Dokonce i za jednu až dvě průměrné výplaty se dá pořídit auto, které bude ještě léta spolehlivě sloužit. Zvláště pokud jde o malá auta, která jsou oblíbena zejména mezi mladými, nebo naopak u důchodců.
U mne to bude nostalgická vzpomínka na dětsví, kdy v polovině 90 let naši vlastnili luxusní výrobek ruského automobilového průmyslu zvaný Lada, mne táta vzal do prodejny Fordu a tam mne nechali sednout do tohoto západního imperialistického Scorpia v černé barvě s černým koženým interiérem a já si připadal jak v jiném světě.... dodnes mi to zůstalo v hlavě a nikdy bych netušil, že jednou, byť né Scorpio, budu Fordy vlastnit, tady to asi začalo :D
Za padesát bych doporučil některé z “Kolíňat”. Jsou to sice miniauta, ale za danou cenu budou výrazně novější, v lepším stavu a technika (s benzínem pod kapotou) je téměř neprůstřelná.
Teda Clio 2 respektive Clio 2 storia jsem měl. Druhé auto do rodiny i tak nájezd cca 110k než šlo z domu. Motor 1.2 16V. Docela žralo ale spolehlivé bylo, jen podvozek byl naopak špatný. Poměrně pohodlný a nebyl nízko, tím klady končí. V zatáčkách se naklání a lehce urve. Na sněhu, ledu či mokru neví jestli chce být nedotáčivé či přetáčivé, takže někdy zvládl oboje :-) První nedotáčel a pak šel bokem...Schválně jsem si ho vzal i na školu smyku a i instruktor říkal, že je to velký špatný. Opravy: čidlo venkovní teploty a táhlo řazení nebo něco (kámen). Za cca 200k dobrý kauf. Místo ve předu bylo ale sedadla nepohodlné na dlouhou jízdu a volant v krizovkách ztuhnul (když jsme rychle ručkoval)...
Starý auta furt jezdí, tuhle sem viděl Ford Scoprio v Praze, ale ne tu poslední kulatou hnusou generaci, ale tu předtím. Jedničkový Fabie a Felicie vídám běžně, to už sou všechno 15-25 let starý auta.A mraky jedničkovýc oktávek k tomu .
A jezdí s tím jak důchodci, tak i lidi do práce, ono prá lidí dělá ve firmách co maj areály a nemusíš tak řešit zony a stání na ulici :)
Hele, tady je asi kámen úrazu. Jestli měl arese problém s prostorem v cliu2, tak jsou 2 možnosti jen. Buď si vymýšlí ( a to přece u něj nehrozí), nebo je tlustej jak prase a přetéká že bsech sedaček. Protoze v tom cliu, to by bylo poslední, s čím bych měl problém, ale jo jsem malej, mám jen 186cm.
Já to vidím v ČR také, když ještě v centru Prahy nebyly všude modré zóny, tak jsem jezdil až do práce autem, v těch uličkách si každé ráno vídal Clia, Yarise, Fabie, Corsy, vše 15-20 let staré, jak krouží a hledají své místo. Tady bychom se asi dostali do křížku s místní elektroúderkou, jenže mne taky z ekonomického hlediska příjde mnohem lepší provozovat na 15 tam a 15 zpět auto za 30-50 tisíc (Naše Clio stálo 13 :D a za 15 jsem ho prodal po 2 letech), než maly elektromobil za 10x tolik nejméně. A jestli je to ekologické? Tak emisně jistě ne tak, jako BEV, nicméně dáváš již vyrobenému vozidlu další život a nezatěžuješ výrobou nového elektromobilu s baterkama, který těží čínské děti ekosystém s celou jeho obrovskou ekologickou stopou (ostatně jako každého nového auta)
Jel si v tom vůbec někdy? :D:D Vezl jsem v tom hodně kámošů, řídili to, někteří i lehce přes 2 metry a všichni byli z prostornosti překvapeni v pozitivním slova smyslu.
Môže to byť tým lebo Clio III je o dosť modernejšie a aj adekvátna konkurencia tomuto Polu.A čo sa týka protikoróznej ochrany tak Renault bol v tomto špička. Presne takéto autá sa u nás kupujú ako druhé auto do rodiny na behanie okolo komína a mňe príde smiešne keď v teste alebo v diskusii niekto napíše že BEV za 35 000 € Je ideálne druhé auto do rodiny :-) .Kolega napr.kúpil manželke za 900 € Modus na behanie po meste.
Ano, přiznám, nepatřím mezi ty, co si libují s volantem zabořeným do břicha. Ruce mám na volantu rád mírně pokrčené. V Cliu 2 s mými 190 cm jsem se nikdy necítil ztísněně.
Ovšem prostorově je Clio II velká bída (hlavně na šířku), nemluvě o naprosto příšerném posazu za volantem. Já bych raději volil Punto II 1.2 Fire. :-):yes:
50 tis za takový starý šunky... Neuvěřitelny, kam ty ceny vylétly. Z toho výběru nejprostornější Jazz, ale neskutečně předraženy. Zlatý Clio, jak se zde píše. Nebál bych se ani te Pandy, to je moc příjemný autíčko.
...https://www.sauto.cz/…n/polo/183983519 skôr toto. V 2003 som ho kúpil ako nový jazdil , som na ňom 5 rokov s 1.4 55 kw a úplne v pohode aj s kočárom v kufri. Dá sa kúpiť aj novší ročník po facelifte. Clio II kúpil známy ako druhé auto do rodiny viezol ma v tom s 1.2 55 kw ale bez urážky tak vo vnútri je to dosť škaredé a aj " útulnejšie " ako Polo a od Yarisu čo sa priestoru týka to bude ešte väčší rozdiel.
Přesně tak, Clio 2 má suprovou antikorozní ochranu na svou dobu výroby a je velmi jednoduché na opravu a na délku 3,8m uvnitř dosti prostorné, k tomu velmi povedený podvozek, který drží a neplave a dosti toho snese. Dílů je na to na vrakáčích dost jako na Fabii I, protože bylo dosti rozšířené a v druhovýrobě lze na to splašit cokoliv za rozumný peníz. Má jen dva celkem časté neduhy. První, častý průsak převodového oleje kolem těsnění čepu řadící páky na převodovce a opravná sada to spolehlivě dlouhodoběji neřeší. Druhým jsou pak šuntové spojovací konektory, které časem přestávají pružit a mít řádný kontakt. Pokud se ty nejproblémovější (pod před. sedadly) vymění, nebo se to spojí na pevno, je po problémech. Motorově velmi spolehlivé a ta 1,2/16V je u něj nejlepší volba z hlediska pružnosti motoru vs. spotřeby. Jedno velmi zachovalé po dřívějším denním provozu si archivuji do jeho veteránského věku a jezdí už jen, co 2 roky na technickou a motor vždy spolehlivě chytne na první "škyt".
Protoze vzrostla poptavka - po mestech jich jezdi hodne, levna auta na dojidzeni do prace, ja to tak taky mel a vlastne mam, zaparkujes s tim vsude, nestve te, kdyz ti to nekdo odre a nakldy jsou male. Ja po Cliu2 shanel neco takoveho v AT a to uz byl problem, tak jsem musel do vetsiho auta
Přesně takový dojem mi z Clia 2 s uvedeným motorem zůstal také. Proto následovník v podobě Clio 3 (se stejným motorem) byla jasná volba, kde jsme už překonali počáteční šok, jak auto mezigeneračně narostlo.
No, já jsem v takové cenové párkrát auto vybíral, pro kamarády, příbuzné, ale i já takové provozoval na cesty do práce a z práce.
Ke kandidátům: Yaris 1 - technika naprosto v pořádku, ale koroze už ne, Hondy taky reznou a nebývají moc nabízeny, je tady málo kusů, Pandu vůbec neznám.
Domů jsme takto koupili před třemi lety Yaris 2 - naprosto spolehlivý a už má lepší antikorozní ochranu, akorát je to fakt nákupní taška, plusem je točivý motor (u nás je to ten čtyřválec R4 1.3vvti), zvládá s přehledem jízdu na dálnici 130-160, horší je to se zbytek auta, které má přeposilované řízení do města a je docela vysoké, takže takové rychlosti nejsou pro auto nejpříjemější, ale motor jede :D Akorát už tehdy, než šly ceny nahoru hezký kus stál 2x tolik.
Můj tip je ale jinde - Renault Clio 2. generace. Pokud nebyl bouraný, tak ta nejklíčovější vlastnost - koroze, se jim vyhýbá, vše ostatní se dá opravit, uvnitř překvapivě prostorné, vhodný výběr benzinových motorizací pak z Clia dělá výbornou ojetinu B segmentu v takové cenové (Všechny atmomotory jsou tam relativně spolehlivé, nejlepší je pak 1.2 16v, který je překvapivě velmi svižný, auto váží cca 900 kg i s řidičem, motor má 55kw, není to marné).
Prošel jsem desítky koncernovek, většinou koroze, nebo motor HTP, Fordy taky koroze, Mazdy jakbysme, korejců je v těchto cenovkách málo zatím (jsou to auta cca 15-20let stará), zajímavý je i Peugeot, akorát co jsem narazil, tak hodně 207 má už motor VTI = na budoucí problémy je zaděláno.