Tata představila nové Tiago.ev, které se stává nejlevnějším elektromobilem v Indii. Stojí pouze 261 tisíc korun a na jedno nabití ujede 250 kilometrů. V nabídce je i větší baterie.
Re: To jsou zprávy, z budoucí nejsilnější ekonomiky světa
Za to by bylo 5 Tata Nano. Tata Nano, auto za zhruba 45 000 Kč, se může pochlubit spotřebou asi 5 l benzinu na 100 km při emisích 101 g oxidu uhličitého na 100 km. Ty ale budeš mávat fotkama z galerie a cenou social line pro Indii, že.
No najet s dnešní technikou 250 km s baterií 19,2 kWh? Občas bych při překladu propagačních materiálů z Indie přemýšlel. Tohle by si zasloužilo přinejmenším náznak pochybnosti.
Protože je to nesmysl. 19,2 kWh / 250 km = 7,7 kWh/100km. Pro představu, Dacia Spring, která je podobně tak velká, má slabší 33kW motor a hmotností na tom nebude výrazně odlišně, bere papírových 12 (reálných 13,2). Podobnou kategorií by mohl být i někdejší Peugeot iON se 47kW (také reálných 13,2), ten byl ale hodně těžký. Teprve také Renault Twizzy, který je výrazně menší než toto a velmi, velmi, velmi výrazně slabší (8kW), se dostává papírově na 6,1 kWh/100 km, ale v reálu to jezdí za 9,0.
Tohle bude v reálu jezdit tak okolo 12-13 kWh/100km, takže na celou baterku 0-100% to najede tak 150 km. Při trochu normálním využívání (10-90%) hovoříme o 120 km.
To pochopitelně neznamená, a proto jsem nedal jako příklad jedno auto, ale auta TŘI. A můžeme přidat další. Stařičký CityEl jezdí za 7,3 kWh, a to je proti Tatě úplně jiná kategorie vozidla (nemluvě o výkonu 3-5 koně). Elektrické Twingo jezdí za 14,5 kWh, Citigo za 14,9 kWh (velikostně podobná, nicméně těžší auta), Smart EQ 60kW, 1085kg, papírově 15,2, reálně 13,8.
Jestli za 7-9kWh/100 km jezdí elektrické tříkolky a vozítka o pětinovém až desetinovém výkonu a nižší hmotnosti, a podobně tak velká, výkonově podobná, ale o něco těžší auta jezdí za 13-15 kWh/100km, tak i kdyby Tata byla superúsporná (což je klidně možné), je docela dost jasné, kde se to asi bude pohybovat. A 8 kWh/100km to opravdu nebude.
Vždyť to musíš vidět (papírová/reálná):
1, 8kW 550 kg = 6,1 / 9 kWh
2, 33kW 895 kg = 12 / 13,2 kWh
3, 47kW 1140 kg = ? / 13,2 kWh
4, 60kW 1080 kg = 15,2 / 13,8 kWh
5, 61kW 1235 kg = 14,8 / 14,9 kWh
Jen chci připomenout, že prototyp Tiaga EV s 13kWh baterkou vážil 1040 kg. Nedokážu najít jediný rozumný důvod k tomu věřit, že když tu mám 4 auta s výkony 33-61 kW, hmotností cca 900-1240 kg, které jezdí za 13,2-14,9 kWh, že nějaké auto s výkonem i hmotností zhruba v polovině tohoto rozsahu bude jezdit nějakým zázrakem se spotřebou o 40 % nižší. Nezlob se, ale opravdu tomu nevěřím.
No právě, že to strašně mimo je. Je to 40% rozdíl oproti tomu, co je standardem. Jak píšu níže, být to o 10-15 % níže, než je standard, proti tomu by se nedalo namítat nic. Ale 40 % je strašně moc. Vždyť se tu nepozastavuješ nad tím, že nějaké auto bude mít téměř poloviční spotřebu proti několika jiným podobným autům. To ti opravdu nepřijde mimo? Takže ještě jednou, ať jdou vidět ta čísla, tobě nepřijde mimo tvrdit, že něco bude jezdit za 7,7, když podobná auta jezdí za 13,2+ (papírově jen o trochu méně)? Když to bude v reálu 11,5, papírových 11, OK, super, bude výrazně úspornější než standard, ale 7,7? Opravdu 7,7 ???
A uvědomme si třeba, že 8kW Twizzy, který váží tak 60 % tohohle, má v papírech 6,1 a jezdí za 9.
Ale Ioniq s 88 kW a 1550kg jezdí v reálu (spritmonitor) kolem 14,18kW/100km, za méně než nekterá menší a lehčí auta. Možnost, že bude jezdit Tata za méně tu je.
To nikdo nerozporuje, že by to nemohlo jezdit za méně, ale ne o 40 %. To je prostě příliš obrovský rozdíl. Podle konkurence by to mělo jezdit tak za 13-13,5 kWh. Takže je možné, že by to mohlo být hodně úsporné a jezdit třeba za 11,5-12 kWh. Ano, to je klidně možné. Ale ne za méně než 8. Že to bude úspornější o 10-15%, to beru, s tím problém nemám. Se 40% rozdílem opravdu ano. K tomu prostě není důvod.
No, ja tiež nie u každého pochodím so spotrebou 3 litre v meste s dieslovým Berlingom. A pritom tak občas jazdím, a mám to zmerané podľa tankovania. Ale treba vedieť ako na to, nedá to každý.
Podľa mňa aj táto Tata to je schopná dosuahnuť - za určitých podmienok.
To poukazování na cenu je směšné.
Je to jen přepočet ceny na místním trhu.
Nikde nejsou zohledněny náklady na případnou homologaci (kterou by to ani nedostalo) na dovoz....
Ale chápu, ten titulek by nebyl tak bombastický :no:
Dej mi tedy kontakt, kde si to můžu zítra koupit. S homologaci pro Evropu a na českých značkách. Předem děkuji. A nezapomeň, musí to být za tu indickou cenu.
Indická cena?!? Další diletantská novinařina z auto_cz
Kolik je panu redaktorovi let že porovnává indickou cenu Taty s českou cenou Springu? Hádám že jsou mu asi 3. :D:no::no::no:
Kolik stojí na české EV Spring v Číně ať máme aspoň nějaké kloudné srovnání a ne tudle šaškárnu?