Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tato auta se teď prý vyplatí koupit. Jejich cena má už jen růst

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Známá pojišťovna Hagerty zveřejnila nové vydání svého tradičního přehledu aut, do nichž doporučuje aktuálně vložit peníze.

Společnost totiž předpokládá, že hodnota vybraných deseti vozů už jen poroste. Jde mimochodem o páté takové doporučení, Hagerty ho vydává vždy na konci roku. Při tvorbě přehledu samozřejmě vychází z vývoje hodnot jednotlivých vozů, tedy dat, která má jako pojišťovna k dispozici.

A seznam je to velice rozmanitý. Najdeme na něm auta z let 1963 až 2012, sporťáky, offroady, luxusní automobily a dokonce i elektromobil. Nechybí vozy drahé, ale dostalo se i na dostupné masovky.

Hagerty současně upozorňuje, že lidé, kteří se rozhodnou některé z vozidel koupit, nesmějí očekávat rychlé zbohatnutí. Očekává, že cena v přehledu uvedených strojů sice už v příštím roce poroste, ale zase ne tak dramaticky, aby vám to mělo zabránit si je užít.

Pojišťovna tedy spíše doporučuje koupi, pak se s autem pobavit a teprve po nějaké době třeba prodat - v ideálním případě se tak stane se ziskem. A my ještě pro jistotu upozorňujeme, že přehled odráží stav a vývoj amerického trhu, v Evropě může být situace odlišná. I tak je ale seznam zajímavý.

Pokud přehled vezmeme podle abecedy, začneme u luxusního Cadillacu DeVille z let 1965 až 1970. Následuje auto na seznamu nejdražší: Ferrari 246 Dino z let 1969 až 1974, na které však už dnes budete potřebovat miliony.

Hagerty dále doporučuje Land Rover Defender vyráběný mezi roky 1983 až 1997, sportovní Mazdu RX-7 z let 1979–1985 a Mercedes-Benz 230 SL z období 1963 až 1967. Velkým překvapením určitě není přítomnost klasického "muscle caru" Pontiacu GTO z let 1966 a 1967 nebo luxusně-sportovního GT Porsche 968 z let 1992 až 1995.

Obočí naopak můžete pozvednout u poslední trojice, která zahrnuje malý a dostupný teréňák Suzuki Samurai vyráběný mezi roky 1985 a 1995, dále první model Tesly, tedy elektrický sporťák Roadster Sport z let 2008 a 2012, který vycházel z Lotusu Elise, a hranaté kombi Volvo 245 z let 1975 až 1993.

Tak co, vidíte potenciál těchto aut podobně? A už hledáte v inzerci?

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
17. 12. 2021 15:49
Re: Samurai
Bohužel padáky stárnou, jak morálně, tak fyzicky, ještě výrazně rychleji než auta, z padáku z roku 2000 určitě nebude dobrá investice. :-) ;-)
17. 12. 2021 13:08
Re: Samurai
Mohl sis vybrat, jestli si nechas auto, nebo padak, a ty sis vybral padak? :D
17. 12. 2021 11:56
Taky mohu plakat nad rozlitým mlékem.
11BL, Matchless, Fiat 500-110F, Imperia 11/24 HP, Mirafiori, Intregrála, Sierra cosw., jen namátkou.

Prodej téměř každého z nich však byl základem pro nákup něčeho dalšího, takže mít je všechny stejně nešlo. A čistě teoreticky jen náklady na parkování a stabilizaci stavu po desítky let by přesáhly jistě i aktuální prodejní cenu asi každého z nich.

Mě se investice do aut netýká, nejsem sběratel.
Avatar - Dinar
17. 12. 2021 10:40
Samurai
Měl jsem přesně takového v červené, jaký je na fotce v galerii, stál mě tehdy (asi před dvaceti lety) možná třicet tisíc, používali jsme ho na odviják pro paragliding. Po pár letech jsem ho prodal za nějaký legrační peníz a dnes tu čtu, že to zjevně byla investiční chyba... :D
Avatar - Stejsn
17. 12. 2021 10:21
Re: ... zatočí se spalováky,
To ano. Obecně si myslím, že "investiční auta" jsou nafouknutá bublina, která pro 90 procent těch obyčejnějších (kterých je už teď přetlak) časem splaskne, až bude obtížné je provozovat. Obraz v galerii visí a nic jiného se od něj nečeká, ale auta - kromě těch opravdu muzejních - by měla i jezdit, jinak pro majitele nejsou moc zajímavá. BTW mi v článku chybí odkaz na zdroj, zajímalo by mě, jaká investiční auta byla ve výběru v minulých ročnících.