Elektrický hatchback Renault Zoe získal v roce 2013 v nárazových testech Euro NCAP plný počet hvězd. O osm let později najednou nemá jeho druhá generace hvězdu ani jednu. Jak to?
No zkraty jsou velmi nákladné na výrobu tak se neinvestuje do zvýšení bezpečnosti, taková je celá pravda. Něco za něco. Aby nemuseli moc zdražovat již tak hodně drahý zkrat, odepsali všechny hvězdy.
"Nejvíce bodů vůz nicméně ztratil v oblasti elektronických asistentů." - chorá doba. Nula hviezd za auto, v ktorom prežiješ. Koľko potom dajú čínskemu šrotu, ktorý sa celý rozsype? Mínus 10?
Hele ale oni ty nárazový testy bez bočních airbagů nevychází úplně dobře. 43% je dost bída. To že to nedostane nic za asistenty normálního zákazníka nezajímá, ale když tě při bočním nárazu nechrání airbag to je docela zásadní problém.
Problém to možno je, ale nie taký, aby auto dostalo hodnotenie nula. Týmto štýlom môžeme začať jazdiť v tankoch a obrnených vozidlách, a aj tak dospejeme do štádia, že podľa najnovších meradiel nebudú bezpečné. Tento vývoj mi príde nesprávny až chorý.
Já jsem hlavně zvyklej na nějakej standard 9 airbagů a pod to už nemíním jít. Ne že si koupím jednou nový auto ono nebude mít hlavový airbag. To je něco co už beru jako samozřejmost. Nenapadlo by mě, že to některý nový auta nemají.
Možná to i urychlí plánované ukončení výroby ZOE dřív než 2024. Je až překvapivé, jak auto se stále dobře prodává, ačkoli výbavou, funkcemi, prostorností a cenou by mělo spíše odrazovat. Uvidíme, jak se ujme nový Mégane E-TECH Electric na nové platformě :-!
Ka upřímně na nic jiného ani nějak nekoukam. Ještě pustím video, abych viděl deformace. Chodci mne nezajímají pokud to nemá nějakou extrémní hodnotu, stejně tak asistenty. A u decek je to podle mého neobjektivni, protote nepoužívají vždy stejne ( výrobce a typ )dětské sedačky.
Ano, EuroNCAP už dávno ustrnul, a tak si "pomáhá" nepodstatnými věcmi - a naopak body připisuje za připravené (nefunkční) věci. Nezkouší třeba málo přesazený náraz (Small Overlap), nezkouší náraz zezadu (šikmo a rovně) nesimuluje vzájemný střed a třeba náraz s chodcem zkouší nesmyslně (figurínou rozdělenou na 3 části! - to aby prošla SUV apod.).
Chybějící hlavové airbagy jsou strašný bizár. Kdysi Renault stavěl marketing na bezpečnosti, pak přišlo čtyřkové Clio a Captur s hlavobočními airbagy, holt ušetřit náklady se jim zdálo zajímavější. Ale nenapadlo by mě, že v roce 2021 to dotáhnou do stádia, že žádné hlavové airbagy nedají.
To je daň za cenu elektrozkratu. Něco vypustit museli.
Doporučuji přečíst si "Kola" od Arthura Haileyho. Dramatický příběh odehrávající se v automobilovém průmyslu 70tých let (Detroit). Praktiky se snižováním nákladů jako podle kopíráku.
vzdy nieco naschval pokaslu, raz nedaju odhlucnenie, raz pridaju naschval vrzganie, potom uberu bezpecnost. Asi nikto neveri, ze to dopredu neskusali a neplanovali to takto s tym, ze dostanu 0 hviezdiciek. Potom si neznaly clovek kupi Renault s tym, ze kupi normalne auto a horko zaplace. A este aj novinari to budu ospevovat, ake v pohode auta predavaju :-)
Důvody zazněly výš, jen to shrnem:
1) nesmyslné hodnocení EuroNCAP, kdy se dávají body za nesmysly a různé asistenty k ničemu..., a
2) katování kostů u EVček.
I tak se ale divím, že si tohle Renault trochu nepohlídal... A nebo...? Ještě je tu varianta marketingová - 0 hvězd vypadá furt líp jak jedna nebo půl... dokud člověku nedojde že mají být žluté a ne prázdné :D:D:D