Lidi radeji budou kupovat drazsi spalovaky.
Aby zachranili autoprumysl a deti v africkych dolech i cinske delniky nebo zivotni prostredi v Cine vubec, nenicili tezkymi auty silnice u nas a hlavne aby mohli platit spotrebni dan z benzinu do statniho rozpoctu. A ke vsemu nemaji kde nabijet. :D
Levna cinska EV jsou stejne jen hoax, tak jako globalni oteplovani. :D:D
PS Zadna levna mala auta prece nebudou, tak se neni ceho bat.
Za prve ano. Bylo to trapny, protoze jsou to skutecne nazory zdejsich odpurcu EV.
Za druhe: https://www.motortrend.com/…ium-ion-battery/
Tesla and EV Expert Sandy Munro: Solid State Batteries are "Kiss of Death" for Gas Cars :yes:
Also: How China's BYD EV manufacturer may win 30 percent of our market.
Vsecko jsou jen blby kecy, ale mam na tebe jednu otazku. Kdyz vypadne spotrebni dan z NM a BA tak cim se bude plnit statni kapsa? Vsad se, ze zavedou dan na EV. Ty penize jim totiz budou chybet...
Ctes to vsecko nebo jen cast? Clovek nemusi byt ekonom, aby si spocital, ze vypadek spotrebni dane na PHM se bude muset necim vykompenzovat.. A je jedno jaky vypadek dani to bude...
jen dodám A sakra HODNĚ ELEKTŘINY spotřebujeme, než ELEKTŘINOU posíláme ten benzín/naftu pistolí do nádrže ;-)
jen s trochou nadsázky, auto jede BUĎ na ropu PLUS elektřinu a má (spíš) menší výkon a je výrobně i provozně dražší NEBO jen na tu elektřinu a má vyšší výkon a lepší těžiště a rozložení hmotnosti = a
menší efektivnější výkonnější elektromotůrek (co smázne i V12 https://elektrickevozy.cz/…jezd-specifikace umožňuje lepší konstrukci auta jako takového
To je pravda, samy klady a pozitiva a presto se musi EU chovat jako AH s narizenimi, zakazy, postihy aby to lidem natlacili do garazi. A pres to vsecko, ze vyrobni naklady jsou podstatne nizsi nez u spalovaku tak se prodava 2-3x draz... Tomu rikam terno...
Tomuhle blabolu nemuzes verit ani ty sam... EU vyrabi nasobne drazsi auta a jeste se snazi zbavit zavislosti na Cine, tzn. budou jeste drazsi... Na tohke ekonom byt nemusis
Dobrá tak do 3tice TY NEJEN NEJSI EKONOM jsi přímo ANTI EKONOM
To je docela ZÁKLADNÍ technická ekonomická ZNALOST = že BEV je levnější než ICE (a taky má větší výkon a další skoro jen konstrukční plusy). Co místo hádání se, si dostudovat??
A čo asi robia neuvážene kruté emisné a iné predpisy automobilkám? Inžinieri sa tešia, že že môžu škrtiť motory až do absurdna, zmenšovať objemy a špekulovať, ako nezmyselné normy plniť? Myslíš, že ich teší, že môžu do áut dávať kilá elektroniky navyše a prepchávať auto množstvom mnohokrát zbytočných, dokonca nebezpečných "asistentov"? Že majú automobilky radosť, že ich autá musia byť obrnené a tým pádom aj ťažké ako tanky, aby prešli nárazovými skúškami? Že sú happy z toho, že môžu storočný vývoj spaľovákov hodiť za hlavu a začínať odznova, aby za dve desťročia dobehli všetko, čo sa v rámci elektropohonu veky nevyvíjalo? Že sú nadšení ďalšími a ďalšími nekonečnými nákladmi a investíciami do neistej budúcnosti? Že musia uzatvárať spojenectvá a tvoriť koncerny s odvekými konkurentami a rivalmi? Fakt si to myslíš?
Krom toho že si fakt trapnej (nejen viz 20:50 ) tak si odtrženej od reality https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 mimo EUropu to začalo dřív, to snad víš
Znásilnil siS fakta do SVÉHO závěru = jak to chceŠ (NE)chápat ty = takovým není pomoci :-)
a takoví umí jen to co tu předvádíš = křičetVŠICHNI sou proti mě blbý, svět má poslouchat MĚ a to (skoro vždy) doprovázeno URÁŽENÍM
Zkušenější znalejší s (drtivě) větší praxi s auty https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168 nebo ten (asi určitě nej- v češtině SPECIÁL Technika) všichni OPAČNÝ ZÁVĚR než ty
PS: Tak DEJ jednou pak časem až na to dojde VĚDĚT - až ti dojde co zkušenější znalejším (jo placatá OLED je fakt lepší televize než stará CRT s menší obrazovkou ale větší spotřebou, a rychlejší BEV dík menšímu výkonnějšímu elektromotoru umožňujícímu třeba i lepší dávkování výkonu a rozdělení výkonu mezi kola i nápravy atp. je ta OLED - i když to místním TECHNIKY aut NEZNALÝM s bonusem BEZ PRAKTICKÝCH ZKUŠENOSTÍ furt ještě nedošlo
Emisné predpisy? Čo tým myslíš? Rozpíš to trochu podrobnejšie.
Bezpečnosť - veľa vecí u je predpis, hlavne čo sa týka tzv. aktívnej bezpečnosti a elektronických asistentov. Nárazové skúšky sa takisto stále sprísňujú a auto so zlými výsledkami ma menšie šance na úspech, takže je to tiež forma predpisovania, hoci nepriamo.
Emisni predpis EURO je jedna z velkych prekazek pro konkurenci v evrope.
Narazove zkousky NCAP nejsou povinne. Jde o dobrovolnou zkosku a EU s tim nema nic spolecneho.
Ja som nepísal iba o nárazových skúškach. Možno nie sú povinné ale minimálne z marketingových dôvodov nutné.
Prečo si nespomenul elektronických asistentov? Zmysel a účinok niektorých z nich je minimálne diskutabilný, sú povinné a citeľne zvyšujú náklady na výrobu áut.
Prosím ťa a ako môže byť prekážkou pre konkurenciu emisný predpis, keď platí pre všetky v EÚ predávané autá bez ohľadu na výrobcu? Je rovnakou prekážkou aj pre domácich výrobcov, nie? To je nezmysel.
staci se podivat na ceny stejnych modelu v Cine a EU, fakt nekdo ceka ze Cinan bude v EU prodavat levne? aha, proc tedy ty co se v EU jiz prodavaj jsou tedy podobne nacenene jako ty Evropske :-[]
pro zajimavost, ID3, v CR od cca 1,1 milionu, v Cine od v prepoctu cca 0,5 milionu, a nejaky Cinsky model , rekneme treba Volvo XC40, to se v CR prodava od cca 1,26 milionu, v Cine v prepoctu od 870 tisic, jak na tom asi budou cenove dalsi auta dalsich Cinskych automobilek?
Presne. Aj na Autoforum stále vypisujú, že Číňania mieria do Európy!
A nakoniec je z toho Rusko a akýsi prepočet v rubľoch!
P.S.
A som zvedavý, že keď pripočítajú dopravu, úpravy pre EÚ, clo, budovanie dílerskej a servisnej siete, reklamu... koľko bude ich skutočná cena ;-)
Každý přece ví, že na EV se nic nemůže pokazit, opotřebovat a žádné EV ani nemůže havarovat. EV nemají žádná média a kapaliny....ani v brzdách, ani v klimě, ani v chlazení a ohřevu baterií a ty, které mají i jakési převodovky jsou jistě asi bez oleje.......
Nejdřív servis? na co? he he...potom stačí jeden v republice, teď už dvě dílny.....
Ani ty blbé dvě dílny nebude platit charita, takže vždy se promítá servis do ceny.
Moje poslední reakce k tomuto tématu. Tvrdohlavě se snažíš za každou cenu marně zpochybnit nutnost servisního zázemí a stále vytahuješ zbytečně jeden planý argument za druhým. Jen se stále točíme v kruhu. Chápu, že nechceš přiznat svojí chybu když jsi napsal - servis? na co?
Bojuješ marně a zbytečně. A o výměně oleje v převodovkách se raději poradím s někým jiným. :-)
Gile,nehovoris jeho jazykom.To tym bude,ze ti nerozumie :D
Skusim to ja podla jeho vzorca fungovania tu na ACZ.
Hádanka Hendly z Batmana,vies z akych suciastok sa sklada auto?
Fakt si myslis,ze EV auta nepotrebuju servis? :D
Nemaju EV auta tlmice?
A co rameno zavesenia kolesa?
Brzdy?
Gulove capy?
Gumy na stabilizatore?
Tycky riadenia?
Elektriku?
Loziska kolies?
Manzety na poloosi?
Ty si fakt myslis,ze sa kazi na aute len spalovaci motor? :D:D:D
Proč JEN? JEN nejporuchovější věci na autech (do)dnes jsou PŘEVODOVKA a SPOJKA a TURBODMYCHADLO a BRZDOVÝ SYSTÉM a TĚSNĚNÍ HLAVY VÁLCŮ a EGR VENTIL = a to s BEV sKONČÍ
takhle je to jednoduchý (a jo vždy bude něco, ale jak to bývá - stejně jako třeba CRT televize a dnešní plochý LEPŠÍ PARAMETRY + VĚTŠÍ OBRAZOVKA + MENŠÍ SPOTŘEBA = tak nějak teď u aut - to vídí(me) lidi co mají lepší znalost + praxi https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168
a naopak ti s MENŠÍmi ZNALOSTmi a bez zkušenosti. Doporučím SPECIÁL Technika a asi naší nejlepší partu testérů (sorry ACZ ale ty ANI OMYLEM) kde už loni došli k závěru, že k průlomu UŽ DOŠLO (levnější lepší konstrukčně s vyšším výkonem a menší spotřebou energie s milým bonusem menších emisí)
TADY to HODNĚ "jakofandům" do aut zatím FURT ještě NEDOŠLO
Proc na to stale koukate optikou bazaroveho kovboje ktery original dily stejne nekupuje
Proc vznikl LL olej i kdyz to prokazatelne autu nedela dobre? Protoze pri nakupu sluzebnich aut se vse poucita s ohledem na planovane servisni naklady.
A tady je proste EV jiny svet.
Chces se bavit jako deti a nebo chapes o co v automotiv jde?
Hadankar Hendly,ja plne chapem o co v ev automotive ide.
Chapem aj to,ze su jednoduchsie na opravu.
Nechapem ,ale to co ty pises,ze nebude potreba servisu a 2 servisy na CR bohate stacia.
"A co z toho resis u noveho auta v zarucni dobe?"
Videl si niekde zaruku na spotrebny material auta?
Ked chytis jamu,tak zaplati ti predajca opravu tlmica zadarmo ked mas auto v zaruke?Alebo si nuteny to riesit v poistovni ak mas havarijnu poistku?
Jaaaj,vlastne zabudol som.V tvojom zmyslani ziadne ev auto nebura,kedze ev auta nepotrebuju servisy ,kde by to mohli opravit.
Co ta priznat si pravdu,hadankar,ze si zadrel hlupost?
Nikoli nejčastější je porucha převodovky, takže další plus pro (výrobně levnější s vyšším výkonem lepším těžištěm i lepším rozložením hmotnosti BEV = a to "pravý" BEV přijdou až tak za 2 roky, s novou generací platforem PLNĚ VYUŽÍVAJÍCÍCH z https://cs.wikipedia.org/wiki/Princip ve všem co dělá auto autem LEPŠÍ KONSTRUKCI
Nicméně pro těch 80-85% je tu tzv. Vaculíkovo pravidlo = kluci ze SPECIÁLu Technika si všimli, že když vo věci VÍŠ KULOVÝ a vymýšlíš si, tak ne že realitu a co a jak je správně trefíš tak nějak jako kdyby siS HÁZEL KORUNOU, asi půl na půl ne Ne NE - je to zvláštní ale když tomu nerozumíš, tak VĚTŠINOVĚ VYMYSLÍŠ KRÁVOBLBOVINU aneb často PŘESNÝ OPAK
zajímavý že? Platí to (samozřejmě) OBECNĚ ne(jen) u aut - no viz já o tobě 10:07
Filtr klimatizace. Tot otazka jestli to nelze udelat tak jednoduche jako napr pytlik u vysavace.
Brzdy u EV. Tam to bude spis casove a to jsme nekde na 4 letech.
Cele je to z meho pohledu o rom, ze stavajici model je ze servis je dalsi misto kde je zisk zakaznik musi jezdit a platit.
Je otazka jetli tento model budou chtit vyuzit konkurence a nebo jeho absence bude konkurencni vyhoda.
V tomto sa mýliš. Dnešné autoservisy len tak nezmiznú a pokiaľ majú prežiť, budú sa musieť preorientovať na EV. Vyjmúc pohon je všetko ostatné rovnaké alebo veľmi podobné.
Tož nechci nadšencům do EV kazit radost, nicméně předpokládám, že slavná vyhláška 50, nebo snad nějaká nová zákonná norma bude i na tyto elektrická zařízení pamatovat (resp. už by měla, když jsou EV v provozu - musím si doštudýrovat), minimálně co se předepsání intervalů revizí týče, včetně toho co a jak revidovat. A nějaký "revizní průkaz" pak zajisté bude zajímat STK. No a že se sevisáci budou muset dovzdělat, jest nasnadě. A že toto vzdělání nebude zadarmo jest nabíledni, zrovna tak, jako to, kdo tu cenu potom ve finále zaplatí, že.
EV je absolutne jiny koncept nez spalovak.
Ano mas chladic, ale jake teploty jsou u spalovaku a jake u EV.
Nemas motorovy prostor kde mas teploty pres sto stupnu, nemas prevodovku coz je vec plna jemne mechaniky atd.
OK motoricky je to, logicky, krapet jiný. Ale podvozek je furt defacto ta samá strojařina (rozepisovati co všecko tam je snad na takto odborným fóru netřeba) + to samosebou musí být dimezovaný na váhu těch baterek, že. A docela by mne zajímal úhel pohledu STK na EV, co všcko a jak mají kontrolovat.
Tož pravda, doma ne, tam je to všecko na tvý triko. Ale ve firmě, to už je jiná opera, tam spadá do revizí vše, varnou konvicí počínaje, přes celý HW park, až třeba UPSkou s batery packem konče. A nedej bože, kdyby něco z toho "prdlo" a způsobilo škodu a bylo bez revize - pojišťovna akorát vyplázne jazyk a udělá dlouhej nos.
Tak o tomhle už se psalo v roce 2019 https://www.idnes.cz/…914_automoto_fdv nevím kam, či zda-li se to ke dnešku někam posunulo (zajisté to bude míti celoEU řešení, z pochopitelných důvodů). Že by to tedy bylo jen o tom, že skočíš do krámů, koupíš EVčko a jezdíš, tak o tom to asi nebude. A je to takto jedině správně - z úhlu pohledu elektrikářova. ;-)
To ze cena v Cine je po prepocte ~240 tisic Kc este nic neznamena. Euro-hujeri z Bruselu by sa uz postarali o to, aby cena v EU bola niekolkonasobne vyssia...
A pro pana redaktora, ano za 240 tis. by mi stačil a možná bych ho i koupil, ale pochybuji, že bude i za min. dvojnásobek a docela se divím, že to sám nevíte. A pokud to víte, tak on by ten titulek nebyl asi tak lákavý, že?
Co na to soudruh Středula? Už plánuje proti dovozu čínských aut vyrobených dělníky/otroky v čínských továrnách demonstraci? Asi těžko, pokrytec. Demonstrovat se bude jen proti dovozu obilí z Ukrajiny, že?
Protest proti dovozu ukrajinského obilia má reálny pragmatický základ. Ty by si nakŕmil svoju rodinu múkou z obilia, o ktorom by si vede, že je plné chémie?
Rozměry: 3,780 mm délka, 1715 mm šířka a výška 1540 mm (Fabie 4108x1780x1459). Motor 74 koní je fajn, přední náhon, baterka 30 kWh a 38 kWh. Dojezd 300 km pro 30kWh baterku bude asi spíše fikce, při 20 % to začne hlásit rezervu (a to je dost otravné), takže na 24 kWh se snad bude dát skoro 200 km. Má to DC, takže podle výrobce by se baterka měla dát na 80 % dobít za 30 minut.
3. (vy)ŘEŠ TEN seznam svých (velmi slušně) faux pas = viz 10:07 (myšleno HRUBEK chyb OMYLů nedopatření KIKSů nedostatků NEznalostí = trapasů
4. plus přidej své 10:57 další HRUBÁ HRUBKA ano drtivá většina dnešního servisu, se týká VÝHRADNĚ SPALOVACÍHO motoru (a brzd které v případě hybridů a BEV jsou výrazně VÝRAZNĚ MÉNĚ.. ani to nevíš?
5. a že těch (viz bod 3) bylo že? na jednu krátkou diskuzi :no:
Jo píšu vždy JEN FAKTA = to těch 80-85% "oslíků" nesnáší ;-)
takže FAKT = nikdy jsem ban neměl nedostal!
Ostuda redakce, že https://moje.auto.cz/…materasu-5534601 PO ZAČÁTKU téhle fáze stupidní ruSSké války za slova o pro-ruSSké SSvoloči ANO - zdůrazním PO ZAČÁTKU VÁLKY :-O;-)
OSTUDA REDAKCE že ta pro ruSSká SSvoloč NE :no:
to redakce (a viz motto) PĚKNĚ PrOruSkoSRALa :no::no::no:
nechť ZA TO SHNIJÍ V PEKLE co je moc je MOC :-!
a PRO TEBE MATLO říkat fakta a dávat odkazy NENÍ NEZNAMENÁ prudit, i když pro tebe asi jo
Abyste se inklinací k čínským rudošmejdům nezařadili vedle ruzzofilniho baryka. Můžete ztratit poslední zbytky kreditu, co vam ještě zůstal přilepený na saku. Možná se konečně odkopete.
Synu moj,caka ta tvrdy pad do reality buducnosti.
Priprav sa nato,ze tvoj pad bude pre teba bolestivy,kedze nevidis do geopolitickej a automobilovej buducnosti,ktora sa uz zacala.Cina tento boj s prehladom vyhrava.
a máš v textu i další chyby (desítky let kradení know-how samozřejmě může vést ke klamnému ČÍNA :yes: ale v reálu je to Čína :no:
Asi lze souhlasit s Tesla :yes:
až odporné a HRUBKA :no::no::no: je EU + hateri čínských soudruhů zloděj (je to náhoda že názorově shodní PROTI-EU píší STEJNĚ bez háčků a čárek? :*) ) plus i podobné formulace? ne Ne NE https://www.trhknih.cz/kniha/dm3fmaa8?…:-O:D:-!
No, to fakt neviem, kto komu tu môže hovoriť synu...
Že Čína vyhráva, je konštatovanie, o ktorom sa dá diskutovať. Vyjaderenie Čína :yes: evokuje nadšenie a fandenie Číne, a to, kámo, v podaní chlapca z Európy normálne nie je.
Synom som ta nenazval preto,ze by si mi mal byt synom,alebo,ze si mlade ucho co nevie nic o zivote,ale z dovodu,ze pouzival si uryvok piatej kapitoly Evanjelia podla Matusa cast 3 : "Blahoslaveni chudobni duchom, lebo ich je nebeske kralovstvo" .Kedze podla teba som chudy duchom,tak som vitany v nebeskom kralovstve a zato som popravde velmi rad.Dakujem teda zato,ze ma tak vidis,synu.
Cina dominuje na obchodom poli.Cinu cely svet vyuzival ako lacnu pracovnu silu a tym pomohol vybudovat z Ciny popredneho lidra svetovej ekonomiky.Sami si zato mozeme,ze Cina je dnes tam kde je.Hlavne je clenom silneho ekonomickeho zoskupenia BRICS ,ktora uz predbehla ekonomicky slabnucu a ekonomicky umierajucu G7.
Vyhliadky BRICSu do buducna?
BRICS je zoskupenie,ktore bude nadalej napredovat,zatial co G7 a jej prisluhovaci budu padat ku ekonomickemu dnu.Treba sa pozriet na Blizky vychod s ktorym obchodujem.Saudska Arabia ukoncila vojnu v Jemene,spriatelila sa naspat so Syriou a Iranom,chce vstupit do BRICSu.Nedeje sa to len tak a so Saudami s ktorymi som sa rozpraval sa vytesuju z toho,ze sa to deje a cely svet konecne otvara oci,ze sa netreba bat vojny s USA,kedze USA uz zdaleka nie su silne ako kedysi.
Ked vstupia do BRICSu aj Saudi,tak kde vyleti sila tohto zoskupenia ako ekonomicky,tak aj politicky?A nehovorim este o tom,ze sa k nim chcu pridat aj Mexiko, Nigeria, Venezuela a Iran.Do rokovani su prizvane aj krajiny ako Argentina, Egypt, Indonezia, Senegal, Spojene arabske emiraty,Thajsko,Pakistan.Verim,ze dalsie staty budu nasledovat.
Pises : "Vyjaderenie Čína evokuje nadšenie a fandenie Číne, a to, kámo, v podaní chlapca z Európy normálne nie je."
Je to uplne normalne.Som zcestovany chlapec narodeny v Europe s otvorenymi ocami zijuci nastastie mimo EU.Tesi ma,ze sa svet transformuje na unipolarny svetovy system,ktoreho sucastou je aj ekonomicky silnejuca skupina BRICS.Smola EU je,ze sa pridala na zlu strana co sa tyka ekonomickej buducnosti,ktora zavladne vo svete.
Tolko moj nazor.
Urcite je rozdielny od toho tvojho,ale od toho sme predsa ludia.1000 ludi,1000 chuti.
Hlavne je tolerovat a akceptovat nazor toho druheho.
Mier celemu multipolarnemu svetu :yes:
jejich výhoda OBŘÍHO MNOŽSTVÍ lidí, se JEDNOU ČASEM asi PROJEVÍ, momentálně se (to) dřív projeví jako NEvýhoda (a parta SVIŇÁK Módí a ULTRA SVIŇÁK Ťin-Pching a slaboch Lula da Silva o KREMeLském důchodci radši nemluvím = netáhne spolu - a jsou to všechno /maličko to zjednodušíme/ křiví STAŘÍ DŮCHODCI co po nich přijde, možná i ve většině jejich zemí, https://www.csfd.cz/…j-o-moc/prehled/
ZATÍM se projeví PROBLÉMY RŮSTU POČTU obyvatel v Indii a PROBLÉMY POKLESU POČTU obyvatel v Číně https://zpravy.aktualne.cz/…980ac1f6b220ee8/ a obě tyhle megazemě jsou (skoro bez přehánění) ZÁVISLÉ na levné výrobě a vývozu k nám, do EUroatlantické civilizace. Indii to v budoucnu teprve čeká ale čína už MÁ problém, že hodně lidí chce žít jako my a NE PRACOVAT za misku rýže (takže automatiké podbízení se NÍZKÝMI CENAMI a éra dekád VOKOPČÍME a prodáme levně ne končí ale už tak ne(po)frčí
PODSTATA ale bude asi ta úvodní věta odstavce VELKÝ strmý PROPAD počtu obyvatel a VELKÝ strmý RŮST počtu obyvatel, to bude zajímavé a uvidíme jak si s tím komunistická strana a (dál asi) indická lidová strana poradí, tipuji že blbě možná i BLBĚ :-O:-!
tím chci říct KLUKU že NÁZOR je o ničem, jde o ZNALOSTi = a ty se (nejen) dle mé znalosti, dominance BRICSu = nedožiješ ;-)
Dobré vysvetlenie. :yes: Ale nevysvetlil si to hlavné.
Mimochodom pozor - akceptovanie názoru toho druhého je jedným z princípov demokracie, čo automaticky neznamená, že je to vždy ten najlepší a najsprávnejší prístup. ;-)
zbylo soudruhům v čajně na tlačítka pro ovládání zadních oken i když auto je cca 8x levnější.
Smutné.
Dokonce soudruzi pochopili, co znamená slícování dílů, zatímco náš německý vzor na to postupně rezignuje. Jakožto dlouholetého uživatele koncernu mne toto moc netěší a bojím se, že pokud budu nucen si za pár let koupit místo auta elektrospotřebič a soudruzi mi dodají kvalitněji zpracované vozidlo stejných rozměrů a dojezdů za poloviční peníz, tak se asi na EU patriotismus zvysoka...
Nemusím snad připomínat, že bych ale stále dal přednost kvalitnímu evropskému ICE za rozumnou cenu i za 10-15 let, kdyby si politici vytáhli hlavy z řití. Ale to oni ne, oni chtějí postavit prosperitu EU na tom, že bude z poloviny jako Kuba a z té druhé plná čínských EV...
2. (dnes už opravdu trapná - na hluboké neznalosti postavená formulace) elektrospotřebič = viz ZNALOST (třeba závěr loňského SPECIÁL Technika stejná třída stejná cena DRTIVĚ ROZLIŠNÝ výkon a závěr srovnávacího testu = BMW R6 benzín vs elektřina) a obecně viz já (nejen) tady 14:13 a 13:30
Oni ti Evropští zelení soudruzi chtějí postavit prosperitu na vysokých daních a z nich přerozdělovat dotace a ... a ono to ne a ne fungovat :-[] Lidi v západní části EU snad konečně dostanou rozum a začnou volit lépe než tenhle zelený ksindl :no:
Bohužel se to mezi lidmi šíří jako mor, ta neschopnost kriticky uvažovat. A dokud nedojde k velké tragédii, tak si EU voličstvo ty hlavy z řití asi nevytáhnou... Bohužel.
A to jsem všemi deseti za ekologii, ale tu realistickou a ne pokryteckou.
V sobotu jsem byl v Brně v Olympii a vystavoval tam auta brněnský prodejce značky DongFeng. Hele auto více méně v plné palbě za 750k s DPH. Do čínské spalováku bych asi zatím nešel, ale elektromobil do 500k bych možná i zkusil. Každopádně pokud se Evropa neprobudí, čeká jejich automobilky dost smutná budoucnost.