Než zamíří za zákazníky, nové elektrické SUV Kia EV9 podstupuje finální testy. V jejich rámci se značka pochlubila propracovaným systémem vyhřívání, odvětrávání a klimatizace s novými funkcemi.
Stephen Hawking: Inteligence je schopnost přizpůsobit se změně. ;-)
https://fdrive.cz/…kanem-roku-10567
"Tesla Model Y se stala vůbec nejprodávanějším automobilem v Evropě napříč kategoriemi
Ovládla jak první čtvrtletí 2023, tak březen téhož roku" :-O:-!:yes::yes::yes:
Za prve:
Nevidim nic spatnyho na tom, koupit si americky auto vyrobeny v Nemecku.
Za druhe:
Podporuju evropsky (bezemisni) autoprumysl i zde. Narozdil od arese, ktery svymi mylnymi informacemi skodi. Podporuju evropska EV a dokonce jedno i vlastnim.
Za treti:
To, ze TMY bude kanibalizovat TM3 se dalo ocekavat a nic to na uspechu TMY nemeni.
2022: celosvetove 67mil. aut vyrobenejch, z toho 10,6 mil. BEV a PHEV. Letos se ocekava narust na temer 20%. Sebevrazda eu automotive by byla orientovat se na koncici spalovaky.
Skvělý komentář, ale bohužel je nad chápání velké části zde diskutujících.
Vidí to naprosto obráceně a mylně.
EU musí do EV šlapat co nejvíce, jinak přijde o svůj autoland. Bohužel EU není tak integrovaná, jako USA a tak nejspíš nemůže udělat Battery Act atd.
ICE auta můžou Evropské automobilky vyrábět a prodávat i po roce 2035, ale pouze je v EU nebudou moct prodávat. Tohle ale místní dezoláti také nechápu a rok 2035 a EU vidí jako apokalypsu a konec vesmíru.:(
Vidíte to přesně obráceně. Investice do EV jsou jediná možnost, jak zachránit evropský autoland.
U většiny zákazníků rozhoduje cena. EV budou do dvou let levnější, než ICE auta. Kdyby Tesla zlevnila natolik, že by její marže byly stejně velké, jako mají ostatní automobilky, tak by levnější byla už teď. A to jsme teprve na začátku...
Jakýkoliv web na světě je co se týče infprmací lepší, než autoforum.cz
Slyšel jsem, že existuje web, kam uživatelé postují fotky svých výkalů. Kluci z kapely říkali...
Tak i tenhle web je určitě lepší, než autoforum.cz. :)
Já vůči autoforum.cz nemám žádnou nenávist. Jsou to směšní idioti s malými pindíky co lžou a manipulují. Autoforu se akorát směju a to dělá snad každý inteligentní člověk.
Nenávist cítím z Vás a Vašich příspěvků a opravdu rád bych se dozvěděl, proč tomu tak je.
To nemůže být jen kvůli zákazu prodeje spalovacích aut za 12 let. To musí být problém někde jinde, ve Vás..
Nenávist cítím maximálně k Rusku. Nic dalšího mě aktuálně nenapadá.
Hezky den.;)
Nyní se dělají auta téměř na koleně,
ale ty nové fabriky s produkcí 4 000 000 (viz Tesla v Mexiku) aut ročně, tomu se říká konečně produktivita.
Porovnejme ty nové fabriky s produkcí aut v ČR, pouhých 1 200 000, VW buduje ve Španělsku továrnu ID small s produkcí 3 000 000 aut, to je 2,5x produkce v ČR.
S takovou produktivitou budou ta auta levná.
Ale zdejší čtenáři by nejraději dělali ta auta na koleně...
To je jedna část pohledu. Pro poskládání množství elektroaut potřebných v určitém období bude stačit méně času, tudíž zaměstnanci budou dělat dva týdnu v kvartálu a zbytek času se budou rekreovat :D Spousta lidí, kteří sem chodí a hlavně ti, kteří hlasitě a monotonně křičí proti elektroautům, je ekonomicky činná v rámci produkce dílů nebo skládání aut, takže není divu proč to dělají. Je mi jasné, že hádky mezi "elektrofanatiky" a odpůrci drží tento web ekonomicky nad vodou, ale diskuze začínají být odpudivé.
Máte koule? Pojďme se vsadit, dát vklad k notáři s termínem 2030.
Já se klidně vsadím. Tesla bude vyrábět 20mio aut.
A víte proč si to myslim? Protože jsem mnoho let pracoval v IT firmách a nějaký čas ve Škoda Auto.
Automobilky, ale vlastně jakékoliv akciové společnosti se všemi svými audity a regulacemi jsou taaaaak zkostnatele a pomalé, že je předhoní i mrtvý kůň bez hlavy.
Pojďme se vsadit.
Rád si vydělám a vy určitě stojíte za svým názorem.
Děkuji
Hamuna, v pohode sa stav s kým chceš, či už s koulemi alebo bez. Ja tiež viem niečo o automotive, ale tieto detské hry nemám dôvod hrať.
Aktuálne im trvalo vybudovať Texas a Grünheide s dokopy 500 tis áut ročne 3 roky. Čo je úžasný výsledok v porovnaní s konkurenciou, až neuveriteľný, navyše počas korony. Bol som súčasťou tohto projektu. Bol si tam tiež, príp. staval si nejaký závod?
O 6,5 roka chce dobudovať kapacity na 18.1 mil áut ročne… rozprávky pre investorov. Príp generátor náhodných čísiel a termínov ako zvyčajne. Elon dosahuje neuveriteľné výsledky - smeruje k hviezdam a pristane na mesiaci, čím jeho ani Teslu nechcem zhadzovať, naopak, je sa čo od neho učiť. Len jeho čísla netreba brať doslovne.
Tesla installed manufacturing capacity
- Total of over 1,900,000 per year (up to 650,000 at the Tesla Factory, over 750,000 at the Giga Shanghai and over 250,000 at the two new plants: Giga Berlin and Giga Texas).
Stejně jako spoustu jiných věcí to vidíte zcela obráceně. Dětské hry tu hrajete pouze Vy. V anonymitě internetu machrujete, uvádíte lživá data bez zdrojů, nadáváte ostatních diskutujícím s jiným názorem a nedokážete stát za svým názorem.
Pokud byste byl chlap, tak byste se se mnou klidně vsadil. Přeci si věříte a nemáte co ztratit.:)
Nicméně k těm číslům/odhadům. Tesla setrvale roste kolem 40% za rok a když si toto dáte do excelu, tak Vám vyjde, že Tesla bude v roce 2030 vyrábět necelých 20 000 aut (a pár desítek tisíc).
Tesla postaví novou továrnu za 1 rok a někdy i méně. Klasické automobilky staví továrnu 3 roky.
Tesla funguje jako SW firma (v kterých pracuji většinu života) a tak je zvyklá na continuous improvement a tak například Giga Shanghai a Giga Berlin spolu soutěží, kdo vyrobí více modelů za týden a neustále se zlepšují. Kapacita výroby u Tesly kontinuálně roste nehledě na počet továren. Klasické automobilky vše dělají na BC které jsou na roky a mají na to nasmlouváno desítky subdodavatelů, oproti Tesle, která mění plány a výrobní postupy na měsíční bázi.
Letos na podzim se rozjede výroba Cybertrucku a v příštím roce by se mohla rozjet výroba naprosto revolučního modelu 2 a to pak budou skokové přírůstky.
+ Tesla má neskutečnou výhodu ve vertikální integraci a když byste věnoval necelé 4 hodiny svého času a podíval se na Tesla Investors Day 2023, tak pochopíte, že ostatní automobilky mají oproti Tesle celý věrtel problémů.:) https://www.youtube.com/watch?…
V článku se píše "EV9 pak dokáže šetřit energii tím, že klimatizaci vypíná pro sedadla, na nichž nikdo nesedí." Tudíž zřejmě každé sedadlo zvlášť, ne celá řada sedadel.
Tak nejak, muj Prius (MY2016) podle otevreni dveri detekuje jestli je v aute ridic sam nebo nastoupilo vic lidi a podle toho nastavi klimatizaci. Pravda, neumi to pro kazde sedadlo zvlast. Ale celkove to zadna novinka neni.