takze vozidlo kategorie M2 (vic jak 8 mist k sezeni krome ridice a max 5 tun), tedy na dalnici neplati (elektronicka) dalnicni znamka, ale plati se myto
a kdyz se podivam do tabulky, tak za auto kategorie M2, 2 napravy, euro VI se plati 0.040kc / km
tedy na vycerpani 1500kc, kolik ja dam za rocni dalnicniho znamku u normalniho auta, musi najet 37500km
dovoluju si tvrdit, ze naprosta vetsina nas, co mame rocni dalnicni znamku po dalnici 37500km za rok nenajedeme, a tak me vrta hlavou, proc malej SUV autobus plati za dalnici mnohem min, nez mnohem lehci a mensi osobacek
dokonce i starej smradlavej nakladacek do 7.5tun s 5 a vice napravama s euro 0 plati za kilometr 0.116kc, tedy na rocnich znamkovejch 1500kc ujede pres 12tis km ...
zajimalo by me, proc to tak je
proc se za osobak plati mnohem vic nez za malej nakladak?
aspon v souvislosti s tim co vetsina lidi na rocni znamku najede
ma pro to nekdo nejaky vysvetleni??
To jste objevili ameriku... existuji místa, kde jezdí auta, která jsou úplně běžná i v EU (např jako zde Peugeot Expert) ale mají sedadel jako minibus. Zde například 11 ve 4 řadách. A dokonce i s polohováním opěradel na co mohou bohužel zákazníci v EU v tomto expertu zapomenou úplně.
Motor sice opravdu vychází z motoru Mercedes-Benz, ale již jenom vychází. Je to jejich vlastní vývoj.
Protože je to původně komůrkový Mercedes-Benz OM616A o objemu 2,4L, který se nikde jinde kromě Indie nepoužíval. Ne ve verzi "A" s turbodmychadlem. Zajímavé je, že i přes vyšší zdvihový objem a technologii Commonrail má prakticky původní výkon, jenom točivý moment je o cca 25-30% vyšší.
Ano, tohle je motor původem z konce 70 tých let s v Indii naroubovaným CR vstřikováním!!!