Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vaculík: Prasklý filtr pevných částic může skončit fatální závadou. Jak tomu předcházet?

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 3. 11. 2022 • 06:32
57
33
Zobrazit náhledy (57)
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi

Ve videu odpovídá technický specialista Martin Vaculík na téma prasklého filtru pevných částic.

Jak se v dnešním videu dozvíte, prasklý filtr pevných částic je sám o sobě nepříjemnost, která se však může rozvinout v podstatně větší a nákladnější závadu vašeho automobilu. Jako příklad si Martin Vaculík vybral koncernové motory 1.6 a 2.0 TDI, na kterých popisuje, proč je dobré mít stav filtru pevných částic pod kontrolou. A pokud nevíte jak, dozvíte se i to.

Video je tradičně plné technických podrobností, na které jsme od Martina Vaculíka zvyklí. Pokud chcete upozornění na jeho nová videa dostávat včas, nezapomeňte sledovat náš instagramový účet @auto.cz, kde pravidelně zveřejňujeme upoutávky. Ale teď už nebudeme zdržovat a přejeme příjemnou zábavu!

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
7. 11. 2022 21:39
Re: DPF
A co teprve praskla guma. To su fatalne nasledky.
4. 11. 2022 15:54
Re: DPF, EGR, SCR
Oni to do některých motorů dávají, do jiných ne.
4. 11. 2022 15:48
Re: DPF, EGR, SCR
Jak? U zážehového motoru "jednoduše". Třícestný katalyzátor a hodnota lambda =1. Čím kvalitnější katalyzátor(y), jejich rychlejší ohřev a přesnější regulace, tím jsou emise nižší.
Viděl jsem homologační emise Octavia I 1.8T 110 kW, r.v. 2002, homologace Euro 4. Bez EGR, ale dva třícestné katalyzátory, dvě lambda sondy a systém sekundárního vzduchu. Hodnoty NOx byly zhruba na 0,01 mg/km, čili hluboko i pod dnešními normami.
Avatar - Mokrous
4. 11. 2022 12:42
Re: DPF, EGR, SCR
Tak to teda čumím, když EGR ventil byl v 1.4 TSI už před 15 lety.
Možná to dočasně vyřešili jinak.
Avatar - Barrichello
4. 11. 2022 12:16
Re: DPF, EGR, SCR
A bez EGR to plní emise jak???