Je to přesně tak, ale Toyotě odpuštěno. Se svými hybridy ukázala rozumný a skutečně UDRŽITELNÝ směr v pravém smyslu tohoto zprofanovaného slova. Takže Toyota si může hrátky s vodíkem, který nemá žádnou budoucnost, dovolit.
Přesně jak píšeš :yes: Hybridy jsou rozumný a udržitelný směr co si v budoucnu řidič může pořídit. Toyota to za tu dobu co hybrid vyvíjí dotáhla do použitelného a funkčního druhu pohonu, který jsem ochoten si v budoucnu pořídit.
My tady ale nemluvíme o PHEV. Kromě toho bych PHEV neodsuzoval jen kvůli nemožnosti rozumně spočítat spotřebu. Já bych pro svoje cesty 99 procent s PHEV zvládnul na elektriku a na to 1 procento bych si jednoduše začmoudil. Pro mě obrovský komfort.
Já jsem s mírnou hybridizací také spokojen, tento týden mi předají CX-60 v dieselu e-hybrid (větší MHEV). Takováto hybridizace je plně dostatečná. Mazda :yes:
No to si dost pleteš. Ano je výbušný, ale při větší koncentraci, jinak v pohodě shoří. Právě kvůli malým molekulám se rychle rozptýlí po okolí. Ty jsi asi moc laborky z chemie a fyziky na základce a střední neměl co? https://www.youtube.com/watch?…
https://hydrogen.wsu.edu/2017/03/17/so-just-how-dangerous-is-hydrogen-fuel/
Výbuch hrozí tehdy, když to chytne uvnitř, nikoliv při úniku.
Slovíčkaření. Auta na vodík jsou dost bezpečná. Že jsou nepoužitelná, to je jiná věc. Ale opravdu bych se nepouštěl do diskuse, zda je lepší uhořet nebo vybouchnout, přičemž pravděpodobnost obojího se blíží nule.
Auta na vodík budou podobně bezpečná jako auta na LPG či CNG, a ta občas vybuchují. Kombinace vybuchujících baterií a potenciálně výbušného vodíku - to je to pravé.
Žádné nádrže nebo baterky nevydrží boční náraz do sloupu, jak se dá vidět na Youtube.