Rok 1993 přinesl premiéru celé řady zajímavých automobilů, včetně ikonické Toyoty Supra, Porsche 911 generace 993 nebo první generace Mercedesu třídy C.
Budiž, o rok mi to teoreticky uteklo. Holt ten čas hrozně letí :-)
Production
1984–1992[1][2]
1991–2013 (China)
1,708,390 built[3][4]
Ale auto to bylo výborné, což už se o Ventu říct nedá.
Jetta frčela hlavně v Číně, měl sem doma v časáku z 90tek rozhovor s němcem z té fabriky, kde se dělali, bylo tam popsané jak to vznikalo a jak to tam chodí a jak tam žijou němci co tam pracují.
Docela zajímavé.
Děsivá ovšem byl fotka, jak tam polivina čínanů byla v šedých monterkách a polovina v modrých. :-)
911 993 Turbo jsem viděl u sousedů na návštěvě někdy kolem roku 1986, a zavřu oči a dokážu si to vybavit jako dneska, fialová metla, na rakouských značkách, pro děcko, které vidělo jenom Žigulíky a Škodovky, největší fáro byla Simca a jeden taxikář ve městě měl tuším Ford Taurus - to prostě bylo něco absolutně nereálného... pro mě asi nejhezčí generace. Bohužel i dneska pod 2M pěkný kousek nenajdeš...
Tos toho moc neviděl, já jako dítě na konci 80. let pamatuju, jak na sídlišti stály Fiaty Uno, Miárafiori, 127ky, Austin Allegro, Renault 5 a 8, Simcy 1500 a 1307, sem tam se zjevil i Ford Escort nebo stará Cortina.....
A i u dědy na vsi měli lidi cizí káry, opět Simca 1307, Fiaty 127, VW Brouk....
A počátkem 90. toho rapidně přibylo, Renault Fuego, Mercedesy, BMW, golfy, Opely Senator, Rekord, Kadettt atd atd
Bylo tu všechno možný, tuzec, mototechna, dary, ambasády, světský, film a televize atd a postupně se to pak jako různě staré ojetiny dostávalo mezi lidi a někdy od 1987 kdy to bylo už hodně volné sem jezdili hodně i západáci se vším možným, takže na Václaváku se dalo vidět i Porsche, Lambo atd
Táta tam byl denně :-) Bydlel totiž tehdá na Letný a protože byl vášnivý fotograf, tak ty auta dost často i fotil před Jaltou a spol. Dodnes mam doma klasický fotky z té doby.
A děda tam dokonce pracoval, dělal v SZN a to sídililo přímo na Václaváku v Panské.
Dalo se tam potkat opravdu leccos tehdá, samozřejmě ne zas nějaké supersporty a exotiky, ale i to Lambo na fotce máme.
V roce 1993 jsem měl k dispozici první nové auto (firemní). Byl to Renault 19 facelift - měl jsem sedan, ale už to nemělo označení Chamade. Samozřejmě to bylo první nové auto, takže vzpomínám, někde se válí i jeho papírové fotky, ale nijak po něm neteskním.
Já bych z úvodky volil první Lagunu, v té jsem se po mnoha letech svezl a líbila se mi a taky revoluce v designu u BMW - e36, tu doteď obdivuji, esence 90s
Tak Laguna bylo krásné "dostupné" auto. E36 byla už cenově výš, ale u lokálního prodejce BMW jsem snad rok chodil oslintat výlohu s lahvově zeleným sedanem.
Toyota Celica ST165,ST 185..na palube s legendarnym Carlosom Sainzom sr.
Vzdy sa mi Celici lubili a chcel som nejaku vlastnit,ale az koncom minuleho roku som si jednu zubozenu krasku zadovazil a teraz sa jej vdychuje novy zivot,aby mi robila este dlllhe roky radost a vyvolavala vo mne usmev na tvari pri kazdej jazde.
Já měl podobnou Celicu 7 let. Koupeno 1986...prodáno 1993. Jezdil jsem s ní i klubové sprinty na okruzích. Pak jsem přesedlal na Hondu Integra VTi-R. "Those were the days".... :-! https://classicregister.com/…es%20%281%29.jpg
No za mě ne... právě, je to takovej britskej muscle car... a to není pochvala, ne pro auto na levelu DB9. To je jako kdybys chválil DB9, že je hezkej jako Mustang... to přece pro Aston nemůže být pochvala :-)
Pak novější DBS i to úplně nejnovější, to už zase jo.
Dodnes mam pred ocima modrou Toyotu Supra a z ni vystupuje ridicka velice pohledna slecna v kostymku komplet v TOTOZNEM odstinu modre a mela i tenisky (ano tenisky!) v barve. Monacke znacky. Genialni vzpominka.
Moc pěkný vůz i dnes. Chtěl jsem ji v 1994 v Paříži v půjčovně vyměnit za R19, kterou jsem měl objednanou přes Eurodrive, ale ani s nabídnutým doplatkem jsem neuspěl..... ;-\ :-[]
Alfa 155 vládne na závodech cestovních vozů. Alfa 164 se probouzí do svého faceliftu a Superky a kdo tvrdí, že francouzké jsou lepší, ten je vedle. Nejskvělejší design a sposta síly a jízdních zážitků. Jednu takovou stále mám z poslední série 97.
Poč ne. První série je motoricky bídná, druhá dostává dvoulitr i s turbem, téměř nesmrtelný a velmi živý i úsporný. Jen ty karty před faceliftem, které se zahřívaly a kolabovaly. O chybné konstrukci rychle odcházejících stahovaček oken nemluvě, ale i to se následně zlepšilo. Jinak ani turecká produkce třetí série nebyla k zahození a Laguna Coupe je prostě klenot nejlépe opět s turbo dvoulitrem. Tu bych docela chtěl.