mňa ak odhliadnem od subjektívneho vnímania dizajnu má toto auto jednu zásadnú chybu. Nie je RWD, prípadne nie je možnosť mať AWD hoc len elektromotorom. A pritom takého riešenie Toyota má v RAV4 či Highlanderi pokiaľ sa nemýlim.
Audi nemá čisté RWD čo v tejto kategórii očakávaš ako štandard. Tak všade narvali Quattro a bola z toho určitú dobu istá konkurenčná výhoda. A bol by to ďalší argument, prečo si priplatiť ku Camry a zobrať Lexus.
existuje vubec is o objednani u nas? A je tam neco jinyho nez 300h? jako 0-200 za skoro 40 vterin? To je stejna hruza jak 520d mhev. Jako asi lepsi nez 140kw tdi v predokolkovym audi, ale s 330e bych to neporovnaval..
Samozřejmě je to hloupost, mohli si krásně vyhrát s pohonem a pomáhat zadní nápravou zatáčet. A přesně jak říkáš, řešení Toyota má.
Hezčí by to auto nebylo, mohlo však ještě líp jezdit.
pockej kde vidis lepsi nabidku u lexusu? Jako ono to ma konkurenci 530d/530e/545e/550i a m5? Lexus RX je uz konecne zadokolkova platforma s motory podel? Uz je v nem poradny PHEV? Da se koupit s v8?
jenze kupe, jako vis co, obdobi zivota kdy takovy auto chces a muzes mit je kratky. X5m muzes jezdit celej zivot, teda vzdycky nez se to zadre. Pak dostanes jiny..
To auto je okrajovka, stejne jako vyborne jezdici 8er. V mym pripade testovana m8. Ale zase, koupis si to? kolik mas km kdy jezdis prazdnym autem a hodilo by se ti kupe.
Tim chci rict, ze je dulezitejsi nabidka modelu a motoru pro bezny auta kombi/sedan/suv
A technický rozdíl mezi HEV a PHEV je podle tebe jaký? To nejsou 2 kompletní pohony? Rozdíl je tam totiž naprosto zanedbatelný. Větší baterka a nabíjecí zásuvka. Ty si to ještě pořád nepochopil? Takže se chlapče pleteš. PHEV ekonomicky vychází úplně normálně. Proto existují např. i takovéto sety jak HEV předělat na PHEV.
V US to má 4x4 i silnější motory. Stále se to nevyrovná široké paletě 5er, ale za mě už je to důstojné. V EU by byl quick win kdyby to bylo motorizované jako nové NX, tj silnější varianta hybridu s 2.5. Ta současná verze za mě v realu zhruba odpovídá tomu 20d.
Jel jsem s tím nedávno taxíkem jako spolujezdec a příjemné svezení. Proti dieselovému Superbu, se kterým jezdí většina taxíků po Brně, připadal jsem si jako v Rollsu. Navíc si řidič pochvaloval, že proti naftě po městě ušetří.
.... tak nevím.... zvenku takové podivné, vnitřek totálně zastaralý a motor poměrně vydechlý.... v základu za 1,3 mio?
nevím, zdá se mi to tak o 300 litrů dražší než by mělo být.... jinak funkčně asi nic proti, ale za ty prachy bych chtěl prostě víc dynamiky a estetiky....
Ostatně, prodeje asi celkem jasně ukazují, co si o tom myslí zákazníci....
za 1,3 si muzes vzit opravdu premiovy zadokolkovy 320e, ktery navic prida komfortni dlouhou jizdu na elektrinu, dokonalej infotaiment a ideal rozlozeni vahy. Jako bonus bude uspornejsi. Ok, nebude to plna palba. Nebo vzit superba iv v LK. Oboje bude mnohem rychjesi, jizna na elektrinu je v obojim delsi a tedy mnohem prijemnejsi a oboje bude navic lepsi i na dalnici. Proc bych si sakra mel testovany auto koupit. To je jak RX, realne jenom pro fandu. Platforma naprd, cena mnohem lip jezdici opravdu premie
isf ma znamej a uz je v tom taky druhej motor, otackovy atmosfery jsou snad krom 63 (6,2) AMG pruser vzdycky.
Spolehlivost nech bejt, ber to tak, ze kdyz se ti posere bmw dostanes jiny bmw:) .... A nerikej mi, ze si to nekdo kupuje na 10 let.
O to tady jde, pro tchýně a neználky asi celkem cajk, tady jsi ale na automobilovém server, a pro lidi, které baví auta, je tahle Toyota ekvivalentem vystoupení Kelly Famlly na rockovém festivalu: Miloše Zemana na setkání bankéřů centrálních bank. Vaculíka na srazu motoristických novinářů. Chápeš?
Jako jestli škodovku za 400.000, nebo Toyotu za trojnásobek, se stejnou spotřebou, zrychlením nebo max. rychlostí ? To jsem myslel, že umíš vymyslet náročnější otázky…:-)
A tak mám dneska dobrý den, co bych tě nenakrmil. Jasně že ta Toyota je trochu lepší než Rapid, taky stojí 3x tolik. Kdyby stála nějakých 650k, 700k, byla by k diskuzi. Ale takhle tragické auto za 1,3 mil…. Jako nebuď směšný.
To je právě to tvoje nepochopení psaného textu. Já nekritizuji to auto jako takové, své zákazníky si jistě najde. Já ho kritizuji z pohledu nadšeného řidiče, petrolheada, člověka, který má rád auta. A z tohoto úhlu pohledu je to prostě střep.
Když chybí argumenty, nastoupí demagogie, typický Hamuna . Nesrovnával jsem celé auta, ale pouze jízdní výkony. A ty jsou tyhle Toyoty tragické, na tu cenu! A proto je to smutný faktem je, že Škoda rapid 1,2 TSI má jízdní výkony prostě lepší, pouhá fakta. Na tu cenu a nablýskaný znáček rádoby prémie je to prostě ostuda.
To že nejsi petrolhead a ani vzdálené nerozumíš tomu autům tady všichni ví. To ale není žádná ostuda, já zase nerozumím třeba audiu. Jenom je směšné, jak tady pronášíš silné soudy a přitom pravděpodobně ani neumíš dobře řídit.
Střep? To je jako říct, když máš rád ty přirovnání, v luxusní rybí restauraci, že jestli nemají hovězí stejk tak ať to radši zavřou, protože stejně zkrachují.
Protože nezkrachují, stejně jako těch Lexusů se prodá po světě mraky...
jo, ten střep je to jenom z určitého úhlu pohledu. Jednak je to auto v zásadě pomalé, a jednak vypadá strašně. Věřím, že ve spolehlivosti, nebo třeba statistice krádeží, může být docela na špici.
Měním střep na z hlediska jízdních výkonu a designu.Nebo možná uznávám, že střep je moc silné slovo, to auto mně prostě naprosto míjí. A dělám si z toho legraci.
Mě se některé Lexusy líbí a některé jsou asi nejlepší auta v kategorii, ale tenhle tedy….pro mně to není Lexus. A dost mě udiví, pokud zrovna tenhle model bude lámat prodejní rekordy.
Lexus má supersport, kupé s V8, off-roady, SUV, limuzíny. Jestli má jeden sedan s pohonem předních kol, proč ne?
U nás Lexus nikdy nebude dosahovat úrovně D3.
Ale my nejsme pupek světa…
Nemusí v tom človek ísť ale tie parametre na auto za 1.3 mega kč sú fakt biedne takže pre niekoho/väčšinu je zbytočné sa ísť na to vôbec pozrieť.Za 53 000 € sú na trhu určite lepšie autá MB C/E,BMW 3/5,Audi A4/A6 alebo aj taký Arteon s 2.0 tsi.....Dať atmo motor s hybridom so 160 kw a E-CVT tak to sa musí prejaviť na dynamike.Zrýchleni 8.9 s a maximálka 180 km/h však to tá O IV s 1.5 tsi urobí z neho štatistu a za polovičnú cenu.Takže už vieme prečo naň dávajú zľavu asi to moc ľudí neoslovilo.
Přesedal jsem z Passatu 1.5 TSI do tohohle ES a byť mají podobné udávané dynamické parametry, v praxi pokud nejedeš závod tak bych dynamiku přirovnal k 2.0 TDI /d 140kw. Problém je, že ten HEV neumí kontinuálně a dlouhodobě podávat výkon, takže je to spíš na pružné zrychlení, které po něm nemůžeš chtít 10x po sobě. Každopádně když bych se měl rozhodnout jestli základní A6 120kw nebo ES za stejnou cenu. Neváhám ani trochu a beru Lexus. U lepších motorizací nemá Lexus v EU co nabídnout, takže tam není o čem. Interiér a odhlučnění má ES na vysoké úrovni.
Máš pravdu, že si dělám srandu z jízdních výkonů, a trochu z designu. Naprosto nezpochybňuji třeba prostor, komfort apod, nejel jsem v tom. Jezdím ale hodně a koupit si káru za 1,3 mil, která je škaredá jak noc a k tomu je pomalá by mně fakt ani ve snu nenapadlo.
Ale jako hotelový taxík možná proč ne, nebo auto pro Cruellu, pro nejhoršího obchodního zástupce měsíce… prodávat by se to mohlo..:-)
Tohle auto je tak na 3,5 hvězdy. Nenadchne, neurazí, pro někoho to může být super volba, je pohodlné, tiché a má v top konfiguraci skvělý audiosystém. Nicméně mezi prémiovkami vyšší střední jsou určitě lepší volby.
Já jsem si projížděl ES a IS hned po sobě, obojí ve verzi 300h, a IS jezdí podstatně líp. ES neschová jednodušší koncepci s pohonem předních kol.
tak v12 nikdy nebyla nutnost. Moje SL da na 0-130km/h V8 ze stejny doby necelou dylku auta. 60amg jede lip a je lehci. V12 je pro technickyho fandu a vis co, kdo to chtel uz to ma nebo mel a dnesni generace chce Taycan..
40s 0-200 je totalni pruser pro to co chci od auta ja. Nekolikrat jsem tu napsal, ze nez 520d tak radsi silnyho superba. A to mi superb lezl krkem nekolik
let. Ale uz me nekolik lidi vcetne importu
bmw ujistilo, ze netusim co se prodava
dsg bylo asi nejhorsi (respektive podtaceni, proc sakra bmw radi v zatackach a audi to uz od c6 neumi a neumi zabrat ani v phev kdyz je natocenej volant), ikdyz nastaveni haldexu bylo k nasrani. To jak tahal iV za volant plus ty soupisy chybovejch hlasek. Ale zase 5er co nejede. Ale pritom od ty hezky 20d na uplne jinou r6 je treba 10%. Ale prodava se to. Ostatne MB se vraci do dob 70let. Budto ctyrvalec nebo v8, prodavaj r4 cdi nebo amg
neni, je to o prubehu vykonu, kroutaku nizko, zvuku a chodu. Jenze s aktivnima silentblokama, reproduktorama (ktery bmw nacpalo i do 760), elektromotorama a v neposledni rade zvukovejma izolacema se da docilit temer stejnyhi vysledku u v8 nebo r6...
komu stačí auto, které tak nějak jede za jednatři mega, proč ne. Při porovnání s konkurencí ale přichází průšvih, tohle super auto, podle odborného redaktora "dovedené k dokonalosti", stačí max na základní motorizace konkurence. A dál? No, dál nic, ve světě podle lexuse žije jen jeden zoufalý pohon. Samozřejmě lidé, kteří těch 1,3 milionu za auto skutečně zaplatí, tím nemyslím ani redaktora ani místního prodejce sluchátek, jdou jinam, viz. prodeje tohoto zázraku.
S nabídkou motorů v EU to tak bohužel je. Na druhou stranu u nás hodně lidí jezdí základní 5er, A6 nebo E class. A proti těm je ES v pohodě. V realu člověk ušetří, resp. ES má za tu cenu hodně výbavy.
… nebo ještě líp kombík s alespoň 600 l kufrem, tak jsem to býval vážně zvažoval a asi bych to bral radši, než Passat za podobný prachy. Takhle to zůstává čistě manažerskou záležitostí.
Dynamické parametry sice na papíře neoslní, ale okamžitá a hladká reakce pohonu, plus příjemné pružné zrychlení kdykoli je podle mého dostatečné. Tím spíš, že většinu času strávíte plazením v kolonách mezi 30-80 km/h.
Co ale zůstává, je pohodlí, ticho, jistota, ovladatelnost a vynikající spolehlivost a kvalita.
Podle většiny diskutérů se zdá, že všichni jezdí denně sprinty a okresky jedině driftem a po státovkách a našich dálnicích 250+ a jinak to nejde. V reálu se potupně plazí v těch samých kolonách a sní o hladké volné zakroucené okresce v letním nedělním ránu.
No já nevím. Mě nevadilo jezdit po Evropě s 1,2 TSI a už vůbec ne s 1,4 TSI a teď s TDI EVO 200 mám pocit, že mám už výkonu zbytečně moc. Spíš ocením ticho, pohodlná sedadla, kvalitní audio a podobně.
Nepotřebuju zpřeházet všechen náklad a donutit zvracet posádku. Stačí mi pohodlně a svižně dojet na místo.
Jak jsem už psal. Bejt to praktická varianta karoserie a ideálně mít možnost v nižší výbavě dostat audio od ML, tak jsem asi využil slevové akce a koupil to.
No jasně, sklápěcí sedačky to samý. To jsou ty věci, které odradí zájemce o praktický vůz.
Jeden známej si takhle objednal CC aniž by si zjistil fakta a pak málem zešílel, když měl sedačky natvrdo a přístup do kufru k hownu.
Sice díky tomu má ES parádní torzní tuhost, ale v praxi je použitelný jen omezeně.
A víceválec je určitě fajn. Taky bych si nechal líbit 530d, nebo 540i, nebo A6 45/55TDI, či TFSI. Charakter 6 válce je samozřejmě lepší, ale při dnešních výkonech už není nezbytný.
A stejně tak výkon sám. Ano, je občas fajn mít pod zadkem stovku koní navíc, ale nelze tvrdit, že auto nad 200 koní je slabé a pomalé. Zvlášť, když to není 2,5T SUV.
A proč mi to píšeš? A k čemu je mi verze pro neevropské trhy?
Mě netrápí pohon, ale praktičnost. I když vyšší výkon soustavy viz nové NX350h 4x4 by taky faceliftu neuškodil.