Novinky
Zpět na článek
Čínský GAC Aion Hyper GT slibuje rekordní aerodynamiku mezi produkčními elektromobily
6 komentářů
Othello
Myslel jsem to spíše obecně protože o čelní ploše se nemluví ani v jiných článcích tady.
Ale pokud se budeme bavit o EQS, ModeluS a Lucidu, jejich uvedené Cx je v rozmezí jedné setiny a řeč je i o tisícinách. Jseš si jistý, že čelní plochy se taky vejdou do stejných mantinelů?
Pokud máš ty hodnoty, dej je sem pro porovnání
Ale pokud se budeme bavit o EQS, ModeluS a Lucidu, jejich uvedené Cx je v rozmezí jedné setiny a řeč je i o tisícinách. Jseš si jistý, že čelní plochy se taky vejdou do stejných mantinelů?
Pokud máš ty hodnoty, dej je sem pro porovnání
Othello
Proč se při hodnocení aerodynamiky mluví zásadně jen o součiniteli Cx, ale nikdo se nezeptá na čelní plochu ? Plocha má na výsledný odpor vzduchu přece úplně stejný vliv jako ten součinitel. ;-\
KANKUNEN
ale její schopnost vývoje je nutné respektovat. Za rok toho dokázali víc než ruSSSRko za posledních 70 let.
Othello
Pak je jasné že nejlepší aerodynamiku má Tesla S. Sice Cx trochu horší než EQS, ale není to aspoň taková hrouda.
EQS - 2,51
Lucid Air - 2.76 (odhad maníka na redditu)
No, není to tak podobné 😄
Nicméně neuvádí se to podle mě proto, že by výsledky některých modelů nevypadaly moc hezky...