Kdo nechape (principialni) rozdil ve spolehlivosti elektrickeho a spalovaciho pistoveho motoru je technicky analfabet.
Elektricky motor (spravne dimenzovany a rizeny) je prakticky neznicitelny. Jen je treba obcas vymenit chladici kapalinu. A kazdy milion km vymenit loziska. :D
Kazdopadne zivotnost motoru je delsi nez auta.
To same uz zacina platit pro baterky. :yes::yes::yes:
samozřejmě, že to jde. a samozřejmě, že v mžiku jsi bez papírů. známej u Břeclavi 190 a jakej byl, 6 měsíců bez řidičáku. náhoda je blbec, když jsem před pár lety projel na červenou ve tři ráno, prostě už blikla a nechtěl jsem brzdit, na dalších světlech už mě měli a měl jsem hodně co dělat, jedno školení listopad druhé leden a trochu jsem mohl svobodně dýchat, když jsem to stáhl z 11 na 3 trestné body... to už nechci zažít.
řekl bych, že 200 po našich cestách si dovolí dnes tak 0,5 procenta aut. už jsem dlouho nezažil, že by mě někdo předjel takovým kalupem. a to docela často jezdím třeba úsek Vyškov-Zlín, který je naprosto prázdný, neto tři pruhy u Lipníku, kde se tak krásně dát jet...
maji motory, ktere se do auta vlastne vubec nehodi? :-)
To zase bude mrzeni.
A pritom zakladnim problemem je "baterka" .
Nebo tedy obecneji zdroj.
Stejne to povede k malemu spalovacimu motoru, pracujicimu v optimalnich podminkach... a pohanejicimu generator.
Ano to dimenzování je u elektromobilů trochu jiné. Kvůli jen krátkodobé zátěži jsou obvykle poddimenzované a díky tomu menší, lehčí i levnější. Na občasnou akceleraci to stačí a zbytek jízdy už poskytují jen zlomek svého maxima. Stejně by je nebylo z čeho živit.
základní vlastnost elektromotoru, který je správně dimenzován. Akorát u auta je to k ničemu, auto nejede furt na plný knedlík. Problém a jediný je zatím baterka.
Kdybys měl Peugeot tak jsi mohl už několikrát řešit nefunkční startér (= elektromotor). V jednom se úplně rozlámaly permanentní magnety. Spoustě lidí odejde např. pohon stěračů (= elektromotor). Dále jsem v Peugeotu měnil a to celkem draze palivové čerpadlo (= elektromotor). Takže chápu, někdo má štěstí a někdo nemá.
V mých autech je také hromada elektromotorů a všechny fungují bez problémů. Okna, stěrače, sedadla, větrání apod ...A výkon můžou podávat libovolně dlouho, už proto že energii jim vyrábí spalovák. :-)
Zatím jsem nikde neslyšel/nečetl o problémech s motorem v elektromobilu. V mém pidiEV je elektromotor vyrobený (dodaný) Renaultem s výkonem 60 kW a nemám k němu jakékoliv výhrady, naopak je super protože se v něm nemusí měnit olej, filtry a svíčky.