Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Zařekl jsem se, že nebudu pod každej test psát, že to je drahý, takže... cena bez komentáře.
Zvenku dobrý, dokonce i ty eko-kryty na kolech vypadají slušně. Černá maska se nehodí třeba k modré, ale s červenou to funguje.
Barvičky vevnitř jsou tak na hraně... ale za mě asi ještě dobrý. Volant super, hezký pedály, klasickej panel klimy... jo, proč ne, dospělý malý auto.
Arese má pravdu, 1.5TSI s manuálem by byla fajn ;-)
Zvenku dobrý, dokonce i ty eko-kryty na kolech vypadají slušně. Černá maska se nehodí třeba k modré, ale s červenou to funguje.
Barvičky vevnitř jsou tak na hraně... ale za mě asi ještě dobrý. Volant super, hezký pedály, klasickej panel klimy... jo, proč ne, dospělý malý auto.
Arese má pravdu, 1.5TSI s manuálem by byla fajn ;-)
Já ti nevím, jestli je ta 1,5TSI taková výhra. Ten motor nemá moc charakter užívání si jízdy, když to srovnám s jinými turbomotory, se starší 1.4TSI či 1.8TSI, nebo konkurencí, ten motor je naprosto bezpohlavní, neříkám, že nejede, ale když už bych chtěl něco, co má slušnější výkon v "nákupní tašce", asi se tu dá ještě sehnat něco zajímavějšího, napadá mne z neostrých aut třeba Clio 1,33Tce, Yaris 1,5nehybrid, možná i Fiesta s 92kw Ecoboostem (ja vim, je slabší, ale jde o požitek).
Mne 1,5TSI příjde jako slušný prumerny motor se solidní dynamikou, pro nenáročného řidiče třeba do takové té Oktávky/Golfu... jede, dynamika leeehounce nadprumerna kdyz to vztahnu na to co jezdí po silnicic, ale nic víc co by mi vykouzlilo usmev.
Mne 1,5TSI příjde jako slušný prumerny motor se solidní dynamikou, pro nenáročného řidiče třeba do takové té Oktávky/Golfu... jede, dynamika leeehounce nadprumerna kdyz to vztahnu na to co jezdí po silnicic, ale nic víc co by mi vykouzlilo usmev.
Tak já s ní jezdil v MC s 1.5 TSI a nejenom,že je to nejlepší motor ve Fabii,ale takhle filtrovat na 18" kolech okresku 3.třídy to bylo hodně dobré.Smekám konstruktérům.
Motor pěkně zatlačí do sedačky a s DSG dokonalé. :yes:
Motor pěkně zatlačí do sedačky a s DSG dokonalé. :yes:
Já chápu, že výkon je výkon, ale chci poukázat na něco jiného.. proč připlácet za "zbytečně" silný motor ve Fabii, když i ten silnější 1.0TSI je už naprosto dostatečný pro použiví Bsegmentového auta a na zábavu i přes ten výkon zrovna 1.5TSI není (jezdil jsem s manualem i s DSG).. zatlačit umí, ale gradace, výkonová špička, nic z toho jsem u toho motoru nepocítil, zkoušeno více aut, jen tedy ne Fabie 3 - jelo to jako turbodiesel..
Myslíš, že by to stejné s nižším výkonem nezvládlo MC 1.0TSi s DSG ? Pochopil bych, kdyby byly úpravy Fabie ve stylu RS/GTI modelů..
Myslíš, že by to stejné s nižším výkonem nezvládlo MC 1.0TSi s DSG ? Pochopil bych, kdyby byly úpravy Fabie ve stylu RS/GTI modelů..
Příplatek je 40t, to v kontextu auta za 500+ není takový drama, takže... proč ne? Silnej motor mi vždycky udělá radost...
z myho pohledu je lepsi jezdit na 3/4 plynu s 1.5tsi nez na to slapat co to de s 1.0tsi
odmeni se ti to vetsi pohodou, spolehlivosti a nejspis i spotrebou
skoda toho manualu, za par let by tahle fabka byla adeptem pro dcerku
odmeni se ti to vetsi pohodou, spolehlivosti a nejspis i spotrebou
skoda toho manualu, za par let by tahle fabka byla adeptem pro dcerku
Jenže já vycházím z toho, že fabie není auto na to, aby si s ní jezdil tak, že pořád šlapeš co to jde :) Já jezdil TSI 81kw a neměl jsem s ní problém držet se provozu, i když to taky jelo charakterem jako diesel... a to bylo ve větší Scale... ale ok, nikomu to neberu, mne by víc sedělo udělat z té 1.5tsi ostřejší verzi ve více parametrech, než jen motorem, to je celé... když už, aby to mělo smysl.
No tak nejlepší lék na to, abys nemusel šlapat co to jde, je silnej motor ;-)
Nevím, no... 1.0TSI je obecně chválený motor a na Fabii by měl s přehledem stačit, ale výtky k projevu v nízkých otáčkách už jsem slyšel vícekrát a dostat +30kW/50Nm (a +50% objemu) za 40t by mi přišlo jako dobrá nabídka.
PS: Yaris 1.5 nehybrid je fajn varianta, ale dynamika úplně někde jinde... to je soupeř pro 1.0TSI.
Nevím, no... 1.0TSI je obecně chválený motor a na Fabii by měl s přehledem stačit, ale výtky k projevu v nízkých otáčkách už jsem slyšel vícekrát a dostat +30kW/50Nm (a +50% objemu) za 40t by mi přišlo jako dobrá nabídka.
PS: Yaris 1.5 nehybrid je fajn varianta, ale dynamika úplně někde jinde... to je soupeř pro 1.0TSI.
Jenže nejde o tu dynamiku, jde o to užít si jízdu, k čemu jinému tyhle malé auta se "silnějším" motorem jsou ? :) Málokdo vyplázne 600 tisíc za "vrcholnou" Fabii, která má jen silnější motor a nic víc.... pocit zatáhnutí do sedaček, to pro mne není užívání jízdy, to je turbodiesel! :D
Víš jaký jsou ty atributy... prostor, dynamika, výbava, bezpečnost, komfort, jízdní vlastnosti... a proti tomu nějaký náklady.
Není pravda že Fabia má jen motor... má všechno v těch uvedených kategoriích na celkem slušný úrovni, prostě je to komplexní malý auto, který bez problémů zastane to, co před deseti lety zastal kompakt.
Každýmu dle jeho gusta... já za sebe říkám, že bych spíš dal 540 za 1.5TSI než 500 za 1.0TSI (MC s nějakou výbavou v manuálu).
Není pravda že Fabia má jen motor... má všechno v těch uvedených kategoriích na celkem slušný úrovni, prostě je to komplexní malý auto, který bez problémů zastane to, co před deseti lety zastal kompakt.
Každýmu dle jeho gusta... já za sebe říkám, že bych spíš dal 540 za 1.5TSI než 500 za 1.0TSI (MC s nějakou výbavou v manuálu).
Tak 1.5 TSI funguje skvěle s manuálem i ve Scale MC. Jedna z nezábavnějších Škodovek současnosti :yes: Bavil jsem se s ní celý týden…
No, nevím zda je suché DQ200 dokonalá převodovka...
Má někdo zkušenosti, jak je to se spolehlivostí u současných verzí posledních let po nájezdu nad 100.000km?
S mokrými DQ250 a DQ381 nemám problém, ale DQ jsem se vždy obloukem vyhnul.
Má někdo zkušenosti, jak je to se spolehlivostí u současných verzí posledních let po nájezdu nad 100.000km?
S mokrými DQ250 a DQ381 nemám problém, ale DQ jsem se vždy obloukem vyhnul.
Za mňa je Fabka v B segmente najkomplexnejšie auto / design,priestor,výkon / aj kolega ktorý ju kúpil s týmto motorom aj prevodovkou je max spokojný.S 1.5 TSI a manuálom ako to má Scala by to bolo super ale tiež si myslím že ten 1.0 TSI so 110 k a 200 Nm by mal v pohode stačiť.Monte Carlo je len výbavový stupeň tak sa trochu čudujem autorovi že ohŕňa nos nad športovosťou pritom sám to v texte spomenul že ide len o designové prvky tak ako Ceed GT line alebo Golf R-line takže neviem čo od MC očakával.Na to že to auto má podľa autora iba 2 mínusy tak dostalo málo hviezdičiek.Čo už.
Tak k tej cene sa nedá nevyjadrovať, lebo na nej stojí a padá postoj k tomuto autu. Nová Fabia sa mi vzhľadovo veľmi páči, tvarovo vyvážené, zaujímavé a dospelo pôsobiace malé auto, zvonku aj zvnútra (za predpokladu vyššej výbavy, väčších diskov a pod., čo Monte Carlo všetko spĺňa).
So far so good. Ale takmer 600t?!! Môže vyzerať ako auto od Aston Martinu, ale nie, za tie háky nie.
So far so good. Ale takmer 600t?!! Môže vyzerať ako auto od Aston Martinu, ale nie, za tie háky nie.
Tohle ale můžeš napsat pod 19 z posledních 20 testů, ne? Pak to trošku ztrácí smysl...
Půlku příplatků (virtual cockpit, navi, adaptivní tempomat) si můžeš odpustit, skončíš někde 500+... jasně že to je drahý, ale já už se nechci opakovat :-)
Půlku příplatků (virtual cockpit, navi, adaptivní tempomat) si můžeš odpustit, skončíš někde 500+... jasně že to je drahý, ale já už se nechci opakovat :-)
´Práve to je to, že si síce príplatky môžeš odpustiť a si na 500t, ale aj 500 je veľa za trojvalec.
To už skôr akceptujem 540t za 1,5TSI. Tam už aspoň nebudú výhrady, že pod 2000 to nejde.
To už skôr akceptujem 540t za 1,5TSI. Tam už aspoň nebudú výhrady, že pod 2000 to nejde.
To BYCH taky akceptoval spíš... akorát že příplatek 40t za 1.5TSI je spojený s příplatkem 40t za DSG a pak už je to 80t.
Sandero Stepway 110k je přes 400, tak mě asi Fabka 110k MC za 500 vyloženě nešokuje.
Sandero Stepway 110k je přes 400, tak mě asi Fabka 110k MC za 500 vyloženě nešokuje.
Hele, poslední testy
Fabia MC 460, testované 590
Aiways U5 1M
Arteon 2.0TDI za 1,38, s příplatky 1,84
ID.4 GTX 1,59, testovaný 1,8
Kodiaq 2.0TDI 1,15, testovaný 1,38
A8L 3,2M, testovaná 5,2M
Explorer 2M
Focus ST 1M
... no, tak jsme se konečně dobrali k autu, který za ty prachy není drahý... zato ale visí otazník nad tím, jestli se vůbec dá koupit.
...a mohli bychom pokračovat dál... Polo GTI, SQ7, T-Roc cabrio, Mini...
No tak má smysl se pod každým testem trápit s cenou :-) ?
Fabia MC 460, testované 590
Aiways U5 1M
Arteon 2.0TDI za 1,38, s příplatky 1,84
ID.4 GTX 1,59, testovaný 1,8
Kodiaq 2.0TDI 1,15, testovaný 1,38
A8L 3,2M, testovaná 5,2M
Explorer 2M
Focus ST 1M
... no, tak jsme se konečně dobrali k autu, který za ty prachy není drahý... zato ale visí otazník nad tím, jestli se vůbec dá koupit.
...a mohli bychom pokračovat dál... Polo GTI, SQ7, T-Roc cabrio, Mini...
No tak má smysl se pod každým testem trápit s cenou :-) ?
Nebo jinak - má cenu se zabývat ACZ? Ten výpis testů - díky za něj - jen dokazuje že původní myšlenka ACZ je kaput. Dříve jsem podle testů na tomto serveru vybíral auta (jen jako jeden ze zdrojů informací, samozřejmě), teď se tu testují auta která v této zemi koupí za rok pár jedinců (fleety neřeším).
Je to jako ty "ženské" časopisy - doporučí ti voňavku za osm, kabelku za čtyřicet a průměrná čtenářka si juchne, povzdych a jde šůrovat své panelákové 2+1, ať je hotová než se ten její vrátí z hospody.
No a my tu řešíme testy aut a vysavačů za (v průměru) víc než 1,5 mega...
A jo - 500, ale i 600 za normální B segment s tříhrnkem je sakra dost. Je to bláznovství. Když kdysi vyjelo tehdy nové Clio RS za 540, říkal jsem si že je to moc. Opravdový HH, s automatem a MOTOREM.
Je to jako ty "ženské" časopisy - doporučí ti voňavku za osm, kabelku za čtyřicet a průměrná čtenářka si juchne, povzdych a jde šůrovat své panelákové 2+1, ať je hotová než se ten její vrátí z hospody.
No a my tu řešíme testy aut a vysavačů za (v průměru) víc než 1,5 mega...
A jo - 500, ale i 600 za normální B segment s tříhrnkem je sakra dost. Je to bláznovství. Když kdysi vyjelo tehdy nové Clio RS za 540, říkal jsem si že je to moc. Opravdový HH, s automatem a MOTOREM.
Myslím, že ta struktura testovaných aut je pořád +- stejná... jen do toho "spadly" EVčka, která jsou cenově ještě o kus výš... ale už ne o moc. Jen ty ceny šly nahoru.
Když tu byly testy aut v devadesátkách, tak si to jako nové mohlo dovolit určitě ještě méně lidí...
Když tu byly testy aut v devadesátkách, tak si to jako nové mohlo dovolit určitě ještě méně lidí...
Proč se pořád vzrušujete cenou testovaných konfigurací? Dá se to koupit s přehledem za 500.
Pretože aj 500t za jednoliter v segmente B je dosť.
Hm, tak se podíváme třeba k Hyu. Pokud chceš aspoň obdobnou dynamiku a spotřebu, musíš vzít 1.0 88 kW MHEV. Aby tam byla normální výbava, vezmeš Smart Climate, a jsi na 475 tisíc Kč.
Clio TCe 140, což je podstatně lepší motorizace (ačkoli dynamickými parametry moc ne), v Techno je za 468 000 Kč. Ve výbavě je navi, za kterou se u Fabie dost připlácí, ale zase winter paket za 10 tisíc Kč. Výhoda je velká sleva na výkup, ale kdoví, co to znamená v praxi.
Sečteno podtrženo mi nepřijde, že by Fabia zásadně vyčnívala. Clio je mnohem výhodnější, když ti sedne výbava a máš štěstí na prodejce, ale sráží ho prostornost. Hyu se ti zas může vyplatit se 100k.
Clio TCe 140, což je podstatně lepší motorizace (ačkoli dynamickými parametry moc ne), v Techno je za 468 000 Kč. Ve výbavě je navi, za kterou se u Fabie dost připlácí, ale zase winter paket za 10 tisíc Kč. Výhoda je velká sleva na výkup, ale kdoví, co to znamená v praxi.
Sečteno podtrženo mi nepřijde, že by Fabia zásadně vyčnívala. Clio je mnohem výhodnější, když ti sedne výbava a máš štěstí na prodejce, ale sráží ho prostornost. Hyu se ti zas může vyplatit se 100k.
Napr. to Clio som mal na mysli. 1,3TCe 140 kW je z môjho pohľadu bližším súperom pre 1,5TSI než pre 1,0TSI, napriek tomu je lacnejší ako 1,0TSI.
Ono kedysi za 500 bol dokonca ceed gt s 204 konmi a nie nejaka fabka ... ale ok... casy sa uz zmenili.... a este 3 roky a s prichodom euro 7 cakam ze ani pod 20 litrov uz nebude na trhu ziadne auto ...
Othello
....Když se ale dostanete nad dva tisíce, dočkáte se slušného 110koňového zátahu, se kterým bezpečně zvládnete předjížděcí manévry či zařazení do rychlého dálničního pruhu.....
Obávám se že po překročení dvou tisíc je těch koní mnohem méně, než zmíněných 110.
Jen trochu přes polovinu.
nicméně jízda s autem co je do dvou tisíc mrtvé musí být dobrý opruz
Obávám se že po překročení dvou tisíc je těch koní mnohem méně, než zmíněných 110.
Jen trochu přes polovinu.
nicméně jízda s autem co je do dvou tisíc mrtvé musí být dobrý opruz
Nebuď detailista, snáď nechceš, aby si redaktor pozeral krivku výkonu a zistil, že 110 koní tam vtedy nie je? ;-) :-[]
vidim to na necelejch 57 koni pri 2tis ot
( 2*pi * 200 * 2000/60 * 1.35962 = 56.95162938231672910504772262366 konicku )
( 2*pi * 200 * 2000/60 * 1.35962 = 56.95162938231672910504772262366 konicku )
A proto se mi líp jezdí v koncernovým 2.0 TDI EVO, kde mám ve stejných otáčkách 2x tolik a to je prostě znát. S 1,0; 1,2; 1,4 resp. 1,5 TSI jsem si už něco sjel a i když se s tím dalo žít, už bych to zpátky nechtěl. Na větší objem se prostě zvyká snadno, zpátky to ale příjemný není.
Pro toho koho baví řadit a nechce/nemůže dát za auto 2x tolik, to je samozřejmě rozumné řešení a s ohledem na hmotnost vozu a provoz na silnicích a spotřebu vs současné ceny paliv to platí dvojnásob.
Pro toho koho baví řadit a nechce/nemůže dát za auto 2x tolik, to je samozřejmě rozumné řešení a s ohledem na hmotnost vozu a provoz na silnicích a spotřebu vs současné ceny paliv to platí dvojnásob.
Souhlasím. Stále platí objem ničím nenahradíš. Už 1.2 objem se 4 válci je chcípák a na hraně. 1.0 a ještě jen se 3 válci ... ne, nechci.
To, že než zabere turbo tak je to obyčejná atmosféra prostě je potřeba neustále připomínat. Takže do 2 tis. máte tady 3válcoveho chcípáka v litru. Tečka. Takhle to prostě je.
A otázka jestli to stačí je něco úplně jiného než otázka jestli to chci. A u MC já osobně nechci odpovídat na otázku jestli to stačí.
To, že než zabere turbo tak je to obyčejná atmosféra prostě je potřeba neustále připomínat. Takže do 2 tis. máte tady 3válcoveho chcípáka v litru. Tečka. Takhle to prostě je.
A otázka jestli to stačí je něco úplně jiného než otázka jestli to chci. A u MC já osobně nechci odpovídat na otázku jestli to stačí.
Kuwa! Včera jsem odepsal elaborát a dnes koukám příspěvek zase nikde. Jak to tady dělají, už fakt nevím. :-(
Psal jsem něco o tom objemu a že jsem docela čučel, když jsem si od kámoše půjčil BMW E46 330i manuál 170kW a porovnal to se svým tehdá 1.4TSI 110kW a on ten třílitr nejel. Samozřejmě, že když jsem podřadil a dal mu napít a počkal až se to rozmotá, tak to jelo už rychleji, než malý TSI, ale já neměl touhu jet z bodu A do bodu B a řadit jako vzteklej a držet to nad 4.000 ot./min. a mít spotřebu jako kráva.
Prostě to moderní turbo v běžným provozu, kde člověk jen chce pravou nohou zlehka měnit tempo, nebo jet svižně, ale otáčky mít nízko, tak je nenahraditelný.
Ale ideálně by to turbo mělo mít taky alespoň ty 2 litry a být rozumně naladěný, aby motor i v 1.500 ot./min. reagoval.
EDIT: A po vložení příspěvku podruhé se opět neuložil!!! Naštěstí jsem se předpřipravil a Command +C - Command +V to jistí. Tak snad napotřetí to bude OK.
Psal jsem něco o tom objemu a že jsem docela čučel, když jsem si od kámoše půjčil BMW E46 330i manuál 170kW a porovnal to se svým tehdá 1.4TSI 110kW a on ten třílitr nejel. Samozřejmě, že když jsem podřadil a dal mu napít a počkal až se to rozmotá, tak to jelo už rychleji, než malý TSI, ale já neměl touhu jet z bodu A do bodu B a řadit jako vzteklej a držet to nad 4.000 ot./min. a mít spotřebu jako kráva.
Prostě to moderní turbo v běžným provozu, kde člověk jen chce pravou nohou zlehka měnit tempo, nebo jet svižně, ale otáčky mít nízko, tak je nenahraditelný.
Ale ideálně by to turbo mělo mít taky alespoň ty 2 litry a být rozumně naladěný, aby motor i v 1.500 ot./min. reagoval.
EDIT: A po vložení příspěvku podruhé se opět neuložil!!! Naštěstí jsem se předpřipravil a Command +C - Command +V to jistí. Tak snad napotřetí to bude OK.
Ne. Za mě moderní turbo nebo cokoliv staršího turbem prostě není tak příjemné jako atmosféra.
Ale chápu jak to myslíš.
Jinak nevěřím že 3.0 benzin jede pod 2 tis. ot. hůř než 1.4 TSI.
Ale chápu jak to myslíš.
Jinak nevěřím že 3.0 benzin jede pod 2 tis. ot. hůř než 1.4 TSI.
Já taky nejsem věřící a nechodím do kostela. :-!
Sedni do toho a přidej plyn a uvidíš.
1.4 má 250 papírových (reálně podstatně víc) Nm od 1.500 ot./min. a prostě je to znát.
Ano, atmosféra reaguje předvídatelně, plynule a okamžitě, ale ty Nm prostě někde jsou dole a jinde až o kus vejš. Sám jsem tomu nechtěl věřit a čekal raketu, ale ono to jelo tak nějak zvolna.
Možná to měl nějaký dojebaný, nevím, ale je to petrolhead a konstruktér a nedá na svoje auto dopustit.
Sedni do toho a přidej plyn a uvidíš.
1.4 má 250 papírových (reálně podstatně víc) Nm od 1.500 ot./min. a prostě je to znát.
Ano, atmosféra reaguje předvídatelně, plynule a okamžitě, ale ty Nm prostě někde jsou dole a jinde až o kus vejš. Sám jsem tomu nechtěl věřit a čekal raketu, ale ono to jelo tak nějak zvolna.
Možná to měl nějaký dojebaný, nevím, ale je to petrolhead a konstruktér a nedá na svoje auto dopustit.
Jenže ty naprosto přehlížíš to zásadní - rozdíl mezi pocitem a skutečnou dynamikou.
Jinak o tom že 1.4 TSI zabírá od 1.500 má 250 Nm to se rád svezu abych tuhle pohádku zažil :D:D
Jinak o tom že 1.4 TSI zabírá od 1.500 má 250 Nm to se rád svezu abych tuhle pohádku zažil :D:D
Jezdil jsem tenhle motor s dsg v a3 a opravdu se sbírá docela odspodu - přesné otáčky nevím přesně, mnohem lepší, než novější 1.5tsi...
Svez se. Koncern lepší malej motor zatím neudělal.
Jediný slabší místo bylo, že se turbo muselo nadechnout a lag byl přes 1s.
Bylo totiž o dost větší, než u 92kW verze. Ale pak to zabralo solidně.
Jediný slabší místo bylo, že se turbo muselo nadechnout a lag byl přes 1s.
Bylo totiž o dost větší, než u 92kW verze. Ale pak to zabralo solidně.
Aj p. Vaculík povedal že 1.4 TSI je motorový svatý grál tak to bude pravda :-) .92 kw má minimálny lag a údajne všetky tie 1.4 TSI mali vyšší výkon aj Nm asi o 10 % ako bolo udávané v papieroch lebo ešte nemali napr. OPF filtre takže v reále boli o niečo silnejšie. Ja mám písane že najvyššie Nm sú od 1400-4000 ot/min kdežto už tieto 1.5 TSI majú to rozpätie menšie od 1500-3500 ot/min a samozrejme už sú aj pridusené s OPF alebo softvérom aby spĺňali parádne Euronormy.Tá 1.4 TSI 110 kw verzia musela ísť teda dosť dobre.EA 211 sú aj z vlastnej skúsenosti dobré motory.
Nejvyšší výkon nemáš. To je krouťák. A rozsah máš větší, protože máš 200Nm, kdežto 110kW má 250Nm, ale v užším rozsahu, nicméně ve 4000 má pořád víc, než 200Nm.
Ano větší objem je fajn, a proto diesel bych už nechtěl (I když jsme měli 2.2 mj ). V téhle otáčkách, kdy diesel klepe a vibruje, tak mám vypnutý motor, jede to potichu bez vibrací, pripadne tyhle otacky ma na trmpomat i pri 130. Oceňuji to děti, kterém se treba netřese obrazovka, nemusí zesilovat zvuk apod.
Dále řešit jestli je adblue dostupné a za kolik, mít mnohem nižší servisní náklady je bonus a ve městě a okolí poloviční spotřeba oproti dieselu jakbysmet a jeste člověk se nemusí bát o životnost převodovky, která jako bonus cuká a vybira stupně tak, ze i žák autoškoly řádí lépe.
Dále řešit jestli je adblue dostupné a za kolik, mít mnohem nižší servisní náklady je bonus a ve městě a okolí poloviční spotřeba oproti dieselu jakbysmet a jeste člověk se nemusí bát o životnost převodovky, která jako bonus cuká a vybira stupně tak, ze i žák autoškoly řádí lépe.
To je videt, ze jste meli predevsim koncernove diesly, :D Avensis jsem nezkoušel, ale jako aby se mi trasla obrazovka v naftovem aute, to snad znam jen z Tranzita a starých TDI :D Tam se trese kolikrát i zrcatko, to je nepříjemný :D .
To je jen chronická averze. Samozřejmě, že mi nic neklepe a nevibruje a nikomu se nic netřese. Občas zachrastí kroužek na otevřené petce ve dveřích, když jedu po rozbitý okresce. A to šílím :D
No počkej, ale jako že TDI dříve třáslo autem, to nekecá :D a nejen TDI
Dřív ano. Ale v Passatu mi EVO lehce vibruje jen na volnoběh a výjimečně, když jsi v situaci, že jedeš někde v obci ustálenou rychlostí a pak začneš ve 1.200 ot./min. jemně zrychlovat. Tak tam to lehce je cítit. Ale opět nic zásadního. Jen my, autisti to řešíme. ;-)
To je ale řešitelné mnoha způsoby. Buď přidám, nebo ťuknu do páčky pod volantem a nebo dám na chvíli, či na celou cestu režim "S" a je to. Hned jsou otáčky třeba 1.800 a je to. "S" používám často na průjezd městem, nebo na táhlá točitá a pomalá stoupání. Právě kvůli rychlosti reakcí a otáčkám a tahu. Čím rychleji jedu, tím méně "S" potřebuju. To je asi jediná vtipná věc.
To je ale řešitelné mnoha způsoby. Buď přidám, nebo ťuknu do páčky pod volantem a nebo dám na chvíli, či na celou cestu režim "S" a je to. Hned jsou otáčky třeba 1.800 a je to. "S" používám často na průjezd městem, nebo na táhlá točitá a pomalá stoupání. Právě kvůli rychlosti reakcí a otáčkám a tahu. Čím rychleji jedu, tím méně "S" potřebuju. To je asi jediná vtipná věc.
To s tím S je hodně vtipné. Je potřeba, jen když se jede pomalu. A třeba u ozzmana, kdyz se jede rychle, tak naopak se S nesmí použít, jinak to jede hůř než na D.
Tak to vypadá obecne na problém dieselu s automatem.
Tak to vypadá obecne na problém dieselu s automatem.
To je jen otázka Bruselu. A následná implementace výrobcem. Prostě snaha je držet emise, tudíž i otáčky na hranici rozpadnutí motoru. Naštěstí u EVO verze to je o dost lepší, než u předchůdce. Třeba 140kW v Kodiaqu bylo děsný. Opravdu děsný.
No a potom, když chceš rychlé reakce a přiměřeně vysoké otáčky, tak to řeší režim “S”, kde nemusíš šlapat na plyn a otáčky to udrží a nebo když chceš rychlou reakci, tak to pomůže. Když jedeš 90 a víc, tak už “S” prakticky nepotřebuješ. V pásmu 50-90 jen když fakt spěcháš a skáčeš do mezer mezi auta, jako magor. Jinak taky vlastně moc ne. Benzín obecně točí víc a proto se to tolik nevnímá. Jiná komprese, jiný druh zapálení směsi a jiné otáčky a máš jiné chování. To je jasný. Benzín je hladší.
No a potom, když chceš rychlé reakce a přiměřeně vysoké otáčky, tak to řeší režim “S”, kde nemusíš šlapat na plyn a otáčky to udrží a nebo když chceš rychlou reakci, tak to pomůže. Když jedeš 90 a víc, tak už “S” prakticky nepotřebuješ. V pásmu 50-90 jen když fakt spěcháš a skáčeš do mezer mezi auta, jako magor. Jinak taky vlastně moc ne. Benzín obecně točí víc a proto se to tolik nevnímá. Jiná komprese, jiný druh zapálení směsi a jiné otáčky a máš jiné chování. To je jasný. Benzín je hladší.
Mne příjde, že u dieslu je ten režim skoro jedno, na to předjíždění to stejně moc nepomuže, mne to hlavně při sportu zapojuje hodně zadek, tak je to dobrý na ostřejší jízdu, ale to, že drží nahoře otáčky, to je takový hlučný a obtěžuje mne to :D. Co třeba u dieslového automatu na rozdíl od benzinového také nepoužívám je sekvence (a to mi podrží rychlost). Malé spektrum otáček a zátah turba, takže mimo Lamala (tomu se fakt povedlo předehnat na akceleraci automat díky sekvenci, to máme i změřeno :D), to stejně rychleji nedáš.
U benzinové atmosféry naopak tu sekvenci využívám, než pořád dávat kickdown, když vím, že chci akcelerovat, držím tam dvojku-trojku někde kolem 4 tisíc a pak nastává ta pravá diskotéka... ale nejen pod kapotou, ale i v nádrži :D
U benzinové atmosféry naopak tu sekvenci využívám, než pořád dávat kickdown, když vím, že chci akcelerovat, držím tam dvojku-trojku někde kolem 4 tisíc a pak nastává ta pravá diskotéka... ale nejen pod kapotou, ale i v nádrži :D
A nebo v elektrice? To potkavam tyhle kosoctverce s diskotékou v zadních světlech každou chvili :-[] :-[]
Jojo... i na Toyoty došlo, to jsem ti psal, jak jsem motorkářsky ve tmě pozdravil omylem starší Corollu, co měla zhaslou půlku auta :D
Njn.. Renault musí mít nějaké chyby, byl by jinak dokonalej :D
Njn.. Renault musí mít nějaké chyby, byl by jinak dokonalej :D
No, protože to S funguje jinak, než jsem si myslel. Není pomalejší a ani v nízkých rychlostech, ale musíš vědět, jak ho použít :D
Když na D prošlápnu plyn do podlahy, tak to dá maximum výkonu, podřadí a tak... kdežto na S se tohle vše děje na ja nevím 1/3 plynu, a když prošlápneš do podlahy, tak to někdy podřadí a vytočí motor, kde diesel prostě nemá už výkon, prostě se nic neděje.
Ideální je, když jedeš na S ostřeji pár km, tak se ta převodovka "naučí" a pak to jede opravdu ostřeji, znatelně reakce na plyn, zapojování zadku v každé zatáčce. A ten problém s podřazením do neefektivních otáček se stane když při jízdě na D dáš S a čekáš, že to poletí, tak prošlápneš a nic - vytočí to jen motor.
A to byla přesně ta situace, kdy jsme to měřili :) Nedá ti to víc výkonu, já to od té doby používám třeba když se chci svézt v zatáčkách, protože převodovka řadí rychleji a motor drží v otáčkách, kdy zabírá turbo, proto máš ten výkon jakoby rychleji dostupný, na Drive se to tak hezky ležérně převaluje :D
Jestli to je u Passatu jiné, nevím, ale z principu asi moc ne,u dieslu ten sportovní režim naráží na omezené spektrum otáček, to je dáno koncepcí, to si vlastně napsal.
Když na D prošlápnu plyn do podlahy, tak to dá maximum výkonu, podřadí a tak... kdežto na S se tohle vše děje na ja nevím 1/3 plynu, a když prošlápneš do podlahy, tak to někdy podřadí a vytočí motor, kde diesel prostě nemá už výkon, prostě se nic neděje.
Ideální je, když jedeš na S ostřeji pár km, tak se ta převodovka "naučí" a pak to jede opravdu ostřeji, znatelně reakce na plyn, zapojování zadku v každé zatáčce. A ten problém s podřazením do neefektivních otáček se stane když při jízdě na D dáš S a čekáš, že to poletí, tak prošlápneš a nic - vytočí to jen motor.
A to byla přesně ta situace, kdy jsme to měřili :) Nedá ti to víc výkonu, já to od té doby používám třeba když se chci svézt v zatáčkách, protože převodovka řadí rychleji a motor drží v otáčkách, kdy zabírá turbo, proto máš ten výkon jakoby rychleji dostupný, na Drive se to tak hezky ležérně převaluje :D
Jestli to je u Passatu jiné, nevím, ale z principu asi moc ne,u dieslu ten sportovní režim naráží na omezené spektrum otáček, to je dáno koncepcí, to si vlastně napsal.
To co píšeš dává smysl a nějak tak to je, ale samozřejmě záleží na konkrétním motoru, průběhu momentu a naladění softwaru převodovky. Já bych taky měl v dieselu radši jedno ideální naladění, než jedno líný a druhý hyperaktivní, ale v praxi to není tak hrozný jako na papíře, alespoň ne u mýho EVO kusu. Mě to v "S" docela jede všude a při kickdownu to stejně vytáčí dost vysoko bez ohledu na to, zda tam mám "D" nebo "S". Samozřejmě, že pokud ti začne křivka momentu padat už někde okolo 2.500 - 3.000 ot./min., tak je to naprd to točit na 4.500 ot. Strašný bylo starý PD v oktávce 2, to se 77kW. To nakoplo v 1.900 a ve 2.000 chcíplo. S tím jet serpentiny bylo mučení. Ale já mám těch 400+Nm až kamsi k 3.600 ot./min. a pak to padá celkem pozvolna a tak, když to DSG nechá dojít k těm 4.000, tak to furt jede krásně.
A pro benzín to platí stejně, jen záleží na výkonu a křivkách. 140kW TSI taky zvadne. Sice ve vyšších otáčkách, ale zvadne. Ne každej benzín má gradaci a špičku, ale to ty dobře víš.
A pro benzín to platí stejně, jen záleží na výkonu a křivkách. 140kW TSI taky zvadne. Sice ve vyšších otáčkách, ale zvadne. Ne každej benzín má gradaci a špičku, ale to ty dobře víš.
Mám prime srovnání s alltrackem, který též v rodině máme, tak vím jaký je projev 147kw verze. Ne, není to opravdu jako benzin, natož kdyz je vypnutej treba.
O tom, ze diesel neklepe překvapivě mluví jen majitelé, kdokoliv si ho zkusí a nejezdi dieselem, pozná hned.
O tom, ze diesel neklepe překvapivě mluví jen majitelé, kdokoliv si ho zkusí a nejezdi dieselem, pozná hned.
Nerozumím srovnání s vypnutým motorem.
Já nikde netvrdím, že diesel má stejný vibrace jako benzín, to ne. A psal jsem, že na volnoběh a okolo 1.200 ot./min. to je lehounce cítit, ale vím jak s tím žít, resp. to odstranit a vůbec mi to nevadí. Mě ten projev prostě vyhovuje.
A už se tu psalo mockrát, že 4x4 zvyšuje krom hmotnosti, ceny, spotřeby a dalšího, také hluk a vibrace, díky kardanu. Já nemám 4x4, tak je možné, že i to má vliv. A taky to, že jezdím výhradně Verva diesel a nebo OMW MaxxMotion!!! Nikdy obyčejnou naftu s 51 cetany!!!!! A to je taky sakra znát.
Já nikde netvrdím, že diesel má stejný vibrace jako benzín, to ne. A psal jsem, že na volnoběh a okolo 1.200 ot./min. to je lehounce cítit, ale vím jak s tím žít, resp. to odstranit a vůbec mi to nevadí. Mě ten projev prostě vyhovuje.
A už se tu psalo mockrát, že 4x4 zvyšuje krom hmotnosti, ceny, spotřeby a dalšího, také hluk a vibrace, díky kardanu. Já nemám 4x4, tak je možné, že i to má vliv. A taky to, že jezdím výhradně Verva diesel a nebo OMW MaxxMotion!!! Nikdy obyčejnou naftu s 51 cetany!!!!! A to je taky sakra znát.
Achjo :D
Ta tvoje chronická averze na koncernovej dehet. No, snad mne to nepotká taky.
Mě nic neklepe a neduní ani v 1.500 ot./min., natož ve 2.000.
Lehce vrní jen na volnoběh, když stojím na místě. Aspoň vím, že běží.
Občas se stane v obci při mírném stoupání a ustálené pomalé jízdě, že padnou otáčky k 1.200 až 1.300 a když pak člověk mírně přidává, tak už je znát, že to není optimum a trošku se vibrace objevit můžou. To je ale řešitelné mnoha způsoby. Buď přidám, nebo ťuknu do páčky pod volantem a nebo dám na chvíli, či na celou cestu režim "S" a je to. Hned jsou otáčky třeba 1.800 a je to. "S" používám často na průjezd městem, nebo na táhlá točitá a pomalá stoupání. Právě kvůli rychlosti reakcí a otáčkám a tahu. Čím rychleji jedu, tím méně "S" potřebuju. To je asi jediná vtipná věc.
Na dálnici to točí 1.800 ve 130 km/h a 2.000 ve 140 km/h a navzdory relativně slušnému odhlučnění včetně akustických skel zde už převládá aerodynamický hluk a hluk od kol.
Zato však ty otáčky udrží pořád i do kopce a v tahu, dokud mu nedám pokyn podřadit, což se o HEV říct nedá. To na dálnici klidně vyje ve 4.000, když se objeví stoupání, nebo se zrychluje.
Ano, benzin je tišší, ale mě TDI EVO nijak nevadí a neobtěžuje a ten zvuk je mi relativně sympatickej. Už jsem to tu psal taky, alespoň vím, že ten motor běží a slyším co dělá, ale jemně a vzdáleně.
AdBlue neřeším, jelikož jezdím hodně málo (do 20 tis./rok), takže o něm nevím celej rok. Už jsem to tu psal, že +/- 3 halíře na 1 km za AdBlue zásadní roli nehrají a když foukne vítr na opačnou stranu, rozdíl bude klidně 30 halířů na palivu.
O servisních nákladech taky moc nevím, páč si nechávám dělat občas meziintervalovej olej po 1 roce sám za hubičku a na klasickej interval mi dal importér servis na 5 let zdarma.
Ve městě naštěstí nejezdím, to bych si diesel nekupoval. A převodovka řadí v pohodě. Už zase. Minule, jak jsem na ni nadával, tak to bylo po vymazání adaptačních dat servisem, i když tvrdili, že do tohoto softwaru nezasahovali. Po cca 100 km už se zase začala chovat normálně.
Ta tvoje chronická averze na koncernovej dehet. No, snad mne to nepotká taky.
Mě nic neklepe a neduní ani v 1.500 ot./min., natož ve 2.000.
Lehce vrní jen na volnoběh, když stojím na místě. Aspoň vím, že běží.
Občas se stane v obci při mírném stoupání a ustálené pomalé jízdě, že padnou otáčky k 1.200 až 1.300 a když pak člověk mírně přidává, tak už je znát, že to není optimum a trošku se vibrace objevit můžou. To je ale řešitelné mnoha způsoby. Buď přidám, nebo ťuknu do páčky pod volantem a nebo dám na chvíli, či na celou cestu režim "S" a je to. Hned jsou otáčky třeba 1.800 a je to. "S" používám často na průjezd městem, nebo na táhlá točitá a pomalá stoupání. Právě kvůli rychlosti reakcí a otáčkám a tahu. Čím rychleji jedu, tím méně "S" potřebuju. To je asi jediná vtipná věc.
Na dálnici to točí 1.800 ve 130 km/h a 2.000 ve 140 km/h a navzdory relativně slušnému odhlučnění včetně akustických skel zde už převládá aerodynamický hluk a hluk od kol.
Zato však ty otáčky udrží pořád i do kopce a v tahu, dokud mu nedám pokyn podřadit, což se o HEV říct nedá. To na dálnici klidně vyje ve 4.000, když se objeví stoupání, nebo se zrychluje.
Ano, benzin je tišší, ale mě TDI EVO nijak nevadí a neobtěžuje a ten zvuk je mi relativně sympatickej. Už jsem to tu psal taky, alespoň vím, že ten motor běží a slyším co dělá, ale jemně a vzdáleně.
AdBlue neřeším, jelikož jezdím hodně málo (do 20 tis./rok), takže o něm nevím celej rok. Už jsem to tu psal, že +/- 3 halíře na 1 km za AdBlue zásadní roli nehrají a když foukne vítr na opačnou stranu, rozdíl bude klidně 30 halířů na palivu.
O servisních nákladech taky moc nevím, páč si nechávám dělat občas meziintervalovej olej po 1 roce sám za hubičku a na klasickej interval mi dal importér servis na 5 let zdarma.
Ve městě naštěstí nejezdím, to bych si diesel nekupoval. A převodovka řadí v pohodě. Už zase. Minule, jak jsem na ni nadával, tak to bylo po vymazání adaptačních dat servisem, i když tvrdili, že do tohoto softwaru nezasahovali. Po cca 100 km už se zase začala chovat normálně.
Tak další, co mi to potvrzuje, když jsem dal v loni do Fordu auto na výměnu oleje v PS, udělali tam ještě několik aktualizací a svolávaček a pak mi to pár desítek km řadilo divně, nebo jinak. Myslím, že se mi to stalo i po tom, co mi exla baterka, prostě to chvíli trvalo, než se to zase "naučila" jak to mám rád :D
Je to tak, člověk si myslí, že je paranoidní a že to učení převodovky je jen hospodskej kec, ale není to tak. Převodovka se prostě učí stylu majitele.
Buď jí učíš jezdit jemně a na krouťáku a nebo sportovně v otáčkách atd...
Mě první 2 - 3 jízdy držela šestku klidně do 120km/h a sedmičku ne a ne zařadit a dokonce bylo cítit škubnutí při řazení atd. V serpentinách řadila jako debil atd.
Po čase zase pohoda a řadí i v zatáčkách, když je to potřeba.
Buď jí učíš jezdit jemně a na krouťáku a nebo sportovně v otáčkách atd...
Mě první 2 - 3 jízdy držela šestku klidně do 120km/h a sedmičku ne a ne zařadit a dokonce bylo cítit škubnutí při řazení atd. V serpentinách řadila jako debil atd.
Po čase zase pohoda a řadí i v zatáčkách, když je to potřeba.
Mne držší šestku i ve 220ti..... ;)
:D:D:D:D:D
Takze si to shrneme. Nevibruje, jo vlastně jo a často, protoze převodovka ho podtáčí. Takto vyřešíme tak, ze si ručně podřadíme. Aha, a proč jsem bral ten automat, kdyz stejně musím řadit za něj, aby to bylo komfortní a nevibroval nebo dokonce neduněl. Pak ještě rozjezdy a mírné parkování na milimetry. To zajisté taky zvládá z přehledem a plynule. Servis neřeším, protoze mi ho platí někdo jiný. Takze vlastně nejekonomictejsi na provoz je služební auto, tam servis nic nestojí, je zdarma.
Proč z toho děláš furt demagogii? Nikdo ti nenutí dehet. Miluješ e-CVT a máš ho a já ti ho neberu. Je úžasně hladký, ale mě nevyhovuje. Jen do města.
Mě nic často nevibruje, podtáčí jen výjimečně za určitých konkrétních situací.
A já mu do toho můžu kecat a nebo na to kašlat a ono to za pár sekund vyřeší samo. Prostě to není CVT a tak holt v určitých nízkých rychlostech jsou otáčky buď krapet vyšší, než bys chtěl a nebo krapet nižší, než bys chtěl. A musíš si vybrat. "D" a Brusel chce ty nižší, no a já a "S" bere ty vyšší. No problem.
99,9% času řadí automat sám a já se výjimečně vložím.
Parkování na mm umí taky naprosto v pohodě. Stačí vypnou AH, když to teda musí být. Já to v 99% neřeším a parkuju s ním, případně parkuje auto samo. Ty mm jsem si spíš zkusil jen ze sportu. Ale znova, nejsem pražák a nežiju svůj motoristický život ve velkoměstě závody na semaforech a bojem o parkovací škvíry. Já jezdím štreky a nebo chodím pěšky, nebo jezdím na kole.
A servis je jako u každýho druhýho auta. 2.0TSI, nebo cokoli od prémie, nebo Volva, nebo .... snad nemusí měnit olej? Já jen psal, že náklady na servis mě vůbec netrápí.
Mě nic často nevibruje, podtáčí jen výjimečně za určitých konkrétních situací.
A já mu do toho můžu kecat a nebo na to kašlat a ono to za pár sekund vyřeší samo. Prostě to není CVT a tak holt v určitých nízkých rychlostech jsou otáčky buď krapet vyšší, než bys chtěl a nebo krapet nižší, než bys chtěl. A musíš si vybrat. "D" a Brusel chce ty nižší, no a já a "S" bere ty vyšší. No problem.
99,9% času řadí automat sám a já se výjimečně vložím.
Parkování na mm umí taky naprosto v pohodě. Stačí vypnou AH, když to teda musí být. Já to v 99% neřeším a parkuju s ním, případně parkuje auto samo. Ty mm jsem si spíš zkusil jen ze sportu. Ale znova, nejsem pražák a nežiju svůj motoristický život ve velkoměstě závody na semaforech a bojem o parkovací škvíry. Já jezdím štreky a nebo chodím pěšky, nebo jezdím na kole.
A servis je jako u každýho druhýho auta. 2.0TSI, nebo cokoli od prémie, nebo Volva, nebo .... snad nemusí měnit olej? Já jen psal, že náklady na servis mě vůbec netrápí.
Ne. Každý ať si vybere co mu vyhovuje, ale ať netvrdí nesmysly. Jako že diesel nevibruje, dvojspojka necuká apod. Ano, dnešní diesel nevibruje tak jako před 20 lety, ale při srovnání s čímkoliv jiným vibruje.
pred par lety sem daval do servisu auto s tim, ze mi tam neco dela strasnej ramus
druhej den volali, at si pro to prijedu ze nic nenasli a je to OK
tak sem vedle sebe posadil technika a jeli to projet
a rikam - tenhle ramus,to tam nikdy nebylo
a technik rika, toho sme si nevsimli, vsichni jezdej dyzlama a ty delaj vetsi ramus samy o sobe, naopak jsme si rikali jak je to auto krasne tichy ...
bylo to lozisko a auto samozrejme benzinak
druhej den volali, at si pro to prijedu ze nic nenasli a je to OK
tak sem vedle sebe posadil technika a jeli to projet
a rikam - tenhle ramus,to tam nikdy nebylo
a technik rika, toho sme si nevsimli, vsichni jezdej dyzlama a ty delaj vetsi ramus samy o sobe, naopak jsme si rikali jak je to auto krasne tichy ...
bylo to lozisko a auto samozrejme benzinak
Já napsal, za jakých situací mírně vibruje, dál už to nebudu opakovat.
Uzavřeme to teda s tím, že tvoje HEV e-CVT v porovnání s Enyaqem vibruje a duní, jako kráva. Spokojen? :-!
Uzavřeme to teda s tím, že tvoje HEV e-CVT v porovnání s Enyaqem vibruje a duní, jako kráva. Spokojen? :-!
Jo je to tak jak píšeš
A v porovnani s jaký moderním autem tvůj diesel nevibruje a neduni?
A v porovnani s jaký moderním autem tvůj diesel nevibruje a neduni?
Já nevím, já si už nějakou dobu nechodím porovnávat zvuky motorů.
Mě stačí, že mi to neřve víc jak TSI v Golfu. Z auta nelezu hluchej a křivej ani po 500 km. A už jsem to tady psal několikrát a nebaví mě tady dělat kolovrátek. Benzín je tišší dole a míň táhne (140kW určitě) a nahoře jede, ale řve a žere. Někdo to tak má rád, mě to nějak netáhne. Dole je diesel jadrnější, ale silnější a EVO je v tahu a otáčkách naopak klidnější. A žere málo.
Kdybych neřešil cenu a náklady, tak jsem vzal 206kW TSI a byl klid. Ta neřve a jede dole i nahoře.
Každý auto a motor se chová jinak. Já po útěku od PSA jsem řešil Passat vs Passat a zvolil naftu, tečka. Kdybych vzal 140kW TSI, taky bych s tím žil v pohodě, ale nemusel bych tady furt vypisovat, jak je nafta na howno. Každej koncernovej dvoulitr má to svoje. A vždy je něco za něco. To jsou ale nekonečný a zbytečný debaty.
Mě stačí, že mi to neřve víc jak TSI v Golfu. Z auta nelezu hluchej a křivej ani po 500 km. A už jsem to tady psal několikrát a nebaví mě tady dělat kolovrátek. Benzín je tišší dole a míň táhne (140kW určitě) a nahoře jede, ale řve a žere. Někdo to tak má rád, mě to nějak netáhne. Dole je diesel jadrnější, ale silnější a EVO je v tahu a otáčkách naopak klidnější. A žere málo.
Kdybych neřešil cenu a náklady, tak jsem vzal 206kW TSI a byl klid. Ta neřve a jede dole i nahoře.
Každý auto a motor se chová jinak. Já po útěku od PSA jsem řešil Passat vs Passat a zvolil naftu, tečka. Kdybych vzal 140kW TSI, taky bych s tím žil v pohodě, ale nemusel bych tady furt vypisovat, jak je nafta na howno. Každej koncernovej dvoulitr má to svoje. A vždy je něco za něco. To jsou ale nekonečný a zbytečný debaty.
Ono bude u passatu odhlučnění asi o dost lepší než v golfu. S tím nemám srovnání, jen passat vs leon, a to leon je známý svým neodhlucnenim, takže se srovnání vyvaruju v tomto případě, protoze to nejde srovnat.
Ideální je srovnavat jedno auto s různými motory, ale to zase moc příležitost není, to chápu.
Ideální je srovnavat jedno auto s různými motory, ale to zase moc příležitost není, to chápu.
Jo, to uznávám. Passata 140kW TSI jsem prostě na zkušební jízdu nesehnal, jen TDI a nebo PHEV. Mohl jsem se posnažit a dojet si někam 400km na otočku... No, nejel jsem. :-!
Jak už jsem říkal, uměl bych určitě žít s oběma a vyšlo by to +/- podobně.
Člověk by to musel mít oboje na týden, aby si to porovnal a potom řekl, co je pro něj to ideální.
Mně na autě víc se.re podvozek, brzdy, audio, celkové odhlučnění, dvojitá podlaha, stékání vody na boční okno, neschopnost servisů, software, software a jestli jsem to neříkal, tak software.
Zvuk/hluk motoru je jedna z posledních věcí, která by mne na tom autě trápila. A to mám docela citlivý ucho. Slyšet je, ale nevadí mi.
Jak už jsem říkal, uměl bych určitě žít s oběma a vyšlo by to +/- podobně.
Člověk by to musel mít oboje na týden, aby si to porovnal a potom řekl, co je pro něj to ideální.
Mně na autě víc se.re podvozek, brzdy, audio, celkové odhlučnění, dvojitá podlaha, stékání vody na boční okno, neschopnost servisů, software, software a jestli jsem to neříkal, tak software.
Zvuk/hluk motoru je jedna z posledních věcí, která by mne na tom autě trápila. A to mám docela citlivý ucho. Slyšet je, ale nevadí mi.
Náhodou poslední dvě auta co jsem kupoval tak jsem projížděl benzín i naftu v obdobný specifikaci :-)
Ty jsi jel naposledy ve vejtřasce ne?
Tak starý auta jako ty nemáme, promiň. Ve vracích nejezdím, obmenujeme pravidelně po 3 letech
Firmě se asi daří, že?
No ono to je právě, že to firmě dost ušetří. Protoze dostáváme slusne ceny ( slevy cca 30%) a za 3 roky ta hodnota spadne o cca 30-35%. Takze auto se prodává za podobnou cenu jako nové. To by nemělo smysl auto nechávat déle. A častěji zase kvůli odpisům je nesmysl.
a s trilitrem se jezdi jeste lip
a se ctyrlitrem ...
bavime se tady o fabii
a jestli me pamet neklame, tak dvoulitr do ni davali jeden jedinej - asi pred 20 lety 2.0mpi 85kW
a se ctyrlitrem ...
bavime se tady o fabii
a jestli me pamet neklame, tak dvoulitr do ni davali jeden jedinej - asi pred 20 lety 2.0mpi 85kW
Však já vím :D
Psal jsem, že se zvyká na větší objem líp, než opačně.
A koukám, že mi to tu zase smazalo, respektive nenačetlo poslední elaborát...
Úžasný stránky... To se mi děje až moc často. :-(
Každopádně tenhle malej motůrek pojede mezi 2.000 a 3.000 ot./min. líp, než starej dvoulitr.
Psal jsem, že se zvyká na větší objem líp, než opačně.
A koukám, že mi to tu zase smazalo, respektive nenačetlo poslední elaborát...
Úžasný stránky... To se mi děje až moc často. :-(
Každopádně tenhle malej motůrek pojede mezi 2.000 a 3.000 ot./min. líp, než starej dvoulitr.
Jirka B.
ktery nelze objednat.. Respektive dostane za dva roky po objednani. Nemate nekdo objednano?
rohYpnol
Když autu chybí motor, tak je to vždycky ta nejblbější situace co může nastat. Chybějící výbava zamrzí, ale vesměs se s tím dá žít.
A tím "chybí motor" samozřejmě myslím širší smysl. Nejde o to že by 1.0 TSI dynamicky nestačil, byla to nějaká tragédie. Jenže kupovat TOP výbavu s motorem, který jen STAČÍ prostě za mě je blbost.
Teď jsem zrovna jel Fabkou 3 se základní motorizací. Slušná výbava, nic zásadního mi nechybělo. Říkal jsem si, že to vlastně stačí na takové to poskakování kolem komína. Ve výsledku ale musím říct - ne, fakt to nestačí. A právě jen díky motoru bylo jinak celkově příjemné a slušné auto úplně na prd.
A tyhle 3válcové zmetky? No řeknu to takhle - i ve Fabii 3 nebo Scale mi 1.0 TSI vadil kvůli děsnému průběhu výkonu. Než zabere turbo tak to prostě je chcípák a je to nepříjemné naopak právě ve městě, kde jsou časté rozjezdy. Částečné to asi skryje DSG, jenže to zas se suchými spojkami je naprostý krám.
Za mě prostě tahle kombinace smysl nedává :-!
A tím "chybí motor" samozřejmě myslím širší smysl. Nejde o to že by 1.0 TSI dynamicky nestačil, byla to nějaká tragédie. Jenže kupovat TOP výbavu s motorem, který jen STAČÍ prostě za mě je blbost.
Teď jsem zrovna jel Fabkou 3 se základní motorizací. Slušná výbava, nic zásadního mi nechybělo. Říkal jsem si, že to vlastně stačí na takové to poskakování kolem komína. Ve výsledku ale musím říct - ne, fakt to nestačí. A právě jen díky motoru bylo jinak celkově příjemné a slušné auto úplně na prd.
A tyhle 3válcové zmetky? No řeknu to takhle - i ve Fabii 3 nebo Scale mi 1.0 TSI vadil kvůli děsnému průběhu výkonu. Než zabere turbo tak to prostě je chcípák a je to nepříjemné naopak právě ve městě, kde jsou časté rozjezdy. Částečné to asi skryje DSG, jenže to zas se suchými spojkami je naprostý krám.
Za mě prostě tahle kombinace smysl nedává :-!
To su tie trojvalce turba bohuzial.... ja co mam este 4 valec tsi 1,2ku tak uz od 1400ot nakopava turbo a citis zatah... pri 1,0ke ale na to spinanie turba potrebuje motor vyssie otacky ( okolo 2000 ot ) ... co uz ... sam pritom do buducna uvazujem o scale s 1,0tsi 110k... udajne to ide v pohode aj ked som s nou este nesiel.... bude sa proste s tym potreba naucit pracovat ... s tym plynom a tak.... uvidime .... zase aspon ja teda nie som nejaky narocny na motory.... ale ano... nejaky chcipak uz tiez nechcem ... zlata 1,2ka 4 valec tsi .... odspodu ide jak dizel.... som docela nakoniec rad ze som ho este stihol .... :-!
rohYpnol
Ještě to napíšu jinak - za mě nejslabší a nejhorší Monte Carlo :-! Stačí si vzpomenout na Fabii 2 MC. To byla aspoň kost!!!
Otázka názoru... Za mě je dvojka designově nejhorší (vysoká uzká). Trošku to zlepšil facelift a nabídka barev... Ale proporce jsou základ.
Ano je to o názoru. Ale ty se bavíš o Fabii. Já se bavím o Monte Carlu. A Fabia Monte Carlo byla skvělé udělaná i když základ nebyl zrovna vzor estetické krásy.
Fabia MC je pořád Fabia, s tím základem se nestalo nic.
Ano. Jenže to první MC přispělo k obrovskému posunu vzhledu, bylo to dosažené do detailů. Zatímco dnes? Nic extra to nepřináší. Když venku bude stát běžná Fabia na kterou si dáš černou folii na střechu, tak 9 z 10 lidi ani nepozná rozdíl mezi MC a Ambition. A to je to na co poukazuji. Že hodnota toho MC se vytratila.
Základní recept je úplně stejný - černá maska, kola, podkres světel, střecha, nějaké lemy prahů. Dvojka měla ještě černé lemy podběhů, což bych si asi klidně odpustil... a dál?
https://www.e-auto.cz/showimage6.aspx?…
Mně se dvojková MC nelíbí a když už bych nutně měl skončit u dvojkové fabky, tak bych si asi vybral nějakou zelenou... hlavně ne s černejma kolama
https://www.lbautomobile.cz/…/15/85365/01.JPG
https://www.e-auto.cz/showimage6.aspx?…
Mně se dvojková MC nelíbí a když už bych nutně měl skončit u dvojkové fabky, tak bych si asi vybral nějakou zelenou... hlavně ne s černejma kolama
https://www.lbautomobile.cz/…/15/85365/01.JPG
Kosť ale pekne ohryzená.
starý_kluk
Bohužel mají všechny Škodovky, i tato v provedení "Monte Carlo", rovné sedáky, které jsou bez projmutí, či měkčího "důlku" pod zadkem a rovněž rovné opěráky, které málo tlačí v oblasti bedra (páteře). Po dosednutí tak zakrátko začne člověk cítit "bolest" do zadku a nepodepřená "volná" záda.
Musíme ale dodat, že to má dnes hodně aut. Sezení se v posledních letech dost zhoršilo. Např. Peugeoty jsou téměř k nesezení - vyjma 208. Naopak velmi dobré jsou Fordy, Mazdy a tradičně Fiaty.
Musíme ale dodat, že to má dnes hodně aut. Sezení se v posledních letech dost zhoršilo. Např. Peugeoty jsou téměř k nesezení - vyjma 208. Naopak velmi dobré jsou Fordy, Mazdy a tradičně Fiaty.
×
Sdílení komentáře
×
Renó ASX