4. stupeň [s] 10,3 vs. 7,7
Pružnost 80-120 km/h na 5. stupeň [s] 17,1 vs. 11
Avatar - Bertold
Bertold
Kukni video, tam je aj takéto meranie. Avšak oficiálne ho do tabuľky nedali. Čas silnejšieho motora bol 14,5 s.
Avatar - Emel
Emel
No vida... to je konečně smysluplná informace. Znatelný, ale nijak drastický rozdíl... to je asi to, co by člověk čekal od 11kW rozdílu při stejném objemu.
Avatar - iudex
iudex
Naopak, 2,6s je značný rozdiel, notabene pri ťažšom prevode. Proste tá 70 kW verzia je striktne voľba peňaženkou, dynamika horšia na akomkoľvek stupni.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Takže z toho vyplývá, že redaktoři logiku používají, ví že to mají měřit na podobné kvalty, ale zveřejnit to nesmí.
Ginger Kyriakos
Cele toto jejich mereni pruznosti je uplne k nicemu. Jestli nekdo chce predjizdet na petku v 80 km/hod, tak nemá v dnesnim provozu nejmensi sanci, pokud nema auto s kroutakem 400 Nm. Musi podradit, nejlepe na trojku. Nejvetsi nesmysl je pak jejich testovani pruznosti u automatu na zafixovany"dany" prevodovy stupen. To uz je vrchol všeho. Automat snad radi za mě, ne? A kdyz proslapnu plynovy pedal, tak podradi klidne o tri stupne, stejne jak to udela soudny clovek s manualem. Proste kluci ze Sveta motoru vi, ze testuji nesmysly, ale furt na nich trvaji, ackoliv jsem sefredaktorovi psal, at testuji absolutni pruznost, ne pouze relativni. On se pak jouda s turbem diví, že mu je atmosféra o stejném výkonu dustojným souperem, ackoliv ma o 50 Nm mensi kroutak a pruzne zrychleni na petku z 80 na 120 o pet sekund horsi...
Avatar - caliban
caliban
Přesně, trojku tam dávám vždy, u většiny aut se dá trojka točit až do 120-130 km/h a to na předjetí na okreskách úplně stačí.
Avatar - caliban
caliban
Jak je možné, že má 3valec litr TSI 70kW papírově lepší zrychlení a vyšší maximální rychlost, než 1.2 4valec 77kW TSI?


To ten válec navíc a větší objem motoru tu starší Fabii tak brzdí?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ano, brzdí a ještě tam máš vačky, trojválec jede jak z praku proti staré 1,2
Avatar - caliban
caliban
Tak to určitě... ty vačko.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jedna věc jsou papírové údaje. Druhá věc jsou údaje reálné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ten priplatok za vykonnejsi motor je fakt maly a k tomu zakaznik uz dostava aj 6kvalt ... pripomenulo mi to feldu 1,3mpi 40kw vs 1,3 mpi 50kw kde bol rozdiel smiesnych 10 tisic korun ale ta 50kw uz mala podstatne lepsiu dynamiku a aj miesto hodiniek uz seriozny otackomer v kabine .... tu 40kw verziu okrem autoskoly a dochodcov u nas fakt nikto nekupoval ..... a aj tu nevidim dovod ist do slabsej varianty pri tak malom cenovom rozdiele a este ako bonus je tu ten spominany 6kvalt.. za mna teda nie je o com.... ale inak ta nova fabia je vazne cool... krasne auto .. do .r.ti ze uy nebude kombi,.. a zrovna v case ked by som o nom uz dobuducna konecne aj zacal uvazovat ... krasne auto ta fabka... :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vieš čomu nerozumiem? Keď si kupoval Polo vedel si, že sa ideš ženiť a zakladať rodinu. Prečo si vtedy radšej nepoložil trebárs 70% cash, nekúpil niečo väčšie a zvyšok neprefinancoval? Veď by si to pri 4 rokoch preplatil o pár € a po narodení potomka mal o starosť menej...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
viem na co narazas ale vtedy som fakt netusil kedy ( a ci vobec ) pride na svet dieta a auto som uz potreboval kvoli dochadzaniu do prace ( 16 rocna felda kupovana este mojim otcom uz pomaly ale isto odchadzala ) .... rovnako som mal financie tak akurat na polo fabku clio a pod ... a nejake lizingy a pod som nechcel riesit... inak moje polo mam o mesiac uz 5 rokov ( povedz ze si cakal ze je to menej .. no vidis.) ... a teda nemam ho uz ani rok dva... cas leti rychlo sam sa divim ze je to uz skoro 5 rokov pritom akoby to bolo vcera co som siel po neho ...... a za tych 5 rokov mozem povedat ze som asi 90 percent jazd spravil tak ze som bol v aute sam... asi 5 percent jazdy boli s manzelkou ..... a tych zvysnych 5 percent sme boli v aute viac ako dve osoby... suma sumarum.... teda polo zatial plne postacovalo ( ini kolegovia by na mojom mieste pri takomto jazdeni jazdili nejakymi 20 rocnymi salatmi a nekupovali by vobec ani nove auto .. lenze ja mam auta fakt rad ...a beriem teda tieto veci inak ako oni a tak som si kupil nove auto.. hoc male... ale nove ... nelutujem ... to si clovek musi zazit ) ... ale uz do buducna bude casom treba predsa len nieco novsie a vacsie a bezpecnejsie .... doba nepusti... .... zatial ale stale nic nekupujem .... je mozne ze s polom este vydrzim aj ten dalsi rok ( v lete 2022 uvidime co dalej... ) .. a potom kupim o rok nove gumy spravim stk a az tak ho predam.... obcas zivot prinesie cloveku zmenu... aj dovod na.... dovod na nove auto :-[] ... a ja som za to len rad bez ohladu ci to bolo po 5 rokoch alebo by to bolo po 3 rokoch od kupy sucasneho auta ... hlavne ze tu ten dovod je... ani nevies jak sa tesim... pre mna fandu aut je to len dobre ze mam dovod na zmenu..... ale uz bude potrebne nieco vacsie ako polo .. aspon kufrom teda urcite....
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno ale keby si vtedy zriešil na to čo ti chýbalo nejaký úver/leasing mohli ste sa s drahou voziť 5 rokov v ASX alebo niečom inom, čo by neskôr poslúžilo možno lepšie aj potomkovi. Inak to tvoje Polo je furt v stave nového auta. Podľa mňa blbosť predávať cudziemu. Keď už tak niekomu do rodiny.
tesnav
Jen takový detail ...u jednovstriku se sice prodávaly varianty 40 a 50kW s rozdílem 10k, ale realita těch motoru byla zhruba 42 vs. 47kW. Skoro zanedbatelná. A co si pamatuji, tak u MPI to bylo něco okolo 44 vs. 52, a tam už ten rozdíl byl v reálu poznat.
jhamil
Upřímně, jak mohl tušit, že se za ty cca 4 roky ceny aut doslova zblázní.
Avatar - Tycoon
Tycoon
U Feldy nebyl otáčkoměr vázán na výkonovou variantu motoru, ale na stupeň výbavy pro daný trh. Takže existují i 1.3 MPI s hodinami místo otáčkoměru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pokial viem tak otackomer 40kw verzie u nas nemali.. ale ok.. mozem sa myllit ( ak bol viazany na vybavu tak ano... potom beriem... potom je to ine ok ) .. ja som jazdil s feldami vzdy len s 50kw verziami... pripadne s 1,6tkou kombi.. a ta moja 1,6tka sluzobna uz mala dokonca aj palubak vlavo od volantu... vyzeral jak cyklocomputer z bicykla ... ale fungoval
Avatar - Tycoon
Tycoon
My jsme měli Felicii LX 1.3 50 kW bez otáčkoměru, ale to bylo ještě s jednobodovým vstřikováním. 1.6 MPI byly vždy ve výbavě GLX a tato vyšší výbava měla otáčkoměr standardně od začátku výroby. Za otáčkoměr se dalo u Feldy LX připlatit a ke konci dávali otáčkoměr do výbav LX standardně. Ale mohlo se to lišit trh od trhu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tusim po facelifte v r 1998 ( s maskou a la octavia I. ) uz mali otackomer vsetky feldy... kazdopadne bol tam velmi maly cenovy rozdiel medzi tou 40kw verziu a 50kw verziou mpi-cka pricom ta 50kw verzia bola uz podstatne zivsia... tam nebolo o com.. tusim len 10 tisic korun bol rozdiel...

my sme mali oznacenie LXi ... ak sa to teda da nazvat vybavou :D .... volant.... radiaca paka ... a to bolo asi vsetko.. bola tam este priprava na radio.. ktore sme si neskor dokupili osobitne ...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jj, silnější verze měla na konci to malé i, takže LXi :-) A je pravda, že těch 10 tisíc připlatil skoro každý, 40 kW Felicií je dost málo a já jsem žádnou takovou nejel. Hodně velký rozdíl byl ale mezi starou 50 kW s jednobodovým vstřikem a 50 kW MPI po faceliftu.
amadeus
Ani po faceliftu nemely. Deda mel 1.3 LX 40kw po faceliftu, r.v. 1998 a bez otackomeru :-)
Avatar - iudex
iudex
Rodičia mali 1,3 LX 40 kW r. 1996 a mali otáčkomer.
amadeus
Mozna byl za priplatek, pokud v nejakych letech nebyl vylozene v serii...
Arese
Nemáš pravdu, verze 1.6 se prodávala i s výbavou LX!
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jo, už to vidím, od roku 1997 i v LX. Takže i 1.6ka mohla být bez otáčkoměru.
Avatar - iudex
iudex
Rodičia mali 40 kW verziu, základná výbava LX pred F/L a otáčkomer mali. Pamätám si to, bol to taký drobný pocit hrdosti, že je tam otáčkomer namiesto hodín. :-[] :-[]
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ono asi záleží na roku výroby, příplatkové výbavě či akční verzi.
Avatar - iudex
iudex
Aj 40 kW verzia mala otáčkomer, rodičia ju mali, základná výbava LX, predface, ale s otáčkomerom.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Těšil jsem se na tento bratrovražedný souboj. Byla to výzva. Navíc se bavíme o superprémiovém mainstreamu, který má ambice stát se snem budoucí generace.

Ano, bylo to napínavé. 17s němého úžasu nad tím, co dokáže auto vyrobené v EU v roce 2021. Zázrak. Člověk stěží stíhal sledovat ty ručičky na budíkách. Bylo to takové terno, že jsem měl pocit, že se doslova zastavil čas. Tak rychle ty ručičky letěly. Vážně!!!

Po shlednutí ždímám spocený pulovr, dávám si šlofíka. Rozdýchávám to jak covid... Těsně prohrává slabší litr. Přesto podal srdcervoucí výsledek. Majitelé Dacie Spring budou blednout. Majitelé Citroenu Ami pak budou dobíjet především své kardiostimulátory...

Za mě těch 20 tisíc radši věnuji na uprchlíky z Afriky. Potřebují jablka. 70 kW i tak bude znamenat, že budu predátorem na třicítkách v Praze, Paříži, Berlíně... :-! :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a to ještě nevíš, že nejvíce na odbyt půjde 59kw Mpi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chtělo by to verzi 37 kW. Ta se v minulosti osvědčila.
Arese
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Tycoon
Tycoon
Fabia IV 1.0 TSI 81 kW, ve středním pásmu otáček uváděno 200 Nm.
Seat Leon 5F 1.4 TSI 92 kW, ve středním pásmu otáček uváděno 200 Nm.
Prakticky stejné zpřevodování šestistupňové převodovky MQ200, ale Leon má hendikep větší hmotnosti a horší aerodynamiky. Přesto v pružných zrychleních Leon zrychluje výrazně lépe. 80-120 na V. převod 9,5 s, na VI. převod 12,5 s, takže o 1,5 , resp. 2,0 sekundy.
V pružném zrychlení na V. převod by s ní držela krok dokonce i moje předchozí Fabie Combi 2.0 MPI 85 kW po přestavbě na LPG, přestože na benzín má uváděno "jen" 170 Nm (na plyn to bude o pár procent méně) a má vyšší uváděnou hmotnost.
Avatar - beibej
beibej
Do lepších emisí.
Avatar - Tycoon
Tycoon
No, o tom by se dalo polemizovat. Studené starty těch 1.0 TSI mi smradem připomínají 90. léta.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Znalci co značí na tych budíkách to kW?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hodně mi chybí uvedení tabulky s konkrétními převodovými poměry.

Nechci se nějak zastávat té slabší verze. Ale jestli by mi v tomto srovnání přišlo něco zajímavé, pak se slabším jít v převodovém stupni o stupeń níž.

Protože jestli točí při 130 kmh jen 3000 ot. na 5, zatímco silnější 2900 na šest. tak dost možná hodně z toho rozdílu dělá jen těžký převod 5kvaltu.

Stejně tak jsme viděli srovnání pružného zrychlení na konkrétní stupně. Ale úplně chybí srovnání celkové dynamiky. Na základě takto jednostranně podloženého videa dát doporučení na silnější verzi mi přijde... Smutné :-!
tesnav
Měření pružnosti je o tom, jak ti auto zrychluje ve chvili, kdy jedeš klobouk. Když potřebuješ výkon, tak to je jasné, prokvedlas se na optimální stupeň a pak rozhoduje maximální dynamika. A ta je u silnější verze výrazně lepší, bez ohledu na počet převodů nebo převodové poměry.

Protože když chceš jít u slabšího motoru o stupeň níž, tak stejně tak můžeš jít o stupeň níž u toho silnějšího ... A btw, když chci předjíždět, tak radim normálně o dva stupně níž, než jsou tato měření pružnosti. U auta 4x výkonnějšího.
Avatar - beibej
beibej
Proč se měří zrovna takle? Proč se neměří z ustálené rychlosti? Tohle o ničem nevypovídá dokonce dvakrát.
Taky by mě zajímalo zrychlení 0-160.
A proč to teď vůbec měříte? Fakt to potřebuje propagaci? Na Fábku i Scalu zadanou do výroby se čeká rok! To není vtip, to mi řekl prodejce.
Avatar - Sislik
Sislik
Nechapu, proc ten motor tak trapi v nizkych otackach.
Proc nevyzkousi 60 az 100 treba na 2? Nebo aspon na 3?
To samy 80 az 120 taky na 3?

Jinak jak pise kolega vyse, chtelo to z ustaleny rychlosti - muzou klidne zapnout tempomat, chvilku jet a pak dat plnej plyn - cisla budou horsi, otazka je o kolik...
Avatar - iudex
iudex
Pri takomto meraní (ustálená rýchlosť na tempomate) najmä namieriaš, aká veľká je turbodiera. :D
Na druhej strane to má logiku, pretože tak proste ľudia bežne jazdia (a vnímajú pružnosť), teda z ustálenej rýchlosti to len zadupú do podlahy, napokon aj ten turbolag je niečo, čo treba brať do úvahy.
Placza
Dle mého názoru by takový test měl smysl pouze se shodnou převodovkou ,je logické že šestikvalt má pětku kratší ,skoro bych se i vsadil ,že by 70 kw. verze byla pružnější s 6 rychlostní převodovkou ,proti 81 kw. s 5 rychlostmi . :-(
Avatar - iudex
iudex
A prehral by si. Silnejšia Fabia má citeľne lepšiu pružnosť (2,6s z 80 na 120) na 6ke, ako slabšia na 5ke. A to je tá 6ka ťažšie sprevodovaná ako 5ka na slabšej (viď otáčky pri 130 kmh).
traveldrive
Jediným dôvodom slabšej verzie je samozrejme cena. Jediná otázka teda je, či je o toľko lacnejšia, o koľko je horšia. Článok napovedá, že asi nie.