Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premium

Zpět na článek

Jízdní dojmy s Alfou Romeo Tonale: Vrátí značku na výsluní?

53 komentářů

webpaja
...strčte si to prémiově do P.R.D.E.LE 😉
ericn
a klidně ještě dál :yes:
lukas13
Myslím, že tenhle "geniální" nápad je fakt železniční hřeb do rakve ACZ.

A přitom je to tak jednoduché - ACZ bez reklam, řekněme za pade měsíčně a v klidu platím...
bordeaux
plny youtube tonale prezentacii a ja si mam platit za par stupidnych viet?? vysvetli mi niekto v com je pridana hodnota tohoto zamknuteho clanku???
Arese
Ač Alfista tělem i duší, platit za tento článek vyděračský poplatek rozhodně nebudu! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - petruzmrd
petruzmrd
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Po dlhom case alfa ktora by mohla byt aj predajne uspesna .... tesim sa na porovnanie s konkurenciou :yes:
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Další malé cosi, čemu v marketingových odděleních začali říkat SUV a lidi jim to žerou. Tentokrát na to plácli značku AR. Některé prvky vypadají dobře. Celkově je to ale nuda bez emocí. Prostě jen další nudné "SUV".
Avatar - hugino
hugino
Už ju na Autožurnále testoval Karpat a záver bol taký že materiály, priestorovo,ergonómia,design OK ale podvozkovo a riadenie skôr Stellantis a nie Stelvio.Stálo v top výbave 38 000 €.
lukas13
Jako pod mega? Hustý, to bych čekal víc.
ericn
No jen aby to nebyl jen klon P2008, pak bych řekl, že to je dost přestřelená částka. Nicméně to Alfa umí, zabít auto cenou. Pak se to neprodává a všichni se diví 😒]
lukas13
Je to C segment, ne B. Technicky je bráška Jeep Compass, plaformu, zavěšení apod. tedy má z 500x, s s prodlouženým rozvorem a (prý dost) upravenou.
Avatar - hugino
hugino
Presne tam bolo povedané že to je bráška Jeep Compass.Pozri na YT Autožurnál.sk
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak to bude dost tragédie. Jediné ze všech aut, které se jim kroutilo v terénu jak banán, že nešly pořádně otevřít a zavřít dveře
https😐/youtu.be/SsEFOH7KP-Q?t=285
Ota4
Z jakého důvodu to má být tragédie? Platforma je hodně upravená. Odlehčená a velice vyztužená. To že platforma vychází z platformy B-wide neznamená že je stejná pro Tipo 500X Renegade Compass a Tonale. P.S zatím co jsem viděl zahraniční videa tak to vypadá velice podařeně. . . .
Avatar - xxc
xxc
Na Scenicu staci, ze na pol auta zasvieti slnko a uz suchaju dvere. Druha polovica v tieni ide v pohode. Ked dam auto opacne, tak v tieni nesucha a na slnku sucha. Ale otvorit idu 😄 Zaujimave, ze take auto pustia do predaja.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přeci nechceš srovnávat jeep/ar s renaultem? 😒] 😒]
Avatar - xxc
xxc
no tak bohuzial, potom ze ludia nadavaju na fiaty a francuzske auta 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Klasika.. kvalitka by reno...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty mu taky všechno věříš....

já si začínám myslet, že ten jeho scenik někdo rozstřelil brutálně při popojíždkách, než se dostalo do dealerství a pak jsou tam naprosto bizzarní příhody, které nám tu předkládá.

Já jednou na takovém překladišti aut dělal a zažil jsem, že to tam jeden pracovník zkoušel a takhle odepsal myslím nějaké volvo a 4 subaru, které s ním sestřelil v řade....... no co myslíš, že se s tim dělá - opraví a prodá jako nové...a ty to nikdy nezjistíš, protože to v tu dobu je ještě defakto neregistrované auto.
abc
ale joj, ja mám daciu a nič také sa nedeje
lukas13
Se koukat nemusím (ale koukal jsem, dík za tip :yes: ), to vím. 😉

K Mikesusovi - jo, ten plugin hybrid má dvě tuny. Technologie naroubavaná na auto, kde se s ní původně nepočítalo. Tohle je smutné. Compass s klasickým pohonem a hmotností cca 1.5t je tuhej jak ingot.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To ale není phev, je to klasický diesel. Jestli u phev je to ještě horší, no tak potěš koště. To vypadá že jediný pevný ingot na tom autě je ta baterka u phev.
Kdyz se to zkroutí jen křížením náprav, chtel bych to vidět u nějaké nehody.
lukas13
Ok, díky za info. Takže verze z Mexika, která se pro Evropu nevyrábí.

Před koupí jsem četl testy a tuhost karoserie byla často mezi klady. Moje zkušenost to samé.

To video je dva týdny staré, zajímalo by mě co je to za verzi auta. Test samotný nerozporuji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze z každé továrny je auto jinak vyztužené?
lukas13
Nevím. Jen vím, že evropská verze je jinak laděná (minimálně řízení a nastavení podvozku, zbytek netuším). Ale vím, že tuhost byla v řadě testů mezi klady. Má zkušenost dtto. A ne, křížení náprav jsem nezkoušel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nerozporuju, nemusíš se nijak obhajovat, co jsi zkoušel a co ne. Já to taky u žádného auta nezkoušel. Jak jinak tu tuhost karoserie vyzkoušet?
lukas13
To lze přece poznat zejména na nekvalitních površích, v zatáčkách. Nebo kočičí hlavy... Kroutící karoserii řidíč může vycítit.
Odstrašujícím příkladem jsou třeba (nejen) francouzské CC z minulého desetiletí (MeganeIII, P308 apod.)
jam2015
Krútenie karosérie ma mačacích hlavách? To akože fakt?! 😉
lukas13
Praha - Vinohrady, Vršovice, velmi nekvalitní povrch z kočičích hlav - velké prohlubně (to se nedá nazvat dírami), kdo zná ví - ano, máš pravdu, blbě jsem se vyjádřil.
Arese
U kabrioletů stačí vjet na hrbolatý povrch a sledovat vibrace vnitřního zrcátka. Většinou se u těchto aut tak roztřese, že v něm není nic vidět. 😒]
lukas13
Jo, jeden z typických "příznaků" 😉
jam2015
Vieš - jedna vec je krútenie karosérie a druhá vibrácie.
A keď máš unavené pružiny, tlmiče a vybité silentbloky ešte aj na nápravnici - tak amen tma 😉
lukas13
Kroucení vs vibrace - ten rozdíl snad většina z nás tady pozná, proboha.

Pružiny, tlumiče, silentbloky - u auta s cca 10tkm předpokládám, že to bude tak nějak cajk. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
To uz je ale extrémě měkká karoserie. Nebo doporučuji escort cabrio. Tam to cítíš pod zadkem taky. Dnes to ale v téhle případech už není moc poznat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U escortu to ale nebylo tuhostí karoserie, ale tím, že byla už výroby shnilá 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tohle se děje nejen u Jeepu, že se jinak svařují třeba auta pro východní trhy, levněji, myslím, že se to řešilo u Tureckejch Renaultu (Fluence, Clio Storia), Ruskejch škodovek (ofce tour) a možná i VW z Mexika, ale to už bych kecal.
Avatar - Mikesus
Mikesus
takže samé lowcost automobilky. 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja bych si na tureckou Corollu taky nevsadil 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Výstupní kontrola je u Toyoty asi někde jinde. Já bych si nevsadil ani na Brazílii, Vietnam, Pákistán nebo Thajsko. Sedan je u corolly v porovnani s combi nebo hb lowcost.
L Cesarin
Dristate chlapci. Sedan Toyota corolla je hodne vysoko. Ta fabrika v Turecku dosahuje vyšší štandard a hodnotenia kvality ako ostatné závody toyoty. Raz darmo s bičom v ruke môžeš ľudí hnať. Mám toto autíčko a neviem na ňom nájsť vadu. To, že ľudia sú vlastne ovce ktorých správanie hodne kopíruje stádovitosť v čriede je nespochybniteľné. Dnes všetci ako tlupa opíc kupujú SUV. SUV má svoje opodstatnenie a je to výborný segment aut ak potrebujem isť po nespevnenej vozovke kdesi na chatu či outdoor výlet. No tam výhody SUV končia. Ak porovnám komfort sedanu, obrovský rázvor, miesto na zadných sedačkách pre deti, veľkosť kufra (a že tam nevopchám bicykel - a načo preboha?, 99,5% času tam vozíte vzduch), spotrebu, výbavu, podvozok kde sedan od Toyoty je peckovo stabilný. Nehovoriac, že keď tú svoju 5m dlhú nablýskanú limuzínu na športových kolách s carbo lakom zaparkujem vedľa hoc akého SUV do 30tis € tak to SUVko pôsobí ako chudobné príbuzdné. Corolla sedan je komfortné auta a tak aj bolo koncipované. Combi a ani hb nemá tú eleganciu a zároveň športovosť ako sedan. Choďte do predajne Toyoty a pozrite sami. Stačí raz vidieť, sadnúť a porovnať a hneď Vám bude jasné čo kúpiť.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Od kdy má corolla sedan 5m na délku? Jako že ji postavím vedle camry a bude o cca 18cm delší?
Uplne bych to nezvelicoval. Měl jsem několik let corollu TS a střídal jsem to i se SDN. Rozdíly byly vidět hned v sedačkách, výbavě, nastavení podvozku. Ale jak říkám, srovnání mezi těmi dvěma byl na tom SDN hůř. Ale to neznamená, že v globalu patří mezi lowcost, to vůbec ne.
Tak vezmu corollu ts s tím 2.0HSD co jsem měl a vezmeme k tomu sedan, 1.8HSD nebo 1.5 atmo, je to jedno. Ale evidentně si s tím kombikem nejel, protoze i v zatáčkách bych si s tím troufnu na jakýkoliv sedan corolly. A to nemluvím o HB, který je sice malý, ale o to obratnejsi.
Tak tady prosím nedělej ostudu majitelům Toyoty a piš trochu objektivně.
Avatar - miromen
miromen
Tonale je opravdu designově docela marnost. Tvarově divne, nezajimave k tomu nedynamicke prostě marne a z bočniho profilu co to jako ma byt ?
Je tu par efektnich prvku jako světelna technika, ale jako celek předni čast opět divne nevzhledne tvarovani....tohle je prostě docela pruser. Interier ten vypada fajn a moderně.
Na uvodni straně je momentalně krabicoidni CX-5 a i ta vypada rozhodně lepe a takova CX-60, už vypada mnohem zajimavěji a přitažlivěji.
Kouknul jsem i na par prvnich dojmu a jizdně take žadna slava.
Přijde mi to jako nějaka křeč a posledni taženi od AR.
Ota4
Jízdně žádná sláva? Tak to jsme asi každý koukali na jiná videa. . .
Avatar - Mikesus
Mikesus
Klid. Nemá to logo fordu, tak to jezdí špatně. 😒]
Avatar - miromen
miromen
Tak nemusiš hned tahat TOP.
Avatar - Ozzman
Ozzman
souhlasim 😒]
Avatar - miromen
miromen
Hele prvni jizdni dojmy a těch videi a psanych dojmu bude určitě hodně. Duležity bude real. Ja třeba lovim v jinych vodach a třeba na novy Civic jsem taky nezaslechl zrovna chvalu a nějak se mi tomu nechce věřit. No u toho civica si to s nějvětši pravděpodobnosti pujdu osobně prověřit.
U aut typu Tonale je mi to docla buřt, nicmeně bych hned ze startu čekal vyložene nadšeni i v ramci krabicoidu a na to jsem tedy ja nenatrefil.
Kurfa, ale u AR očekavam emoce, dynamiku a vyloženě poutavy vzhled už od pohledu a nejen zde prostě nic.
Ja sice na fotky moc nedam, ale na nějaka videa jsem kouknul a tohle je prostě špatenka...
https😐/www.auto.cz/…sberatel-vavrinu?…
jam2015
Mám pocit, že to bude o dva roky opozerané a fádne 😞
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.autocar.co.uk/car-review/alfa-rome👋tonale


https😐/www.carmagazine.co.uk/car-reviews/alfa-rome👋tonale/
abc
bože ten design to je úžasné, taliani sú najlepší
abc
že napraviť povesť v oblasti kvality, zase nemecká propaganda, ved giulia podľa nezávislých odborníkov bola super/teda je/
L Cesarin
Pekné auto, ale načo? Alfa momentálne stratila svoje opodstatnenie. Už to nieje inovatívne a sportové auto. Túto ideu im uchmatli konkurenti od Porsche. Proste Alfa chce byť športová a zároveň luxusná ibaže zaspala dobu. Celkovo sa taliani nevedia nájsť. Alfa, Lancia, Fiat chcú hrať nemeckými kartami a preto sa trápia. Pričom taliani si môžu dovoliť to - o čom nemec nemôže ani snívať. Fotovoltaické strechy, kabriolety,...podmienky v taliansku sú iné a dlhé roky sa im darilo e😜ortovať ten talianský duch inakosti a potom začali pozerať nemecké porno a došli stará mať. Jednoducho sa musia Taliani vrátiť späť do Talianska a nechytať mačku za chvost.