Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vaculík: Prasklý filtr pevných částic může skončit fatální závadou. Jak tomu předcházet?

34 komentářů

Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Já jsem nevěděl, že řidič škody musí být technický věděc a už vůbec netuším, když škodovky jsou bezporuchové jak se o nich píše, můžou být schválený pro provoz, že by podvod na zákazníka a na evropu?
webpaja
Ostatní značky snad DPF neměly? Opět plkání od člověka, co tu léta tvrdil, že Fabie je nejlepší auto, jaké kdy člověk potřebuje 😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Fabia II s dvouvačkovým HTP měla DPF???? Víš vůbec co je to filtr DPF. Toyota C-HR s 1,8 hybrid má filtr DPF??? Jsi otrok škodovky a musíš furt vypalovat filtr DPF a proto jsi tak rozčílený a položme si otázku, proč ty máš auto s filtrem DPF? Co tě donutilo to kupovat?
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... víc ...
RomanPr
U Fordu oněm nevím jen po určitým nájezdu se zapne vypalování asi na 15 minut, je to jen další kurvítko který při výměně nestojí málo. Z dnešních aut sou jen spotřební předražený šunty!!!
Avatar - Anonym
Anonym
A v budoucnu bude asi hůř ...
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
To jako každé DPF někdy praskne? Zajímavé, dříve se tohle neříkalo.
Avatar - Jenik3
Jenik3
DPF nepraska.
Ale takova praskla pneu, to jsou fatalni nasledky- toliko k nadpisu clanku.
moan78
A co teprve praskla guma. To su fatalne nasledky.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
webpaja asi stím má zkušenosti a tak mu to nepřijde, jenom škodovákům to praská, netrapte se tím, jsou i druhá auta.
Avatar - Anonym
Anonym
si můžete narvat akorát do zádele, pořádná auta žádný DPF nemaj 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
správná řeč
Jaba Daba
A na co taky? Na svém Pentastaru mám i po 80tis milích čistý výfuk...

Jinak s cenou to není zase tak hrozné, teď jsem nechával známému měnit DPF na FoFo 1.6 TDCI a vyšlo to i s prací v Polsku na 6.5tis., což mi přijde po cca 294tis km jako akceptovatelné.
Mig_35
Benzin bez přímého vstřiku nepotřebuje filtr pevných částic - v tom je ten důvod 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Polské DPF jsou většinou úplně nanic 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Cena se jeví akceptovatelně.
Otázkou je funkčnost. Pravděpodobně jde buď o atrapu, která skoro nic nefiltruje a jen vytváří dostatečný protitlak pro čidla a může s tím být problém na STK, nebo o šmejd, který bude vyžadovat časté regenerace (zvýšená spotřeba paliva, zvýšené ředění oleje naftou) a brzo se ucpe. Hodně štěstí známému.
Jaba Daba
Příspěvek podléhá schvalování.
rohor
A přesně tak. Mám jenom pořádná auta!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Utiš se a zalez zase do Putlerova zadku, švábe.
okoloidúci
You mad, bruh? 😒]
Milan Reznicek
Vcelku běžný omyl. Tak jen pro info. V rodině nafta Ovce rs 3 TDI, chip na 176 kW/440 Nm. Jezdí od r. 2017, najeto 370 tis. Km a DPF původní. Egr chipem zavřený. Motoricky bez jediného problému.
Avatar - Anonym
Anonym
nechcete dávat články o veteránech?

Ty maj aspon úroven, než tato reycyklace, půl, rok nebo 2 roky starých článků 😄
Avatar - Anonym
Anonym
To jsou zkratky, podle kterých vybírám auta. Samozřejmě tak, aby to dané auto nemělo. Stejně přistupuju třeba k přímému měření tlaku v pneumatikách a dalším věcem, které jen komplikují provoz auta- Do budoucna na můj seznam zakázaných věcí přibudou názvy jako Plug-In Hybrid, Mild-Hybrid atd. S výjimkou spolehlivého hybridu od Toyoty, samozřejmě, to možná za pár let bude jediná možnost koupit rozumné auto.
okoloidúci
Sú vôbec v súčasnosti nejaké nové motory bez EGR ventilu?
Avatar - Anonym
Anonym
Nové asi těžko a i v ojetinách budeš hledat obtížně.

Už můj 1995 Chrysler Stratus měl EGR 😄 Jediný ze všech aut co sem měl a mam a nemělo EGR je Rolls.
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem auto s EGR ventilem ještě neměl a to do toho počítám i auta od našich, o které se starám, případně je kupuju. Nejnovější je r.v. 2017. Ale všechno byl zatím jen koncern VW.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to si rád přečtu, který model od VW z roku 2017 nemá EGR 😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Motorizace 1.4 TSI 92 kW.
To samé platí pro 1.2 TSI 81 kW z roku 2016, což je pod kapotou druhého auta.
Avatar - Anonym
Anonym
A bez EGR to plní emise jak???
Avatar - Anonym
Anonym
Jak? U zážehového motoru "jednoduše". Třícestný katalyzátor a hodnota lambda =1. Čím kvalitnější katalyzátor(y), jejich rychlejší ohřev a přesnější regulace, tím jsou emise nižší.
Viděl jsem homologační emise Octavia I 1.8T 110 kW, r.v. 2002, homologace Euro 4. Bez EGR, ale dva třícestné katalyzátory, dvě lambda sondy a systém sekundárního vzduchu. Hodnoty NOx byly zhruba na 0,01 mg/km, čili hluboko i pod dnešními normami.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to teda čumím, když EGR ventil byl v 1.4 TSI už před 15 lety.
Možná to dočasně vyřešili jinak.
Avatar - Anonym
Anonym
Oni to do některých motorů dávají, do jiných ne.
Avatar - Anonym
Anonym
Nestraš 😄 doufám, že ano 😄