No a tím umožní vpád Čínských automobilek na Evropský trh. Likvidace Evropských automobilek začíná. Číňani to zvládnou levněji než zavedené automobilky a Evropský zákazník nakonec podlehne. No kdo chce kam, pomožme mu tam... Byli nenažraní, podlehli "zelenému údělu", zdražují jak zběsilí a nakonec nebudou mít nic a my taky ne... :no:
Ja na to ze EV dneska umi vyrobit kde kdo. Staci sehnat kapital, nakoupit soucastky a lidi (pozor kvalitni lidi z Evropy a US, jak technika tak design) a pak to levna pracovni sila smotuje. Teda presneji to smontuji top top hi-tech roboti a trocha te levne pracovni sily.
Casy se meni no. Automobilovy prumysl prochazi velkou revoluci.
Je to tak.
Uz i ten Ford na evropu kasle, a to neni mala automobilka (jen neni evropska jak pises). Normalni auta se zakazuji, pravidla se meni nesmyslne jak urednika napadne, lidi nemaj na auta, tak co s tim, koho to ma bavit.
Ford nekašle na Evropu. Vsadil na elektriku. Pokud elektrika je budoucnost, bude připraven. Pokud ne, půjde do hajz lu. Tyhle linky a lidi a vývoj jsou v případě elektriky k ničemu. Musí začít novou elektriku od píky jak to udělala Tesla. Podobnou cestu zvolil i HMC. Ioniq 5 se vyrábí v nových továrnách se specializovanými linkami v HMGCS a HMMI. Nová linka se staví v HMIL.
Fordí Saarlouis je stará továrna, která víceméně dožívá. Už se tam nevyrábí ani Kuga nebo C-Max.
Německo je oříšek. Odbory, vysoké platy, vysoké provozní náklady,... Sice by BYD neplatil clo a dopravu, ale na druhou stranu pořádný kartáč od rozežraných Němců by zaplatit musel. Ne nadarmo si HMC vybrala ČR a SK.
Evropské automobilky nikomu chybět nebudou. Manažeři dostanou slušné odchodné, zaměstnanci díky odborům taky, politici a vandalové vedou proti automobilismu letitou válku a zákazník koupí levnější a vybavenější produkt. Vydělají na tom vlastně všichni.
Nie je to tak davno co ford predal zavod na filipinach v prospech mitsu.... teraz si zda sa zase prilepsi BYD.... aby nakoniec ford mal vobec kde vyrabat.... zbavovat sa modernych zavodov v dnesnej dobe je trosku kratkozrake... este fordu raz mozu chybat
Ford se jde asi soustredit na domaci trh. Ani se jim nedivim, i v americe to bude s EV dramaticky (ale ne takovy nesmysl jak v evrope) a je to rozhodujicich rekneme 10-15 let. Kdyz to v US nejak zvladnou, jsou za vodou.
Saarlouis není moderní závod. Je to stará fabrika, kde se vyrábí už jen ten Focus. Už ani Kuga se tam nevyrábí. Zájemce získá zkolaudovanou halu a všechna povolení okamžitě. Nahodí vlastní linky a provoz jede.
Stara dobra tata, co chces. Dyt je to land rover jaguar, top design a vsecen tech uz davno maji.
Zrovna tak cinani treba ten BYD prece uz davno vlastni Volvo (a kupodivu Volvo nedo**ali).
Volvo se v kvalitativních žebříčcích umisťuje na předpředposlední místo před Teslu ... Ne, Číňani Volvo nedoyebali, pokles globálních prodejů ve 2022 o 15%.
Evropa je maličká, ale Čína dodává díly i té největší, nejsvobodnější a jediné mírotvorné zemi na světě. Možná budou mít ve výbavě zahrádku ve tvaru tankové věže a nálepku na NA VOŠINGTON. :-)