Nebude. Ono v Německu jsou cca 5krát dražší energie než v USA, ve srovnání s Čínou je to ještě horší. I kdyby Němci pracovali zadarmo, tak budou asi dražší. To je zelená politika.
Přesně tak, levnější elektřina, plyn a některé suroviny sou dokonce i v USA, to je hodně trapný že tady v tý zaprděný vesnici velký jak jedno americký město to máme dražší :-)
Pozri si ten odkaz od PowerHouse. Konkrétne čísla poradia predaja značiek miesto bombastických titulkov.
Netvrdím, že Číňania neporastú. Budúci rok bude zaujímavý.
Ale ten titulok je zavádzajúci. Lebo najúspešnejšia čínska značka bola MG, zatiaľ s podielom 0,6%. Ostatní logicky menej.
A výrobné kapacity MG na veľké čísla nie sú stavané.
A pokud bude někdy donucen, tak je mi jedno jaká bezpohlavní plečka s tuctovým designem to bude. U tramvaje je mi taky jedno, zda lezu do Porsche design, ČKD nebo té poslední od škody plzen.
Tak jednak by lidé neměli být povrchní a podívat se trochu pod kapotu na materiály, protože tam Čína tradičně šetří. Pak je tu pořád ještě do jisté míry omezené know-how a neznalost evropských potřeb, takže to auto zas tak dobré nebude jak nám předkládají podplacení redaktoři.
No a pak hlavně, pokud chcete dělat 14 hodin denně jako Číňani pak budete mít auta o 50 procent levnější a dostanete se na čínské ceny.
No a pak je dnes samozřejmě pro Západ typický systém bez zpětných vazeb. manageři už se neptají zda auto evropanům vyhovuje, ale jestli mají v managementu dost žen, cizinců a jestli auto splňuje požadavky neziskovek na správnou nepoužitelnou opěrku hlavy s nepohodlným sedadlem, ekonormy atd.
No a vyrobit auto v továrně s energií bez jádra a se stovkou emisních a ekologických limitů je opravdu drahé.
Nemusím snad připomínat, že oč Evropa vytvoří míň emisí o to vác bince vypustí Čína a ještě víc.
To určitě. Oni už hodně dlouho vozí hodně věcí z Číny, ale vývoj a design je samozřejmě Made in Germany. Nedávno byl na ARD asi 50minutový pořad, co všechno potřebují pro přechod na zelené technologie z Číny. Já osobně na tom nevidím nic špatného, prostě se v mém okolí bude vyrábět (a kupovat) méně blbostí.
Je to hodně špatné. Stačí pak jakákoliv politická bota a budeme tady úplně nahraní. To že dnes nemáme ropu a plyn (přímo) z Ruska proti tomu bude jen sranda....
Tak ono to dost špatné je. Pokud si chtějí hrát na ekologii, musí na to brát z cel dovážených čínských výrobků, protože jinak je samozřejmě evropský průmysl nekonkurenceschopný.
Pecka! To jsem ani nevěděl.
Každopádně se už poněkolikáté ptám místních neustále nadávajících intelektuálů, proč když je elektromobilita výmysl zelených eurofašistů (nebo jak nám říkáte), tak proč do toho tak masivně investuje USA?
Mě by opravdu zajímalo, jak si tohle vysvětlujete.
Děkuji
PS: odpověď diskutujícímu s jiným názorem lze napsat i bez nadávek a povyšování. To jen kdybyste nevěděli...:)
USA do toho investuje tak masivně, že v chudší státech USA při přejezdu USA z východu na západ není ty auta kde nabíjet. Pust si ny youtube video, kde borci v USA přejížděli státy elektromobilem.
A GM vedle toho vyvíjí nový spalovací motor. Zřejmě tomu hodně věří, ono po hořících Boltech, zatejkání do Ev Hummeru apod pecky se není co divit :-):-)
https://www.e15.cz/…nkurenci-1396324
"Evropská komise představila plán, který má sedmadvacítce pomoci konkurovat Spojeným státům ve výrobě elektromobilů a snížit závislost na Číně. Chce uvolnit unijní pravidla státní podpory a umožnit rychlejší schvalování a financování zelených projektů. Brusel se rovněž pokusí zajistit zvýšení kvalifikace pracovníků a uzavření obchodních dohod k hladkým dodávkám kritických surovin."
https://www.gm.com/…lectric-vehicles
GM is on its way to an all-electric future. :-O We are aggressively going after every aspect of what it takes to put everyone in an EV because we need millions of EVs on the road to make a meaningful impact toward building a zero-emissions future. :yes:
Vokecavej si to jak chces, rusackej balliku.
Jen prekrucujes informace, jemne receno.
Tak já taky podporuji aby se proti konkurenci Číny něco dělalo, jen se to má jmenovat cla. Má to být jasné, jednoduché a pro všechny. Subvence a dotace to zase znamená nějaké dej kamarádovi do kapsy a protože je to z EU bude tam muset dokazovat inovativnost a milion papírování.
Ono totiž taky není kde na ty subvence brát.
Ano, funguje to mozna kratkodobe.
Rok, dva, tri, mozna pet.
A odskace to zakaznik.
Pak si postavi Cina tovarny v EU a je konec.
Tak jako ma Tesla Gigafactory v Berline.
Chces zakazat Tesle (nebo BYD) dovoz surovin?? https://www.auto.cz/…ni-zavody-146880
Cla (vetsi nez dnes...) by jen prohloubila zaostavani.
Tecka.
Takže Unie zadotuje levnější energie, suroviny a levnější práci aby dorovnala levnější náklady co má Čína a částečně i USA? Krásný, kdo ty dotace zaplatí?
Chcelo by to aj konkrétne čísla, koľko sa tam predalo áut, koľko je dovoz, a pod.
Lebo % z dovezených elektromobilov bez základu nič nepovie. :-O
- Koľko je dovezených vie niekto? A koľko z dovezených je elektromobilov? Narástol počet dovezených elektromobilov, alebo naopak vďaka Grunheide a domácim modelom klesol?
Napr konkrétne sa za Q1 2023 v DE
- registrovali 96 736 plne elektrických áut (cca 14% z registrovaných nových áut). Nárast z minuloročných 83 672 v rovnakom období je 13.2%.
- podiel predaných čiste elektrických vozidiel stúpol o 0,8 %bodu
- všetky druhy spolu bol 666 818 ks (vedú benzínové takmer 250 tis, potom nenabíjatéľné hybridy, tj tiež benzín 156 tis ks a potom diesel cca polovica z benzínových).
Či dovoz stúpol, alebo klesol neviem. Vyššie % nejakého ukazovateľa nemusí byť vždy vyšší počet.
A toto by ma aj zaujímalo koľko ich bolo. Vie niekto?
Go Vietnam, India. Export Vietnamu do USA je již na 1/3 Číny
a to je hodně.
USA Čínu úspěšně vybkokovávají a čínské firmy, zaměstnanci odchází do Vietnamu. Vietnamci ale berou Číňany pouze do 36 let, jako u nás policie (potom již nemáte výsluhy).
Čína má z asijského dovozu do USA kolem 40% a dále prudce klesá.
A k statistikám v Německu
Nejúspěšnější čínská automibilka je zcela na konci
Re: Go Vietnam, India. Export Vietnamu do USA je již na 1/3
Díky, pekná a konkrétna štatistika. :yes:
PS: Export Nemecka do ČR a PL dokopy je oveľa vyšší ako do Číny. Nemci sú Čínou dosť posadnutí, lebo veria, že tam porastie odbyt, ale Číňania to vedia využiť vo svoj prospech.
Vďaka zvýšenej ponuke, novým modelom, sústredeniu celého priemyslu, rozbehu Tesly, cenovým akciám, atď sa podiel predaných čiste elektrických vozidiel zvýšil v Nemecku o celých 0,84%
(z 13,36% na 14,2%)
Údaje Q1 2023 vs Q1 2022: https://www.acea.auto/files/20230419_PRPC_2303-FINAL.pdf
Ono to není jen o fosilu. Třeba v Brazílii mají evropské automobilky (Fiat, VW) velmi silnou pozici díky motorům schopným jezdit na ethanol. Číňané se tam nechytají.
Ono je to o tom, jaké emise se spalovákům dovolí.
V Kalifornii v roce 1998 schváli, že emise NOx budou muset být do budoucna nižší než 0,07 g/míli, tzn. 0,043 g/km NOx. Tuto legislativu později přejala i EPA jako federální normu.
V EU se dnes (2023) debatuje o tom, zda je 0,06 g/m NOx hodně přísné, nebo ne.
A je to možné preto, lebo takzvaná demokracia a globalizácia sú vraj najlepšie veci na svete, ktoré nám zaručia blaho a šťastný život. A vieme to preto, lebo v europarlamente aj vládach európskych štátov sedia imbecili a *** s vylízanými mozgami. A sedia tam, pretože sme asi vypatlaní tiež, lebo im to dovolíme.
Umis byt konkretnejsi?
Davam ti prostor.
Cimz zaroven dokazuji, ze spis ty jsi nemy, nez ja hluchy. ;-)
Ja hlavne od tebe nic neslysim.
Bo nic nerikas. :D
Travele,vzdy ma fascinuje,ze mas chut sa dotahovat s Donon HammunoVitom,ktory si nasledne reaguje sam na seba pod inym nickom :D
A dalsim mindrakom toto jedinca vzdy boli palce dole,tak teraz si lieci svoje komplexy tym,ze si pridava na svoje nicky palce hore :D
Odkaz pre 76 pohlavny multinick.Viem,viem,Kylie,urcite budes vypisovat,ze ja som Cizek,Paja,Rohac,Win..si ma "odhalil" a preto sa maskujem a obcas pisem slovensky a obcas cesky :D:D:D
To je co? Kde jsou teď ti diskusní eurohujeři???
Opět se odehrává přesně to co jsem psal už dávno!!!!
Evropa si kope svůj vlastní hrob!!! Automobilky tradiční evropské skončí přesně stejně jako ty tradiční anglické značky. V zapomnění. Přežijí jen ty nejzajímavější, luxusní, a ty co koupí Čína!!!
A závislost na ruské ropě a plynu Evropa mění za ještě horší závislost na Číně!!!
Tak jasně.
1) MG je na začátku,
2) ti co EV nechtějí dnes stále ještě mají nějakou šanci něco vybrat, což v budoucnu nebude.
U nás půjde MG s prodeji nahoru hodně rychle a pokud EU nezabrání svoji sebedestruktivni politice a skutečně prosadí EV, tak MG, Dongfeng a další tady budou v prodejích drtit Škodu. Tak to bohužel bude.
EV zodpovedajúce k spaľováku neexistuje. Má významne vyššiu hmotnosť a výrazne menší akčný rádius. Snaží sa to dohnať výkonom, čo sa prejaví len na zrýchlení, obvykle vykúpenom ešte menším dojazdom. Výsledkom je síce výkonnejšie ale podstatne menej použiteľné auto. EV stoja podstatne viac ako spaľováky, čiže tvrdiť, že sú lacnejšie, je v lepšom prípade omyl, v horšom klamstvo.
Já nespojuju techniku a politiku, narozdíl od vás. Takže hdonotím techniku jen podle vlastností, ceny, designu a poměru cena/užitná hodnota, at to vyrobil kdo chce.
Já bych automotive tak přísně nedělil na ropný a elektrický. Třeba je napravit pravidla, nenabíjecí hybrid je papírově šikanován PHEV, doposud nejekologičtější malá auta typu Fabky vypadají na umření.
My tady v Evropě jsme schopni vyrobit za stejné prachy jako v Číně. Energii umíme vyrobit levně a čistě z atomu, automatizace je na tak vysoké úrovni, že platy dělníků cenu neovlivní a kromě toho v Číně mají už platy slušné. Celý problém je, že v Evropě je na vše přisátý nicnedělající papírový vřed. Šroubek vyrobený a šroubek vyrobený a 5x certifikovaný udělá stejnou práci, jen stojí 5x víc.
V číně nemaj energetickou brzu, takže fabrika nakupuje 1 KWh z uhelný elektrárny za 0,80 Kč. Běž se zeptat českejch/unijních firem, za kolik jí kupují ony.
2) čína si vozí suroviny od kamarádů z afriky, kde si je sama těží, od kamarádů z jižní ameriky a překupuje z ruska. Odkud kupuješ ty a za kolik?
3) čínan nemá roboty, CNC mašiny atd vid. jasně. Když si to umí sehnat pokoutně rusák pod sankcemi, tak aby si to nekoupil čínan s daleko většími možnostmi
Nemáte nejmenší šanci. V Ekonomické válce prohrajete a budete ZLIKVIDOVANI - čínou, indíí za pomoci jejich kamrádů z jižní ameriky, ruska, arábie a afriky.
navíc 70% těchto zemí USA a EU nenávidí a jen naoko se tváří, že sou kamarádi aby mohli obchodovat.
Napsal čínskej agent placenej čínou za podporu OZE a EV, což sou věci, kde je čína prakticky monopolní dodavatel a kde jí vyhovouje totální likvidace evropského průmyslu :-):-):-):-):-):-):-)
Bariku, rád bych znal tvé myšlenkové pochody i ty Hendlyho myšlenky mají stále nějaký stejný směr, ale ty v tom máš guláš. Obdivovatel ruského šrotu plive na mnohem vyspělejší Čínu.
rusácké auta - super, čínská - šroty, VW - šrot, ameriky - super. No úplně přesně naopak.
Můj směr je jasný - nulová tolernace pro zelené neomarxistické utopisty, navazující na vědecko-technické fantasmagorie svých rudých sovětských předchůdců.
Snažících se oponenty zdiskreditovat jako ruské trolly přičemž sem tady nenapsal už pekelně dlouho nic , kde bych podporoval rusko a jeho politiku a dlouho ani nic o ruské technice. Takže lži. A kdo podporuje fosil je rusák, hele ropu těží i arab. Jak se pozná ruskej troll od saudského?
Takže změna strategie jedine v tom, označit tyto lidi jako agenty Pekingu, protože oreintace na Ev, zelený aktivisti, OZE, likvidace evropského průmyslu plně vyhovuje Číně a jejím zájmům ovládnout Evropu. Ostatně nepíšu to jen já, už sem sem dával patřičné podklady, kde to zminují jiní, vysokošlkolsky vzdělaní lidé, že všichni kdo koupou za dekarbonizaci, EV a OZE podporují Peking. A často jsou jím i placeni, stejně jako předtím byli palceni Gazpromem, který rovněž podporoval OZE v Evropě, protože dobře věděl že to povede z závislosti na ruském plynu při jejich vykrývaní v zimě, kde tyto nesmysly nic nedávaj.
Ameriky sou super auta ano.
Ruská auta sou robustní a jednoduchá a levná
A stará bristká auta maj krásné interiéry a elekgantní design a poctivé materiály
Proto mě víceméně jiná auta nezajímaj, až na pár vyjimek z Itálie.
Tak ono z nenažranosti vzniká přežranost a potom přichází kocovina. Je zvláštní že se nikdo nezamýšlí nad tím, že 1) Čína je největším věřitelem a USA i země EU největšími dlužníky. Kde budete na ty čínské věci pořád brát? 2) Kdyby došlo ke konfliktu s Čínou nebudete mít nic. Počítače, mobily už jsou jen z Číny. Proč i auta? 3) Z liberálního pohledu. Pokud nějaká země dlouhodobě žije v negativní obchodní bilanci je jasné že to bude problém - znamená to že nefungují ekonomické mechanismy a měli se dávno změnit 4) Z národoveckého politického i vojenského hlediska. Pokud nějaká země kdysi technologicky na úrovni čím dál víc technologicky zaostává a moderní technologie dováží má to vláda alespoň omezit dovoz 5) Když nefungují ekonomické mechanismy a vlády nemají rozum, měli by ho mít alespoň lidé a čínské auta nekupovat. Zatím máme ty evropské, až nebudou bude konec! 6) Čína je komunistická, a začíná být výbojná. Koupí čínského zboží podporujeme čínské zbrojení a nesvobodu.
Shodneme se až na tom, že já klidně budu nakupovat produkty z Číny vč. aut.
Protože jestliže se stejně evropský výrobce chová tak, že baterky, čipy a další komponenty doveze z Číny a tady mi to jen smontuje, tak nevidím jediný důvod za takovýto produkt platit řádově vyšší ceny než za produkt Čínský.
A že to je špatně? Je. Ale když se jiní chovají tak jak se chovají, tak já hlavou zeď prorážet nebudu.
A ano, PC ze kterého píšu vyrobili v Číně, mobil, z kterého volám vyrobili v Číně atd. atd. Tak to je.
a 6,4% podíl za 1-4/ 2023 jen v naší zaprděný zemičce.
V řeči pořadí 4. místo v dubnu za trojicí Yaris Cross, Suzuki C- Cross a Hyundai Kona a stejně tak i celkově 4 místo.
467 ks za 4 měsíce s jedním modelem, celkově 652 ks s dvěma modely.
Hodně slušný čísla, co by za ně jiní dali :-):-):-)
vlastne stacilo jen par mesicu a vsechny ty reci, clanky atd o tom jak elektromobil je konec individualni mobility atd se ukazuji jako naprosty nesmysl.
MG4 pod 800 tis. v pulce roku 2023.
A tady je diskuze jestli je 2035 brzo na zakaz spalovaku.
Realita je, že těch 800 tis Kč cca 60-70% čechů jako soukromých osob na nové auto nemá. A z těch 30% co má, kupuje 10% trošku jiná auta.
Takže reálně zbývaj firmy, stát a 20% soukromejch osob coby potencionální kupci.
Pro zbytek ojetiny systémem Kuba, dokud EU nedá benzín za 100 kč nebo s tím nezakáže lidem jezdit.
A pořád není vyřešeno čím to ty lidi budou nabíjet, po vypnutí uhelek.
Motáš se v Kruhu, Borisove.
A další věc je, že spousta lidí to nechce z principu a chce jezdit spalovákem. Akorát sem ty lidi bohužel nechodí.
Já že takových spalováků šlo před covidem v roce 2019 koupit desítky. Umělý zdražení díky covidu, cen energií (energieverde+green deal tomu výrazně pomohly), zdražování díky emisním a nařízením v EU mě nezajímá a neberu v potaz. Mimo EU je za prodejní cenu 300 000 kč včetně dph možno nakoupit cca 300 modelů aut se spalovacím motorem. do cena 800 000 kč cca 700 modelů včetně amerických spalováků
Snad leda proRuskoČínští dezoláti, kterým se stýská po NDR... Nikdo jiný mě nenapadá. Protože ušetřit řekněme 200tis a jezdit kvůli tomu v čínském autě jako totální loser a dezolát, tak to je fakt terno. :no::no::D
No, možná jsi to ještě nepochopil, ale čínský autoprůmysl díky eurohujerské politice a díky hamižnosti evropských značek dávno už předběhl ten evropský.
V Číně umí vyrobit BMW, Audi a další. A umí to levněji nez v Evropě.
A bohužel už umí i vyvíjet auta. A vzhledem k tomu, že EV smazalo náskok Evropy na NULA, tak startovací čára je pro Evropu i pro Čínu shodná. A v elektronice nebo bateriích jsou dokonce mnohem dál Evropa.
Nemám rád dezolaty, Ruskem opovrhuji a Čína mě také štve, ale takto přísný bych nebyl. Spousta lidí má menší příjem a musí si kupovat pouze to, na co má finance.
A k elektromobilite a Vašemu názoru - jedna z věcí která mě na přechodu na EV a OZE těší nejvíc je, že do Ruska bude proudit čím dál tím méně financí za Fosilní paliva.
Jako OK, souhlas, že aktuálně je určitě lepší posílat peníze do Číny než do Ruska. Jestli je to ale nějak dramaticky lepší dlouhodobě, tak tím si nejsem až tak jistý (bohužel) ;-)
Čína není žádná výhra, ale podívejte se kolika ozbrojených konfliktů se za posledních 30 let zúčastnila a kolika se zúčastnilo Rusko (kkt pUtin). Stále straší s Tchaj-wanem, ale Číňané jsou zejména obchodníci a poslední rok můžou s popcornem v ruce sledovat, že napadat cizí státy se nevyplácí. A když k tomu přičtete fakt, že v USA začal platit Battery Act, v rámci kterého bude investováno 8500 miliard korun do podpory těžby a rafinace kovů pro baterie a do výzkumu a výrobních kapacit na baterie a že něco podobného se plánuje i v EU, tak bych se závislosti na Číně tolik nebál.
Jasně hammuno a kde se ty suroviny budou anlézat, když se nachází na území ruska, afriky ovládané čínou a ruskem, jižní ameriky co kamarádí s ruskem a čínou?
A zbytkem asie typu Mongolsko, které opět akamrádí s ruskem a čínou
a co není madei in china je vietnam, bangladéš, thajsko kamodža, malajsie (hadry, obuv , tašky, kabelky atd) nebo Korea (elektronika ) a byly tu i prudkuty made in russia (v Ikee skleničky, v bauhuasu OSB desky, nábytek, pneumatiky nokian, penumatiky kama, oleje Lukoil atd)
Naopak mimo potravin je prolbém koupit něco vyrobeného v EU, ještě tak zubní kartáčky a ústní vody a kosmetiku, to ještě plácaj švýcaři, frantíci, němci švédové a pár dalších zemí.
i většina automobilových dílů je dnes made in china, i panumatiky nečínských výrobců už se dělaj v číně atd
Překvapuje mě, kolik jedinců tady nechápe elementární logiku. Lidi tu obviňují EU, že svým zeleným šílenstvím podporuje čínský průmysl a zabíjí ten evropský. Ale ono je to právě naopak. EU se snaží ten evropský průmysl udržet při životě - ale podle mě marně.
Fakta
1. Přestup k EV je už delší dobu jasný trend nejen v evropské, ale i čínské a americké politice.
2. EU si je vědoma toho, že evropské automobilky v tomto trošku zaspaly (proti Tesle, Číňanům).
3. EU proto nutí své automobilky k rychlejšímu přechodu na EV. Kdyby to nedělala a kdyby se v Evropě i nadále jelo na ICE, tak by to pro evropské automobilky udělalo jen dočasný polšťář - ale o to rychlejší by byl potom kolaps. Protože svět by mezím v EV úplně utek a evropské automobilky by pak v tomto oboru už byly zcela nekonkureceschopné.
4. Je proto dobře, že EU se snaží dokopat evropské automobilky, aby se aspoň trošku probudily. Podle mého názoru to stejně nepomůže a celý obor bude ovládnut Čínou a Asií, podobně jako dřív např. výroba mobilů či jiné elektroniky.
V každém případě ale myslím, že je to trošku jinak, než to podávají Barik a spo.
Přímým zájemem Pekingu je aby se tady vypnuly uhelky, jelo jen na OZE, prodávaly jen EV auta a zkrachoval tu evropský průmysl. Čína toto všechno dodá, zkrachovalé firmy zkoupí a ovládne a ovládne tu naprosto trh.
Ono je asi lepší to nebrat moc vážně. Místní diskuzní komedie pod velením čaroděje ze země Ozz je toho jasným úkazem. Bohužel na straně dobra jsou poměrně slabí herci (Hammuna, Vito, Hendly), kteří si pamatují jen krátké navrčené repliky a nemají žádné osobní názory ani zkušenosti. Strana dezolátů je o moc zábavnější a jsou vybaveni i schopností diskuze se zapojením vlastní hlavy a zkušeností. Bohužel podobně to vypadá i u politických figur. Jak čeští reprezentanti, tak postavičky z Evropské komise jsou velmi nepřesvědčiví a asi mají i schválně napsaný špatný scénář, aby vypadali ne úplně chytře. Poměrně dobře mě pobavila německá ministryně zahraničí Annalena Baerbocková, když v Číně reagovala na nezáludný dotaz čínské novinářky ohledně progresu vyšetřování sabotáže plynovodů Nord Stream. http://news.cgtn.com/…jRnVK/index.html
Súhlas. Podľa argumentov ktoré tu padajú by sa dalo odvodiť, že každý kto hovorí, že máme chodiť po ulici oblečení je agent Pekingu. Veď vieme, ako svet závisí od čínskeho odevného priemyslu...
Dávno som nebol na Tvojom blogu, ste stále v zahraničí, alebo už si späť a užívaš si oblú stenu? :-)