Novinky
Le-Rak
0
je nemožná i na velkém monitoru 😁 / česky autoklub nezařadil do testu české Barumky?
KANKUNEN
0
Karpat to v TV prezentoval jako jejich test, ale test byl na Octavii a on jezdil s Golfem. Divné
Tahle třída Premium je spíš třída EKO, ale dnes už velmi dobře funkční mimo extrémy.
Až na naprosté No-Name se dá jezdit skoro se vším. Kolikrát je "stejná" guma vyráběná v několika fabrikách po Evropě a pokaždé se upeče trochu jinak. Pak se stane, že jeden do nebe chválí Dunlop Sport a druhýmu to na nich klouže jako na ledě...
Osobně vybírám vždy mezi "Premium" značkami, ale nemusí to být vždy top.
Mnohem důležitější je stáří pneumatiky, než její výsledek v testu. To samozřejmě nechápou strejcové z novinek a spol. kteří milují jízdu na 12 let starých spuchřelinách a nepozorují rozdíl. No, snad je nikdy nepotkám v krizovce.
Nové letní jezdí dobře i na sněhu a sjeté zimní, často v létě líp, než letní (třeba na oslizlém mokru)
V mraze na suchu zase líp funguje čerstvá letní, ale jaksi nelze počítat se suchem vždy, takže to lze využít zase jen příležitostně...
V lijáku zas rozhoduje hloubka dezénu, rychlost a šíře pneu + to stáří směsi.
Nad 4 roky mi nesmí na auto nic. Kolikrát pneu ani neojedu, ale nesnesu, když mě to na mokru začne tahat ven po tečně, protože směs tvrdne.
Takže za mě lepší nová obyč. pneu, než 5 let starej vítěz testu.
Kdo jezdí málo a vyhýbá se extrému, tak dnes je lepší celoročka. Kdo jezdí štreky den co den, tak ten tyhle EKO "Premium" a kdo se rád sveze, ale najede prd, tak potom jít logicky do sportovních. Nevadí, že rychleji mizí, aspoň drží jako čert.
Až na naprosté No-Name se dá jezdit skoro se vším. Kolikrát je "stejná" guma vyráběná v několika fabrikách po Evropě a pokaždé se upeče trochu jinak. Pak se stane, že jeden do nebe chválí Dunlop Sport a druhýmu to na nich klouže jako na ledě...
Osobně vybírám vždy mezi "Premium" značkami, ale nemusí to být vždy top.
Mnohem důležitější je stáří pneumatiky, než její výsledek v testu. To samozřejmě nechápou strejcové z novinek a spol. kteří milují jízdu na 12 let starých spuchřelinách a nepozorují rozdíl. No, snad je nikdy nepotkám v krizovce.
Nové letní jezdí dobře i na sněhu a sjeté zimní, často v létě líp, než letní (třeba na oslizlém mokru)
V mraze na suchu zase líp funguje čerstvá letní, ale jaksi nelze počítat se suchem vždy, takže to lze využít zase jen příležitostně...
V lijáku zas rozhoduje hloubka dezénu, rychlost a šíře pneu + to stáří směsi.
Nad 4 roky mi nesmí na auto nic. Kolikrát pneu ani neojedu, ale nesnesu, když mě to na mokru začne tahat ven po tečně, protože směs tvrdne.
Takže za mě lepší nová obyč. pneu, než 5 let starej vítěz testu.
Kdo jezdí málo a vyhýbá se extrému, tak dnes je lepší celoročka. Kdo jezdí štreky den co den, tak ten tyhle EKO "Premium" a kdo se rád sveze, ale najede prd, tak potom jít logicky do sportovních. Nevadí, že rychleji mizí, aspoň drží jako čert.
No napřed se zeptám jak to myslíš s těmi letními na sněhu. Ty 3, 4 podélné drážky nefungují totiž vůbec,jako sáňky.
Mohl jsem napsat “někdy”. To nebylo doporučení jezdit s letními na sněhu, jen jistá zkušenost, kdy se mi v minulosti poštěstilo strávit pár hodin s čerstvými letními na čerstvém uježděném sněhu a k mému překvapení to brzdilo, jak když vyhodíš kotvu. Pochopitelně nemám oficiální srovnávací testy a exaktní měření. A netvrdím, že letní zabrzdí dřív. Ale rozhodně to nebylo v kategorii, mám letní a smrt v očních a nezastavím. Prostě to zabíralo, zatáčelo i brzdilo parádně a chvíli na to jsem v létě jezdil na těch výše uvedených Dunlop SP Sport a na mokru nedržely vůbec. Skoro by se chtělo říct hůř, než ty letní Bridgestony na sněhu. Ale to by bylo asi přes čáru, protože na sněhu člověk přece jen poněkud mění chování a nároky. Nakonec jsem na další léto nechal zimní Continentaly 850ky na dojetí a byly tišší, pohodlnější, spotřeba se nezměnila a na mokru držely krásně.
Já sice chápu a vím, že ty zimní by na rozpáleném asfaltu měly nejspíš o pár metrů horší dráhu třeba ze 130km/h. Ale tak nějak je pro mne důležitější chování pneu za hnusných podmínek, než za těch ideálních, kde většinou žádný problém není. Ono sice můžeš v létě zastavit na 35 místo 37 metrech, ale zastaví i ten za tebou?
Já sice chápu a vím, že ty zimní by na rozpáleném asfaltu měly nejspíš o pár metrů horší dráhu třeba ze 130km/h. Ale tak nějak je pro mne důležitější chování pneu za hnusných podmínek, než za těch ideálních, kde většinou žádný problém není. Ono sice můžeš v létě zastavit na 35 místo 37 metrech, ale zastaví i ten za tebou?
"...jen jistá zkušenost, kdy se mi v minulosti poštěstilo strávit pár hodin s čerstvými letními na čerstvém uježděném sněhu a k mému překvapení to brzdilo, jak když vyhodíš kotvu..."
Aha, takže nová letní brzdí lépe než zimní, ta kotvu nevyhodí? Nebo brzdí aspoň dostatečně?
https😐/images.app.goo.gl/DjWH85HKyrWb3sCT8
https😐/youtu.be/elP_34ltdWI
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Ve všech případech asi vzali stare letní
Aha, takže nová letní brzdí lépe než zimní, ta kotvu nevyhodí? Nebo brzdí aspoň dostatečně?
https😐/images.app.goo.gl/DjWH85HKyrWb3sCT8
https😐/youtu.be/elP_34ltdWI
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Ve všech případech asi vzali stare letní
"ale nesnesu, když mě to na mokru začne tahat ven po tečně, protože směs tvrdne."
To jako vazne? U jizdy v ramci dopravnich predpisu?
To jako vazne? U jizdy v ramci dopravnich predpisu?
Co to jsou dopravní předpisy? Myslíš kouzelná formulka "Přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky"? A pojebanejm gumám, který kloužou?
Když přidáš na kruháči po dešti s blbou gumou a jdeš po tečně ven a přitom jedeš 40, tak je to porušení?
Když to samý uděláš s dobrou pneu a nic se nestane, tak je to co?
Když přidáš na kruháči po dešti s blbou gumou a jdeš po tečně ven a přitom jedeš 40, tak je to porušení?
Když to samý uděláš s dobrou pneu a nic se nestane, tak je to co?
Jestli to byl tak zásadní rozdíl, asi bych se podíval jestli na tom kruháči nebyla třeba rozlitá nafta
Jezdím běžně i na gumách starých dost přes pět let a nepoznám rozdíl proti novým, samozřejmě s výjimkou aquaplaninku. Zato vím bezpečně, že letní na sněhu nefungují vůbec. Letními myslím opravdu letní, ne nějaké hybridy
Jezdím běžně i na gumách starých dost přes pět let a nepoznám rozdíl proti novým, samozřejmě s výjimkou aquaplaninku. Zato vím bezpečně, že letní na sněhu nefungují vůbec. Letními myslím opravdu letní, ne nějaké hybridy
Hele, to byl příklad s tím kruháčem. Stejně tak to hrabalo při rozjezdu kdekoli za vlhka a mokra a nižších teplot a pod brzdama se aktivovalo ABS mnohem dřív, než u jiných gum. Prostě ty Dunlopy byly strašný. Kdysi mi na firmě pořídili nějaký Matadory a já se po dešti málem zabil, jak to vůbec nebrzdilo. Podobně se pak chovaly třeba ty zimní Contíky po 4 letech, když jsem je přehřál v létě na dálnicích atd. Pak přišel podzim, chlad a mokro a první sníh a šlus. První 3 zimy jako přibitý a 4. po létě zcela nepoužitelné. Na šourání po městě a do Lidlu asi OK, ale dynamická jízda, nebo zasněžené kopečky bez šance.
Já popsal svoji zkušenost a mě zcela nové Bridgky na sněhu držely krásně. Možná to bylo jen typem sněhu, ale fakt držely.
Ten Aquaplaning je o hloubce a tvaru dezénu víc než o stáří. Takže 5 let stará guma se 7mm bude lepší jak rok nová se 4mm.
Já popsal svoji zkušenost a mě zcela nové Bridgky na sněhu držely krásně. Možná to bylo jen typem sněhu, ale fakt držely.
Ten Aquaplaning je o hloubce a tvaru dezénu víc než o stáří. Takže 5 let stará guma se 7mm bude lepší jak rok nová se 4mm.
Asi nejde moc paušalizovat. Zrovna jedny starší Dunlopy na jednom autě mám a podle mě jsou úplně v pohodě. A naopak jsem kdysi koupil Bridgestony na dodávku a fungovaly zcela katastrofálně, opravdu s nimi nešlo jet ani za sucha. Vůbec z toho ale nevyplývá že by Dunlopy byly obecně špička a bridžky úplný šmejd. Holt se jim asi něco nepovedlo.
Na sněhu poznám rozdíl mezi dobrým vzorkem a sjeté, ale jednotlivé typy gum nerozliším. To bych musel více gum porovnávat ve stejném čase za stejných podmínek, jinak je to vzhledem k drasticky proměnným vlastnostem sněhu zcela irelevantní
Na sněhu poznám rozdíl mezi dobrým vzorkem a sjeté, ale jednotlivé typy gum nerozliším. To bych musel více gum porovnávat ve stejném čase za stejných podmínek, jinak je to vzhledem k drasticky proměnným vlastnostem sněhu zcela irelevantní
Souhlas, jasně, že to nejde paušalizovat. To je jen příklad, že jednomu to fungovat může a jinému ne. A jedna značka v jednom rozměru jo a v druhým zase ne. To není hate Dunlopu. Mimochodem to byly fungl nový gumy na fungl novým autě z výroby a stály za howno hned od prvního dne. A v čase se to jen zhoršovalo, až musely dolů.
Na tom sněhu to je samozřejmě krom směsi a vzorku taky o hranách a když jsou zaoblené, tak to přestává fungovat. Ale jak píšeš, ty podmínky se mění drasticky a tak to nejde exaktně změřit. Viz různé, většinou dobře sponozorované a nastavené testy zimní vs letní v extrémních podmínkách, kde to vypadá, že na letní se nedá jet a přitom to jde úplně v pohodě, jen třeba nesmí být mínus 20, ale jen mínus 2. Čímž neříkám, že na letních v zimě běžně jezdím a nebo to doporučuju. To fakt ne. Ale měl jsem kolegu, kterej dal na letních 1, nebo snad i 2 zimy na Vysočině a jezdil s tím denně po kšeftech. Fakt magor a hučel jsem do něj, ať neblbne a nedal si říct a vždy dojel a nikoho naštěstí nezabil. Sice měl 4x4, ale snažili jsme se mu vysvětlit, že na brzdách mu to 4x4 nepomůže. Takže i tohle se děje.
Na tom sněhu to je samozřejmě krom směsi a vzorku taky o hranách a když jsou zaoblené, tak to přestává fungovat. Ale jak píšeš, ty podmínky se mění drasticky a tak to nejde exaktně změřit. Viz různé, většinou dobře sponozorované a nastavené testy zimní vs letní v extrémních podmínkách, kde to vypadá, že na letní se nedá jet a přitom to jde úplně v pohodě, jen třeba nesmí být mínus 20, ale jen mínus 2. Čímž neříkám, že na letních v zimě běžně jezdím a nebo to doporučuju. To fakt ne. Ale měl jsem kolegu, kterej dal na letních 1, nebo snad i 2 zimy na Vysočině a jezdil s tím denně po kšeftech. Fakt magor a hučel jsem do něj, ať neblbne a nedal si říct a vždy dojel a nikoho naštěstí nezabil. Sice měl 4x4, ale snažili jsme se mu vysvětlit, že na brzdách mu to 4x4 nepomůže. Takže i tohle se děje.
Mám aktuálně na jednom autě dost sjeté zimáky (Michelin alpin 7 let staré aktuálně) , protože s tím autem přes zimu moc nejezdím a přiznávám, že jsem už před rokem chtěl koupit nové, ale vykašlal jsem se na to a ve sněhu jezdil jiným autem.... nejhorší je to za vlhka, to opravdu silně kloužou, mokro je zlo, déšť, oslizlá silnice, tam si dávám velký pozor, sníh jako takový ani ne, rozjezdy jsou v pořádku, auto je 4x4, ale samotný sníh tady u nás v okolí je minimálně a na horách jsem měl letos štěstí na +4 a suché vozovky.
Naopak i dobré letní na namrzlé či lehce nasněžené silnici kloužou jak blázen...
No a pak jsou tu Barumky, ty kloužou vždy na mokru, letní, zimní, nové, staré :-!
Naopak i dobré letní na namrzlé či lehce nasněžené silnici kloužou jak blázen...
No a pak jsou tu Barumky, ty kloužou vždy na mokru, letní, zimní, nové, staré :-!
Ano, různé továrny to udělají trochu jinak. To jsem mohl sám pozorovat na propadu kvality nokianu, kdyz se přesunul do Ruska.
Letní na sněhu určitě nefunguje a fungovat nebude, ani nová ani stará, lépe než zimní ( která není na vyhození nebo nějaká Čína). Tech testu bylo nespočet a všechny dopadly stejně, jen ty jsi na letních jezdil lépe než na zimních.
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Ale ze mne to nepřekvapuje, že pouze tobě funguje letní pneu na sněhu. Takze můžu přihodit další do seznamu😒br /> - letní pneu funguje na sněhu stejně dobře nebo lépe než zimní
- 2.0TDI passat jede při 160-180 za 5.1
- při vypnutém aute nelze nikdy seslapnout brzda na podlahu
- neexistuje sériové auto s brake-by-wire
- Tdi je tichý a jemný bez vibrací
- DSG neškube ( ale uznávám, že dnes to je méně než dřívější modely ).
Letní na sněhu určitě nefunguje a fungovat nebude, ani nová ani stará, lépe než zimní ( která není na vyhození nebo nějaká Čína). Tech testu bylo nespočet a všechny dopadly stejně, jen ty jsi na letních jezdil lépe než na zimních.
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Ale ze mne to nepřekvapuje, že pouze tobě funguje letní pneu na sněhu. Takze můžu přihodit další do seznamu😒br /> - letní pneu funguje na sněhu stejně dobře nebo lépe než zimní
- 2.0TDI passat jede při 160-180 za 5.1
- při vypnutém aute nelze nikdy seslapnout brzda na podlahu
- neexistuje sériové auto s brake-by-wire
- Tdi je tichý a jemný bez vibrací
- DSG neškube ( ale uznávám, že dnes to je méně než dřívější modely ).
Že se z tebe stal zamindrákovanej ocas, už tu ví mnoho lidí.
A že neumíš ani číst a pak na tom stavíš svoje překroucený bláboly to už je taky klasika.
Takže dnes, stejně jako jindy, pokračuj tam, kde slunce nesvítí, tedy do ***.
A že neumíš ani číst a pak na tom stavíš svoje překroucený bláboly to už je taky klasika.
Takže dnes, stejně jako jindy, pokračuj tam, kde slunce nesvítí, tedy do ***.
Zamindrakovanej ocas jsi spíš ty, dle toho jak urazis ostatní, kdyz s tebou nesouhlasí. A odpovídá to i tomu, že tak oznacujes ostatní. A pak se k tobě tak chovají. Nevím o nikom, komu by jen tak ze slušného chování padaly sekery z oblohy
Takze co je špatně s těmito letními?
https😐/youtu.be/elP_34ltdWI
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Takze co je špatně s těmito letními?
https😐/youtu.be/elP_34ltdWI
https😐/youtu.be/atayHQYqA3g
https😐/youtu.be/mfuE00qdhLA
Tady nekomu hrablo,Dunlop je Budget kdezto Uniroyal,Nokian a spol. Premium.To zas psal nejakej mimon.