Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Počet dobíjecích stanic pro elektromobily loni v ČR stoupl o třetinu na 1364

Počet dobíjecích stanic pro elektrická auta loni v Česku vzrostl o více než 30 procent. V závěru loňského roku stát evidoval 1364 stanic, které byly rozmístěny v celkem 1200 lokalitách. Vyplývá to ze statistik ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). V současnosti je v ČR registrováno kolem 15.000 elektromobilů, další desetitisíce tvoří hybridy.
Zpět na článek
27. 3. 2023 13:46
27. 3. 2023 18:36
27. 3. 2023 20:56
27. 3. 2023 23:16
27. 3. 2023 22:34
27. 3. 2023 09:15
Troška zábavné matematiky
speciálně pro pány Hendly a DonVito, Hammuna a Kamasútrasakra se mohou přidat.
Odhadem je v ČR 20000 veřejných čerpacích stojanů s fosilními palivy. EV se nabíjí řekněme 120 minut a najede 400km. Fosil se tankuje 3 minuty a najede 800km. Takže až budou všechny fosily nahrazeny EV, vychází mi potřebný počet veřejných nabíječek na 1600000 (jeden milion a 600 tísíc).
Pro některé méně chápavé: 120 minut / 3 minuty krát 2 = 80. Potom 20000 krát 80 = 1600000.
Rozbalit vlákno
73
27. 3. 2023 09:25
Re: Troška zábavné matematiky
Nechci s tebou diskutovat. Ale presto.

"K 26. březnu 2021 bylo v Česku celkem 2 317 276 domů." rohor: "To jsem nevedel." :-O
https://www.czso.cz/…trednich-cechach#…

PS Treba ja jezdim na verejne nabijecky v prumeru maximalne jednou tydne. Obvykle kdyz jedu nekam dal na vylet o vikendu.
Avatar - Jenik3
27. 3. 2023 09:42
Re: Troška zábavné matematiky
Ne, ze budete vsichni nabijet elektroauta od 18hod. To mi bezi serial v TV a ja tu elektrinu proste potrebuju.
27. 3. 2023 10:01
Re: Troška zábavné matematiky
:yes: :-)
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2023 10:02
Re: Troška zábavné matematiky
o veřejné nabíječky tu ani moc nejde
někde zkusili vypočítat zda by se dala provozovat alespoň 1/3 automobilů jako elektrovehykly-zkratomobily ... nedala, přenosová síť nestačí a peníze na její zdojnásobení až ztrojnásobení nejsou.
takže nedobijete, leda že by donvitásek a jeho bratři ve zkratu za svoje peníze nechali postavit 2x až 3x robustnější přenosovou síť
od občanů peníze nechtějte, my na to dávat nebudeme a nechceme ...
27. 3. 2023 10:09
Re: Troška zábavné matematiky
Nejaky zdroj tvych informaci?
Nebo vznikly v tve hlave?
:D

Tento zdroj to asi nebude:
https://archiv.hn.cz/…tu-elektromobilu
Česká přenosová a distribuční síť zvládne masivní nárůst počtu elektromobilů
27. 3. 2023 12:04
Re: Troška zábavné matematiky
je to pitomost, vem si kolik elektriny vyvazime s co pres nas tece. Sit vysokeho a velmi vysokeho napeti u nas prenasi vic nez kolik by bylo treba na nahrazeni vsech aut elektromobily. Kdo
ma doma kavovar ma sit i doma v poradku. A kdyz mluvis s technikama od eonu nebo cezu zjistis, ze i ty kecy o nedostacujicich trafackach jsou spis legendy. Meni se toho docela
malo
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 13:25
Re: Troška zábavné matematiky
Jestli ti to neušlo, EU chce donutit někdy do 2035-2040 všechny firmy a domácnosti, co ddones topí dřevem, uhlím, topnými oleji, naftou, plynem atd aby přešli z těchto paliv na elektřinu.

to taky přenosová soustava unese? A to máte štěstí, že je z dob totáče dimenzovaná na těžký průmysl, jinde kde nebyl budou mít tak 6x větší problémy jak u nás.

Ještě zcela jinde je USA, kde náklady ne přubudování místy až 90 let starého vedení, které je silně nedostačující bude stát desítky BILIONU USD :-)
27. 3. 2023 15:45
Re: Troška zábavné matematiky
ale ne zase tvoje z prstu vystraseny odhady. Takze opet fakta, elektrifikace zacla po 1. valce a posledni ***ov nekde na Slovensku byl zsitovanej v roce 1960. Kolem roku 25-30 to v malych vesnicich rozhodne bezne nebylo. Takze realne za 30 let se cely cs elektrifikovalo. Za necely 90. leta se roztahal plyn do kazdy druhy vesnice, coz dneska vede k vic jak 300tis nevyuzivanejm pripojkam. Coz navic poroste, protoze palit russkej plyn nikdo soudnej nechce. Takze do roku 2050 muzeme klidne prestavet celou rozvodnou sit dvakrat. A urcite to bude lepsi napad nez vozit prachy do ruska a palit preslicky.
milochodem posledni parni lokomotiva vyrobena u nas bylo v roce 1958 a v roce 80
naposledy vypravena. Tolik pokrok. Tvoje straseni je akorat neochota vykouknout hodinu dopredu.
27. 3. 2023 21:49
Re: Troška zábavné matematiky
Lidi nechapou co je to exponenciala.

Dam priklad.
Loni se v CR prodalo myslim 4000 EV.
Prodalo se celkem asi 200 tisic aut, takze EV at nezeru jsou 2%. Cca jedno z padesati aut.

Kdyby se letos prodalo 6000 EV, coz neni mimo misu, a ten trend pokracoval stejne, potom

2023 - 6.000 EV
2024 - 9.000
2025 - 13.500

2029 - 68.300
2030 - 102.500
2031 - 153.700
2032 - 230.600

Samozrejme se ten trend bude nejak vyvijet - chvili to poroste vic, chvili zase mene, ovsem do roku 2035 budes mit 60% trhu EV s velkym prehledem, nejspis se budes pohybovat kolem 90% vsech prodanych aut bude EV.

Ale tohle je exponencialni rust, tohle lidem proste hlava nebere.

A co nabijeci sit? Ta se bude vyvijet STEJNE rychle.

A ano, lide budou nabijet doma. Ano, i u toho panelaku.
Kam bude potreba dat drat, trafo a nabijecku, tam se to da. To je cely. Nase prenosova soustava s tim problem nema a elektriky mame hromadu - nas soucasny export je tolik, ze to utahne provoz cca 2 milionu EV. Nemusime postavit jedinou elektrarnu.

To ale nemeni nic na tom, ze EU me s**e jak to tlaci. At si s tim jdou nekam a nechaj lidi nakupovat co chteji.
Beztak by i bez vsech tech radoby-ekologickych narizeni bylo v roce 2035 dobre 60-80% aut na baterky. At s tim jdou nekam. Zadny dotace, zadny narizeni. Zadny urcovani co kdo muze a co kdo nemuze. Bezte se v ty EU radsi starat o neco uzitecnyho.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 10:32
Re: Troška zábavné matematiky
Zapoměl si na fakt, že po odstavení uhelek jsme rázem čistí dovozci :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 10:31
Re: Troška zábavné matematiky
Kam vedou dráty je ejdna věc, druhá věc je jak sou tlustý, z jakého materiálu, co zvládnou trafostanice atd.

a V USA to místy vede po dřevených sloupech z roku 1950 :-)

Doporučuju si zjistit fakta.

Místo ruskýho plynu a ropy budete závislí na činou dodaném lithiu, kobalut, mědi, niklu, vzácných kovech a překoupené a přešmelené ruské ropě, popř. z ruské ropy vyrobené naftě s čínskými a kazašskými papíry, která sem dál vesele proudí :-)
28. 3. 2023 12:46
Re: Troška zábavné matematiky
ano proto je jedine dobre, ze se od spalovani ropy a plynu vzdalujeme. Je na case konecne todle prestat podporovat a to i za cenu dalsiho paleni uhli v zime. V lete bude elektriky dost…
Fakta o rozvoji elektrifikace u nas viz vejs, co mas na drevenym sloupu me nezajima
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 13:04
Re: Troška zábavné matematiky
https://www.seznamzpravy.cz/…-vylucuji-228452


Můžeš si počíst.

U nás je fakt ten, že po odpojení uhelek rázem nemáš ten proud kde vyrobit a si plně závislý na dovozu, ted odkud dovážet v zimě, když ostatní díky OZE budou taky hodně silně v LOJI :-) :-) :-) :-)

prostě je to klasická neostalinsitická lysenkistická utopie.

Jediná funkční náhrada je jádro. Ostatní je těžká utopie, spoléhající se na věci na papíře, které v reálu nikde nestojí a nedaj se vyrobit a provozovat za smysluplné náklady.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 13:20
Re: Troška zábavné matematiky
elektrika v létě je ti přesně na dvě věci - NA NIC a NA HO*NO!!!!!

Nejvíc jí - drahý mičurinský utopisto potřebuješ v zimě. A to jí nebudeš mít kde vyrobit, protože váš neostalinistický utopistický fantasmagorický NESMYSL - OZE - v zimě nic nedává.

Proto tam, kde nevládne zelená neostalinistická klika pomatených šílenců staví krom OZE i klasikcé zdroje, vid

https://oenergetice.cz/…-komplexu-v-cine
https://oenergetice.cz/…o-bloku-sanmen-4
https://oenergetice.cz/…lomku-evropskych

nějak to bez toho uhlí pořád nejde co
https://oenergetice.cz/…ktrarny-v-zaloze

Dopadnete jako v JAR, zelený Mičurinci :-)
https://atominfo.cz/…kvuli-elektrine/
:-) :-) :-) :-)
28. 3. 2023 14:52
Re: Troška zábavné matematiky
To mas jedno.
V USA treba dreveny draty, v evrope zase bezne jede jaderna elektrarna celou noc (v jadrrny nejde snadno pridavat a ubirat) a pak neni co s tim, vsichni spinkaji … tak se osvetli cela dalnice.

To mas furt neco.
Proste se to predela aby to fungovalo a je to.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 16:06
Re: Troška zábavné matematiky
Z těch přebytků JE v noci jde třeba krásně vyrábět to E-palivo popř. i ten vodík , místo osvětlování dálnice. :-)
27. 3. 2023 10:57
Re: Troška zábavné matematiky
Zajimave.
Muzes dat info kde jsi takove informace ziskal?

Prikon pomaleho nabijeni je celkem maly a jde ridit.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 11:28
Re: Troška zábavné matematiky
Zase si vynechal podstatný fakt, kolik těch domů je s opršelou fasádou, rozpadajícími ploty, hlíníkovými dráty a v kolika z nich se ani nedaj vyměnit jističe za větší, nebot to distribuce nepovolí, neb už v dané vsi není větší kapacita.

A druhá věc, kdo má takové baráky a v takovém stavu si určitě bude kupovat EV za 600 táců-3 mega :-) :-) :-)
27. 3. 2023 12:17
Re: Troška zábavné matematiky
nesmysl… hlinikovej rozvod ma u nas bejt dimenzovanej uz z hluboky totality na 16A na fazi. Naprosta vetsina domu z ty doby nekde ma 3x25A zasuvku, coz naopal vetsina elektromobilu ani nevyuzije. I z 12a 230v jsem za vikend s velkym ev suv ujel pres 500km. Jistice bys menil za vetsi proc? Kazdej dum u nas ma 3x25, ale i z bytovejch (a velmi nestandartnich) 3x16 to jde. Dokonce i z 1x16 ale to na dum nikdo nepovoloval
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 14:36
Re: Troška zábavné matematiky
Ten víkend počítáš, jako, že jsi tam stál a nabíjel 48 hodin v kuse?
Páč přes noc bys nabil max. 25kWh a to je na velký SUV tak s bídou na 100km.
Pokud to myslíš na svoje PHEV, tak to ale není čistý EV.
27. 3. 2023 15:49
Re: Troška zábavné matematiky
jasne urcite myslim phev s benzinem… Takze pro tebe jeste jednou vikend patek-nedele, nabijeno cca 3kw (prodluzovacka na zahrade), spotreba necelejch 30kwh
Avatar - eLzyx
28. 3. 2023 20:19
Re: Troška zábavné matematiky
děláš, jak kdyby si tihle lidé kdy kupovali nová auta
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:08
Re: Re: Troška zábavné matematiky
No vidis a ja byl ted v Mnichove na otocku a nepotreboval jsem po ceste tankovat ani jednou...
27. 3. 2023 22:09
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Ale to uz vetsinou musis curat. Kdyz si das 10 minut curaci zastavku 3x po ceste pro nabijeni 150kW tak tam priskoci 75kW tj asi 300km dojezdu.

Ja vim - zrovna tam musi bejt nabijecka, zrovna musi byt volna, zrovna musi byt rychla, zrovna musi mit auto uroven nabiti tak, aby se mohlo rychle nabijet … a pocasi a kdo vi co jeste.

Ale jako realne za 5-10 let s tim mozna fakt nebude problem.

Ja teda jezdim ten Londyn dieselem.
Vim, ze jedna cesta se da na 100% ujet na jednu nadrz, ale ja proste nevydrzim jet celou cestu jen 110kmh, zvlast pres nemecko ne. Takze to nakonec na jednu nadrz nedam :-!

A jedna futuristicka: zrovna jde do plne masove produkce baterka, co se 3x rychleji nabiji, vydrzi 2x tolik cyklu a ma vic nez dvojnasobnou hustotu.
Zatim jen pro letecky prumysl.
Nicmene to je technologie, kdy stejne velka a tezka baterka jako ted ujede misto 400km 800km. A nabije se treba 250km za 10 minut. Dokazu si za 10-15 let predstavit v autech.
27. 3. 2023 09:31
Re: Troška zábavné matematiky
fakta v cr:
skoro 60% lidi bydli ve svem
jenom 25% v najemnich bytech

v cr je skoro 2,5 mil. rd, trvale obydlenych je kolem 2mil. zdroj csu
v panelovych domech zije kolem 3 mil lidi.

z vyse zvedeneho se da odvodit, ze kolem poloviny aut lze nabijet v noci vytazenim kavovaru ze zasuvky. Tak lze i velke elektro suv dobit za noc na vic jak 100km. Navic kazdej lepsi developer a ne uplne hloupej kupujici si k novymu stani necha dotahnout zasuvku. Ja to tak mam vsude a to mam akorat phev. Pokud to tahas z bytovyho nebo rd rozvadece nepotrebujes zadny zvysovani prikonu od poslytovatele ani dalsi smlouvy. Navic existuje naprosto trivialni regulace v radech tisicikorun, ktera rekne autu at si bere min kdyz si v noci pujdes ohrat kachnu s knedlikama, aby ti nevypalo jisteni

a nabijeni na dalnici, dalnicni pumpa
ma rekneme 12 stojanu. Na kazdym stoji auto 5
minut. Kapacita za 20 minut tedy 48 aut. U Salzburgu viz test bmw i7 od tusim topspeedu je nabijecka se 36 stojany po 175-350kw podle vykonu. Slusny ev tam nabijes za 20minut.
27. 3. 2023 09:38
Re: Troška zábavné matematiky
Diky
:yes: :yes: :yes:
27. 3. 2023 10:04
Re: Troška zábavné matematiky
"bydlí ve svém" tak ještě kolik z toho bydlí v bytě v paneláku v OV. Tihle jsou na tom z hlediska nabíjení stejně, jako bezdomovec.
27. 3. 2023 10:43
Re: Troška zábavné matematiky
nekdo by mohl oponovat, ze jezdi nekam do prace, kde muze bejt kde nabijet. Pokud jezdis z panelaku na nejakej travnik kde pokracujes mhd tak jsi v loji. Otazka je kolik lidi to tak vazne ma.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2023 11:44
Re: Troška zábavné matematiky
Já to tak mám, protože parkování ve velkých městech, která jsou nepřátelská k dojížděčům, kteří jim tam vlastně tvoří statky, prostě je otázkou velkých kompromisů a to se nebavím o jízdě do centra, ale i na okrajové stanice hromadné dopravy.

Myslím, že je násobně více těch, kteří mohou nabíjet doma, než těch, kteří mají kde v práci parkovat a navíc ještě s možností dobíjení.

Osobně i v bytovce mám soukromou garáž s el. přípojkou, ale to i u nás v okolí je spíše luxus pro podobné byty, já měl štěstí.
27. 3. 2023 11:01
Re: Troška zábavné matematiky
Proc odbocujes od tve puvodni myslenky?

Pri provozu EV je jen cast “tankovani” pres verejne nabijecky. Vetsina se bude odehravat s malym vykonem v dobe odstaveni vozu s vyuzitim rizeni podle vyroby elektriny.
Siti to spise pomuze.

Proc si uvadel vypocet nabijecek a nezapocital to, ze elektrina je rozvedena vlastne do kazdeho objektu?
27. 3. 2023 11:22
Re: Troška zábavné matematiky
"Síti to spíše pomůže" No ty pyčo a já chtěl zůstat slušný, protože jinak mě Mikesus zase zjebe.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 11:32
Re: Troška zábavné matematiky
Jasně, takže v ruině s proch*anymi sklepy, kde sou hlínkové dráty a jističe co utáhnou rychlovarnou konev to budou nabíjet ala ta konev, no tak třeba za 14 hodiny se jim to nabije, průšvih je, když budou potřeovat mimořádně vyjet za 4 hodiny místo za 14 :-)
27. 3. 2023 12:19
Re: Troška zábavné matematiky
ruina s prochcanejma stropama da nabijeni ev najednou s konvici a bojlerem.

edit cely leto jsem nabijel auto v baraku, kde kdyz si sahnul v desti na krov tak si ji dostal. Odjel jsem dycky…
27. 3. 2023 12:23
Re: Troška zábavné matematiky
Takhle bydlet fakt nechceš :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 12:34
Re: Troška zábavné matematiky
To my víme že dá, o tom se nepsal. Psal sem o tom za kolik hodin :-)
27. 3. 2023 12:56
Re: Troška zábavné matematiky
prijdes domu v 8 (protoze si makal jako debil aby sis na ev vydelal) a strcis to do zasuvky 230v. Nabijis do osmi (protoze si vypil flasku aby si zapomnel na to drahy ev), takze to bylo v zasuvce 12 hodin. Skrtam dve pro pripad, ze malas od 6:30. Takze 10 hodin, 10% ztrata a jsi na 3,6x9 tzn 32kwh. S tim co predpoklada o spotrebe dole vito 150km. Pokud pojedes jako idiot v mrazu po dalnici tak 100km. Pokud na noc vyhodis z druhy faze kakovar uz je to 200-300km. Pokud bys nahodou mel tech 3x25a tak doplna velky auto. A pokud by ti celou noc jelo 3x16a topeni akukulace (tzn 11kw vykonu) tak ti porad zustane skoro 50kwh tzn na 250km. Co tak mas dal?
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 13:27
Re: Troška zábavné matematiky
A když to píchneš do zásuvky v 8 včer (nebo třeba i 5 odpo) a budeš potřebas odjet dál v 22 nebo 2 ráno, tak máš smůlu vid :-) :-) :-) :-)
27. 3. 2023 15:55
Re: Troška zábavné matematiky
jasne kdyz pojedes 5000km v kuse s tempomatem na 200kmh tak taky. A kdyz za tim potahnes na plataku traktor nebo
lod tak taky. Teda za predpokladu, ze to tak mas kazdej den. Pokud ne, muzes na tu verejnou nabijecku, coz uz docela funguje. Kolik jezdis rocne? Jak casto jezdis vic nez 500km za den? A jak casto ujedes rano 300km, das si doma kafe a jedes dalsich 500? A jakou mas pripojku doma ty?

a abych odpovedel, pokud budes mit normalni barak s 3x32a a auto s 22kw nabijeckou (coz uplne bezny neni a chtej to zaplatit ale melo to treba zoe) tak nabijes za 4 hodiny co jsi uvedl 80kwh coz uz ti nebudu pocitat kam dojedes.
Resis pitomosti nabijeni pokud mas barak fakt neni problem
27. 3. 2023 18:31
Re: Troška zábavné matematiky
Diky. :yes:
Ja uz na tohle nemam silu. :D
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 13:04
Re: Troška zábavné matematiky
Zelená neostalinistická propaganda je dřina vid :-)
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 13:06
Re: Troška zábavné matematiky
V návrhu zadání SEK zůstává jako dílčí cíl udržet výdaje domácností na energie pod 10 procenty celkových výdajů. To je málo reálné, limit je překročen už dnes a do budoucna cena elektřiny zůstane podle všech dostupných předpovědí na troj- až čtyřnásobku předkrizových cen.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Kde na to lidi vezmou??
27. 3. 2023 10:44
Re: Re: Troška zábavné matematiky
5 min? Ja som uz na dialnici parkrat nabijal v europe aj usa a obycajne ten predo mnou za 5 min ani nevystupi z auta a kym sa mu podari rozbehat nabijanie 20min fuc. A je pekne ze v salzburgu maju 30 nabijaciek, ked ja akurat potrebujem ist do krakowa ;-)
27. 3. 2023 18:33
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Byl jsi nekdy na Superchargeru Tesla?

Asi nevis, jak to funguje...
27. 3. 2023 18:46
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Jo, v reálu nabije Teslu pomaleji než Kaufland. Opět ses projevil jako neinformovaný fanatik.
27. 3. 2023 22:02
Re: Re: Troška zábavné matematiky
U kauflandu na 50kw???
:D :D :D :D

https://youtu.be/dWkyXApmOpQ

Tesla se na Superchargeru nabiji az 650A.
To je o 150! vic nez na Ionity.

Ty kauflande.

PS A ke vsemu ja nemluvil o rychlosti nabijeni, ale o zpusobu pripojeni/autorizaci. Ale o necem takovem diskutovat s tebou je ztrata casu. To spis info pro ostatni.
28. 3. 2023 06:53
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Tak si to reálně vyzkoušej trotle. Pak mluv.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 11:31
Re: Troška zábavné matematiky
Statistika trvalého bydliště je krásná, tech kolik statisíců lidí bydlí jinde, než v Horní Lhotě , kde maj trvalý u maminky :-) :-) :-) :-) :-)
A v reálu bydlí v nájmu v Praze v Letnanech :-) Kde ten byt je psán na Lojzíka Vopršálka, co ale bydlí reálně ve vilce ve Vestci a těhle kvartýrů pronájímá celkem 5 po celý Praze :-)
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:13
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Az na to, ze vetsina cechu dojizdi do zamestnani a denne najede vic nez tech 100km, ktere s velkou slavou nabijes doma. Navic se ti muze stat, ze auto misto odebirani ze site bude do site dodavat, takze ani tech 100km tam nenadojis...
27. 3. 2023 13:42
Re: Re: Troška zábavné matematiky
Nejaky zdroj toho udaje o dojezdu do prace?
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 17:48
Re: Re: Re: Troška zábavné matematiky
Predpokladam, ze jsi dostatecne vzdelany aby sis to dokazal najit sam. Nejsme na zakladni skole abych te vodil za rucicku...
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 14:40
Re: Troška zábavné matematiky
Už i tebe dostali?

To abych se přestěhoval k Salzburku... Protože to, že kolem jedu 4x do roka mi asi nepomůže...
27. 3. 2023 16:04
Re: Troška zábavné matematiky
blizi se to, privezu z rise po prazdninach E tron (pod milion bez jsou na mobilede desitky auto najeto do 30tkm. S vetranou kuzi a muzikou do 1,2 .), dam to zene a uvidim. Konecne se zbavim ty naftovy a6.
U nas je to mrtvy, ale zakladni ix v de (misto ve vyrobe) sezenes do 1,4 bez dph. A tech dni, kdy se ja nevejdu do 300km za den je relativne malo. Davam si na to posledni dobou pozor, najedu vetsinou 1000km za tejden a v naprosty vetsine do tech 300km za den. A kdyz vic tak stojim stejne nekde na mc vetsinou 20-30minut
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 16:15
Re: Troška zábavné matematiky
Tak hodně štěstí.
27. 3. 2023 16:39
Re: Troška zábavné matematiky
musim se toho zbavit jednak nez ten klenot klekne za moc a pak taky dokud to jde, jeste benzin rekneme ale nafta do osobaku fakt ne. Vsecky ty sajrajty smrdej a je uplne nedno, jestli je to 1,6, bitdi neb0 3,0. To tvoje slavny 147 ma bracha v superbu, 5tis najeto, litr oleje v haji, vyhrozuje to adblue a prijede s tim z rakouska a na dvorku mu to pali filtr. Turan se kterym sem jezdil minulej tejden mel aspon ten motor tissi (1,6) ale po 300km na okreskach a dalnicich (predpisove) to vypali filtr pred kanclem v Holesovicich. Tim se to ve mne zlomilo todle fakt nepatri v horsim pripade do mesta a v lepsi na silnici
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 16:52
Re: Troška zábavné matematiky
Vypalování filtru v ten nejblbější čas už jsem tu párkrát rozebíral a to je fakt trapný, že není možný mít info o zaplnění a regeneraci buď odložit a nebo vynutit sám. Prostě si počítač řekne, že teď by se mu chtělo a spustí to. Klidně po ujetí 600m mezi kanclem a krámem, de-byl.
Naštěstí jsme nedávno dojeli do Rakouska i zpět + výlety bez regenerace v cílových destinacích.
Zato jsem "nabíjel" jen v Humpolci a pak až doma pár dní po návratu.
Jinak já problémy zatím nemám. Olej mi to žere málo. Mezi horní a spodní ryskou cca 10-15 tisíc km nájedz. To považuju za ne ideální, ale snesitelné. AdBlue mi vystačí nádržka na 22 tisíc km.
Teď jsem bral 10 litrů za 330,- Kč u Orlenu. Tj. 3 halíře na 1km. To fakt neřeším.
Já mám zase osýpky z baterií a dobíjení.
27. 3. 2023 22:39
Re: Troška zábavné matematiky
Z nabijeni?

Jak psal kesumb (kdyz jezdis do 300km denne), nabijeni (verejny) vetsinou nemusis resit vubec. Protoze vetsinou nabijis doma. A to probiha tak, ze vecer zaparkujes v garazi otevres vicko a zapojis konektor do auta. Ve vysledku tim takto muzes cas teoreticky i setrit, ze nemusis cekat, nez natankujes. Protoze prijdes rano k "natankovanymu".

Co je na tom tezkyho? Naopak je super kdyz nekam jedes, ze se nemusis zdrzovat na sradlavy pumpe.
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 23:09
Re: Troška zábavné matematiky
Tvl, nemám garáž a nabíjecí bod. A nehodlám se na cestách SR.át s nabíjením.
Já dám na 1 nádrž celou zimní dovolenou včetně výletů.
Tak si ty moudra o zastrčení zástrčky nechej. To ví a umí každej.

Jsem zvědav, jak budou soudruzi řešit ty milióny lidí, kteří jsou na tom podobně.
Nikdy v životě mne ani na vteřinu nenapadlo, že by tankování byl nějaký problém pro mne jako motoristu.
27. 3. 2023 23:22
Re: Troška zábavné matematiky
pokud nemas moznost nabijet doma tak neni co resit.
28. 3. 2023 06:58
Re: Troška zábavné matematiky
Tipuju ze i na te zimni dovolene to auto min85% casu nekde stoji.
Avatar - Mokrous
28. 3. 2023 09:30
Re: Troška zábavné matematiky
Ano, tam kde já potřebuju aby stálo, případně tam, kde je místo. Ne někde u obsazený nabíječky.
Dokonce i u hotelu jedna byla. Pokaždý obsazená nějakým GLE PHEV, nebo co to bylo.
Ale možná by bylo lepší místo sprchy a večeře rozjet pátrání a jít shánět majitele, když je člověk po celým dni KO. Třeba by byl ve sprše on, nebo šoustal na cimře milenku, nebo....
Prostě takový to elektrický dobrodružství, který si chudák v nudným ICE neužije.
28. 3. 2023 16:02
Re: Troška zábavné matematiky
Myslis ze stejna situace bude za 10 let?

PS: soukroma zkusenost. Pri rezervaci zadam pozadavek na nabijeni EV. Pri prijezdu dostanu prideleno misto a pripadne aktivacni kartu.
Nekolikrat overeno praxi.
Ale rozhodne si svou zkusenost nesnazim aplikovat na globalni vec.
Avatar - Mokrous
28. 3. 2023 16:16
Re: Troška zábavné matematiky
Já vím, elektrofanatici to mají vždy vše zalité sluncem a bez problémů.

Je přece zcela fuk, že hotel má jeden nabíjecí bod a přijely 3 auta.
Prostě to místo přidělí mně.
A co to další 2? Těm přidělí místo ve městě u Sparu?

Za 10 let to bude mnohem lepší. Budou už 4 nabíjecí body a 30 nasraných hostů, bez nabíjecího bodu.
28. 3. 2023 16:55
Re: Troška zábavné matematiky
Proc ten stres? I za 10 let tam ty prece prijedes spalovakem?

Celkem bezne uz je informace o moznosti nabijet soucasti rezervace ubytovani.

Uzivatel EV je elektrofanatik?
Avatar - Mokrous
28. 3. 2023 17:17
Re: Troška zábavné matematiky
Já rozděluju na uživatele, fanoušky a fanatiky...

"Možnost nabíjet"... TVL! 🤦‍♂️ Tím se vše řeší.

A ano, já tam nejspíš i za 10 let přijedu se spalovákem, pokud mi to nezakážou.
A budu si užívat toho, jak si zajedu kdykoli kamkoli a budu tam často sám, zatímco ostatní budou zoufale bojovat v davu o místo u zásuvky. A pak tam čekat, nebo naopak šmatlat pěšky mnohem dál, než by museli s ICE.
A až to místo vybojují budou utíkat na "šnycl" a rychle ho hltat, aby se stihli včas odpojit a neplatili pokutu za minuty navíc na stojanu.
To je přece to, po čem na dovolený toužíš. Hledat, čekat, přeparkovávat, stopovat, přerušovat večeři, oběd, lyžování, plavání... , zkoušet zda už je volno (ať fyzicky, či v aplikaci) nabíjet, znovu stopovat, znovu rušit oběd, večeři, lyžování, plavání,... znovu přeparkovávat,... A navíc to vše bez vibrací.
28. 3. 2023 17:49
Re: Troška zábavné matematiky
Takovou budoucnost vidis ve svych predstavach?😀
Dokazes prijmout predstavu ze to majitele EV takhle nemaji ani dnes? Teda vyjimky jsou, to priznam. 😀

Ano, moznost nabijet. Co je na tom divneho? Pri ubytovani mi rovnou i reknou kde zaparkovat a daji aktivacni kartu. Asi stejne info jako kde je bazen. Kde je problem.
PS: argument s PHEV. Jindy se tady argumentuje s tim ze PHEV nikdo nikdy nenabiji😀
Avatar - Mokrous
28. 3. 2023 17:58
Re: Troška zábavné matematiky
Ještě 6x mi to zopakuj. Zatím to nepomohlo.

Já už se opakovat nebudu. Kde je problém jsem napsal jasně.
28. 3. 2023 18:08
Re: Troška zábavné matematiky
Z meho pohledu pises o tom kde ty vidis problem.
Ne o tom kde problem je. 😀
Avatar - Mokrous
28. 3. 2023 18:40
Re: Troška zábavné matematiky
Máš pravdu, musím změnit prášky, nebo psychiatra. Vidím u stojanu Mercedesy i když tam nestojí.
Díky za pomoc!
27. 3. 2023 23:12
Re: Troška zábavné matematiky
ja si urcite potrebuju nechat jedno “normalni” auto na tahani bagru, dlouhy cesty na dovolenou a vejlety pro traktorovej vlek do Ostravy. Ale tech dni kdy by me velky (a drahy) ev omezovalo v beznym
provozu je relativne malo. Navic za pomerne hodne kilometru najezdenejch s phev mam uplne vsude zasuvku u mista kde parkuju. Tim to ovsem necpu nekomu kdo jezdi
kazdej den 500km nebo bydli v panelaku a dojizdi na zachytny parkoviste.
27. 3. 2023 11:14
Re: Troška zábavné matematiky
Ještě zkonkretizuju na město, kde bydlím a vesnici, kde mám chalupu:
1. Město: 2x Shell celkem 16 stojanů, pak 2x MOL celkem takových 4+6=10 stojanů, Orlen asi 8, pak nějaké drobné benzínky asi 6 stojanů, takže 40 stojanů. Potřebujeme 40*80=3200 nabíječek.
2.Vesnice: 1 benzínka u dálnice 4 stojany, mělo by tam být nejméně 320 nabíječek.
Jak snadné že? O těch kabelech, které k tomu povedou, se bavit ani nechci.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 11:40
Re: Troška zábavné matematiky
Asi tak, já mam cestou do práce 6-9 čerpaček, dle trasy kterou jedu.
Nabíječky 2 :-)

Asi taková realita, to ještě ty nabíječky celkově obslouží 6 aut, kdežto těch 9 čerpaček je schopno obsloužit cca 32 aut najednou, nehledě k faktu že dýl jak 5 minut nikdo u jednoho stojanu nestojí...
Avatar - donPedro
27. 3. 2023 09:41
A ... B však chybí
OK, tož bylo napsáno A - kolik. Bylo by fajn v takovým článku napsati i B - za kolik, vč. nabíjení domácího. Ať má člověk, který nemá tuto problematiku nastudovanou, informace hezky pohromadě.
Rozbalit vlákno
14
27. 3. 2023 09:43
Re: A ... B však chybí
Sazby za kwh:

AC doma zastropovano na 6Kc (plus distribucni sazba).

Verejne nabijeni:
AC u CEZu 8Kc.
DC u CEZu do 50kw 13Kc
DC ultrafast u CEZu 18Kc

Typickou spotrebu EV muzes pocitat 20kWh/100km.
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2023 10:04
Re: A ... B však chybí
pěkná teorie, praxe je však taková že elektrozkraty nechce v ČR skoro nikdo, a na západě se vám to, milí bratři ve zkratu také pěkně hroutí ... :-) :-) :-)
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:19
Re: Re: A ... B však chybí
To ale nikdy nebude. A nutnost je to jen v penezenkach politiku a lobistu...
27. 3. 2023 18:22
Re: A ... B však chybí
Cenik CEZu je podle tebe teorie???
https://www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse
WTF

Co se tu jeste dozvim...

Tato "diskuze" odpurcu uz je hodne u dna.
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:18
Re: Re: A ... B však chybí
Ale jeste musis dodat, ze si taky kazdej bude muset zvysit hodnotu jistice.
27. 3. 2023 11:00
Re: A ... B však chybí
Jenom pro upřesnění - zastropování cen elektřiny (6,05 Kč za kWh) se nevztahuje na speciální tarif pro nabíjení elektromobilů D27d. To je dobrá cesta podpory elektromobility :D . Pokud si tedy někdo nechal změnit tarif u svého dodavatele (musí se dodat techničák EV), pak se na něj nevztahuje zastropování. Veřejné nabíjení u EONu (kde mám kartičku) se zvedlo z 6 Kč na 10 Kč u AC, DC je za 12,50 Kč a rychlé UFC za 17 Kč.
Zdroje : http://www.dobra-energie.eu/vladni-narizeni/ a http://www.eon-drive.cz/pro-ridice/#…
27. 3. 2023 11:08
Re: A ... B však chybí
Jinými slovy, fanatik Vito opět ohýbá pravdu, jak se mu hodí.
27. 3. 2023 13:10
Re: A ... B však chybí
Konkretne se ti nezda co?
Trolle.
27. 3. 2023 13:20
Re: A ... B však chybí
Konkrétně se mi nezdá 99 procent toho, co zde vyslintáš.
27. 3. 2023 13:43
Re: A ... B však chybí
Nechapes ani vyznam slova "konkretne".

Ztrata casu, jako vzdy s trollem.

Sbohem
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:20
Re: Re: A ... B však chybí
To delaji vsichni zeleni teroristi...
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 11:34
Re: A ... B však chybí
Přesně tak to je.
27. 3. 2023 12:58
Re: A ... B však chybí
Amen. :-)
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 13:26
Re: desetitisíce hybridních aut
To potvrdil i reditel BMW, kdyz rekl, ze jejich auta byla naposledy pripojena do zasuvky na prodejne a pak po celou dobu leasingu nic...
27. 3. 2023 16:40
Re: desetitisíce hybridních aut
internetovej zvast. Jezdi kolem 330e a dve 45e x5 a kazdy je na nabijecce kazdej den…
Avatar - mariov8
27. 3. 2023 13:46
Pruser
Tak to se řítíme do průseru. Protože počet elektromobilů vzrostl o 47%. Reálně tedy, pokud počet nabíjecích míst vzrostl o více než 30%, dostupnost dobíjecích míst na počet elektromobilů klesl! A to to teprve začíná!
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2023 13:53
Kam jeste klesnout?
Smutne. Diskuse trollu kteri siri neshody a vyuzivaji k tomu tema ev.

Autori clanku k tomu mlci. No asi nemaji silu delat kvalitni novinarinu a poslouchaji sefa.

A diskuteri kteri zde psali driv velice zajimave informace a znalosti jsou pryc. No ostatne to je i cil trollu, znemoznit debatu.
A sef redakce Sveta motoru klesl na pozici lhare ktery siri lzi a strach.
Pravidelny uvodnik SM je opravdu jen pro silne zaludky.
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2023 14:08
Re: Kam jeste klesnout?
Máš pravdu. Ale potom vyvstává otázka, proč to s DonVito děláte, když vám samotným to vadí.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2023 14:32
Re: Kam jeste klesnout?
Kdybyste tady nejeli tu zelenou agitku, tak by bylo pod těmi články pusto a prázdno.

Ti co sem chodili už sem prostě nechodí, my co pamatujeme staré časy sme zůstali z nostalgie, ale je nás jen pár.

Pod články o klasických kárách diskuze nulová...takže tak to prostě je.

Diskuze se dneska jedou jinde, FB skupiny atd
27. 3. 2023 18:36
Shrnovacka
Elektromobiliste jsou s nabijeci siti spokojeni a jejich naklady na provoz EV jsou relativne nizke.

Uzivatele spalovaku jim ale budou vzdy vysvetlovat, jak je nabijeni slozity drahy a nedostupny.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Brmbalik
27. 3. 2023 20:48
Re: Shrnovacka
To nemas pravdu. Me na cele veci vadi ta jednostranna a silou tlacena informatika. Pokud ti to vyhovuje je to v poradku a kup si treba 3 EV. Kdyz na to mas. Ale kdyz se rekne A chtelo by to taky rict B. A to se tady proste nedeje. Pokud ma nekdo zajem o planetu a ne o penezenku tak by mel rikat i zapory, ale sorry od aktivistu slysim jak je to bezva, nizke naklady na provoz, nulove emise atd. Ale energie pouzita na cele tohle striktne tlacene silenstvi se zamlcuje. Operujete akorat tim, ze opacna strana jsou ropaci a podobny nesmysly, ale vypocty techniku, profesoru a vedcu zesmesnujete. Vse ma plusy i minusy, jen nekdo je ochotny je priznat. Jen at trh ukaze co se prosadi, ale to se nedeje. Zvyhodnuje se jedno, postihuje druhe jen aby to prvni vychazelo lip. To je cele oc tu bezi a co lidem vadi...
27. 3. 2023 20:56
Re: Shrnovacka
Kdo konkretne co zamlcuje?

Polovina elektricke energie u nas je z uhli.
EV se nabiji dele nez natankujes svuj diesel a nova EV jsou draha.
Naklady na elektrinu jsou posledni rok pomerne vysoke, na rychlonabijeni obzvlast.
Ze je emisni stopa vyroby EV vyssi nez spalovaku omila kazdy hejter v furt dokola.
Vysokou hmotnost a pneumatiky resime v kazdy druhy diskuzi.

Muzes mi tedy prozradit, co se zamlcuje?

PS Jeste mi hodne bavi zdejsi starost petrolheadu s RD o to, jak nebudou mit kde nabijet lidi na sidlisti. :-)
Jsou to proste dobraci od kosti se silne vyvinutym socialnim citenim. :D
Avatar - Brmbalik
28. 3. 2023 09:13
Re: Re: Shrnovacka
Vsichni predni predstavitele tohohle populismu. Presne jak pises, vetsina el.energie je z uhli, EU chce do roku 35 vsechny odstavit, tim vznikne nedostatek energie. EV jako doplnek do rodiny na nakup a ***cky kolem komina ne jako jedina moznost dopravy...
28. 3. 2023 15:26
Re: Re: Shrnovacka
Jeste jednou:

O cem ze se nemluvi?
Avatar - Mokrous
27. 3. 2023 23:16
Re: Shrnovacka
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
27. 3. 2023 22:34
Chat GPT
Chat GPT negativni reakce:
I přes růst počtu dobíjecích stanic v Česku zůstává infrastruktura pro elektromobily nedostatečná, zejména mimo velká města a většina stanic má nízký výkon. Navzdory slibně znějícímu plánu na rozvoj dobíjecích stanic za šest miliard korun, je třeba zajistit adekvátní infrastrukturu pro elektromobily, aby se staly praktickou a udržitelnou alternativou k tradičním vozidlům s pohonem spalovacího motoru.

Chat GPT pozitivni reakce:
Je pozitivní, že se počet dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice zvyšuje a plánuje se další rozvoj. To může přispět ke zlepšení dostupnosti infrastruktury pro elektromobily a podpořit přechod na čistší a udržitelnější způsob dopravy. Peníze z evropských fondů vynaložené na tento rozvoj mohou být efektivní investicí do budoucnosti a pomoci snížit emise CO2 v dopravě. Nicméně, je důležité zajistit, aby tato infrastruktura byla dostatečná a vhodně rozmístěna, aby mohla skutečně podpořit širší používání elektromobilů v celé zemi.

:-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ernesto de la Cruz
28. 3. 2023 01:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.