Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Typ 2 (T2): Druhý Transporter byl větší a modernější (1. díl)

Volkswagen Typ 2 už se dávno stal legendou. Jeho druhá generace přinesla oproti první „ponorce“ řadu zlepšení.
Zpět na článek
26. 10. 2022 09:03
26. 10. 2022 09:43
26. 10. 2022 10:08
26. 10. 2022 10:14
26. 10. 2022 21:32
26. 10. 2022 09:03
Souputnik
Vlastne to byl souputnik cs. Skody 1203, ktera debutovala v roce 1968, jen na ten mene stastne strane zelezne opony...
Rozbalit vlákno
4
26. 10. 2022 09:43
Re: Souputnik
Oproti 1203 byla koncepce VW s motorem v ložném prostoru sto let za opicema

A jsem zvědaý kolik mínusářů teď klikne že ne, že správná dodávka má mít na podlaze půlmetrový hrb :-)
26. 10. 2022 10:08
Re: Souputnik
Na druhou stranu kazda koncepce ma sve vyhody.

Napr. v Peru jsem si pred par lety vsimnul autobusu Mercedes, ktere maji takovou koncepci + obrovskou svetlou vysku + 4x4.
Je to takovej malej terenni autobus. Lepsi rozlozeni hmotnosti. Projede to vsechno na svete. Jednoduche, ucelne, neznicitelne. Stele v produkci do dnesniho dne.

Zatimco tyhle busy tam muzou po rozbitych cestach litat stovkou jako by se nechumelilo, takovy Neoplan prisel o pneumatiku i na mensich dirach v 60hm/h...
26. 10. 2022 10:14
Re: Souputnik
U autobusu motor vzadu nijak nepřekáží
26. 10. 2022 21:32
Re: Souputnik
Všechna dnešní standardní autobusová produkce má motor vzadu. Posledním mohykánem s motorem mezi nápravami byl bájný Ikarus.Terénní autobusy jak zmiňuje předřečník jezdí taktéž hojně na Islandu a vozí turisty do vnitrozemí. Základem je rám z nákladního vozu, ten je pak patřičně okarosován. Na Kamčatce se s tím páří méně tam na klasický nákladák od Uralu, Zila či Kamaze s oddělenou kabinou řidiče seknou krabici se sedadly (podoně se dělaly SDO na Aviích). Ono takových podobných ´autobusových úprav bylo pár i na Tatře. V ML vznikaly rozřezáním karoserií z Karos 700 podobné osobní nástavby. Pak byl Africa bus a pak myslím z MSV Studénka stříbrná, vcelku elegantní nástavba na Tatře 6x6. Dále pak pro Dakar jezdil osobní dopravník na jeřábovém Tatrováckém podvozku. Nu a pak tu máme "nástavbáře" samodomo co přišrobují komplet karoserii mikrobusu na klasický nákladní valník.
26. 10. 2022 11:21
Pekné čítanie.
Opäť :yes: , meno Aleš Dragoun v záhlaví je zárukou dobrého článku.
Prečo nemôžu mať podobnú úroveň všetky články na ACZ?
Rozbalit vlákno
0