Novinky
povozíš se, provozní náklady asi nějak šílené nebudou, a jak se to přestane vyrábět, ceny se ustálí a pak možná i porostou.... u Alfy 4C to zafungovalo dokonale....
Myslím že to stojí za zvážení 😉 :yes:
Myslím že to stojí za zvážení 😉 :yes:
Možná bych se zaměřil na ceny opravdu přímo konkurenčních aut, protože pak to působí trochu jako blouznění...
Za mě naopak příjemné překvapení, základ pod 1.5 milionu jsem nečekal.
Za mě naopak příjemné překvapení, základ pod 1.5 milionu jsem nečekal.
Blízký konkurent bylo asi 4C.
Motoricky je to Megane RS, ale ten zbytek je jiná liga než cokoli ze zmíněných.
Zase na druhou stranu, Cayman 220kW je 1,56M... a pokud jsem to dobře pochopil, tak musíš připlatit 70t za samosvor a aktivní podvozek... a jsi teda 1,64M třeba. Základní Alpinka za 1,45 má 185kW, 220kW verze je 1,8M... takže z toho pohledu to úplně parádní cena není.
PS: PDK by stálo 80t... ale já bych to s radostí vzal s manuálem 😄
Motoricky je to Megane RS, ale ten zbytek je jiná liga než cokoli ze zmíněných.
Zase na druhou stranu, Cayman 220kW je 1,56M... a pokud jsem to dobře pochopil, tak musíš připlatit 70t za samosvor a aktivní podvozek... a jsi teda 1,64M třeba. Základní Alpinka za 1,45 má 185kW, 220kW verze je 1,8M... takže z toho pohledu to úplně parádní cena není.
PS: PDK by stálo 80t... ale já bych to s radostí vzal s manuálem 😄
To to trvalo. A jak je v posledních letech (ne)dobrým zvykem, totálně to zabijem úplně nesmyslnou cenou.
Což je ostatně "dobrým" zvykem těchto uměle vytvořených značek (Alpine, Cupra, DS), které parazitují na mateřských automobilkách.
Kolik že stojí GR86? Od 850?
A když už jsme u toho - kolik stojí Mustang? (vím, auto jiného zaměření, jen se snažím poukázat na nesmyslnost ceny A110.
Ach jo, takový hezký auto.
Což je ostatně "dobrým" zvykem těchto uměle vytvořených značek (Alpine, Cupra, DS), které parazitují na mateřských automobilkách.
Kolik že stojí GR86? Od 850?
A když už jsme u toho - kolik stojí Mustang? (vím, auto jiného zaměření, jen se snažím poukázat na nesmyslnost ceny A110.
Ach jo, takový hezký auto.
Čo je ale rozhodne u Alpinky parádna, tak je hmotnosť. To je pekné niečo málo cez 1,1t.
A ani tá cena mi nepríde až tak hrozná keď vidím čo sa tu občas testuje za 1M Kč.
A ani tá cena mi nepríde až tak hrozná keď vidím čo sa tu občas testuje za 1M Kč.
lukas13
Naopak, ty sis to zřejmě špatně přečetl, iudex píše "nemýliš", nikoli "mýliš"... 😉
Naopak, ty sis to zřejmě špatně přečetl, iudex píše "nemýliš", nikoli "mýliš"... 😉
Ako tu už zaznelo, je to v dnešnej nedobrej dobe investičné auto, teda pokaľ to neomotáš okolo lampy či stromu. Poznám človeka, ktorý jednu Alpinku kúpil najprv na kšeft a dobre to predal, potom aj sebe jednu doprial. Mal som tú česť šoférovať aspoň nejakých 40 km a teda budem na to rád spomínať. Vždy som si myslel, že to bude moc také ultimátne a veľmi tvrdé, ale v pohode si to viem predstaviť aj ako daily car. :yes:
Ad posledná veta: minimálne v tomto sa určite nemýliš. Ak niekto bude mať dilemu Alpine vs. Cayman, tak tipujem, že 9 z 10 skončí v tom Porsche.
Pozrite si chlapci jazdu Rasťa Chválu na youtube - možno by som nad tým manuálom dokonca váhal.
Viz. výše Emel. 😉
Jo, je to síla. Prostě nevím, no, ale za stejné prachy podobné Porsche... Mám jasno.
Jo, je to síla. Prostě nevím, no, ale za stejné prachy podobné Porsche... Mám jasno.
Jo, na to že to není uhlíkový monokok, tak je to dobrá hodnota. Taky to má jen 45l nádrž, budeš mít dojezd jak EV 😄
Mně tam nejvíc trápí ten povinný automat, v tomhle typu auta bych ho nechtěl a Cayman manuál má...
Mně tam nejvíc trápí ten povinný automat, v tomhle typu auta bych ho nechtěl a Cayman manuál má...
U Caymanu je ale problém jménem 911. U Alpine ne, to je prostě spíš originál (skoro až sběratelský), byť motoricky poněkud plebejský. Chtít kupé, jdu teda nakonec možná spíš do té Alpine než do "sockoidního" Porsche. Když Porsche, tak už spíš Boxter - když už, tak už 😁 :yes: . Mimochodem neseděl jsem ani v jednom, takže co já vím, jak si vlastně (ne)konkurují...
Cupru či DS dal ako paralelu v kontexte novovytvorených značiek, nie ako konkurenčné modely. A tam to proste sedí, ak mainstreamová značka vytvorí novú značku, o ktorej prehlási, že je to prémia a nasadí tomu prémiové ceny, tak to je zaručená cesta k neúspechu, čo tá Cupra aj DS pekne ilustrujú.
A Toyobaru by som až tak úplne neodpisoval, motor v strede je fajn vec, ale pre zákazníka to samé osebe pridaná hodnota nie je, ani faktor, pre ktorý by dané auto okamžite uprednostnili pred autom s motorom vpredu. Poháňané kolesá majú pre bežného zákazníka oveľa väčší význam ako umiestnenie motora. Proste máš tu dve parádne zábavné malé zadokolky s podobným výkonom, pre drvivú väčšinu zákazníkov to budú alternatívy.
A ak mi GR86 so 172 kW za 850t korún poskytne 90% toho, čo A110 so 185 kW za 1,5M, tak by som silne zvažoval, či ten horibilný príplatok za Alpinu má zmysel.
A Toyobaru by som až tak úplne neodpisoval, motor v strede je fajn vec, ale pre zákazníka to samé osebe pridaná hodnota nie je, ani faktor, pre ktorý by dané auto okamžite uprednostnili pred autom s motorom vpredu. Poháňané kolesá majú pre bežného zákazníka oveľa väčší význam ako umiestnenie motora. Proste máš tu dve parádne zábavné malé zadokolky s podobným výkonom, pre drvivú väčšinu zákazníkov to budú alternatívy.
A ak mi GR86 so 172 kW za 850t korún poskytne 90% toho, čo A110 so 185 kW za 1,5M, tak by som silne zvažoval, či ten horibilný príplatok za Alpinu má zmysel.
Tak v dnešnej šialenej dobe to platí snáď aj pre Passat, dnes predáš drahšie, než si kúpil pred rokom. 8-s
To máš pravdu. Ale to je většinou prémie... Proto jsem takhle uvažoval.
Vím, je to silnější, vím, má to motor uprostřed. Ale pořád mi přijde jako konkurence "ze spodního patra" nové Toyobaru a zvrchu Cayman. Tzn. cenu bych čekal někde mezi, ne na úrovni Caymana...
Ohledně vývoje - něco ze skvělého MIV RS tam taky bude. Motor třeba... Tzn. není to úplně "nové" auto. Je to ale super sporťáček z divize Renault Sport.
Prostě - gró mého příspěvku bylo, že ta cena mi přijde fakt moc. Na druhou stranu - nejsem cílovka. Třeba se pletu a zájmců o Cayman, kteří radši koupí tohle bude dost.
Vím, je to silnější, vím, má to motor uprostřed. Ale pořád mi přijde jako konkurence "ze spodního patra" nové Toyobaru a zvrchu Cayman. Tzn. cenu bych čekal někde mezi, ne na úrovni Caymana...
Ohledně vývoje - něco ze skvělého MIV RS tam taky bude. Motor třeba... Tzn. není to úplně "nové" auto. Je to ale super sporťáček z divize Renault Sport.
Prostě - gró mého příspěvku bylo, že ta cena mi přijde fakt moc. Na druhou stranu - nejsem cílovka. Třeba se pletu a zájmců o Cayman, kteří radši koupí tohle bude dost.
Horší = pomalejší? O to asi ani tolik nejde... z pohledu projížděk pro radost je nejrychlejší zůstat doma 😄
Já osobně tu konkurenci vidím v mnohem širším kontextu. řekneme, že to je druhé auto pro radost. To znamená mít extra cash, tak aby to nijak nepocítila rodina. Tam v prvním kole řeším, zda něco univerzálnějšího řekneme 2+2 a nebo stačí 2 místný. Pokud 2 tak nějak kabrio vs kupé. Každopádně obecně konkurence je počínaje mx-5, GR 86, Supra, TT, Z4, SLK, Lotus až třeba ten Cayman. Jako plus vidím zejména unikátnost a pěkný design. Na druhé straně to je horší kvalita interíéru a pro někoho Renault. Osobně bych sáhl po něčem větším bez střechy, ale i tak doufám, že si své kupce najde, protože je to auto opravdu zajímavé.
Šmarjá taková bota už podruhé v této diskuzi. Ootřebuji dovolenou či co.
wl - díky za upozornění.
traveldrive - pardon
wl - díky za upozornění.
traveldrive - pardon
Mne by u takového sportaku automat vyhovoval (neodradil by mne od koupi), tady už bych já svými schopnostmi byl značně horší, než ten automat. Ale jinak chápu, Cayman se mi líbí mnohem více, než velká 911, jenže takový už stojí dvojnásobek
http😐/www.sauto.cz/…cayman/165480681
tohle by mi stačilo :-! 😒]
http😐/www.sauto.cz/…cayman/165480681
tohle by mi stačilo :-! 😒]
Skoro si myslím, že Alpine žádná velká čísla honit nechce... aspoň ne na A110, spíš pak na tom elektrickým SUVčku 😄
Do jistý míry chápu.
Osobně myslím, že s nějakým velkým budgetem bych vylezl po potravním řetězci o kousek výš... a klidně i u Caymana.
Alpinka se mi designově líbí, je mi sympatická... ale u toho manuálu se to definitivně láme v její neprospěch.
Osobně myslím, že s nějakým velkým budgetem bych vylezl po potravním řetězci o kousek výš... a klidně i u Caymana.
Alpinka se mi designově líbí, je mi sympatická... ale u toho manuálu se to definitivně láme v její neprospěch.
Řeknu to asi takhle. Uškudlit na auto pro zábavu 1,5milionu a být pořád stejný plebejec jako jsem, koupím si toho Caymana, protože předpokládám, že bude vlastně fungovat, seženu servis a tak (klidně v socka výbavě).
Vyhrát ve sportce desítky mega, jdu pro Alpinu, protože ji jentak někdo nemá, vypadá naprosto skvěle (za mne), mám vztah k Renaultu, dle testů jezdí fenomenálně a bude mi uplně jedno, kolik na ní stojí servis a že to budu muset třeba servisovat dost náročně a komplikovaně, čekat na díly a kdoví co ještě. Navíc si k tomu dokoupím ještě další auta 😁
Vyhrát ve sportce desítky mega, jdu pro Alpinu, protože ji jentak někdo nemá, vypadá naprosto skvěle (za mne), mám vztah k Renaultu, dle testů jezdí fenomenálně a bude mi uplně jedno, kolik na ní stojí servis a že to budu muset třeba servisovat dost náročně a komplikovaně, čekat na díly a kdoví co ještě. Navíc si k tomu dokoupím ještě další auta 😁
Lukas13 si myslí, že v kontextu trhu je to cenově přestřelené. A že těchto aut bude jako šafránu, což je mu líto, páč A110 je nádherné a funkční auto a protože původní A110 miloval už jako kluk.
Také si myslí, že nové rádoby sportovní či luxusní značky jsou pro automobilky cestou do pekel.
A nakonec nechápe podpásovku od traveldrive ohledně toho koupí/nekoupí a co řeší/neřeší. To už tady po těch letech snad nemáme zapotřebí, ne?
Také si myslí, že nové rádoby sportovní či luxusní značky jsou pro automobilky cestou do pekel.
A nakonec nechápe podpásovku od traveldrive ohledně toho koupí/nekoupí a co řeší/neřeší. To už tady po těch letech snad nemáme zapotřebí, ne?
Na jednu stranu jo... na druhou stranu... co bys tam fakt potřeboval? Samosvor jasně, jestli to chápu správně a v základu není, no tak to je nutnost. A pak? Možná světla, možná kola... ale když to beru jako hračku, tak bych asi ani matrix světla mít nemusel.
A ještě k té 911 - problém jak pro koho, někdo může říct, že s novými motory je naopak Cayman problém pro 911.
Ta originalita má i svoje háčky. Schválně - zkoušel jsi třeba najít stránky toho "oficiálního zastoupení značky"?
A ještě k té 911 - problém jak pro koho, někdo může říct, že s novými motory je naopak Cayman problém pro 911.
Ta originalita má i svoje háčky. Schválně - zkoušel jsi třeba najít stránky toho "oficiálního zastoupení značky"?
Tohle nevidím tak striktně.
Za prvé - největší problém DS a částečně i Cupry byl ten, že tam nebyla žádná nadstavba nad mainstream, to tady je.
Za druhé - Alpine nechce být prémie, chce být sportovní značka... přece jen je to trošku jiná pozice.
Za prvé - největší problém DS a částečně i Cupry byl ten, že tam nebyla žádná nadstavba nad mainstream, to tady je.
Za druhé - Alpine nechce být prémie, chce být sportovní značka... přece jen je to trošku jiná pozice.
Caymann je za ty peníze až láce. Alpine to bude mít hodně těžké, přestože dlouhou dobu buduje RS značku a Alpine je dnes tovární tým F1.
Chybí mi víc Alonsů kolem auta, to by mohlo lidi oslovit.
Z dalších zábavných aut se objeví ještě Emira s R4 od AMG, kolem 45kEUR pak s V6. To už je ale o dost výše než Alpine. Souhlasím, že nejblíž tomu konceptu byla AR 4C.
Chybí mi víc Alonsů kolem auta, to by mohlo lidi oslovit.
Z dalších zábavných aut se objeví ještě Emira s R4 od AMG, kolem 45kEUR pak s V6. To už je ale o dost výše než Alpine. Souhlasím, že nejblíž tomu konceptu byla AR 4C.
Podle mě si ta auta možná trochu konkurují jízdními vlastnostmi, ale jinak skoro vůbec. První je zábavný spotřebák, o kterém všichni tak nějak víme, že je to hlavně levné (prostě taková Dacia světa sportovních kupé). Druhé chce být skoro až jakože snobárna (taková trochu DS světa sportovních kupé). A pak tu máme ještě 718, což je takový Golf světa sportovních kupé. 😁
na druhou stranu ona cena Porsche je klasické koncernové "cena od" - seznam pikačovin, za které lze připlatit, je až neuvěřitelný... 😁
Cupra jsou obyčejné seaty se silnější motorizací, jinak naladěným podvozkem a "cool" znáčkem na kapotě.
DS je technika Citroenu s pěkným designem a navoněným interiérem.
Srovnávat Cupru a DS s od píky vyvinutým malým sporťákem s pohonem na zadek a motorem uprostřed je mimo mísu.
GR86 je sice malý zázrak, nicméně je to sporťák od "obyčejné" značky a čistě pohledem na parametry vidím, že základní Alpine má stovku za 4,5s, GR86 za 6,3s. Jsem sice zvyklý brát tyhle tabulkové hodnoty s rezervou, ale tohle je o parník.
Osobně bych jako konkurenci pro tuhle Alpinku viděl Supru (když už), základní Cayman, případně některé Lotusy, apod. A v tom kontextu ta cena najednou není vůbec zlá. Cenovka 1.450.000 Kč za základ je vlastně parádní.