Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Driftovali jsme s Hyundaiem Ioniq 5 v Rakousku: Baterková smršť na ledu

9 komentářů

Othello
.... obrovský točivý moment elektromotoru (350 Nm) je posílán na zadní nápravu a kola se na zmrzlém povrchu často protáčejí......

Protáčení kol nijak nerozporuju, ale zmíněný "obrovský" točivý moment 350 Nm nikam posílán není.
Uvedená hodnota se týká jen samotné hřídele elektromotoru a pro pohon nápravy by nestačila.
Max. moment za stáým převodem - tedy ten který reálně pohání nápravu - je mnohem vyšší, řádově v tisících Nm. Tak jak je běžné u všech aut.

A ta spotřeba je slušná ! :😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ono je toho víc 😁 😁

"...Elektromobily pokládá řada konzervativnějších motoristických nadšenců za těžké vehikly..."
"...Tyhle představy jsme roztloukli s elektrickým Ioniqem 5..."

Elektrovehikl s karoserií (dejme tomu) hatchback, dlouhý 463,5 cm a (což je v podstatě velikost Vectry III) váží 2,1 tuny

Tak tohle mi jako "roztlučení představy o těžkém vehiklu" moc nepřijde 😁 😁
gutex
Taky už mě párkrát napadlo, proč je populární uvádět hodnotu Nm u motoru, když se nic nepíše o celkovém převodovém poměru. Nebo proč je u motoristických novinářů tak oblíbená jednotka kůň pro výkon 😁
gil54
... konečně někdo roztloukl ten zoufale zastaralý Newtonův zákon setrvačnosti.
Xylo
Osobně si myslím, že je opravdu zbytečné něco, co je až na motor stejné jako stávající (a mnohdy obdivovaná) auta dehonestačně označoval jako "vehikly".
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/www.auto.cz/…sem-lepsi-139320

Tak tady to v tabulce roztloukli na 1415 kilo 😁 😁 😁 😁 😁 páni redaktoři 😁 😁 😁 😁
Othello
Tak "roztloukli" to testovaným Santa Fe, které je možná ještě krapet těžší než ten Ioniq5
Othello
No vysvětlení je jednoduché - neznalost. Nepochopení elementárních principů mechaniky, bohužel i často bez jakékoliv snahy to napravit
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
SUV vs. hatchback (byť mimořádně prostorný)
4.785 vs 4.635 mm