Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test letních pneumatik 2023: Autoklub vyzkoušel dvacet plášťů

Jan Faltýsek Jan Faltýsek 23. 3. 2023 • 17:06
11
20
Zobrazit náhledy (11)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Přinášíme výsledky srovnávacího testu funkčních vlastností letních pneumatik pořádaného Autoklubem České Republiky.

Letošní navázal na důkladné testy letních pneu z minulých let. Cílem bylo opět vyhodnotit vlastnosti v provozu, za mokra i za sucha.

Celkově bylo zkoumáno 20 plášťů o rozměru 205/55 R16. Rozděleny byly podle pořizovací ceny: levnější jsou ve tříde Budget, dražší v Premium.

Výsledky testu letních pneu

Vítězem ekonomické třídy se stal Semperit, před Firestone a Dunlopem, další příčky s těsnými rozestupy obsadily Kumho, Apollo a Matador.

V třídě Premium nejlépe obstál Continental PremiumContact 7, následovaný Michelin Primacy 4+ a Bridgestone Turanz. Na šesté pozici skončily 2 značky, Nokian a Vredestein.

Umístění Třída Budget Třída Premium
1. Semperit Speed-Life 3 Continental Premium Contact 7
2. Vredestein Roadhawk (referenční) Michelin Primacy 4+
3. Dunlop Sport Bluresponse Bridgestone Turanza T005
4. Kumho Ecsta HS52 Pirelli Cinturato P7
5. Apollo Alnac 4G Uniroyal RainSport 5
6. Matador Hectorra 5 Nokian Wetproof/Vredestein Ultrac
7. Tomket Sport 1 Goodyear Efficient Grip Performance
8. Imperial Ecodriver 5 Hankook Ventus Prime 4
9. Double Coin DC99 Firestone Roadhawk (referenční)
10. Profil Prosport 2  

Kompletní výsledky naleznete v tabulkách v galerii.Testy zahrnovaly 16 různých disciplín na suchém a mokrém povrchu v Německu. Sledovaly reakci při akceleraci, brzdění, mezní hranici vzniku aquaplaningu v podélném i příčném směru a měření hlučnosti a valivého odporu na suché vozovce.

Na kruhové dráze s mokrým povrchem se měřil čas vozu v obou směrech a v tzv. handlingu. Licencovaní zkušební jezdci testovali ovladatelnost vozu a posuzoval se čas na kolo. Bylo také důležité subjektivní hodnocení odezvy vozu na řízení a jeho stabilita. Testovací řidiči nevěděli, s jakými pneumatikami se provádí testy.

Referenční pneumatikou byla Firestone Roadhawk, s níž se porovnávaly všechny ostatní pneumatiky ve třídách Premium a Budget.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2023 13:19
Re: Budget Dunlop?!?
Nepsal. Dublop šel s kvalitou maunstream pneu hodně dolů.

Spíš mě zaráží že tento test byl jen převzatý, dělali ho Slováci a s českým auto moto klubem má společné velké kulové. Mmj. proto tam ani není Barunka, protože Slováky víc zajímala Matadorka.
Avatar - Mikesus
24. 3. 2023 10:50
Re: Třídy...
Zamindrakovanej ocas jsi spíš ty, dle toho jak urazis ostatní, kdyz s tebou nesouhlasí. A odpovídá to i tomu, že tak oznacujes ostatní. A pak se k tobě tak chovají. Nevím o nikom, komu by jen tak ze slušného chování padaly sekery z oblohy

Takze co je špatně s těmito letními?

https://youtu.be/elP_34ltdWI
https://youtu.be/atayHQYqA3g
https://youtu.be/mfuE00qdhLA
Avatar - Mokrous
24. 3. 2023 09:00
Re: Třídy...
Souhlas, jasně, že to nejde paušalizovat. To je jen příklad, že jednomu to fungovat může a jinému ne. A jedna značka v jednom rozměru jo a v druhým zase ne. To není hate Dunlopu. Mimochodem to byly fungl nový gumy na fungl novým autě z výroby a stály za howno hned od prvního dne. A v čase se to jen zhoršovalo, až musely dolů.
Na tom sněhu to je samozřejmě krom směsi a vzorku taky o hranách a když jsou zaoblené, tak to přestává fungovat. Ale jak píšeš, ty podmínky se mění drasticky a tak to nejde exaktně změřit. Viz různé, většinou dobře sponozorované a nastavené testy zimní vs letní v extrémních podmínkách, kde to vypadá, že na letní se nedá jet a přitom to jde úplně v pohodě, jen třeba nesmí být mínus 20, ale jen mínus 2. Čímž neříkám, že na letních v zimě běžně jezdím a nebo to doporučuju. To fakt ne. Ale měl jsem kolegu, kterej dal na letních 1, nebo snad i 2 zimy na Vysočině a jezdil s tím denně po kšeftech. Fakt magor a hučel jsem do něj, ať neblbne a nedal si říct a vždy dojel a nikoho naštěstí nezabil. Sice měl 4x4, ale snažili jsme se mu vysvětlit, že na brzdách mu to 4x4 nepomůže. Takže i tohle se děje.
Avatar - Ozzman
24. 3. 2023 08:44
Re: Třídy...
Bridgestony mam na motorce, ty sou super, proti předchozím Michelin jinej svět...
24. 3. 2023 08:44
Re: Třídy...
Asi nejde moc paušalizovat. Zrovna jedny starší Dunlopy na jednom autě mám a podle mě jsou úplně v pohodě. A naopak jsem kdysi koupil Bridgestony na dodávku a fungovaly zcela katastrofálně, opravdu s nimi nešlo jet ani za sucha. Vůbec z toho ale nevyplývá že by Dunlopy byly obecně špička a bridžky úplný šmejd. Holt se jim asi něco nepovedlo.

Na sněhu poznám rozdíl mezi dobrým vzorkem a sjeté, ale jednotlivé typy gum nerozliším. To bych musel více gum porovnávat ve stejném čase za stejných podmínek, jinak je to vzhledem k drasticky proměnným vlastnostem sněhu zcela irelevantní