Lexus dnes představil pátou generaci svého populárního SUV modelu RX, který patří s 3,5 miliony prodaných kusů mezi bestsellery prémiové japonské automobilky.
tak tohle rx je se zavrenejma ocima konkurence maximalne pro xc90. RRS, X5 a dalsi jsou technicky uplne nelde jinde. Dynamikou, motorizacema, ale hlavne podvozkaka vedle tyhle nalesteny RAV..
tak špičková technika? Motor s přeplňováním a měničový automat. A copak? Že by už ta adorovaná atmo/cvt kombinace nebyla až tak splendidní? Jinými slovy, to, co konkurence nabízí roky, k tomu nakonec dospěla i toyota. Tak sláva. Jenom, tohle je ale Lexus, že, a ten by chtěl konkurovat premii, no, to by ale měl k tomu turbu přihodit ještě šestiválec... No, nic, tak možná zas za pár let. ;-)
Zeptej se Jirky,co by volil znovu, kdyz ma doma prius a Sorento HEV. Pokud by měli dohánět Hyundai a mělo by to být stejně jako u nich, tak hned hledám jinou značku. Ten pohon je tragédie.
Tragedie to neni, ale e-CVT je pro bezneho konzumniho ridice proste lepsi. Uz se se Sorentem dostavam na zajimave spotreby, ale chce to klidnou jizdu a delsi trasu (aspon desitky km).
Sorentu proste trva, nez se vse zahreje a spotreba zacne klesat. Zacinam hodne ocenovat rekuperaci tepla z katalyzatoru, kterou ma Prius. Je to hodne znat.
Tragedii bych to nenazval :) Verim Toyote/Lexusu ze vi co delaji. Mozna ma e-CVT nejake limity v prenosu vykonu, ktere je nuti hledat jiny system?
Videl som nejake americke videa na temu Lexus a tam sa skor spekulovalo, ze v premii zakaznici moc nemaju radi zvukovy prejav E-CVT a tvrdohlavo lipnu na klasickych automatoch. Ktovie. Ale Lexus rozsiruje vykonovu ponuku nahor pomocou turba. A tento 2,4 litrovy turbomotor ma byt vyuzivany ovela hojnejsie. Vykony sa potom budu skalovat elektromotormi. Vyzera to tak, ze sa Lexus rozluci aj s atmo V6 hybridmi, ktore budu sukcesivne nahradzane tymto novym systemom.
No sláva, konkurence ale u takto velkých stodol používá přeplňované šestiválce, motory podél, vzduchové podvozky, plnohodnotné 4x4. Tohle je pořád jen naleštěná rav4 na stejné platformě s motory napříč, mrtvým zadkem, takže jediný "posun" je náhrada prehistorické eCVT měničem a přechod k přeplňování, chápu, že je to velký krok pro Lexus, ovšem dost malý pro lidstvo.
A zhodit uplne vse len kvoli 6 valcu, alebo kvoli preplnaniu s tym, ze je to dokaz doterajsej zaostalosti... V tejto triede argument 6valca beriem, ale urcite to nie je jedine kriterium, ktorym sa to auto hodnoti.
Atmosfera je v Toyotach a Lexoch kvoli zivotnosti, u tejto znacky este stale plati, ze vyrabaju auta, ktore dlho vydrzia, bez velkych investicii.
čtyřválec podpořený elektrikou jede perfektně a u benzínu /s výjimkou tříválce/ dostaneš sametový motor, o kterém nevíš... a diesel může mít třeba dvanáct válců a bude nýtovat furt...
aj nizsia hmotnost sa pocita, turbo stisi prejavy vytoceneho motora, myslim ze to robia hlavne pre tych co si potrpia na pocit radenia pevnych prev. stupnov a este vyssie vykony
Jaké hejtenie, :D já chválím, toyota konečně pochopila, že do auta patří převodovka z auta, ne ze skůtru a motor s turbem, aby to ve velké krabici aspoň trochu jelo. Chválím, lamale, chválím...
Jo, sice to pořád není ono, jestli ten RX R4turbo hybrid má stát např. proti x5 45e, ale už je to pokrok. :-);-)
V čem je problém, v chápání psaného textu? Fakt nerozumím.
Chválím toyotu, že konečně pochopila, že ten její hybridní recept, atmo/cvt je dávno překonaný a začala používat turbomotory a hdm. Samozřejmě je v tom i dávka sarkasmu. ;-)
Pride ti, ze som ten text nepochopil ? ´´Samozřejmě je v tom i dávka sarkasmu.´´
Sarkazmus sa javi a prijima ako kritika a preto plati ´´zhodil si tym doterajsie resp. aktualne riesenia´´ ktore su skvele a celej Toyote urobili to najlepsie meno v hybridnom svete. ;-)
BTW vycital si BMW, alebo Mercedesu, ze pri honbe za vykonmi zacali pouzivat turbo ? Keby Lexikovi stacilo zostat pri vykonoch, ktore boli doteraz, ta atmosfera tam ostane vo vsetkych pripadoch.
hybridní toyoty nemají převodovku s variatorem alá audi, skutr tam má řemen a jedna řemenice má v sobě odstředivé válečky. Hybridní převodovka nemá spojku, skutr má odstředivou.
Takhle se to dá porovnávat na papíře, ne reálně, protože takto černobílé to není.
To stejné se dá říct u menšího NX - na papíře o ničem, realita je ale úplně jinde a plně chápu každého, kdo si to auto koupí raději než Q5, X3 atd. A to přitom neříkám, že já bych do NX šel, sám mám rád šestiválce, jiné typy převodovek, atd.
Jen říkám, že jízda, hlavně tedy naladění podvozku, odhlučnění, sedadla, interiér a celkový pocit z auta je naprosto prémiový, v mnoha ohledech "prémiovější" než ta pravá prémie co má tu "správnou" techniku.
A to samé je i případ tohoto RX. Určitě to není auto pro každého, ale zároveň má své nesporné kvality. Seděl jsem teď během 24 hodin jak v RX tak v novém RR Sport a u mě třeba interiérem vyhrává RX. A pokud bude mít naladění podvozku jako NX, tak to bude velmi příjemné svezení.
Manželka má NX, je s ním spokojená, ale důvodem ke koupi byla cena a dostupnost. Stát mezi RX a RRS, tak vůbec neváhám. A to ani u nových generací těchto vozů. Vždy RRS.
Ale vždyť RRS je mnohem dražší auto nebo se pletu? Dosavadní RX se prodávalo pod 2M, a jak píše Charger, on ten pocit v interiéru cenovce rozhodně odpovídal, byť teda aktuálně už šlo o zastaralý model.
Perfektně vystiženo. Všechny Lexusy vypadaj na papíře nicmoc, občas zastarale. Ale skutečný pocit z auta, je to o co tu jde. Pocit z otevření-zavření dveří, ticho, měkký interiér kam člověk sáhne, dojezdy oken, auto fce pro regulaci odvětrávání-výhřevu sedaček, chod tlačítek, čitelnost přístrojů, obyč podvozek na pružinách, který je ale pohodlnější než většina konkurentů na vzduchu, ecvt, která pohne autem už při 1mm pohybu pedálem plynu (zdravím 3.0tdi majitele)....mohl bych jmenovat do nekonečna.
Mám doma aktuálního touarega + jsem něco projel, takže mám srovnání.
Zalezi jak to budou mít sladěné. Ted na lexus driving experience jsem si schválně hned po sobě projel RX300 a RX450h. 300 měla lépe odladeny podvozek, ale pohonný řetězec byl tedy milé za tím hybridem. Nicméně souhlasím, že prémie by měla mít 6valce. Tady je to dle mého u RX krok zpět a nějaký 6valec by měla mít. Snad ta převodovka a chovani nebude stejně hrozné jako u toho 300
Jo to nerozporuju, že mu chybí motory v evrope, aby to bylo důstojné. Jen mne dost zklamala ta převodovka v rx300. Takze doufám, že u toho rx500 se zlepší.
Přihodit šestiválec, aby mohl konkurovat prémii? Loňské prodeje SUV v Evropě - X5 - 41 tisíc, GLE - 36 tisíc, XC90 - 30 tisíc, RR sport - 17, Cayenne -16, Audi Q 7 13, Q8 - 12. Jak vidíš, 7 let staré XC90 nemusí mit 6 válec a prodá se ho víc než Q7/RRS dohromady.
Aneb: “chtěl jsem vždycky Q7, mám na ni nabídku za 2,6, ale u Volva, který jinak vůbec nechci a vlastne ani nevím, proč jsem si taky nechal udělat nabídku :)), mi nabidli 2,45. Takže rusim objednávku a jdu si pro to Volvo, který jinak ale nechci. Jo, chytrost nejsou žádný čáry.
Ja bych nechtěl auto s preferencí předního pohonu. To nedávám. A mrzí mě to, protože ty interiéry ve světlém březovém dřevě, látkou, co vypadá jak na sedačce v obýváku, překrásným designem… to je proste nádhera :yes:
A to mluvíš o lexusu nebo Volvu? :-! Jinak já taky raději, když mě auto tlačí zezadu, vlastne se i ztotožňují s tím, ze k prémii by měla patřit určitá technická úroveň, standard. Když se ale podívám na Volvo, očividně to lidem fakt vůbec nevadí. Navíc, ruku na srdce, kdyby zítra mercedes oznámil, ze bude dávat do svých vozu už jen 4 válce napříč, tak jim spadnou prodeje tak tipuju max o 20%.
Projel jsem si ceníky, o Volva se nezajímám. S překvapením musím konstatovat, že ty ceny jsou šílené. V žádném případě bych to za Volvo nedal. XC90 jsem zkoušel před pár lety při výběru. Špatný podvozek (vzduchový), mdlé motory, u testovacího kousku trhající se kůže po cca 15kkm na sedadle řidiče, loketní opěrce. Nic dobře tam vlastně nebylo.
Jen reálnou cenu uměli výrazně pod D3 nebo LR. Nevím jak teď.
Ale, że by na mě XC90 působili chytře? To vážně ne. ;-)
To je společná vlastnost všech současných volv. Nový auto je vymazlenej ikea pokojíček, ale když člověk nakoukne do interiéru po 60tkm používaným rodinou, tak se nestačí divit.
To samý byl Peugeot 508. Nádherná Nappa, dřevo, Alcantara atd. Za 14 dní sedačka jak po 10 letech, dřevo jde do vrtule, asi uschlo až v autě, kaplička křupe atd… A mnoho jiných rádoby hogo-fogo aut po pár měsících vypadá, že se musí majitel stydět.
To pak člověk ocení Golf a Passat s jejich eko-kůží v kombinaci s kvalitní látkou. Po 4-5 letech a cca 100 000 km interiér jako zcela nový. Údržba = jednou za rok vlhké mikrovlákno.
Samozřejmě bez psa, vylévání Coca-Coly, típání vajglů a podobně. Prostě normální civilizovaná jízda. Jediný co bylo vždycky opotřebený, byl kobereček u řidiče.
Když jsem prodával G7, tak nový majitel nechápal a jeho servisák taky. Šli se dívat 2x na rok výroby a stav km. Ptali se mě, proč prodávám nový auto. Sám jsem si pak říkal, že jsem vůl a měl si ho nechat. :-)
Hele, kluci, a premysleli jste, ze čím kvalitnější kůže, tím rychleji jde do hajzlu? Základní bmw kozenka vydrží 10 let ve stejným stavu(neni to ani kůže), nappa, kterou používá Volvo jako základ pokud vim, vydrží vyrazne min a bmw individuál je potrhana skoro z výroby :) čím jemnější, tím min vydrží. Takže si stezujete na to, ze dostáváte v základu kvalitnější materiál:)
Píšeš blbosti. Základní hrubá kůže bez perforace ve Volvu by měla vydržet nejvíc, ale podívej se na předváděčky s 30tkm... Když to srovnám se základní kůží kterou jsem měl v GS450h (perforovaná, s odvětráváním), tak ta byla po 100tkm netknutá. Stejně tak teď mám tu lepší perforovanou v touaregu a vypadá po 60tkm úplně v pohodě a to je rodinný auto, v kterym jezděj děti, kola, lyže, krámy při stěhování..
A není to jen kůže, tvrdý plasty ve volvu poškrábeš i pohledem, stejně tak displej infotaimentu. Fleky z tkanin vyčistit nejdou. XC90, Touarega a RX450h jsem měl ve finále při výběru a kvalita interiéru (byť design se mi moc líbí) volvo jasně diskvalifikovala.
No nepíšu. Nevím co je základní bez perforace, o jakem modelu mluvíme apod. Ale když jsem naposledy sedel v nějakým tom sportovním paketu s60, tak už sedadla z výroby byla nappa kůže tak jemná, ze podobnou pamatuju jen z bmw 7 individual a ta byla po 30 tisících na vymenu. Oproti tomu zakaldni Msport křesla v bmw 3er mají tak tvrdou kůži, ze kdybys ji chtěl rozrezat nožem, tak se ti to nepovede :))
Bmw řady 3 s Mpaketem, o kterém píšu, má v základu sedačky, které mají alcantaru tak celkově na 30%, je to alcantara/ kozenka. I Volva se sportovním paketem, dneska už se to tak myslím ani nejmenuje, mají kůže/tkanina. Ale zatímco bmw používá nejlevnejsi shit, Volvo tam cpe nappu jemnou jak dětská ***. Tak to je. Bez si do nich sednout :) u trojky si pak můžeš připlatit za asi 4 různý kvality kůže, kdy ta nejvyšší, která je srovnatelná s tím Volvem, jde uplne stejně rychle do hajzlu.
Tak se podivej na bmw 7 s kůži individual, co má najeto víc jak 30 tis. a uvidíš, jak ta sedačka vypadá. Jen tady si někdo stěžuje, jak vypadá sedačka Volva, jenže to není nekvalitou, pravé naopak. Dostavas vyrazne lepší materiál, který je ale náchylnější na cokoliv. Podreni, zabarvení…
Popravdě, netuším jakou má kůži 7ma v individualu. Řešili jsme tu kvalitu Volvo vs Lexus. A základní kůže, ta která by měla vydržet nejdýl podle tebe, je ve volvu hnusná po 30tkm, stejně tak plasty, textil, displej. Zatímco na kůži nebo i na kožence v Lexusu odjedeš násobně víc a pořád je měkká, neodřená, nemluvě o plastech, který jsou úplně jinej level.
Když bych měl srovnat kvalitu interiérů aut, který jsem si koupil nebo je ve výběru zvažoval (pouze rodinná SUV), tak bych to viděl takhle:
1. RX450h
2. Q7/X5
3. Touareg / NX300h
4. XC90
5. Ford / Renault a všechno ostatní
Tak první RX, které se mi líbí. Po neuvěřitelném faceliftu IS (předfaceliftová hrůza vs. pofaceliftové dělo) druhá predátoří tlama, která mi spolu se zbytkem sedí. Anebo stárnu.
Za mě obecně nic moc... je to menší úlet, ale nejsem si jistý, že je to změna k lepšímu. Zaujala mě ale ta boule nad maskou... něco podobného má i Civic XI. Má to nějakou funkci, třeba v ochraně chodců?
2,2 tony predraženého šrotu. K čomu je naleštené SUV, ktoré sa viac hodí na cestu do opery ako mimo hladký asfalt? Radšej mali urobiť poriadne GT, z ktorého by každému padla sánka. Ale to by chcelo aspoň ten šesťvalec ako vyššie píše DInar.
Jo, akurát je to v až od sto tisíc éčiek hore. Urezať z osemvalca dva valce dolu (alebo prirobiť dva k štvorvalcu, a vykryjú pomyselnú dieru v ponuke. V dnešnej dobre nie je šesťvalec nijak dehonestujúci ani pre skutočnú prémiu, naviac osloví skupinu zákazníkov, pre ktorých je LC už pridrahý.
jj měli by udělat GT ze kterému by každému spadla sáňka:))) https://www.autanet.cz/…uz-id4183_01.jpg
mají atmosférický osmiválec ve třech autech minimálně, velký LX vyprodaný na tři roky dopředu apod:)
Nechápu proč pořád někde cpou ten nesmyslný údaj o spotřebách plugin hybridů. Na druhou stranu zkušenost z interiéru ala otěže koně se může v budoucnosti hodit :yes:
Takto se počítá spotřeba PHEV: Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Prostě podle mého je to kravina. Podobné je to u čistých elektrik, kde se udávají spotřeby pro nejlehčí nohy za ideálních podmínek a upozorňuje se na obrovské výkony a zrychlení pod 2 vteřiny na 100 :'-(
Takto se uváděla spotřeba vždy. Zkus si s mým Peugeotem 406 r.v. 1997 1.8i jet za papírových 6,7. Neznám prolhanější čísla, než je papírová spotřeba v TP.
No ta minulá gen hybridu v rav4 nic moc není. Sis to mohl sám srovnat s highlanderem. Dnes jsem zase projel křížem krážem prahu 2x tam a zpět a skončil jsem na spotřebě 4.9
Tomu naprosto rozumím, stejný důvod ke koupi. Ale abych nehaněl, výtečný podvozek, řízení a nadprůměrný prostor spolu s kvalitními materiály. Len ten výkon chýba!
Za mna ako majitela RX450h od 2017, dizajnovo vyborne. Nie vo vsetkych farebnych kombinaciach, ale vybral by som si. Co sa tyka motorizacie, zatial nevidim dovod na zmenu a tiez mi pride ta kombinacia divoka..Ale pockal by som si na testy a skusobnu jazdu, ako to bude fungovat v reale. Mozno budeme prekvapeni 🤷♂️🤷♂️
... já nikde nevidím dělení sedaček 40:20:40, jak se o tom píše v textu. Ani průvlak na lyže. To je zdá se u Lexusu asi sprosté slovo, jelikož se s ním neobtěžují nikde.
Za mně teda ne. Drahý, nepraktický a ošklivý. Místo nezničitelnýho V6 3.5L + eCVT dostane oturbenej R4 2.4L ("ideálně" bez nepřímého vstřiku, ať to karbonuje) s automatem a papírově vyšší spotřebou skoro o litr.
A ve finále bude reálná cena vyšší, než reálná cena vybavené X5 na vzduchu s R6 ;-\
Reálně není cena nového RX k dispozici. A reálně jsem si nakonfiguroval za 2.5M X5 na vzduchu s pěknou výbavou (laser světla, 360 kamery, HiFi, asistenti, kůže, atd.) a sleva bude reálně zajímavá. Samozřejmě s R6, které pojede líp. Vedle toho stojí akční výprodej starého RX rovné 2M. Tam už sleva nebude. Takže asi tak.
Nevím jak dnes, pár týdnů jsem tam nebyl...
Ty jo? Kolik to je?
Čeká se na všechno, protože všechno jde do pr.ele.
Jak dlouho se čeká na Toyotu LC, třeba? Čekací lhůta je momentální průser, ale není to známka kvality a není to ukazatel cena/výkon.
Aktuálne z januára/februára zľava na festivalové vozy BMW pre Karlove Vary 15%, so zárukou dodania v lete. A cenovo sa dostaneš nižšie aj bez zľavy, lebo viacero konfigurácie je nedostupnej (napr. prečo aktuálne inzerované nové X5 nemajú Harman Kardon - nebol, neviem ako teraz. Tej nedostupnej výbavy je viac).
Klasická zľava a dodacia lehota netuším.
RX sa začne vyrábať na jeseň, a zmenu interiéru už fakt potrebovalo, rovnako ako zlepšiť dynamické parametre a spotrebu. Aktuálne sa na nové NX čaká rok (okrem tých na ceste).
Pokud je to tak a má to stejně jako jejich hybridní neturba, tak je to jedině dobře. Bohužel trend dnešní doby je zničit vše dobré a nahradit to problémovým.
Stejně, pokud bych si měl RX kupovat, bral bych mnohem radši starý V6 atmo s eCVT, než silnější R4 turbo a 6st. měnič. Ten pohon byl nezničitelnej a geniální pro lidi, kteří věděli, co chtěli. Je to pohon pro klidné řidiče a ne pro stíhače. Nový bude rychlejší, ale zcela obyčejný.