Vcelku běžný omyl. Tak jen pro info. V rodině nafta Ovce rs 3 TDI, chip na 176 kW/440 Nm. Jezdí od r. 2017, najeto 370 tis. Km a DPF původní. Egr chipem zavřený. Motoricky bez jediného problému.
Jak? U zážehového motoru "jednoduše". Třícestný katalyzátor a hodnota lambda =1. Čím kvalitnější katalyzátor(y), jejich rychlejší ohřev a přesnější regulace, tím jsou emise nižší.
Viděl jsem homologační emise Octavia I 1.8T 110 kW, r.v. 2002, homologace Euro 4. Bez EGR, ale dva třícestné katalyzátory, dvě lambda sondy a systém sekundárního vzduchu. Hodnoty NOx byly zhruba na 0,01 mg/km, čili hluboko i pod dnešními normami.
Já jsem auto s EGR ventilem ještě neměl a to do toho počítám i auta od našich, o které se starám, případně je kupuju. Nejnovější je r.v. 2017. Ale všechno byl zatím jen koncern VW.
To jsou zkratky, podle kterých vybírám auta. Samozřejmě tak, aby to dané auto nemělo. Stejně přistupuju třeba k přímému měření tlaku v pneumatikách a dalším věcem, které jen komplikují provoz auta- Do budoucna na můj seznam zakázaných věcí přibudou názvy jako Plug-In Hybrid, Mild-Hybrid atd. S výjimkou spolehlivého hybridu od Toyoty, samozřejmě, to možná za pár let bude jediná možnost koupit rozumné auto.
Cena se jeví akceptovatelně.
Otázkou je funkčnost. Pravděpodobně jde buď o atrapu, která skoro nic nefiltruje a jen vytváří dostatečný protitlak pro čidla a může s tím být problém na STK, nebo o šmejd, který bude vyžadovat časté regenerace (zvýšená spotřeba paliva, zvýšené ředění oleje naftou) a brzo se ucpe. Hodně štěstí známému.
A na co taky? Na svém Pentastaru mám i po 80tis milích čistý výfuk...
Jinak s cenou to není zase tak hrozné, teď jsem nechával známému měnit DPF na FoFo 1.6 TDCI a vyšlo to i s prací v Polsku na 6.5tis., což mi přijde po cca 294tis km jako akceptovatelné.
Fabia II s dvouvačkovým HTP měla DPF???? Víš vůbec co je to filtr DPF. Toyota C-HR s 1,8 hybrid má filtr DPF??? Jsi otrok škodovky a musíš furt vypalovat filtr DPF a proto jsi tak rozčílený a položme si otázku, proč ty máš auto s filtrem DPF? Co tě donutilo to kupovat?
U Fordu oněm nevím jen po určitým nájezdu se zapne vypalování asi na 15 minut, je to jen další kurvítko který při výměně nestojí málo. Z dnešních aut sou jen spotřební předražený šunty!!!
Já jsem nevěděl, že řidič škody musí být technický věděc a už vůbec netuším, když škodovky jsou bezporuchové jak se o nich píše, můžou být schválený pro provoz, že by podvod na zákazníka a na evropu?