Někteří potichu, jiní nahlas. Dost mě překvapovalo, že v posledních "inflačních" měsících bylo hodně zpráv o prodejích "sbírkových veteránů". Možná to bude tím, že úroky na termínovaných vkladech a i spořících jsou nejzajímavější (=nejvyšší) za posledních cca 20 let.
To ano. Obecně si myslím, že "investiční auta" jsou nafouknutá bublina, která pro 90 procent těch obyčejnějších (kterých je už teď přetlak) časem splaskne, až bude obtížné je provozovat. Obraz v galerii visí a nic jiného se od něj nečeká, ale auta - kromě těch opravdu muzejních - by měla i jezdit, jinak pro majitele nejsou moc zajímavá. BTW mi v článku chybí odkaz na zdroj, zajímalo by mě, jaká investiční auta byla ve výběru v minulých ročnících.
Měl jsem přesně takového v červené, jaký je na fotce v galerii, stál mě tehdy (asi před dvaceti lety) možná třicet tisíc, používali jsme ho na odviják pro paragliding. Po pár letech jsem ho prodal za nějaký legrační peníz a dnes tu čtu, že to zjevně byla investiční chyba... :D
11BL, Matchless, Fiat 500-110F, Imperia 11/24 HP, Mirafiori, Intregrála, Sierra cosw., jen namátkou.
Prodej téměř každého z nich však byl základem pro nákup něčeho dalšího, takže mít je všechny stejně nešlo. A čistě teoreticky jen náklady na parkování a stabilizaci stavu po desítky let by přesáhly jistě i aktuální prodejní cenu asi každého z nich.