Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čínský GAC Aion Hyper GT slibuje rekordní aerodynamiku mezi produkčními elektromobily

Nový čtyřdveřový liftback slibuje koeficient aerodynamického odporu 0,19, čímž poráží i Mercedes-Benz EQS. Otázkou však je, jak dlouho si své postavení udrží.
Zpět na článek
2. 1. 2023 15:16
A co čelní plocha ?
Proč se při hodnocení aerodynamiky mluví zásadně jen o součiniteli Cx, ale nikdo se nezeptá na čelní plochu ? Plocha má na výsledný odpor vzduchu přece úplně stejný vliv jako ten součinitel. ;-\
Rozbalit vlákno
4
2. 1. 2023 15:45
Re: A co čelní plocha ?
Čelní plocha všech tří zmíněných aut je plus minus stejná.
2. 1. 2023 17:08
Re: A co čelní plocha ?
Myslel jsem to spíše obecně protože o čelní ploše se nemluví ani v jiných článcích tady.
Ale pokud se budeme bavit o EQS, ModeluS a Lucidu, jejich uvedené Cx je v rozmezí jedné setiny a řeč je i o tisícinách. Jseš si jistý, že čelní plochy se taky vejdou do stejných mantinelů?
Pokud máš ty hodnoty, dej je sem pro porovnání
2. 1. 2023 23:33
Re: A co čelní plocha ?
Tesla S - 2.34
EQS - 2,51
Lucid Air - 2.76 (odhad maníka na redditu)

No, není to tak podobné :-)

Nicméně neuvádí se to podle mě proto, že by výsledky některých modelů nevypadaly moc hezky...
3. 1. 2023 06:49
Re: A co čelní plocha ?
Pak je jasné že nejlepší aerodynamiku má Tesla S. Sice Cx trochu horší než EQS, ale není to aspoň taková hrouda.
Avatar - KANKUNEN
2. 1. 2023 16:11
Já Číně nefandím,
ale její schopnost vývoje je nutné respektovat. Za rok toho dokázali víc než ruSSSRko za posledních 70 let.
Rozbalit vlákno
0