První čistě elektrický model divize N, navíc také první model N s pohonem všech kol, absolvoval testování v podmínkách arktické zimy. Premiéra je naplánována na červenec.
Ok, tak obycejna uzaverka diferencialu.
Nevim, co presne myslis samosvorem, kdyz ne torsen ani obycejnou uzaverku...
Ale to je jedno, chces videt nazorne, jaky pohon ma v trakci navrch?
Diky rychlosti regulace a diky tomu, ze ovladas kazdou napravu zvlast.
https://youtu.be/urCwrq6xaxc
Samozrejme ze ten elektricky. :yes:
Ale i dva motory s timhle "pomalym" diferakem budou brutalni...
Sbohem evo i wrx.
PS Co je smutne, ze odpurcum EV zcela chybi smysl pro humor. Viz aprilovy "zert" sefredaktora sveta motoru. Jeho aprilovy "zert" je ale spis ustepacny nez vtipny. :no::no::no: https://zpravy.aktualne.cz/…ae20cc47ab5f122/
.... Systém e-LSD.... plní stejnou funkci jako konvenční samosvorný diferenciál, reaguje ale rychleji a precizněji.....
Měl bych kontrolní otázku - ví autor jaká je prodleva konvenčních samosvorů, například torsenu? Podle mě je nulová, tak by mě docela zajímalo co může reagovat rychleji
Spotřeba/dojezd samozřejmě chybí, ale v tomto případě to lze omluvit a i pochopit. Hodnoty nejsou uvedeny třeba proto, že zatím nejsou přesně známé nebo konečné a možná záměrně zatím nejsou zveřejňovány - jedná se pravděpodobně o předprodukční kusy, které mohou projít definitivními konečnými úpravami parametrů, když je premiéra až v červenci.
článek považuji za neúplný, protože chybí informace o dojezdu při zimním testu a nebo spotřebě při zimním ježdění v silných mrazech. U vozů se spalovacím motorem je spotřeba paliva při zimních podmínkách obecně známé, ale spotřeba el. energie u vozů na baterky je pro většinu lidí těžko odhadnutelná nebo představitelná. Proto je škoda, že v článku údaje o spotřebě bateriového Ioniq 5 N autor neuvedl.