Proč se při hodnocení aerodynamiky mluví zásadně jen o součiniteli Cx, ale nikdo se nezeptá na čelní plochu ? Plocha má na výsledný odpor vzduchu přece úplně stejný vliv jako ten součinitel. ;-\
Renoo
1
Čelní plocha všech tří zmíněných aut je plus minus stejná.
Othello
1
Myslel jsem to spíše obecně protože o čelní ploše se nemluví ani v jiných článcích tady.
Ale pokud se budeme bavit o EQS, ModeluS a Lucidu, jejich uvedené Cx je v rozmezí jedné setiny a řeč je i o tisícinách. Jseš si jistý, že čelní plochy se taky vejdou do stejných mantinelů?
Pokud máš ty hodnoty, dej je sem pro porovnání
Renoo
1
Tesla S - 2.34
EQS - 2,51
Lucid Air - 2.76 (odhad maníka na redditu)
No, není to tak podobné 😄
Nicméně neuvádí se to podle mě proto, že by výsledky některých modelů nevypadaly moc hezky...
Othello
0
Pak je jasné že nejlepší aerodynamiku má Tesla S. Sice Cx trochu horší než EQS, ale není to aspoň taková hrouda.
KANKUNEN
1
ale její schopnost vývoje je nutné respektovat. Za rok toho dokázali víc než ruSSSRko za posledních 70 let.
Ale pokud se budeme bavit o EQS, ModeluS a Lucidu, jejich uvedené Cx je v rozmezí jedné setiny a řeč je i o tisícinách. Jseš si jistý, že čelní plochy se taky vejdou do stejných mantinelů?
Pokud máš ty hodnoty, dej je sem pro porovnání
EQS - 2,51
Lucid Air - 2.76 (odhad maníka na redditu)
No, není to tak podobné 😄
Nicméně neuvádí se to podle mě proto, že by výsledky některých modelů nevypadaly moc hezky...