Značka Alpine přijela do Česka. Známe ceny A110, takto jí to sluší na našich okreskách
Po dlouhých letech jsme se dočkali, značka Alpine oficiálně vstupuje na český trh a odhaluje, jaké má v tuzemském prostředí ambice.
Počínaje dneškem otevírá v České republice první showroom Alpine. Provozuje jej společnost Pyramida Průhonice, jeden z největších prodejců vozů Renault a Dacia. „Jsme nadšeni, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Spojuje v sobě tradici, specializovanou zakázkovou výrobu, zkušenost na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1,“ nechal se při dnešním slavnostním uvedení slyšet Zdeněk Grunt, generální ředitel Renault Česká republika.
V rámci představení značky na novém trhu (kde se mají postupem času objevit její další centra) přišla řeč i na české ceny. Tuzemští zákazníci mohou už teď vybírat ze třech variant modelu Alpine A110. Standardní startuje na částce 1.490.000 Kč, A110 GT přijde na 1.740.000 Kč a nejostřejší A110 S stojí minimálně 1.815.000 Kč. Poslední zmíněnou variantu lze na přání vylepšit například semi-slick pneumatikami či aerodynamickou sadou pro řidiče, kteří preferují co nejsvižnější svezení.
Pokud jste v posledních letech sledovali znovuzrození značky Alpine alespoň jedním okem, určitě vám nejsou úplně cizí ani její budoucí plány. A ruku na srdce, ty už fandy lehkých sporťáků potěší o něco méně. Společnost se totiž chce do roku 2026 stát čistě elektrickou, přičemž A110 je vlastně prvním a posledním modelem s tradičním spalovacím motorem. Vedení automobilky se nicméně nechává slyšet, že tolik opěvované potěšení z jízdy zůstane i u nových produktů s bateriemi.
Připomeňme, že Alpine chystá představit elektrický sportovní vůz kompaktních rozměrů, jenž bude posazen na alianční platformě CMF-B EV. Dále je v plánu bateriový crossover GT sdílející platformu CMF-EV. A konečně se počítá i s plně elektrickým nástupcem současné A110, jenž bude vyvinut ve spolupráci s Lotusem. Při stavbě novinek se tvůrci hodlají opřít o zkušenosti ze světa Formule 1, ať už jde o řízení spotřeby energie, řízení hmotnosti, aerodynamiku či bezpečnostní systémy.
Vedení společnosti se v průběhu slavnostní tiskové konference pochlubilo také úspěšným rokem 2021, ve kterém značka zaznamenala meziroční růst o 74 % (na 2659 automobilů). Je však důležité zmínit, že srovnáváme s rokem 2020, který byl značně ovlivněn pandemií koronaviru.
Ale zpátky k modelu Alpine A110, kterému pod kapotou pracuje čtyřválcová osmnáctistovka. Ta je ve standardní verzi naladěna na 185 kW, v případě GT a S poskytuje dokonce 221 kW, tedy rovných 300 koňských sil. Nejsvižnější „esko“ umí stovku za 4,2 sekundy a sviští 260, případně 275 km/h s volitelnou sadou „aero kit“. A jízdní dojmy z českého prostředí? Na ty si musíme ještě chvilku počkat. Ale vůbec to nevadí, dnešní dopolední počasí totiž sbírání požitků za volantem úplně nepřálo. Zatím se tedy můžete seznámit s podrobnými technickými specifikacemi:
Alpine A110 - technická data a české ceny | |||
A110 | A110 GT | A110 S | |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1798 | 1798 |
Max. výkon [kW/min] | 185/6000 | 221/6300 | 221/6300 |
Točivý moment [Nm/min] | 320/2000-4800 | 340/2400-6000 | 340/2400-6000 |
Pohon, převodovka | zadních kol, 7st. dvouspojkový automat | ||
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1102-1140 | 119-1140 | 1109-1140 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 | 260/275 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,2 | 4,2 |
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] | 6,7 | 6,8-6,9 | 6,8-6,9 |
Objem palivové nádrže [l] | 45 | ||
Cena [Kč] | 1.490.000 | 1.740.000 | 1.815.000 |