Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poslední produkční auto s rotačním motorem? Mazda RX-8 skončila před 10 lety

O návratu rotačních motorů se mluví již delší dobu, pamatujete si ale, kdy vlastně definitivně skončily v produkčních voze?
Zpět na článek
26. 6. 2022 16:38
26. 6. 2022 19:04
26. 6. 2022 19:40
26. 6. 2022 21:24
26. 6. 2022 23:55
27. 6. 2022 09:42
27. 6. 2022 16:14
28. 6. 2022 12:38
26. 6. 2022 16:38
Otazniky
... základní nabízela nejvyšší výkon 141 kW a 220 Nm točivého momentu, výkonnější pak 170 kW a 211 Nm točivého momentu....

Zajímavé že výkonnější verze stejného motoru má nižší krouťák. Je to dost nezvyklé


.... pokud se rotační motory pod kapotu vozů značky Mazda vrátí..... by měly fungovat jako vysoce efektivní a tiché generátory elektrické energie,...

Autor v textu několikrát zmiňuje nehospodárnost rotačních motorů. Z čeho by tedy měla vyplývat ta vysoká efektivita?
Rozbalit vlákno
7
26. 6. 2022 19:04
Re: Otazniky
Výhoda by byla v "kapesním" rozměru motoru a potom jako agregát běžící převážně v konstatních otáčkách by "prý" ani ta životnost a spotřeba neměla být špatná.
26. 6. 2022 19:40
Re: Otazniky
Rozměry jsou příznivé, ale já se ptal na efektivitu. Nehospodárnost wankelu je dána především relativně velmi vysokou plochou povrchu spalovacích komor, přes kterou uniká spousta tepla. A nic na tom nezmění ani provoz v optimálních otáčkách, hendikep proti klasice tam bude stále
Avatar - Emel
26. 6. 2022 21:24
Re: Otazniky
Unikání tepla asi takový problém není, ne? Někdy je spíš problém to uchladit :-)
26. 6. 2022 23:55
Re: Otazniky
Únik tepla u tepelných strojů - kam samozřejmě patří i spalovací motory - je z hlediska účinnosti naprosto zasadni problém
27. 6. 2022 09:42
Re: Otazniky
Myslím že je důležitější účinnost agregátu než únik tepla. Ale budiž, zase takovej expert nejsem abych se o tom dohadoval.
27. 6. 2022 16:14
Re: Otazniky
Účinnost má přímou souvislost se ztrátami. Nízké ztráty znamenají vysokou účinnost. Elementární fyzika....
28. 6. 2022 12:38
Re: Otazniky
No a oni mají právě tu představu, že se dá provoz za takřka konstantních otáček (případné použití jiného paliva) značně optimalizovat, alespoň do té míry že přesáhnou výhody koncepce nad nevýhodami.