Premium
Mikesus
3
Presne to mne napadlo. 10 let bez investic, jen každé 2 roky rozebrat a vyčistit. Tedy pouhých 5 servisních úkonů.
Přejít do diskuze
Uz vidim, ako bezny uzivatel pola kazde dva roky rozobera zadne brzdy. Mimochodom,ked to da urobit niekomu inemu, tak to uz bez investicii nebude, nie?
Podla mna pri opotrebeni pneumatik by si si to nevsimol, ak si teda nemenil gumy, skor to budu tlmice
Dnes uz bolo chladnejsie, vcera som dofukal gumy z 2,2 na 2,5, ako maju byt a uz to vyzeralo lepsie. To je ta odvratena strana kontroly tlaku cez abs, ked si neviem skontrolovat tlaky priamo 😄
To je ale u zadních brzd celkem běžná praxe, že zatuhnou a tak jednou za 2 roky (většinou po zimě) se musejí rozebrat a rozhýbat. U hybridu, kde se víc regeneruje energie, než používají brzdy to platí tuplem.
No, že sa ani nedivím, že tebe niečo nevydržalo. Sammozrejme, kým to brzdí, tak na to rozhodne nesiahať! 😒] 😒] 😒]
Neviem, mne to nevydrzalo na vacsom modeli, neviem ci aj dosticky mozu zhrdzaviet, ale na jednej brzde sa uplne vysuchala a uz to drelo. A aj kotuce na vymenu. Na druhom aute skusim brzdy nemenit, tam uz chceli menit pred rokom, ale este to brzdi 😄
Este ma zaujalo "Zajímavý poznatek jsme však učinili, když jsme etalon jízdních vlastností poslali rychleji do zatáčky. Záď se naklonila a vybočila. Je to věc pro tlumiče moderních volkswagenů bohužel typická. Opotřebené nezačnou téct ani tlouct. Ale snížení síly ve stlačení způsobí přílišné propérování kola. U vlečené zadní nápravy (žádné malé auto dnes nemá jinou) je přitom extrémně důležité zabránit velkým náklonům, protože jinak se kola postaví na hranu a přilnavost se ztratí."
Na Citigu som si vsimol, ze auto sa v zatackach zacalo trosku inac spravat, uz to nejde ako po kolajniciach. Pripisoval som to pneumatikam, ale co ked su to tlmice?
Este ma zaujalo "Zajímavý poznatek jsme však učinili, když jsme etalon jízdních vlastností poslali rychleji do zatáčky. Záď se naklonila a vybočila. Je to věc pro tlumiče moderních volkswagenů bohužel typická. Opotřebené nezačnou téct ani tlouct. Ale snížení síly ve stlačení způsobí přílišné propérování kola. U vlečené zadní nápravy (žádné malé auto dnes nemá jinou) je přitom extrémně důležité zabránit velkým náklonům, protože jinak se kola postaví na hranu a přilnavost se ztratí."
Na Citigu som si vsimol, ze auto sa v zatackach zacalo trosku inac spravat, uz to nejde ako po kolajniciach. Pripisoval som to pneumatikam, ale co ked su to tlmice?
Aj ked vyrobcovia davaju do zadu pri mensich modeloch čalamady, ked na tom pravideln jazdis, tak by sa nemal kotuc pokrutit a nieco vydrzi