Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucnost obytňáků? Elektrický Thor nabízí dojezd 480 kilometrů

Už si tak nějak zvykáme, že elektromobilita na nás křičí ze všech stran. Jsou však určité typy vozů, kde si tento pohon ještě úplně představit nedokážeme. Jedním z nich je obytný vůz. Thor Industries se nás však pokusí přesvědčit, že to jde.
Zpět na článek
27. 1. 2022 12:38
Oprava autora...
...na násilně cpanou elektrodebilitu si nelze zvyknout. Nikdy! :-O :-( :no:
27. 1. 2022 10:44
No, co dodat
Když si vezmu, že základním atributem karavaningu je svoboda a flexibilita, tak tu aktuální eletroauta nenabídnout ani omylem... je to děs, co všechno nám bude ještě nabídnuto pod nápisem pokroku a světlých zítřků..
Krom elektromobility tu máme ještě svobodu očkování, projevu slova (mj. ve zdravotnictví) a další...
Vítejme v neo-totalitní době...
Avatar - petr petrumr
26. 1. 2022 17:36
Re: Teď tu o Červené Karkulce
kraje mají odsouhlaseny čerpání dotací na karavingové stání s přípojkama elektriky, vody a odpadu. Když ty stání budou v každým městě, tak není problém dojet z východu na západ a poznávat cestou města a vesnice. Akorát nevidím na střeše soláry.
Avatar - MS-sport
26. 1. 2022 16:51
Jo jasně.....
koupím si obytňáka, abych s ním jezdil kolem baráku 480 km a to nesmí foukat, být moc zima nebo moc horko a nesmí být moc naloženej, nesmí být velkej provoz a musím jezdit jenom po rovině..... :no:
26. 1. 2022 16:19
Re: Teď tu o Červené Karkulce
Vzhledem k tomu že nezveřejnili kromě dojezdu ani jediný další parametr se obávám že máš pravdu. Taky si nedovedu představit jak by tohle mohlo fungovat, zázraky se asi nedějí
26. 1. 2022 13:26
Teď tu o Červené Karkulce
Bylo by to zajímavé, kdyby se tomu dalo věřit. To auto má odhadem tak 7,5m na délku a váhu s bateriemi (i když nevíme, jak velkými) min. 5t. Vzhledem k tomu, jak (ne)fungují bateriová auta, pokud jsou těžká (viz EQV se spotřebou kolem 40 kWh/100 km na dálnici), pak toto bude žrát tak 60 kWh což by znamenalo baterii skoro 300 kWh. Už jen ta baterie bude vážit 1,5t. možná více a určitě by byla větší, než jaká je na obrázku. A to nemluvím o tom, že dojet je jedna věc, ale pak zůstat třeba víkend v zimě na místě a jet zpět, to je jiná. Ještě je třeba nějakou doložnost (alespoň 500-600kg) a i ten odhad 5t je málo. Pro bydlíky si elektropohon zatím opravdu představit nedokážu.