Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Alpine přijela do Česka. Známe ceny A110, takto jí to sluší na našich okreskách

Stanislav Kolman
Diskuze (41)

Po dlouhých letech jsme se dočkali, značka Alpine oficiálně vstupuje na český trh a odhaluje, jaké má v tuzemském prostředí ambice.

Počínaje dneškem otevírá v České republice první showroom Alpine. Provozuje jej společnost Pyramida Průhonice, jeden z největších prodejců vozů Renault a Dacia. „Jsme nadšeni, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Spojuje v sobě tradici, specializovanou zakázkovou výrobu, zkušenost na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1,“ nechal se při dnešním slavnostním uvedení slyšet Zdeněk Grunt, generální ředitel Renault Česká republika.

V rámci představení značky na novém trhu (kde se mají postupem času objevit její další centra) přišla řeč i na české ceny. Tuzemští zákazníci mohou už teď vybírat ze třech variant modelu Alpine A110. Standardní startuje na částce 1.490.000 Kč, A110 GT přijde na 1.740.000 Kč a nejostřejší A110 S stojí minimálně 1.815.000 Kč. Poslední zmíněnou variantu lze na přání vylepšit například semi-slick pneumatikami či aerodynamickou sadou pro řidiče, kteří preferují co nejsvižnější svezení.

Pokud jste v posledních letech sledovali znovuzrození značky Alpine alespoň jedním okem, určitě vám nejsou úplně cizí ani její budoucí plány. A ruku na srdce, ty už fandy lehkých sporťáků potěší o něco méně. Společnost se totiž chce do roku 2026 stát čistě elektrickou, přičemž A110 je vlastně prvním a posledním modelem s tradičním spalovacím motorem. Vedení automobilky se nicméně nechává slyšet, že tolik opěvované potěšení z jízdy zůstane i u nových produktů s bateriemi.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že Alpine chystá představit elektrický sportovní vůz kompaktních rozměrů, jenž bude posazen na alianční platformě CMF-B EV. Dále je v plánu bateriový crossover GT sdílející platformu CMF-EV. A konečně se počítá i s plně elektrickým nástupcem současné A110, jenž bude vyvinut ve spolupráci s Lotusem. Při stavbě novinek se tvůrci hodlají opřít o zkušenosti ze světa Formule 1, ať už jde o řízení spotřeby energie, řízení hmotnosti, aerodynamiku či bezpečnostní systémy.

Vedení společnosti se v průběhu slavnostní tiskové konference pochlubilo také úspěšným rokem 2021, ve kterém značka zaznamenala meziroční růst o 74 % (na 2659 automobilů). Je však důležité zmínit, že srovnáváme s rokem 2020, který byl značně ovlivněn pandemií koronaviru.

Ale zpátky k modelu Alpine A110, kterému pod kapotou pracuje čtyřválcová osmnáctistovka. Ta je ve standardní verzi naladěna na 185 kW, v případě GT a S poskytuje dokonce 221 kW, tedy rovných 300 koňských sil. Nejsvižnější „esko“ umí stovku za 4,2 sekundy a sviští 260, případně 275 km/h s volitelnou sadou „aero kit“. A jízdní dojmy z českého prostředí? Na ty si musíme ještě chvilku počkat. Ale vůbec to nevadí, dnešní dopolední počasí totiž sbírání požitků za volantem úplně nepřálo. Zatím se tedy můžete seznámit s podrobnými technickými specifikacemi:

Alpine A110 - technická data a české ceny
  A110 A110 GT A110 S
Zdvihový objem [cm3] 1798 1798 1798
Max. výkon [kW/min] 185/6000 221/6300 221/6300
Točivý moment [Nm/min] 320/2000-4800 340/2400-6000 340/2400-6000
Pohon, převodovka zadních kol, 7st. dvouspojkový automat
Pohotovostní hmotnost [kg] 1102-1140 119-1140 1109-1140
Maximální rychlost [km/h] 250 250 260/275
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,2 4,2
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] 6,7 6,8-6,9 6,8-6,9
Objem palivové nádrže [l] 45
Cena [Kč] 1.490.000 1.740.000 1.815.000
Stanislav Kolman
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - Emel
21. 6. 2022 21:17
Re: Renaulte, Renaulte
Horší = pomalejší? O to asi ani tolik nejde... z pohledu projížděk pro radost je nejrychlejší zůstat doma :-)
21. 6. 2022 16:20
Re: Renaulte, Renaulte
Já osobně tu konkurenci vidím v mnohem širším kontextu. řekneme, že to je druhé auto pro radost. To znamená mít extra cash, tak aby to nijak nepocítila rodina. Tam v prvním kole řeším, zda něco univerzálnějšího řekneme 2+2 a nebo stačí 2 místný. Pokud 2 tak nějak kabrio vs kupé. Každopádně obecně konkurence je počínaje mx-5, GR 86, Supra, TT, Z4, SLK, Lotus až třeba ten Cayman. Jako plus vidím zejména unikátnost a pěkný design. Na druhé straně to je horší kvalita interíéru a pro někoho Renault. Osobně bych sáhl po něčem větším bez střechy, ale i tak doufám, že si své kupce najde, protože je to auto opravdu zajímavé.
21. 6. 2022 15:29
Re: Renaulte, Renaulte
Šmarjá taková bota už podruhé v této diskuzi. Ootřebuji dovolenou či co.

wl - díky za upozornění.

traveldrive - pardon
Avatar - white label
21. 6. 2022 10:43
Re: Renaulte, Renaulte
Souhlas! :yes:
Jen to koupí/nekoupí neřešil traveldrive, ale Avantime.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2022 10:33
Re: Dobře uložené peníze ;-)
Jsou tu tací, pro které je radost i ten Passat :-!