Napr. v Peru jsem si pred par lety vsimnul autobusu Mercedes, ktere maji takovou koncepci + obrovskou svetlou vysku + 4x4.
Je to takovej malej terenni autobus. Lepsi rozlozeni hmotnosti. Projede to vsechno na svete. Jednoduche, ucelne, neznicitelne. Stele v produkci do dnesniho dne.
Zatimco tyhle busy tam muzou po rozbitych cestach litat stovkou jako by se nechumelilo, takovy Neoplan prisel o pneumatiku i na mensich dirach v 60hm/h...
Všechna dnešní standardní autobusová produkce má motor vzadu. Posledním mohykánem s motorem mezi nápravami byl bájný Ikarus.Terénní autobusy jak zmiňuje předřečník jezdí taktéž hojně na Islandu a vozí turisty do vnitrozemí. Základem je rám z nákladního vozu, ten je pak patřičně okarosován. Na Kamčatce se s tím páří méně tam na klasický nákladák od Uralu, Zila či Kamaze s oddělenou kabinou řidiče seknou krabici se sedadly (podoně se dělaly SDO na Aviích). Ono takových podobných ´autobusových úprav bylo pár i na Tatře. V ML vznikaly rozřezáním karoserií z Karos 700 podobné osobní nástavby. Pak byl Africa bus a pak myslím z MSV Studénka stříbrná, vcelku elegantní nástavba na Tatře 6x6. Dále pak pro Dakar jezdil osobní dopravník na jeřábovém Tatrováckém podvozku. Nu a pak tu máme "nástavbáře" samodomo co přišrobují komplet karoserii mikrobusu na klasický nákladní valník.