25 rokmi som mal súkromnú (asi 2 roky) 613-3 a môžem potvrdiť, že tie brzdy boli úžasné. Spotreba bola od 15 vyššie a pamätám si, že v zime pri zapnutých obidvoch bufíkov bola 27 litrov 😀. Aj tak na ňu nedám dopustiť, úžasné auto na tú dobu. Ešte si pamätám, ako sme si (tatrováci) blikali na ceste, keď sme sa míňali.
Tatra měla udělat silnější motor 4,0 a 4,0 Turbo, výkon 250 a tak 320 HP, dát tam automat a jiný interiér a mohla se směle prodávat až někdy do roku 2004 naprosto v pohodě ročně aspon v sérii 150-250 ks.
Zákazníci by se našli jak v Británni, pak v dalších koutech světa, tak i doma.
Tak to asi úplně neee.... Dát na motor turbo nebo převrtat objem a vyměnit inteiér a spárovat to s automatem nejsou minvestice za miliardy......turbo se nakoupí, automat taky, inteiér víceméně taky (zadá se výroba firmám co se tím zabývaj).
Když to zvládli v manufakturách s ruční výrobou jako Rolls, Bentley nebo ZIL, proč by to nezvádla Tatra.
Jenže tatra nebyla žádná manufaktura o sto lidech, co kreslí erby na karoserii, ale moloch, který zaměstnával půlku okresu. Produktivita, efektivita.. nula nula nic.. ty auta by byly tuplem nezaplatitelné.
Kedysi sem chodil jeden diskutér zo Žiliny, nick Audi RS6 a on svojho času tiež mal 613 a dal na ňu turbo. A bola s tým akurát kopa problémov a odchádzali mu veci v motore. Hold ten motor nebol taká kovadlina (v dobrom slova zmysle) ako tie americké V8 kam hodiš kompresor, pridáš chladič, nahráš inú mapu a hotovo.
Ale prd, nebolo servisné zázemie, nebol image status, nebolo nič, neboli by ani zákazníci. Nájsť schopný servis na 613 bol v 90 problém už v 90 tych rokoch.
Až na to, že osobním tatrovkám zlomila vaz hlavně nekonkurenceschopnost v oblasti elektronické bezpečnostní výbavy - zoufale ji chyběly airbagy i ABS, což už bylo v 90. letech v luxusním segmentu zcela neúnosné... :-(:no: Absurdní byla i mizerná aerodynamika (vč. značného aerodynamického hluku), čímž Tatra zcela popřela sama sebe... :-O