Tentokrát test pojmu trošku reportážně, stříbrnou caravellu totiž čekala bez přehánění zatěžkávací zkouška – cesta z Prahy do Monzy v šesti lidech a pochopitelně horou zavazadel.
Nosnost pouhých 624 kg pro osm lidí včetně jejich zavazadel je zcela nedostatečná, až ostudná hodnota. Jakto že v testu nazvaném "zatěžkávací zkouška" to není v mínusech ????
Je ten údaj fakt správný ?
Taky zdravím a děkuji za upřesnění. Nicméně pokud se bavíme o osmimístné verzi asi jediný přijatelný údaj by bylo to maximum 874 kg. Vše menší je špatně
Nojo... ono takhle, asi se z toho nějak moc nestřílí... ale pro pořádek by těch aspoň 100-120kg na osobu bylo fajn.
Cenovka na první pohled není tak zlá... dokud člověk nezjistí, že příplatky tentokrát nejsou novinářká fullka, ale věci jako tempomat nebo 16" liťáky.
V životě se mi nestalo, že by u auta nebo osobní dodávky celník řešil užitečnou hmotnost... a to už jsem na hranicích pár evidentně přeložených aut potkal. Takže ano, teoreticky to asi nastat může... tak si holt tři lidi vystoupí a přejdou to pěšky ;-)
Pokud řídil soupravu s největší přípustnou hmotností přes 3,5 tuny tak samozřejmě odpovídající řidičák potřebuje. Ale na tohle nemá vážení žádný vliv.
I kdyby navážili míň než 3, 5 tak ty papíry mít musí
jeli jsme multivanem, za ním 4 motorky, převažovali nás a zjišťovali, jestli má na osobák nebo náklaďák... tzn. šli cíleně po tomhle... slovo "souprava" je tady asi mírně nadnesené:)
To je úplně jedno. ani céčko nikoho neopravňuje řídit přetíženou soupravu. Dodržení přípustné hmotnosti a vlastnictví odpovídajícího řidičáku jsou zcela rozdílné věci
píšeš, že převažovali tvoje kolegy na hranici. jedna možnost je, že je zajímalo, jestli nejsou přetížení, druhá, že je zajímalo, jestli je za volantem osoba oprávněná k řízení vozidla. už si rozumíme?
Ne nerozumíme. Na zjištění oprávněnosti řidičáku nemusíš nic vážit. Na to stačí pohled do techničáku auta případně přívěsu. Pokud jsi přes 3,5 už papírově, potřebuješ C (nebo ty kombinace) . Pokud jsi papírově pod limit ale reálně přes, žádné C ti na to stejně nepomůže.
pokud je auto kategorie B tak spada porad pod B i kdyby melo 7t. Pokuta bude za prelozeni a me za ridicak. Totez B+E. Prusvih je B+ vozejk nad celkovou 3500 (4250) bez E, ale rozhoduji papiry ne altualni hmotnost
Je v tom totiž strašnej bordel. Měnila se vyhláška o spojitelnosti vozidel do souprav, kdy dřív platilo, že za auto o celkové hmotnosti X se nesmí připojit přívěs o celkové hmotnosti vyšší než X pro osobák a 1,5X pro SUV. Celkovou hmotností se rozumí celková hmotnost v TP, ne naloženo. Takže za oktávku (a jakejkoliv osobák krom SUV) si nemohl připojit prázdný dvouplato o celkový hmotnosti 2,5 a víc tuny a to ani s E. Ale pokud si měl E tak za to nebyla pokuta (mohli dát pětikilo bez bodu) a museli tě nechat odjet. Teď to zrušili a platí 3500 nebo 4250 kg pro B. Ale bacha na papíry. Když si za Oktávku (celková do 2t)dáš vozejk o celkový hmotnosti 1500kg tak si na něj můžeš naložit 4 motorky a seš ok s B. A ikdyž to přeložíš, pořád dostaneš tuším 5000 za každou započatou tunu plus můžou osolit kvalitně firmu. Ale pokud totéž dáš za třeba tuhle Caravelu, tak seš bez řidičáku a to ikdyž vlek bude prázdnej. Nicméně protože to pořádně nikdo neví, tak je slušná šance, že tě nechaj bejt.
Osm stokilovych chlapů - to pojede tym amerického fotbalu? Spis než ta hmotnost bych se divil tomu, kdyby někam jelo osm dospělých… a kdyby jo, budou v tom autě trpět
Typicky když se transportujeme na letiště máme 20 kg kufry + třeba ještě něco příručního.
Člověk s oblečením váží řekněme 80 kg, baba míň chlap víc.
8x 100 = 800 kg
V zimě do Alp je těch baglů daleko víc, ale zase nemusí být obsazené celé auto.
Tohle mi přijde stejný jako řešit, jestli má Volvo maximálku 180 km/h. Ano, existují extrémní případy, kdy s takovým zatížením nevystačíš a pak si půjdeš koupit já nevím 9místnýho Sprintera... akorát si nemůžu vzpomenout, kdy jsem viděl naposled takhle naložený auto... vlastně vím, docela často, když stahovali z Ukrajiny lidi utíkající před válkou.
Hele neřešíme kolik lidí běžně taková auta přepravují. Třeba jich tam obvykle jezdí jen půlka. To ale nic nemění na faktu že osmimístná verze by měla být na osm lidí dimenzovaná
Ad ten sprinter - například i devítimístný T6 má nosnost přes 1200 kg, takže to asi jde i u VW když se chce
Problém je, že to auto drncá a stejně nejde naplno naložit. na hory jezdí dodávky se dvěma truhlami na střeše. A pivo váží jinak piješ jejich patoky. Peugeot 1054 - 1210 a nedrncá a má dlouhý zadní převis
Ještě jsem v něm nejel. Ale v podstatě přesně jak říkáš - větší možnost zatížení rovná se tvrdší pružiny a utrpení, když jedeš poloprázdný. Prostě polidštěná dodávka.
Kamarát hrával hokej za chudobnejší tým z nižšej ligy a na zápasy sa presúvali týmto typom aut. V aute bolo 7-8 chlapov s hmotnosťou v priemere aspoň 90kg + vystroj. komfortné to možno nebolo, ale použiteľné áno. Či boli preťažený netuším.
Plusy
Nedostižně prostorný a praktický interiér
Gigantický zavazadlový prostor
Klasické, přehledné a uživatelsky přívětivé uspořádání přístrojovky
Překvapivě dynamický a úsporný motor
Cena auta :1,75 mil
To isté ponúka Citroen/Peugeot/Toyota, naviac vyšší výkon 180 koní a podstatne lepšiu automatickú prevodovku, a za menej peňazí.. https://www.youtube.com/watch?…