Testy

Zpět na článek

TEST VW Caravelle 6.1 2.0 TDI (110 kW) DSG Comfortline – Zatěžkávací zkouška

47 komentářů

Othello
Nosnost pouhých 624 kg pro osm lidí včetně jejich zavazadel je zcela nedostatečná, až ostudná hodnota. Jakto že v testu nazvaném "zatěžkávací zkouška" to není v mínusech ????
Je ten údaj fakt správný ?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Zdravím, zkontroloval jsem a je tam rozpětí podle výbavy - od 624 kg po 874 kg.
Othello
Taky zdravím a děkuji za upřesnění. Nicméně pokud se bavíme o osmimístné verzi asi jediný přijatelný údaj by bylo to maximum 874 kg. Vše menší je špatně
Avatar - Emel
Emel
Nojo... ono takhle, asi se z toho nějak moc nestřílí... ale pro pořádek by těch aspoň 100-120kg na osobu bylo fajn.
Cenovka na první pohled není tak zlá... dokud člověk nezjistí, že příplatky tentokrát nejsou novinářká fullka, ale věci jako tempomat nebo 16" liťáky.
Othello
Střílí nestřílí, když dojde na lámání chleba může z toho být nečekaný problém. Škodní událost, nerudný švýcarský celník apod ....
Avatar - Emel
Emel
V životě se mi nestalo, že by u auta nebo osobní dodávky celník řešil užitečnou hmotnost... a to už jsem na hranicích pár evidentně přeložených aut potkal. Takže ano, teoreticky to asi nastat může... tak si holt tři lidi vystoupí a přejdou to pěšky 😉
Othello
Mě jednou vážili na rakouských hranicích a o pár dalších případech vím od ostatních
Mig_35
Tak váží se kvůli hmotnosti cele soupravy a jestli na to mas patřičný řidičák např.
Othello
Váží se kvůli zjištění jestli auto nebo souprava nepřekračuje povolenou hmotnost uvedenou v dokladech. Řidičák nemá na výsledek vážení žádný vliv.
Mig_35
No to teda má. Když jsme táhli motorky tak nás brali rakouští celnici a kontrolovali, jestli ten co řídí má řidičák nad 3,5 T
Othello
Pokud řídil soupravu s největší přípustnou hmotností přes 3,5 tuny tak samozřejmě odpovídající řidičák potřebuje. Ale na tohle nemá vážení žádný vliv.
I kdyby navážili míň než 3, 5 tak ty papíry mít musí
Mig_35
jeli jsme multivanem, za ním 4 motorky, převažovali nás a zjišťovali, jestli má na osobák nebo náklaďák... tzn. šli cíleně po tomhle... slovo "souprava" je tady asi mírně nadnesené😊
Othello
To je úplně jedno. ani céčko nikoho neopravňuje řídit přetíženou soupravu. Dodržení přípustné hmotnosti a vlastnictví odpovídajícího řidičáku jsou zcela rozdílné věci
Mig_35
píšeš, že převažovali tvoje kolegy na hranici. jedna možnost je, že je zajímalo, jestli nejsou přetížení, druhá, že je zajímalo, jestli je za volantem osoba oprávněná k řízení vozidla. už si rozumíme?
Othello
Ne nerozumíme. Na zjištění oprávněnosti řidičáku nemusíš nic vážit. Na to stačí pohled do techničáku auta případně přívěsu. Pokud jsi přes 3,5 už papírově, potřebuješ C (nebo ty kombinace) . Pokud jsi papírově pod limit ale reálně přes, žádné C ti na to stejně nepomůže.
kesumb
pokud je auto kategorie B tak spada porad pod B i kdyby melo 7t. Pokuta bude za prelozeni a me za ridicak. Totez B+E. Prusvih je B+ vozejk nad celkovou 3500 (4250) bez E, ale rozhoduji papiry ne altualni hmotnost
Mig_35
tak to jsem žil v omylu :yes:
kesumb
Je v tom totiž strašnej bordel. Měnila se vyhláška o spojitelnosti vozidel do souprav, kdy dřív platilo, že za auto o celkové hmotnosti X se nesmí připojit přívěs o celkové hmotnosti vyšší než X pro osobák a 1,5X pro SUV. Celkovou hmotností se rozumí celková hmotnost v TP, ne naloženo. Takže za oktávku (a jakejkoliv osobák krom SUV) si nemohl připojit prázdný dvouplato o celkový hmotnosti 2,5 a víc tuny a to ani s E. Ale pokud si měl E tak za to nebyla pokuta (mohli dát pětikilo bez bodu) a museli tě nechat odjet. Teď to zrušili a platí 3500 nebo 4250 kg pro B. Ale bacha na papíry. Když si za Oktávku (celková do 2t)dáš vozejk o celkový hmotnosti 1500kg tak si na něj můžeš naložit 4 motorky a seš ok s B. A ikdyž to přeložíš, pořád dostaneš tuším 5000 za každou započatou tunu plus můžou osolit kvalitně firmu. Ale pokud totéž dáš za třeba tuhle Caravelu, tak seš bez řidičáku a to ikdyž vlek bude prázdnej. Nicméně protože to pořádně nikdo neví, tak je slušná šance, že tě nechaj bejt.
Othello
kesumb: ano tak je to správně
rohor
Taky zdravím a myslím si že kdo váží víc než 90 kilo tak je tlusté prase a já jsem toho smutným příkladem.
Othello
Oni sami Němci taky nebývají zrovna šlank. V německém koncernu by snad měli s typickou hmotností milovníků piva automaticky počítat, ne ?
Avatar - Emel
Emel
Můžeš auto částečně naplnit heliem... jednak se odlehčí, dvak bude jízda v družném rozhovoru vesele ubíhat
Othello
To nepomůže, hélium ubere tak pět, šest kilo. Víc ne 😄
Tiborek
S vámi musí být hrozná sranda.
Mig_35
Osm stokilovych chlapů - to pojede tym amerického fotbalu? Spis než ta hmotnost bych se divil tomu, kdyby někam jelo osm dospělých… a kdyby jo, budou v tom autě trpět
Othello
Je zbytečně spekulovat kdo by měl nebo neměl zrovna cestovat. Nosnost musí respektovat obsaditelnost auta včetně rezervy pro zavazadla.
Mig_35
Tak pokud se za normovaného řidiče považuje 75 kg osoba, selským rozumem odhaduji, že stejnou hodnotou se take násobí počet cestujících 😉
Othello
Selským rozumem bych očekával, že jestli je za třetí řadou sedadel ještě metr místa pro zavazadla, měly by tam jít i legálně naložit
Mig_35
No a kolik kg zavazadel si s sebou bere normální člověk? 50?
Othello
Typicky když se transportujeme na letiště máme 20 kg kufry + třeba ještě něco příručního.
Člověk s oblečením váží řekněme 80 kg, baba míň chlap víc.
8x 100 = 800 kg

V zimě do Alp je těch baglů daleko víc, ale zase nemusí být obsazené celé auto.
Mig_35
Tohle mi přijde stejný jako řešit, jestli má Volvo maximálku 180 km/h. Ano, existují extrémní případy, kdy s takovým zatížením nevystačíš a pak si půjdeš koupit já nevím 9místnýho Sprintera... akorát si nemůžu vzpomenout, kdy jsem viděl naposled takhle naložený auto... vlastně vím, docela často, když stahovali z Ukrajiny lidi utíkající před válkou.
Othello
Hele neřešíme kolik lidí běžně taková auta přepravují. Třeba jich tam obvykle jezdí jen půlka. To ale nic nemění na faktu že osmimístná verze by měla být na osm lidí dimenzovaná

Ad ten sprinter - například i devítimístný T6 má nosnost přes 1200 kg, takže to asi jde i u VW když se chce
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Problém je, že to auto drncá a stejně nejde naplno naložit. na hory jezdí dodávky se dvěma truhlami na střeše. A pivo váží jinak piješ jejich patoky. Peugeot 1054 - 1210 a nedrncá a má dlouhý zadní převis
Mig_35
Ještě jsem v něm nejel. Ale v podstatě přesně jak říkáš - větší možnost zatížení rovná se tvrdší pružiny a utrpení, když jedeš poloprázdný. Prostě polidštěná dodávka.
Niemand
75kg je 68kg vodič + 7kg batožiny. Občas mám pocit, že tie normy vymýšľal nejaký ultra-maratónec.
Niemand
Kamarát hrával hokej za chudobnejší tým z nižšej ligy a na zápasy sa presúvali týmto typom aut. V aute bolo 7-8 chlapov s hmotnosťou v priemere aspoň 90kg + vystroj. komfortné to možno nebolo, ale použiteľné áno. Či boli preťažený netuším.
Avatar - m.z.
m.z.
😁 to mě pobavilo
ryccardo
Bud v klidu. 90 kg je normalni vaha. Min maji jen chcipaci 😉
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pallas
pallas
Plusy
Nedostižně prostorný a praktický interiér
Gigantický zavazadlový prostor
Klasické, přehledné a uživatelsky přívětivé uspořádání přístrojovky
Překvapivě dynamický a úsporný motor

Cena auta :1,75 mil

To isté ponúka Citroen/Peugeot/Toyota, naviac vyšší výkon 180 koní a podstatne lepšiu automatickú prevodovku, a za menej peňazí.. https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Píšeš tady o minulosti, P a C mají tak akorát mobility pass. Pronájem dieslového auta na delší cesty.
Avatar - pallas
pallas
to je pravda, u nás sa dá objednať už iba ako Toyota Proace Verso, z rovnakej výrobnej linky
https😐/pdf.sites.toyota.sk/…proace_verso.pdf
ptr078
Zabudil si na opel zafiru a ako pise kankunen, zijes v minulosti, ostala iba toyota
kesumb
už prej neobjednáš ani tu..
Avatar - pallas
pallas
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pořád jde. Zatím.
Jeden čas byly zastavený objednávky, ale to skoro na všechny modely
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to dodávka se sedadly. Multivan je už dobře odhlučněný.