Zrychlený nástup elektromobility rapidním tempem mění tvář automobilového světa, jaký ho známe. Zmizet z trhu mohou i tak úspěšné vozy, jakým je například VW Golf.
pohodu predsa nerobia pre jeden model, však tie súčasné spaľovacie motory používajú vo viacerých modeloch + ich má aj škodovka a aj Seat... takže to by potom nemali už robiť ani iné modely so spaľovacími motormi...
skôr to bude o tom, že už sa tento typ auto málo predáva, rovnako preto Ford nebude už robiť nový Focus.
Protože se ptám na otázky která z mnoha příspěvků vznikají.
Bohužel skoro nikdy nedostanu odpověď.
Prostě si nejsem jistý, zda když někdo napíše, že většina nových aut kupují soukromí kupci na 15 let má opravdu všechny informace o tom posoudit zda ev je budoucnost a nebo ne.
A hlavně se chci něco nového dozvědět. Proto dotazy.
Fajn. Argumentuješ výborně, snaha se cení. Škoda, že většina těch tvých "argumentů" končí většinou jedním, dvěma někdy i třemi otazníky. Poněkud zvláštní argumentace.
Například jen v této diskuzi jsi zatím použil "?" 16x. :-) V minulých diskuzích je to obdobné. Máš prostě otazník rád.
Auto je přes sto let pro evropany a američany symbolem svobody, prosperity a blahobytu. Pokud na něj nedosáhne evropská střední třída, něco je blbě.
Ps : A kdo nyní kupuje nejčastěji auta po prvním majiteli (fleety, operák) a co ten někdo udělá když to EV bude stát třikrát víc s tím, že budu možná po čase muset měnit baterku, která někdy dnes stojí víc než samotné auto?
A co si myslíš, že se stane, když se tenhle ekonomický řetězec přetrhne?
A mimochodem, i firmy si na ten vysavač za mega a kus musí vydělat, a kdo ty vyšší náklady v konečném důsledku zaplatí?
Chci tím říct, že tenhle tvůj argument je nebetyčně hloupej, při vší úctě.
Tesat do žuly. Ano, až takhle je problém EV jednoduchý.
A teď je jen otázka, zda se vše v šibeničním termínu, který si sama EU naordinovala, stihne nebo ne.
(výzkum, vývoj, přeměna logistických a výrobních procesů, nabíjecí infrastruktura atd. atd. atd)
A hlavně to co píšeš - jako výsledek solidní kombi nižší střední za půl mega s rozumným dojezdem, rozumnou životností baterky, kdy náhradní má rozumnou cenu a s možností nabití kdekoli a za rozumnou cenu (ať mi nikdo netvrdí, že po snížení státních příjmů kvůli propadu výběru daně z fosilních paliv vlády nezavedou daň z elektřiny pro EV).
V roce 2015 jsem takové koupil s turbobenzínem za reálných 370, takže rezervu dávám. (ceníkově to tedy bylo skoro za půl mega).
A já se bojím, že se to složité soukolí přechodu na EV někde zadrhne a bude to průs...švih jako hrom.
Re: Re: Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Sucasna technologia vyroby syntetickeho benzinu ma celkovu ucinnost retazca 10-15%, co je najhorsie zo vsetkych technologii, dokonca horsie nez fosilne paliva. Takze nie, tadialto hromadna cesta naozaj nepovedie.
Som rád že si späť , dlho si tu nebol ale bežného občana/motoristu hodnota značky asi nebude zaujímať on potrebuje jednoducho kúpiť nové auto na 10-12-15 rokov aby splňalo jeho rodinné požiadavky v rozpočte 18-20 000 € / do 500 000 kč /.Ak takéto autá automobilky nebudú ponúkať tak vozoví park bude neustále stárnuť a tým pádom budú emisie na tom čoraz horšie takže neviem či si týmito príkazmi s EU pomôžu.Lebo jednoducho ludia na EV auto od +35 000 € jednoducho nebudú mať.Takže v podstate výroba áut v EU zakape ato ešte len budú nepokoje v uliciach keď sa zvýši nezamestnanosť v EU.
Přesně tak, je to vidět i pod články, kde se ukazuje například 10 příspěvků v diskuzi, ale po rozkliknutí jich je třeba jen 6. Mažou ho celkem rychle, ale díky bohu za to.
A nechechtaji se Cinani spis proto, ze VW uz predci??? A hodnota BYD je vyssi nez VW?
Zkus se misto troleni radeji nekdy zamyslet.
Cim dal min lidi chce investovat do technologii pred koncem zivota... Prestoze Winovi tyto technologie (spalovaku) prijdou bezva.
Toyota ma solid-state battery.
companies: 52 total market cap: $2.302 T
Rank by Market Cap Earnings Revenue P/E ratio Operating Margin Employees
Price (30 days)
Tesla logo
Tesla
1TSLA
$967.09 B
$925.90
0.40%
🇺🇸
Toyota logo
Toyota
2TM
$215.09 B
$156.66
3.97%
🇯🇵
BYD logo
BYD
3002594.SZ
$125.71 B ;-)
$48.01
0.89%
🇨🇳
Volkswagen logo
Volkswagen 4VOW3.DE
$91.73 B :-O
PS Az prijde mensi model Tesly nez trojka, tak si Golfa stejne (temer) nikdo nekoupi.
Re: Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Jediné co umíme vyrobit je elektřina, umíme ji vyrobit z jádra a určitě se povede tokamak. Použít tuto energii na výrobu vodíku s účinností 25% nebo syntetických paliv je úplný nesmysl. A v druhém případě ještě sadit lány řepkou nebo čím vlastně.
Dávnejšie sa píše, že EV budú lacnejšie ako spaľovaky. Obávam sa, že to bude pravda… lebo spaľovacie modely zdražia. Či už samotné automobilky, alebo sa o to postará EÚ. Zrejme kombinácia.
Je to podobné ako záchrana lesa pred kôrovcom. Tým, že les úplne vyťažíš a zničíš. Ideálne tam potom postaviť ekologický akvapark s podporou EU.
Taký mám dojem z presadzovania Euro7, atď.
Súčasná technológia 6d je neuveriteľne čistejšia ako všetko ostatné čo jazdí so spaľovákom na ceste. Čo tak dať im viac času na rozšírenie?
Je to najrýchlejšia cesta k nižším emisiám, ak nám ide o to. A zároveň zachovanie vlastného silného automobilového priemyslu.
Ale to sa nestane, lebo by to zbrzdilo skvelú EV budúcnosť kde má každý min 40 kE na auto, dom, vlastnú garáž, zamestnávateľa kde nabíja zadarmo, alebo 20-100 m predlžovačku.
Jako obvykle je průser světového formátu na spadnutí díky hvězdám z Dojčlandu a Rusi. Ti vždycky dokážou rozjeb*bat půl zeměkoule s těmi nejlepšími úmysly a plány jak zachránit svět.
Souhlas, koncern pod vedením Herberta lobboval tak mic, až to pos*al úplně všem :no: A tu G8 dojebali řádně, velkohubě si mysleli, že zákazníky přehodí rovnou z G7 na iD3. A ono to tak nějak nevyšlo :-[]
I tohle je jedna z možností a napadla mne taky, když redakce proti tomu nic nedělá.
Další zajímavost je to, že mi přijde v noci několik mailů s upozorněním na reakce na můj příspěvek a po otevření vlákna tam žádné reakce nejsou a za hodinu taky ne a druhý den taky ne. Den ode dne lepší a lepší. Vše poplatné době... :no:
Re: Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Bateria zvitazi, pretoze synteticke paliva od vyroby po spalenie v aute (well to wheel) maju najmizernejsiu ucinnost zo vsetkych technologii na urovni len 10-15%.
... ale doba, kdy elektroauta budou levnější nežli spalovací je možná blíže, nežli si myslíme https://www.idnes.cz/…302_automoto_fdv jen jest otázkou zda-li to chceme takto ... možná že Vlkohradští ví víc (čemuž by ostatně odpovílo i ono avizované výrazné zdražování) a i proto se Golf odebéře do věčných lovišť ...
Hnusné je to. Ergonomie na úrovni Vostoku. Z šedé základovky nebo chemické žluté je člověku na blití. Lacinost z toho smrdí na sto honů. Barevný LCD a LED pásky to fakt nevytrhnou. Není nejmenší důvod tenhle zmršený produkt od západních fašounů kupovat.
Chtěl jsi napsat, že pár vykutálenců má na účtech přes 3bln, ale zrovna tak má většina domácností stejný dluh přes 3bln Kč.
Ono podobně, jako funguje zákon zachování energie, tak vždycky někdo musí druhého oškubat, aby měl sám v měšci dost.
Neboj, minimálně 6 jich bude :yes: Zajímalo, jestli to dělá nějaký zdejší elektrozoufalec nebo sama redakce, aby to vypadalo “cool”, že je hodně progresivních lidí, co nesouhlasí s těmi, co mají rádi normální auta… hmmm
Renault už by dávno zkrachoval nebýt zásahu státu... Eurobolševismus vzkvétá... EU se jen bude dívat jak ji ujíždí vlak. Čína se jen směje, a to včetně Ruska.
Čekám nejmíň 96 mínusů, pokud jich bude míň tak budu zklamaný :-[]:-[]:D
VW zmršil co mohl, rozjel nezastavitelně proces státem řízeného elektrošílenství a teď neví, co s modely, které ho živí a které bude mít za 3 roky problém vůbec prodávat, protože do nich skoro neinvestuje a legislativa zatím přituhuje. Rád budu s popcornem sledovat, jak mu klesají objednávky a Diessovy vzdušné zámky se pomalu rozplývají, protože podělal i tu elektromobilitu.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Přitom stačí vyvinout jedno smysluplné syntetické palivo co jde nalít buď do benzínu nebo dieselu a celá EV mobilita je totálně mimo hru...
Otázkou je, jestli je lehčí vyvinout jiný druh baterie než jiný druh paliva. I kdyby zvítězila baterie, tak tam furt zůstane ta otázka jak získat dostatek elektřiny a kde ji vzít.
A kolik lidí tam má většinu z vkladů co??? A je hezké ze víš kolik jsou vklady na účtech, pak určitě taky vos kolik je výše dluhů českých domácností a firem :-!:-!:-!
Takže ti zoufalci z VW si zabijí nejprodávanější model, hmmm ... jenže co ho nahradí? Elektro řada iD těžko, na to lidi nemají peníze, a zrovna obrovské serie to nejsou (všechny dohromady jsou na půlce prodejů Golfu) ;-) Passat ještě nějakou dobu potáhnou firmy no a co dál? SUV - Taigo, T-Roc nebo aktuálně brutálně předražený Tiguan? Těžko... ;-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Aj ja si myslím že syntetické alebo bio palivá je budúcnosť.Nemci tlačia na pílu ale aby sa neporezali. :-):-):-) Keď nebude Golf tak sa budú predávať korejci s turbobenzínmi a treba uznať že to robia dobre.
Jen české domácnosti mají v bankách na účtech 3,2 bilionu korun. To je dost na to, aby se každý auto v Česku nahradilo třeba novým Kamiqem. Všichni sice rejpaj, ale reálně je každý v Chorvatsku, v ulici přibývají nová auta a investuje se do bazénu a kdovíčeho.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
Samozřemě máš naprostou pravdu. Oni na to ti němečtí šílenci nakonec taky příjdou, nic jiného jim totiž nezbyde, jinak je i jejich voliči utlučou čepicema. Stejně jako už jim to došlo s Putinovým plynem a nyní již dokonce začínají připouštět znovupoužití svých jaderných elekrtráren. :-):-):-)
VW tady mluví o faceliftu a 9. generaci, ale neplní závazky k zákazníkům ani pro generaci současnou. Mají hromady nedodaných aut, objednaných před rokem.
A s těmi elektrickými...to je hezké, ale jak je budou provozovat lidé bydlící v bytech. A to nemluvím o třetím aspektu, kde německý green deal je založen na ruském plynu...
No, v podstatě z toho co jsi napsal je všecko naprostý bullshit.
Prodeje všeho jdou do kporu, lidi nemají peníze a ani nebudou mít peníze ani na energie. U nás to díky naší vládě platí dvojnásob. Babiš nás zacílil přesně mezi půlky a Fiala tam skočil po hlavě a ještě s úsměvem...
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodeblity
No, jelikož jsem realistou tak vidím že EV skutečně budoucnosti není. Možná to je budoucností pro horních deset tisic v ČR. Možná je to budoucnost pro třetinu nejbohatších Němců. Ale rozhodně to není budoucnost lidí v EU. A dost možná ani budoucnost automobilové výroby.
Osobně mnohem víc věřím syntetickým palivům.
Dopadne to jinak a přesně tak jak jsem předpovídal.
Takže ne že EV zkratomobily jsou drahé. Ale EVROPSKÉ EV zkratomobily jsou drahé!!!
Jinými slovy - i bohatší státy EU které díky eurobolševickému režimu a díky politice proti Rusku značně zchudnou, a vypustily si rybník se spalovacími vozy, zvolí jediné možné řešení - začnou nakupovat výrazně levnější Čínské EV zkratomobily. Čína bude bohatnout díky levným ruským surovinám a z EU se stane spolek eurobolševických žebráků :-!:'-(
jenže to co předvádí Evropa je zároveň ekonomická i ekologická katastrofa. V Evropě už neumíme vyrobit ani čipy, ani mobily, ani počítače. Za to máme tolik předpisů, že už nemá ani kdo pracovat. Úplně chybí podpora malých EV do města, ale na cestách se množí obrovské krabice jen šoférem.
děkujeme za expertní příspěvek, bohužel je v něm více dojmů než faktů.
mohl bych požádat o zdroj informace, že "lidi nemají penízky a auta nekupují"? nic takového z ničeho nikde nevyplývá.
další věc je úvaha o tom, že VW podrážel "celou dobu" spalovákům nohy. to je úplná novinka. koncern dlouho dělal všechno proti elektromobilům a silně lobboval. spousta názorů na elektromobily je výsledkem úspěšných kampaní koncernu, který až poměrně nedávno zjistil, že kormidlem vývoje neotočí a zkouší na vlnu EV naskočit.
problém s golfem je to, že nástupce má přijít někdy v roce 2025-2026, a bude tak muset plnit náročnější emisní limity. je pak logická úvaha, jestli bude mít dostatečnou poptávku. možná do konce dekády ano, ale co pak v roce 2032 třeba? mimochodem tahle úvaha je stejná při škrtání sedanů a kombíků. prostě SUV rostou tak, že i úspěšný hatch radší škrnou...
VW se svojí politikou dostalo do kouta a teď neví jak z té šlamastyky ven.
Riziko vrátit se ke spalovákům je velké.
Riziko zcela se přiklonit k elektronesmyslům je obrovské.
VW celou dobu podrážel spalovákům nohy tak teď ať si to vypije.
Ať klidně zruší Golfa, nastoupí někdo jiný.
Návrh Euro 7 je částečně dílem VW a ostatních automobilek, teď se dostali do vlastní pasti.
Lidi nemají penízky a auta nekupují. Už to není o čipech, už je to o předražených autech všeho druhu.
Subvence od Dojčlandu, na které automobilky spoléhaly už taky nebudou, to je nemilé, Emile !!!!!!!!!!
Zdravím do Vlkohradu :-)