Novinky

Zpět na článek

Driftovali jsme s Hyundaiem Ioniq 5 v Rakousku: Baterková smršť na ledu

9 komentářů

Othello
.... obrovský točivý moment elektromotoru (350 Nm) je posílán na zadní nápravu a kola se na zmrzlém povrchu často protáčejí......

Protáčení kol nijak nerozporuju, ale zmíněný "obrovský" točivý moment 350 Nm nikam posílán není.
Uvedená hodnota se týká jen samotné hřídele elektromotoru a pro pohon nápravy by nestačila.
Max. moment za stáým převodem - tedy ten který reálně pohání nápravu - je mnohem vyšší, řádově v tisících Nm. Tak jak je běžné u všech aut.

A ta spotřeba je slušná ! :😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ono je toho víc 😁 😁

"...Elektromobily pokládá řada konzervativnějších motoristických nadšenců za těžké vehikly..."
"...Tyhle představy jsme roztloukli s elektrickým Ioniqem 5..."

Elektrovehikl s karoserií (dejme tomu) hatchback, dlouhý 463,5 cm a (což je v podstatě velikost Vectry III) váží 2,1 tuny

Tak tohle mi jako "roztlučení představy o těžkém vehiklu" moc nepřijde 😁 😁
Xylo
Osobně si myslím, že je opravdu zbytečné něco, co je až na motor stejné jako stávající (a mnohdy obdivovaná) auta dehonestačně označoval jako "vehikly".
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
SUV vs. hatchback (byť mimořádně prostorný)
4.785 vs 4.635 mm
Othello
Tak "roztloukli" to testovaným Santa Fe, které je možná ještě krapet těžší než ten Ioniq5
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/www.auto.cz/…sem-lepsi-139320

Tak tady to v tabulce roztloukli na 1415 kilo 😁 😁 😁 😁 😁 páni redaktoři 😁 😁 😁 😁
gutex
Taky už mě párkrát napadlo, proč je populární uvádět hodnotu Nm u motoru, když se nic nepíše o celkovém převodovém poměru. Nebo proč je u motoristických novinářů tak oblíbená jednotka kůň pro výkon 😁
Othello
No vysvětlení je jednoduché - neznalost. Nepochopení elementárních principů mechaniky, bohužel i často bez jakékoliv snahy to napravit
gil54
... konečně někdo roztloukl ten zoufale zastaralý Newtonův zákon setrvačnosti.