Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indové nacpali 10 lidí do nového SUV, které vypadá jako starý Mercedes. K pohonu stačí 91 koní

Ondřej Mára
Diskuze (9)

S ikonickým modelem značky Mercedes-Benz sdílí 10místné SUV snad jedině logo na motoru.

Zatímco v Evropě a zámoří lamentujeme nad (ne)praktičností sedmimístných SUV, v Indii se rozhodli posunout praktičnost tohoto segmentu na zcela novou úroveň. Stačí se podívat na nové indické SUV Force Citiline, které nabídne dokonce až 10 míst, uspořádaných jako v minibusu.

Novinka na indickém trhu vychází z modelů Traf Toofan a Trax Cruise, které produkuje automobilka Force Motors a jejich historie sahá až do 90. let. Ve všech případech se přitom jedná o poměrně velká a hranatá SUV, která ve velkém připomínají design ikonického Mercedes-Benz třídy G. Nejde však o žádnou lacinou kopii.

Video se připravuje ...

Svébytný design ukazuje například kompletně přepracovaná maska s výraznými světlomety, svéráznou mřížkou chladiče a odlišným nárazníkem, kapota motoru však svými tvary opět připomíná Gčko. Karoserie pak celkově měří 5120 mm, přičemž rozvor má hodnotu 3050 mm.

Nejdůležitější je ale prostornost kabiny, vpředu svou koncepcí připomínající Land Rover Defender, kde vidíme celkem 4 řady sedadel, uspořádané v režimu 2 + 3 + 2 + 3. Všichni cestující sice sedí po směru jízdy, jak je ovšem z galerie patrné, na zavazadla už prakticky nezbyl žádný prostor.

Příliš slavné to nejspíš nebude ani s prostorem pro nohy, podle automobilky však Citiline nabízí nejlepší prostornost v každé řadě. Alespoň ve svém segmentu. Modely Trax Toofan a Trax Cruiser jsou však ještě větší – nabídnou 11, respektive 13 míst pro cestující. Vzadu už ale lidé sedí naproti sobě.

Vraťme se ale opět k modelu Citiline, do kterého se nastupuje prostřednictvím dvou párů tradičních dveří. Druhá řada je přitom rozdělená v poměru 60:40, zatímco uprostřed třetí řady je malý koridor pro přístupnost až dozadu. Mimochodem jistě potěší, že zadní cestující mají k dispozici vlastní klimatizační jednotku.

Video se připravuje ...

Pohon vozu zajišťuje letitý 2,6litrový vznětový čtyřválec Mercedes-Benz, který nabízí nejvyšší výkon 67 kW (91 k) a 250 Nm točivého momentu. Nafťák s common-railem by tak měl zvládnout i plně naložený vůz, který využívá tradiční konstrukci karoserie na rámu. Převodovka je manuální pětistupňová, bohužel však nevíme, zda zvládá pohánět všechna čtyři kola, nebo jen kola zadní.

To by však mohla být možnost pro připravovaný odolnější a robustnější model Force Gurkha, který automobilka teprve chystá. Podle informací RushLane by cena modelu Force Citiline měla v přepočtu startovat od částky cca 18.430, což je v  necelých 400.000 Kč. Bavíme se však o indickém trhu, který má na vozy docela jiné požadavky.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - mariov8
12. 4. 2023 14:36
Motor
Motor sice opravdu vychází z motoru Mercedes-Benz, ale již jenom vychází. Je to jejich vlastní vývoj.

Protože je to původně komůrkový Mercedes-Benz OM616A o objemu 2,4L, který se nikde jinde kromě Indie nepoužíval. Ne ve verzi "A" s turbodmychadlem. Zajímavé je, že i přes vyšší zdvihový objem a technologii Commonrail má prakticky původní výkon, jenom točivý moment je o cca 25-30% vyšší.

Ano, tohle je motor původem z konce 70 tých let s v Indii naroubovaným CR vstřikováním!!!
12. 4. 2023 08:09
Počet osob
To jste objevili ameriku... existuji místa, kde jezdí auta, která jsou úplně běžná i v EU (např jako zde Peugeot Expert) ale mají sedadel jako minibus. Zde například 11 ve 4 řadách. A dokonce i s polohováním opěradel na co mohou bohužel zákazníci v EU v tomto expertu zapomenou úplně.

https://www.youtube.com/watch?…
12. 4. 2023 08:00
Re: myto M2
Utekla vám pointa toho, že s mýtem aby měl levnější provoz než z dálníční známkou.
Avatar - speedfred
11. 4. 2023 23:06
Re: myto M2
Mýto sa zdražovať nebude?
Avatar - wakantanka
11. 4. 2023 22:42
Re: myto M2
Spraviť z toho pre Európu 8-9 miestne auto by zas nebol až taký problém.