Model Wrangler automobilky Jeep v provedení Rubicon slaví dvacetileté výročí. Značka při této příležitosti připravila speciální edici 20th Anniversary.
Wrangler ještě donedávna stál 1,2-1,5M. Jak se mu daří teď, když je ceníková kolem 2M netuším /za PHEV jako jedinou variantu/. Ale něco mi říká, že když něco obvykle stojí 1,5M, tak 3,5 už je značný rozdíl.
Zatímco skladový spalovací Transit začíná někde na 1M ale spíš 1,2M a skladový elektrický Transit https://www.sauto.cz/…ransit/181870355
zase o tolik dražší není...
No eTransit není speciální edice, ale jen elektrická verze - jiný druh pohonu, co neposkytuje uživateli podobné užitkové vlastnosti jako spalovací - nikam totiž nedojede. Kdežto Wrangler v obou verzích ano ;-)
Btw u nás začíná Wrangler na 2mio Kč a v USA na cca 1.6mio ;-)
Wrangler dojede hodně daleko https://www.motor1.com/…13-combined-mpg/
Jeep Wrangler Rubicon 392 MPG Ratings Worse Than Lamborghini Huracan
...a není to žádná speciální edice, ale to už jsou fakt bláboly, stejně jako srovnávat cenu bez DPH s cenou s DPH...
Tak blábol je srovnávat eTransit s Wranglerem. Btw v US jsou ceny bez lokální daně 5-7%, podle státu ;-) Výroční edice Rubikonu opravdu není speciální, kam až zajdeš v obhajobě elektra?
A l té spotřebě - Normální Rubikon 4xe a 4xe 20th universary dojedou stejně, kdežto normální Transit a eTransit dělí od sebe stovky km dojezdu ;-)
Tak ta verze 392 má světlou výšku 33 cm a benzínových 470 koní. I kdyby žral 20l / 100 km, tak to je 400 km dojezdu ;) Reálně s tím dálku pojedeš za míň, tj. třeba i kdyby 15l. Wrangler je zrovna v tomhle v pohodě. Má vyšší spotřeby, ale 80l nádrž.
S klasickym JL Saharou 2.0l benzín jedeš dálky tak za 12-13l, když pojedeš pomaleji tj. do 120 km/h tak ještě méně, takže nějakých 600 - 750 km dojezd mimo město. To jen pro pořádek :D
jenže šídítko s 4 válcem a plnotučná V8 se skoro 500 HP je trošku rozdíl a je dost lidí co to ocení....kdo kupuje ty Wagoneery, Grand Cherokee, RAMky, Silverada, GMC Sierrra, Lincolny , Escalade za 2,5-3,5 mega.....
navíc je i jiná průchodnost terérnu, je to zvedlý atd atd
Jako já bych do Wranglera ocenil to základní HEMI 400 koní v normální verzi. Docela bych se vsadil, že velká část vyšší spotřeby verze 392 bude daná tím zvedlým podvozkem a kolama.
S tím základním HEMI jsem jezdil s RAM1500 za cca 11l / 100 km, převážně mimo město teda i kopce (jih US), u nás bych s tím jezdil určitě za víc, ale i tak mi to nepřišlo špatné.
Já mam Saharu 2.0T a taky to mam tak +- za 13. Ale právě si myslim, že HEMI by nemusel chtít víc než ten Pentastar, protože HEMI stačí pro klidně ježdění velmi nízké otáčky. Po pravdě mám sice rád velké motory, ale 2.0T je snad ve všem lepší než ten Pentastar.
Před pár lety normální spotřeba u všech luxusních aut.
Když na to nemáš nebo si neumíš poradit, jezdi busem.
Já jezdím se spotřebou 14-16,5 litru a přitom jezdím za náklady jako lidi jezdí s R4 2,0 nebo 3,0 V6 CRD a se servisními náklady nižšími o 40-300% :-):-):-)