První čistě elektrický model divize N, navíc také první model N s pohonem všech kol, absolvoval testování v podmínkách arktické zimy. Premiéra je naplánována na červenec.
článek považuji za neúplný, protože chybí informace o dojezdu při zimním testu a nebo spotřebě při zimním ježdění v silných mrazech. U vozů se spalovacím motorem je spotřeba paliva při zimních podmínkách obecně známé, ale spotřeba el. energie u vozů na baterky je pro většinu lidí těžko odhadnutelná nebo představitelná. Proto je škoda, že v článku údaje o spotřebě bateriového Ioniq 5 N autor neuvedl.
Spotřeba/dojezd samozřejmě chybí, ale v tomto případě to lze omluvit a i pochopit. Hodnoty nejsou uvedeny třeba proto, že zatím nejsou přesně známé nebo konečné a možná záměrně zatím nejsou zveřejňovány - jedná se pravděpodobně o předprodukční kusy, které mohou projít definitivními konečnými úpravami parametrů, když je premiéra až v červenci.
.... Systém e-LSD.... plní stejnou funkci jako konvenční samosvorný diferenciál, reaguje ale rychleji a precizněji.....
Měl bych kontrolní otázku - ví autor jaká je prodleva konvenčních samosvorů, například torsenu? Podle mě je nulová, tak by mě docela zajímalo co může reagovat rychleji
Ale i dva motory s timhle "pomalym" diferakem budou brutalni...
Sbohem evo i wrx.
PS Co je smutne, ze odpurcum EV zcela chybi smysl pro humor. Viz aprilovy "zert" sefredaktora sveta motoru. Jeho aprilovy "zert" je ale spis ustepacny nez vtipny. :no::no::no: https://zpravy.aktualne.cz/…ae20cc47ab5f122/
Ok, tak obycejna uzaverka diferencialu.
Nevim, co presne myslis samosvorem, kdyz ne torsen ani obycejnou uzaverku...
Ale to je jedno, chces videt nazorne, jaky pohon ma v trakci navrch?
Diky rychlosti regulace a diky tomu, ze ovladas kazdou napravu zvlast.
https://youtu.be/urCwrq6xaxc
Samozrejme ze ten elektricky. :yes: