Videa
na teplotu, proto mohou být znova gumy i celoroční. Lepší zánovní celoročka než roky ztvrdlá zimní. Taková celoročka na vodě bude lepší než číňan.
Jenže ona ztvrdne i ta celoroční že. Navíc stárne de facto 2x rychleji jak zimní, která je obvykle půl roku ve tmě a suchu někde v garáži.
Ale taky se 2x rychleji opotřebí, takže vy výsledku stárne méně.
Jenže pokud najdeš málo, tak ti je dost jedno jak rychle se opotřebovává.
Takže po 10ti letech budeš mít buď dvě sady, které zestárly o 10x půlrok používání, tj. máš dvě sady pětiletých pneu. Nebo máš jednu sadu starou 10x ročního používání, tj. jednu sadu desetiletou...
V praxi to samozřejmě není takto černobílé, protože pneu stárne nějak i v suchu ve tmě v garáži. Určitě ale stárnutí pneu co je pořád venku je úplně jiné než co je v garáži.. Ale jde mi především o ten princip.
Takže po 10ti letech budeš mít buď dvě sady, které zestárly o 10x půlrok používání, tj. máš dvě sady pětiletých pneu. Nebo máš jednu sadu starou 10x ročního používání, tj. jednu sadu desetiletou...
V praxi to samozřejmě není takto černobílé, protože pneu stárne nějak i v suchu ve tmě v garáži. Určitě ale stárnutí pneu co je pořád venku je úplně jiné než co je v garáži.. Ale jde mi především o ten princip.
Lenže guma nedegraduje len na aute. Ako nové sú napustené nejakým sajrajtom ktorý ich udrží v sklade 3-4 roky čerstvé. Táto "impregnácia", ale pri použití z pneumatiky rýchlo vyprchá a nechráni gumu pri ďalšom skladovaní. 8 ročná sezónne používaná zimná sa nedá porovnať so 4 ročnou celoročkou.
Vážená redakce, můžete mi prosím vysvětlit, jaký je přínos tohoto videa?!? Člověk sedící v kufru co opakuje tisíc krát obehranou písničku...
Ano, vím že zrovna já jsem ten co propaguje video před psanou formou. Takže bych měl být spokojený. Jenže tohle prostě nemá vůbec žádnou čtenářskou hodnotu. I když opakování je matka moudrosti...
Aspoň že věcně to bylo ok. Celoroční jsou zkrátka jen kompromisem a snesotelným zlem. Nic víc nic míň.
P.S. Ano, vím že si můžu odpovědět i klasický- nezajímá tě to, nečti/nesleduj... 😒]
Ano, vím že zrovna já jsem ten co propaguje video před psanou formou. Takže bych měl být spokojený. Jenže tohle prostě nemá vůbec žádnou čtenářskou hodnotu. I když opakování je matka moudrosti...
Aspoň že věcně to bylo ok. Celoroční jsou zkrátka jen kompromisem a snesotelným zlem. Nic víc nic míň.
P.S. Ano, vím že si můžu odpovědět i klasický- nezajímá tě to, nečti/nesleduj... 😒]
.... pro kloboučníky co toho moc nenajezdí a nebydlí na horách to může být zajímavá volba.... Asi fakt lepší než aby jezdily na 10 let tvrdých letních :yes:
Jen je vtipné, že ti "kloboučníci" skoro vždy dojedou do cíle, zatímco e😜ertů, jako jsi ty, jsou plný příkopy 😁
Ony totiž ty moderní celoročky už jsou vážně naprosto bez problémů použitelné pro všechny normální řidiče, kteří si nepletou silnice se závodním okruhem a nemají potřebu si honit ego. Jasně, pokud bydlím na horách nebo do hor jezdím každých pár dnů, tak je lepší mít kvalitní zimáky, které jsou stále o pár procent účinnější, ale pokud do těch hor jedu párkrát za zimu, tak mě tam ty celoročky dovezou bezpečně taky (bavím se samozřejmě o kvalitních typu CC2)
Ony totiž ty moderní celoročky už jsou vážně naprosto bez problémů použitelné pro všechny normální řidiče, kteří si nepletou silnice se závodním okruhem a nemají potřebu si honit ego. Jasně, pokud bydlím na horách nebo do hor jezdím každých pár dnů, tak je lepší mít kvalitní zimáky, které jsou stále o pár procent účinnější, ale pokud do těch hor jedu párkrát za zimu, tak mě tam ty celoročky dovezou bezpečně taky (bavím se samozřejmě o kvalitních typu CC2)
Oní dnešné celoročky nie sú to isté čo sa o nás jazdilo celý rok pred 20 rokmi. Top celoročky prekonávajú slabšie sezóne gumy typu Matador. Ja mám na svojom aute sezónne gumy na manželkinom univerzálky a ak niekto jazdí do 10-12 tisíc ročné, tak s kvalitnými univerzálkmi neurobí chybu. Skúšal som si s tým aj lyžiarske stredisko cez víkend keď padlo veľa snehu a nemal som problém. Akurát v oblasti kde je častejšie sneh si treba postrážiť 4mm dezénu čo celoročkám dosť skráti obdobie použiteľnosti.
.... proboha snad se tady nebudeme bavit o pneu typu Matador.... 😁 😁 😁 pokud někomu stačí na autě Matadorky, tak je opravdu úplně jedno jestli jezdí na celoročkách nebo ne.
Jinak s tebou souhlasím, na druhé auto do rodiny proč ne :yes:
Jinak s tebou souhlasím, na druhé auto do rodiny proč ne :yes:
Mne to je jasné, tebe to je jasné. Ale stále je veľa ľudí, ktorý tvrdia, že akákoľvek sezónna guma je lepšia ako celoročná, čo je samozrejme blbosť.
Ja síce tiež preferujem renomovaných výrobcov typu Continental, ale jeden tunajší kolega, ktorý má na svojom 200k aute v lete Micheliny Pilot Sport 4, dal na zimu práve tie Matadory a je spokojný.
Subjektívne hodnotenie jedného človeka, ktorý ani nemá možnosť priameho porovnania ma asi pri ďalšej kúpe nepresvedčí zobrať Matadorky 😄
Inak sledujem, že čo sa mínusiek týka, tak si neohrozený šampión. My bežný plebs máme po 6, ale ty ich máš 13.
Inak sledujem, že čo sa mínusiek týka, tak si neohrozený šampión. My bežný plebs máme po 6, ale ty ich máš 13.
Ono je to hodnotenie užívateľa vždy subjektívne, nikto z nás nemá možnosť porovnať súčasne na jednom aute viacerých konkurentov. Na to máme testy. Ale akosi som nenašiel žiaden test tých Matadorov, iba hodnotenia užívateľov, na základe ktorých má Matador MP59 Nordicca celkové hodnotenie 22. miesto z 91 gúm danej triedy.
Áno, v palcoch som kráľ, normálne rozmýšľam, že pôjdem do politiky, keď som taký populárny. 😒]
Áno, v palcoch som kráľ, normálne rozmýšľam, že pôjdem do politiky, keď som taký populárny. 😒]
Ja som principiálnym odporcom celoročných gúm, ako vyhlásil woody-alien, máš síce horšiu gumu, ale zato je horšia po celý rok. 😒]
ALE realita mimo nás autíčkarov je taká, že mnohí najazdia ročne pár tisíc km a častokrát sa im ani nechce prezúvať. Preto vidím kopec ľudí uprostred leta na zimných gumách a nielen preto, že ich chcú doraziť (nemusím chodiť ďaleko pre príklad, robí to môj sused). Takže ak chodiť v lete na absolútne nevhodných zimných (naopak ani nehovorím), tak to stokrát radšej solídne celoročné.
A ak aj takíto šoféri majú dve sady gúm, kde najazdia povedzme 6000 km ročne, t.j. 3000 km na jedných gumách za sezónu, tak sa im takto gumy nezjazdia ani za 10 rokov a ľuďom je proste ľúto vyhodiť gumy, ktoré vyzerajú zachované a nezjazdené. Ale po tých rokoch je guma totálne stvrdnutá a nemá už požadované vlastnosti. Takže opäť bude lepšia celoročná, ktorá sa opotrebuje dvakrát tak rýchlo, teda skôr, než stihne stvrdnúť a degradovať.
A napokon ak striedať dve sady nejakých lowcost gúm, tak opäť radšej kvalitnú celoročku, ktorá - ako ukazujú testy - tie sezónne lowcosty prekoná.
ALE realita mimo nás autíčkarov je taká, že mnohí najazdia ročne pár tisíc km a častokrát sa im ani nechce prezúvať. Preto vidím kopec ľudí uprostred leta na zimných gumách a nielen preto, že ich chcú doraziť (nemusím chodiť ďaleko pre príklad, robí to môj sused). Takže ak chodiť v lete na absolútne nevhodných zimných (naopak ani nehovorím), tak to stokrát radšej solídne celoročné.
A ak aj takíto šoféri majú dve sady gúm, kde najazdia povedzme 6000 km ročne, t.j. 3000 km na jedných gumách za sezónu, tak sa im takto gumy nezjazdia ani za 10 rokov a ľuďom je proste ľúto vyhodiť gumy, ktoré vyzerajú zachované a nezjazdené. Ale po tých rokoch je guma totálne stvrdnutá a nemá už požadované vlastnosti. Takže opäť bude lepšia celoročná, ktorá sa opotrebuje dvakrát tak rýchlo, teda skôr, než stihne stvrdnúť a degradovať.
A napokon ak striedať dve sady nejakých lowcost gúm, tak opäť radšej kvalitnú celoročku, ktorá - ako ukazujú testy - tie sezónne lowcosty prekoná.
Ono jde vic o to, kde najezdi. Niziny jako Olomouc, Podebrady, Breclav vs Jihlava a hory na ukazku staci.
Přesně, já mám na to stejný názor. A navíc letní je Conti sportcontact7 i ecocontact a taky Goodride.
S tvrdením horšia celý rok by som bol opatrný. Počasie nemá dvoj-stavovú logiku, kde je len teplo, alebo zima a sneh. Počas jasných jarných dní je úplne bežné, že ráno mrzne a poobede ma asfalt na ktorý svieti slnko 25-30 stupňov.
Nechytaj ma za oného... za slovo. 😉 Rozpätie teplôt je vždy. A ak chceš, nájdeš extrémne prípady, napr. že ideš v lete na Grossglockner, dolu 30°C (a asfalt 55°), hore mínus a sneh, a to v rozpätí hodiny. 99% času ale v lete sneh nemáš a naopak väčšinu času v zime je do tých 7-10°C. Princíp je teda jasný, v bežných letných podmienkach bude kvalitná letná lepšia, ako kvalitná celoročná, detto zima.
Ale kto nechce platiť za tie kvalitné sezónne gumy a chce šetriť kúpou nejakých čínskych Nankangov, tak to určite radšej tie (slušné) celoročné, tie v pohode prekonajú tie lacné sezónne.
Ale kto nechce platiť za tie kvalitné sezónne gumy a chce šetriť kúpou nejakých čínskych Nankangov, tak to určite radšej tie (slušné) celoročné, tie v pohode prekonajú tie lacné sezónne.
čekal jsem že se něco dozvím, alespon náznak nějakého srovnání, ale tohle bylo co a k čemu?
mám 2 sady měním si je sám a vydrží mi 10 let. servis ani na vyvážení. za ušetřené peníze koupim zase nové, většinou i s autem
Nazdar.
A pokud je sucho , je +5 a není tam zančka přikazující použití zimní výbavy, tak maj smůlu i s letnákama.