Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaplaví čínské elektromobily světové trhy? Cenami válcují konkurenci

Ondřej Mára
Diskuze (147)

Stačil by vám elektromobil s dojezdem 300 km, kdyby stál kolem 240.000 Kč? V Číně už ho umí nabídnout.

Elektromobily jsou často kritizovány kvůli omezenému dojezdu a dlouhému nabíjení, největší překážkou v jejich masovém nástupu ale stále zůstává především cena. Čínské automobilky však zřejmě dokázaly tento problém vyřešit, jak ukazuje i autosalon v Šanghaji.

Automobilka BYD zde totiž představila model Seagull, který podle Reuters svými parametry šokoval analytiky i konkurenci. Včetně té domácí. Nabízí totiž dojezd přes 300 kilometrů s cenou začínající od 11.300 dolarů, což je v přepočtu zhruba 243.000 korun. Vůz s podobnými parametry přitom za podobnou cenu nikde jinde nepořídíte.

Video se připravuje ...

Seagull je dalším projevem agresivních deflačních tlaků ze strany čínských výrobců automobilů,“ cituje web Reuters poznámku pro investory od Adama Jonase, analytika Morgan Stanley. Ten navíc předpovídá i agresivnější tlak čínských společností na prodej dostupných elektromobilů mimo Čínu.

Cenu se sice snaží snižovat i další výrobci elektromobilů, například Tesla v tomto roce zlevňovala již několikrát, podle Reuters ale čínské automobilky v současnosti vedou na poli výroby cenově a technicky konkurenceschopných elektromobilů za průměrné ceny. Řada z nich má přitom v plánu expanzi do Evropy, Jihovýchodní Asie i na další zámořské trhy.

Myslím, že atraktivní auto pro čínského spotřebitele bude atraktivním autem i pro evropského spotřebitele,“ uvedl pro Reuters Patrick Koller, výkonný ředitel francouzského dodavatele automobilů Faurecia. Podle jeho názoru je trh s elektromobily v Evropě otevřený pro čínské automobilky.

Čínské automobilky přitom během uplynulého roku exportovaly do světa kolem dvou milionů automobilů, což znamená čtyřnásobné zvýšení oproti roku 2020. S ohledem na silné první čtvrtletí pak není vyloučeno, že se export aut z Číny v tomto roce vyšplhá až na 3 milionu kusů.

Video se připravuje ...

Jen automobilka BYD, která patří k největším v Číně, loni exportovala 56.000 vozidel, což je meziročně čtyřnásobný růst. O exportních plánech s modelem Seagull zatím nehovoří, zatím chce na evropské trhy poslat model Dolphin, jehož cena se dnes na čínském trhu v přepočtu pohybuje okolo 365.000 Kč.

Automobilka BYD ale není jedinou, která míří do Evropy. Zájem má i značka Nio, která na domácím trhu soupeří třeba s BMW. "Pokud bude celkový uživatelský zážitek, který můžeme poskytnout evropským uživatelům, nějakým způsobem lepší, můžeme zvýšit naši konkurenceschopnost," řekl Qin Lihong, prezident společnosti Nio. "Můžeme získat náš spravedlivý podíl." Plány na vstup do Evropy pak má i značka Zeekr.

Ondřej Mára
Diskuze (147)

Doporučujeme

26. 4. 2023 06:42
Re: jasnacka
Kolik servisu ma v CR Tesla?
26. 4. 2023 06:39
Re: Re: Ne nezaplavi
Taky jsme to psal” Vetsina toho co pises dodnes evropsky automotiv chranilo pred cinou.

Vse to ale pada s nastupem ev.”

A protoze tato ochrana s ev uz neplati prisla na radu podpora financni. Stejne jako v Cine.
25. 4. 2023 17:47
Re: jasnacka
Tak to si tvrdil zle.
25. 4. 2023 17:45
Re: Re: Ne nezaplavi
To bolo. Teraz čínske autá emisné predpisy plnia. Elektromobily samozrejme. Ako sa podľa teba Európa bráni?
24. 4. 2023 21:54
Re: Re: Ne nezaplavi
emisni predpis euro dlouho branil dovozu levnych aut ktera tyto normy neplnila.

Podivej se na trh motorek kde tyto normy v prisne podobe neplati.