Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čínské elektromobily zaplavují Německo, jejich dovoz ztrojnásobil

Za první čtvrtletí roku 2023 tvořily více než čtvrtinu dovezených elektromobilů.
Zpět na článek
16. 5. 2023 15:00
16. 5. 2023 15:33
16. 5. 2023 19:17
16. 5. 2023 19:39
16. 5. 2023 20:12
17. 5. 2023 10:45
17. 5. 2023 12:45
17. 5. 2023 08:00
16. 5. 2023 15:52
16. 5. 2023 19:38
17. 5. 2023 08:02
16. 5. 2023 18:18
16. 5. 2023 19:26
16. 5. 2023 20:11
16. 5. 2023 20:58
16. 5. 2023 19:23
17. 5. 2023 14:37
17. 5. 2023 07:26
17. 5. 2023 07:49
17. 5. 2023 09:45
17. 5. 2023 10:44
17. 5. 2023 13:53
17. 5. 2023 09:54
17. 5. 2023 13:39
Avatar - Stejsn
16. 5. 2023 15:00
Tak snad
bude Německo konečně šťastně zelené.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Barrichello
16. 5. 2023 15:14
Re: Tak snad
:-) :-) :-) :-) :-)

Čínan to solidně válcuje, přesně jak sem předpovídal a aktivisti a zelený hujeři, čínou placený, jim krásně umetávaj cestičku.

Tak vzhůru pro slovník a učtě se. Budete to potřebovat :-)

https://www.autorevue.cz/…-nema-konkurenci
16. 5. 2023 15:33
Re: Tak snad
Holt budou muset zapracovat na inovacích a efektivitě výroby, pak lidi nebudou mít motivaci kupovat čínské elektromobily ;-)
Avatar - Barrichello
16. 5. 2023 15:48
Re: Tak snad
Hlavní motivací je cena , druhou nespokojenost a nekvalita tradičních evropských výrobců typu VW :-)
Avatar - pradeda777
16. 5. 2023 16:48
Re: Tak snad
Jo kamaráde, až v Německu zakáží odbory a dělníci budou dělat za stejnou mzdu jako ti v Číně, tak taky cena bude někde jinde..... :-(
16. 5. 2023 19:17
Re: Tak snad
Nebude. Ono v Německu jsou cca 5krát dražší energie než v USA, ve srovnání s Čínou je to ještě horší. I kdyby Němci pracovali zadarmo, tak budou asi dražší. To je zelená politika.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:28
Re: Tak snad
Přesně tak, levnější elektřina, plyn a některé suroviny sou dokonce i v USA, to je hodně trapný že tady v tý zaprděný vesnici velký jak jedno americký město to máme dražší :-)
16. 5. 2023 19:39
Re: Tak snad
Cena souvisí v efektivitou výroby. Pokud dosáhnou efektivity jako Tesla, nemusejí se budoucnosti obávat :-)
16. 5. 2023 20:12
Re: Tak snad
A preto má VW 18,2% trhový podiel za duben a MG 0,6% (najúspešnejšia z čínskych značiek v DE).

Ok, sme na začiatku prvej tretiny, VW zanedbalo prípravu, pribralo na 159 kg, a rozhodca (EU) drží Číňanom. Ale stále s veľkým náskokom vedie, či? :)

Podľa tých bombastických titulkov som čakal väčší podiel Číňanov. Ale však uvidíme.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:29
Re: Tak snad
Mg je jediná čínská firma na trhu v Německu? Odkdy přesně? :-) :-)
17. 5. 2023 10:45
Re: Tak snad
Pozri si ten odkaz od PowerHouse. Konkrétne čísla poradia predaja značiek miesto bombastických titulkov.

Netvrdím, že Číňania neporastú. Budúci rok bude zaujímavý.
Ale ten titulok je zavádzajúci. Lebo najúspešnejšia čínska značka bola MG, zatiaľ s podielom 0,6%. Ostatní logicky menej.
A výrobné kapacity MG na veľké čísla nie sú stavané.
17. 5. 2023 12:45
Re: Tak snad
Ty sa tešíš? ;-)
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 13:50
Re: Tak snad
Mě je to naprosto jedno, já si to kupovat nebudu.

Ani z EU produkce, ani z USA ani z čínské.

A pokud bude někdy donucen, tak je mi jedno jaká bezpohlavní plečka s tuctovým designem to bude. U tramvaje je mi taky jedno, zda lezu do Porsche design, ČKD nebo té poslední od škody plzen.
17. 5. 2023 08:00
Re: Tak snad
Tak jednak by lidé neměli být povrchní a podívat se trochu pod kapotu na materiály, protože tam Čína tradičně šetří. Pak je tu pořád ještě do jisté míry omezené know-how a neznalost evropských potřeb, takže to auto zas tak dobré nebude jak nám předkládají podplacení redaktoři.
No a pak hlavně, pokud chcete dělat 14 hodin denně jako Číňani pak budete mít auta o 50 procent levnější a dostanete se na čínské ceny.
No a pak je dnes samozřejmě pro Západ typický systém bez zpětných vazeb. manageři už se neptají zda auto evropanům vyhovuje, ale jestli mají v managementu dost žen, cizinců a jestli auto splňuje požadavky neziskovek na správnou nepoužitelnou opěrku hlavy s nepohodlným sedadlem, ekonormy atd.
No a vyrobit auto v továrně s energií bez jádra a se stovkou emisních a ekologických limitů je opravdu drahé.
Nemusím snad připomínat, že oč Evropa vytvoří míň emisí o to vác bince vypustí Čína a ještě víc.
16. 5. 2023 15:52
Re: Tak snad
To určitě. Oni už hodně dlouho vozí hodně věcí z Číny, ale vývoj a design je samozřejmě Made in Germany. Nedávno byl na ARD asi 50minutový pořad, co všechno potřebují pro přechod na zelené technologie z Číny. Já osobně na tom nevidím nic špatného, prostě se v mém okolí bude vyrábět (a kupovat) méně blbostí.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 19:38
Re: Tak snad
Je to hodně špatné. Stačí pak jakákoliv politická bota a budeme tady úplně nahraní. To že dnes nemáme ropu a plyn (přímo) z Ruska proti tomu bude jen sranda....
17. 5. 2023 08:02
Re: Tak snad
Tak ono to dost špatné je. Pokud si chtějí hrát na ekologii, musí na to brát z cel dovážených čínských výrobků, protože jinak je samozřejmě evropský průmysl nekonkurenceschopný.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:30
Re: Tak snad
Vývojové středisko MG se nachází stále v Británii.
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2023 16:34
Navrhuji od roku 2030 zákaz výroby
čehokoliv na území EU. Budeme jen certifikovat a to nás uživí.
Rozbalit vlákno
14
16. 5. 2023 19:13
Re: Navrhuji od roku 2030 zákaz výroby
Neviem, či tu takú ťažkú iróniu niekto unesie.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 19:27
Re: Navrhuji od roku 2030 zákaz výroby
Já předpokládám, že průmysl ČR v roce 2030 a většinu HDP bude tvořit DPD, PPL, DHL, Toptrans, Wedo... :-[]
16. 5. 2023 19:33
Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
https://www.e15.cz/…nkurenci-1396324

"Brusel usnadní státní pomoc v boji s americkými subvencemi a čínskou konkurencí

Evropská komise představila plán, který má sedmadvacítce pomoci konkurovat Spojeným státům ve výrobě elektromobilů a snížit závislost na Číně." :-O

Toto ja podporuju.
Tohle je realita o co se skutecne snazi EU.
Ruske propagande / aresemu a ballikovi navzdory.
Avatar - posledni_skaut
16. 5. 2023 20:19
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Pecka! To jsem ani nevěděl.
Každopádně se už poněkolikáté ptám místních neustále nadávajících intelektuálů, proč když je elektromobilita výmysl zelených eurofašistů (nebo jak nám říkáte), tak proč do toho tak masivně investuje USA?
Mě by opravdu zajímalo, jak si tohle vysvětlujete.
Děkuji
PS: odpověď diskutujícímu s jiným názorem lze napsat i bez nadávek a povyšování. To jen kdybyste nevěděli...:)
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:33
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
USA do toho investuje tak masivně, že v chudší státech USA při přejezdu USA z východu na západ není ty auta kde nabíjet. Pust si ny youtube video, kde borci v USA přejížděli státy elektromobilem.

A GM vedle toho vyvíjí nový spalovací motor. Zřejmě tomu hodně věří, ono po hořících Boltech, zatejkání do Ev Hummeru apod pecky se není co divit :-) :-)
17. 5. 2023 10:55
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
https://www.e15.cz/…nkurenci-1396324
"Evropská komise představila plán, který má sedmadvacítce pomoci konkurovat Spojeným státům ve výrobě elektromobilů a snížit závislost na Číně. Chce uvolnit unijní pravidla státní podpory a umožnit rychlejší schvalování a financování zelených projektů. Brusel se rovněž pokusí zajistit zvýšení kvalifikace pracovníků a uzavření obchodních dohod k hladkým dodávkám kritických surovin."

https://www.gm.com/…lectric-vehicles
GM is on its way to an all-electric future. :-O We are aggressively going after every aspect of what it takes to put everyone in an EV because we need millions of EVs on the road to make a meaningful impact toward building a zero-emissions future.
:yes:

Vokecavej si to jak chces, rusackej balliku.
Jen prekrucujes informace, jemne receno.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 11:39
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
My Víme čínskej prolhanej balíku
https://www.autozive.cz/…tomobilu-euro-7/

https://gmauthority.com/…works-exclusive/

https://www.autoforum.cz/…spalovaci-motor/

Dobrý pokrytci u GM vid :-) :-) :-)
17. 5. 2023 08:06
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Tak já taky podporuji aby se proti konkurenci Číny něco dělalo, jen se to má jmenovat cla. Má to být jasné, jednoduché a pro všechny. Subvence a dotace to zase znamená nějaké dej kamarádovi do kapsy a protože je to z EU bude tam muset dokazovat inovativnost a milion papírování.
Ono totiž taky není kde na ty subvence brát.
17. 5. 2023 08:33
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Clem se branit dovozu lepsi technologie?

Fungovalo to nekdy v minulosti?
17. 5. 2023 09:00
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Ano, funguje to mozna kratkodobe.
Rok, dva, tri, mozna pet.
A odskace to zakaznik.

Pak si postavi Cina tovarny v EU a je konec.
Tak jako ma Tesla Gigafactory v Berline.
Chces zakazat Tesle (nebo BYD) dovoz surovin??
https://www.auto.cz/…ni-zavody-146880

Cla (vetsi nez dnes...) by jen prohloubila zaostavani.
Tecka.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:35
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
A až ti čína neprodá ty suroviny, který nemáš? To bude fičák vid.

Nebo za jiný ceny - pro sebe tuna za 800 usd, pro EU za 1950 USD

to bude konkurence.

NEBOJ -ZKRACHUJETE: TOTALNE . V Ev plečkách nemáte šanci číně konkurovat. Ani v OZE
Avatar - KANKUNEN
17. 5. 2023 09:22
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
A Tuzex bys nechtěl? Snad sami bychom měli konkurovat tak, aby tu Čínu trh nechtěl.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:31
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Takže Unie zadotuje levnější energie, suroviny a levnější práci aby dorovnala levnější náklady co má Čína a částečně i USA? Krásný, kdo ty dotace zaplatí?
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:45
Re: Nekdo se snazi byt vtipny, misto toho...
Jsi nahlášen za šíření lží a dezinformací. Pokračuj agente Pekingu :-)
16. 5. 2023 16:38
Ach jaj, percentá
Chcelo by to aj konkrétne čísla, koľko sa tam predalo áut, koľko je dovoz, a pod.
Lebo % z dovezených elektromobilov bez základu nič nepovie. :-O

- Koľko je dovezených vie niekto? A koľko z dovezených je elektromobilov? Narástol počet dovezených elektromobilov, alebo naopak vďaka Grunheide a domácim modelom klesol?

Napr konkrétne sa za Q1 2023 v DE
- registrovali 96 736 plne elektrických áut (cca 14% z registrovaných nových áut). Nárast z minuloročných 83 672 v rovnakom období je 13.2%.
- podiel predaných čiste elektrických vozidiel stúpol o 0,8 %bodu
- všetky druhy spolu bol 666 818 ks (vedú benzínové takmer 250 tis, potom nenabíjatéľné hybridy, tj tiež benzín 156 tis ks a potom diesel cca polovica z benzínových).

Či dovoz stúpol, alebo klesol neviem. Vyššie % nejakého ukazovateľa nemusí byť vždy vyšší počet.
A toto by ma aj zaujímalo koľko ich bolo. Vie niekto?

https://www.acea.auto/files/20230419_PRPC_2303-FINAL.pdf

Takto článok mimóza o ničom :no:
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2023 17:57
Go Vietnam, India. Export Vietnamu do USA je již na 1/3 Číny
a to je hodně.

USA Čínu úspěšně vybkokovávají a čínské firmy, zaměstnanci odchází do Vietnamu. Vietnamci ale berou Číňany pouze do 36 let, jako u nás policie (potom již nemáte výsluhy).
Čína má z asijského dovozu do USA kolem 40% a dále prudce klesá.

A k statistikám v Německu
Nejúspěšnější čínská automibilka je zcela na konci

https://www.adac.de/…zulassungen-kba/

Ze statistik je i vidět, že se v Německu nedaří prodávat EV.
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2023 18:29
Re: Go Vietnam, India. Export Vietnamu do USA je již na 1/3
Díky, pekná a konkrétna štatistika. :yes:


PS: Export Nemecka do ČR a PL dokopy je oveľa vyšší ako do Číny. Nemci sú Čínou dosť posadnutí, lebo veria, že tam porastie odbyt, ale Číňania to vedia využiť vo svoj prospech.

www.Destatis.de rad tabuliek 5
https://www-genesis.destatis.de/genesis/online?…
16. 5. 2023 18:12
Zdrvujúci úspech elektromobility
Vďaka zvýšenej ponuke, novým modelom, sústredeniu celého priemyslu, rozbehu Tesly, cenovým akciám, atď sa podiel predaných čiste elektrických vozidiel zvýšil v Nemecku o celých 0,84%

(z 13,36% na 14,2%)

Údaje Q1 2023 vs Q1 2022: https://www.acea.auto/files/20230419_PRPC_2303-FINAL.pdf
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2023 18:17
Re: Zdrvujúci úspech elektromobility
Asi jsi myslel o 0,8 procentniho bodu.
;-)

13,9% BEV je slusny.
16. 5. 2023 18:18
Navrh
Navrhuji proti nastupu elektromobility bojovat podporou fosilu. :D

Arese
Rozbalit vlákno
4
16. 5. 2023 19:26
Re: Navrh
Ono to není jen o fosilu. Třeba v Brazílii mají evropské automobilky (Fiat, VW) velmi silnou pozici díky motorům schopným jezdit na ethanol. Číňané se tam nechytají.
16. 5. 2023 20:11
Re: Navrh
Jezdit na ethanol je zoufalost kvuli jedovatym emisim spalovaku.

Provoz EV ma samozrejme nizsi emise nez ethanol.
16. 5. 2023 20:58
Re: Navrh
Ono je to o tom, jaké emise se spalovákům dovolí.
V Kalifornii v roce 1998 schváli, že emise NOx budou muset být do budoucna nižší než 0,07 g/míli, tzn. 0,043 g/km NOx. Tuto legislativu později přejala i EPA jako federální normu.
V EU se dnes (2023) debatuje o tom, zda je 0,06 g/m NOx hodně přísné, nebo ne.
Avatar - posledni_skaut
16. 5. 2023 20:22
Re: Navrh
Geniální nápad! :-[]
Vždycky mě ta myšlenka pobaví...
16. 5. 2023 18:24
Niečo sa na tom trhu deje
Elon vydal memo, že musí osobne schváliť každú novú upratovačku aj brigádnika.
Asi ani tie zľavy nepomohli v predaji.
- https://www.foxbusiness.com/…-new-memo-report

Alebo len klasická impulzívna reakcia?

Priemyselná aktivita Číny tiež nejak spí. Síce nárast o 5,6% v dubnu. Ale voči minulému roku keď bol Šangaj lockdown, aj s ďalšími.
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2023 18:55
Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
A je to možné preto, lebo takzvaná demokracia a globalizácia sú vraj najlepšie veci na svete, ktoré nám zaručia blaho a šťastný život. A vieme to preto, lebo v europarlamente aj vládach európskych štátov sedia imbecili a *** s vylízanými mozgami. A sedia tam, pretože sme asi vypatlaní tiež, lebo im to dovolíme.
Rozbalit vlákno
7
16. 5. 2023 19:03
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Kdo tady proboha protlacuje globalizaci?
Evropsky parlament??? Cim konkretne?
Wtf

Co ma spolecnyho demokracie s globalizaci?
16. 5. 2023 19:11
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Tebe sa nedivím. Si slepý a hluchý a vidíš len čo chceš.
16. 5. 2023 20:13
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Umis byt konkretnejsi?
Davam ti prostor.
Cimz zaroven dokazuji, ze spis ty jsi nemy, nez ja hluchy. ;-)
Ja hlavne od tebe nic neslysim.
Bo nic nerikas. :D
Avatar - posledni_skaut
16. 5. 2023 20:23
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Když nemáte argument, tak tam dejte urážku!
Tvl, to je smutný..:(
17. 5. 2023 06:51
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Inteligentný človek vidí, že dotyčný s ním nechce túto tému rozoberať, lebo to podľa neho nemá zmysel.
Somár to vztiahne na seba a vymyslí si urážku.
17. 5. 2023 09:05
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Umis byt konkretnejsi v cem EU parlament podporuje globalizaci?
16. 5. 2023 21:58
Re: Keby Číňania chceli, utlčú nás čapicami.
Travele,vzdy ma fascinuje,ze mas chut sa dotahovat s Donon HammunoVitom,ktory si nasledne reaguje sam na seba pod inym nickom :D
A dalsim mindrakom toto jedinca vzdy boli palce dole,tak teraz si lieci svoje komplexy tym,ze si pridava na svoje nicky palce hore :D

Odkaz pre 76 pohlavny multinick.Viem,viem,Kylie,urcite budes vypisovat,ze ja som Cizek,Paja,Rohac,Win..si ma "odhalil" a preto sa maskujem a obcas pisem slovensky a obcas cesky :D :D :D
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 19:21
A co tady neustále píšu???
To je co? Kde jsou teď ti diskusní eurohujeři???
Opět se odehrává přesně to co jsem psal už dávno!!!!
Evropa si kope svůj vlastní hrob!!! Automobilky tradiční evropské skončí přesně stejně jako ty tradiční anglické značky. V zapomnění. Přežijí jen ty nejzajímavější, luxusní, a ty co koupí Čína!!!
A závislost na ruské ropě a plynu Evropa mění za ještě horší závislost na Číně!!!
Rozbalit vlákno
6
16. 5. 2023 20:08
Re: A co tady neustále píšu???
Niekedy pomôže okrem písania aj čítať :-!
Ako písal PowerHouse: MG je s 0,6% podielom predposlednou značkou. https://www.adac.de/…zulassungen-kba/

Tretinový nárast z 0,01 je 0,013.
Ale v niečom máš určite pravdu, to áno.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 21:01
Re: A co tady neustále píšu???
Tak jasně.
1) MG je na začátku,
2) ti co EV nechtějí dnes stále ještě mají nějakou šanci něco vybrat, což v budoucnu nebude.

U nás půjde MG s prodeji nahoru hodně rychle a pokud EU nezabrání svoji sebedestruktivni politice a skutečně prosadí EV, tak MG, Dongfeng a další tady budou v prodejích drtit Škodu. Tak to bohužel bude.
16. 5. 2023 20:21
Re: A co tady neustále píšu???
V cem je konkretne zavislost na cemkoli horsi, nez zavislost na ruskem plynu a rope?

Pletes se, jediny, kdo tu kope hrob jsi ty, papousek ruske propagandy.
17. 5. 2023 06:58
Re: A co tady neustále píšu???
Hluchý a slepý. Presviedčaš o tom opakovane a permanentne.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:37
Re: A co tady neustále píšu???
Už si trapnej, čínskej agente. Platí čínan dobře za podporu Ev a OZE? Asi jo vid :-)
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:38
Re: A co tady neustále píšu???
Přesně tak to je, všechny trumfy má v ruce čína. Evropa nemá nic. Jen totálně zlikviduje svůj průmysl.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 19:23
MG 4 Electric
Není třeba chodit daleko ani přemýšlet.


MG 4 Electric od 780 tis. znamená že evropská produkce EV je jen neprodejným šrotem a elektroodpadem!!!
Rozbalit vlákno
15
16. 5. 2023 19:46
Re: MG 4 Electric
Budou holt muset přidat :-!
16. 5. 2023 20:24
Re: MG 4 Electric
Nebo spis ubrat - na cene. :D
Btw BMW ma EV levnejsi nez odpovidajici spalovaky uz dnes...
17. 5. 2023 08:31
Re: MG 4 Electric
iX3 - od 70.310,-€
X3 - od 52.400,-€

iX1 - od 54.150,-€
X1 - od 39.650,-€

EV zodpovedajúce k spaľováku neexistuje. Má významne vyššiu hmotnosť a výrazne menší akčný rádius. Snaží sa to dohnať výkonom, čo sa prejaví len na zrýchlení, obvykle vykúpenom ešte menším dojazdom. Výsledkom je síce výkonnejšie ale podstatne menej použiteľné auto. EV stoja podstatne viac ako spaľováky, čiže tvrdiť, že sú lacnejšie, je v lepšom prípade omyl, v horšom klamstvo.
17. 5. 2023 09:09
Re: MG 4 Electric
Nemluvim o cene od. ;-)
18. 5. 2023 07:36
Re: MG 4 Electric
Ja som tiež nepísal iba o cenách. Čítaj aj ďalej.
ty hovoríš iba o tom, čo sa ti hodí.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:42
Re: MG 4 Electric
Absolutní nemysl a totální lež :-)
17. 5. 2023 13:51
Re: MG 4 Electric
bez si koupit nejakou russkou popelnici..
17. 5. 2023 14:37
Re: MG 4 Electric
Baryk je amerikánokárofil, takže vždycky má nějaký povoz vyrobený v SSA.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:17
Re: MG 4 Electric
Já nespojuju techniku a politiku, narozdíl od vás. Takže hdonotím techniku jen podle vlastností, ceny, designu a poměru cena/užitná hodnota, at to vyrobil kdo chce.

Tak si dej pohov a šoupej nohama.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2023 21:02
Re: MG 4 Electric
Přidej, přidej.
16. 5. 2023 20:23
Re: MG 4 Electric
Myslel jsem, ze jsi bojovnik za evropsky autoprumysl.
Ale ty jsi spis bojovnik za udrzitelnou spotrebu ropy, vid. ;-)
Avatar - KANKUNEN
17. 5. 2023 07:21
Re: MG 4 Electric
Já bych automotive tak přísně nedělil na ropný a elektrický. Třeba je napravit pravidla, nenabíjecí hybrid je papírově šikanován PHEV, doposud nejekologičtější malá auta typu Fabky vypadají na umření.
17. 5. 2023 09:44
Re: MG 4 Electric
Pro mala mestska auta je EV optimalni!
17. 5. 2023 07:26
Trollove
agenda trollu se otocila a jedou nove tema.

Misto opakovani myslenky jak jsou EV uplne k nicemu, nikdo je nechce a nemaji se podporovat se ted jede straseni jak to tu prevalcuji cinska EV.

Kupodivu jim nevadi tvrdit opak toho co drive. To je jedna ze znamek, ze se jedna o trolla.

Stoji take za pozornost ktere jmena a jak synchronizovane presla na nove tema.
Rozbalit vlákno
10
17. 5. 2023 07:49
Re: Trollove
Prodejní čísla hovoří jasně. Tolik k prodejním úspěchům.

To, že jsou některé vlády EU schopny nepřímo dotacemi podporovat čínský nebo americký průmysl je věc další.
Avatar - Alexander the Great
17. 5. 2023 08:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:41
Re: Trollove
Sám seš Troll, Hammuno :-)
Avatar - KANKUNEN
17. 5. 2023 09:45
Re: Trollove
My tady v Evropě jsme schopni vyrobit za stejné prachy jako v Číně. Energii umíme vyrobit levně a čistě z atomu, automatizace je na tak vysoké úrovni, že platy dělníků cenu neovlivní a kromě toho v Číně mají už platy slušné. Celý problém je, že v Evropě je na vše přisátý nicnedělající papírový vřed. Šroubek vyrobený a šroubek vyrobený a 5x certifikovaný udělá stejnou práci, jen stojí 5x víc.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:49
Re: Trollove
To sou totální nemysly co píšeš a LZI.

V číně nemaj energetickou brzu, takže fabrika nakupuje 1 KWh z uhelný elektrárny za 0,80 Kč. Běž se zeptat českejch/unijních firem, za kolik jí kupují ony.
2) čína si vozí suroviny od kamarádů z afriky, kde si je sama těží, od kamarádů z jižní ameriky a překupuje z ruska. Odkud kupuješ ty a za kolik?
3) čínan nemá roboty, CNC mašiny atd vid. jasně. Když si to umí sehnat pokoutně rusák pod sankcemi, tak aby si to nekoupil čínan s daleko většími možnostmi

Nemáte nejmenší šanci. V Ekonomické válce prohrajete a budete ZLIKVIDOVANI - čínou, indíí za pomoci jejich kamrádů z jižní ameriky, ruska, arábie a afriky.
navíc 70% těchto zemí USA a EU nenávidí a jen naoko se tváří, že sou kamarádi aby mohli obchodovat.
17. 5. 2023 10:44
Re: Trollove
S tim by se dalo souhlasit, Kankunene. :yes:

Nemusime se tu v EU zbytecne podcenovat.
17. 5. 2023 13:53
Re: Trollove
ano hovori, 10,6 milionu ev rocne z 67mil aut celkove celosvetove. Vzestupnej trend, co chces vic..
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 09:40
Re: Trollove
Napsal čínskej agent placenej čínou za podporu OZE a EV, což sou věci, kde je čína prakticky monopolní dodavatel a kde jí vyhovouje totální likvidace evropského průmyslu :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

To je komedie vid, zelenej Borisove
Avatar - KANKUNEN
17. 5. 2023 09:54
Re: Trollove
Bariku, rád bych znal tvé myšlenkové pochody i ty Hendlyho myšlenky mají stále nějaký stejný směr, ale ty v tom máš guláš. Obdivovatel ruského šrotu plive na mnohem vyspělejší Čínu.
rusácké auta - super, čínská - šroty, VW - šrot, ameriky - super. No úplně přesně naopak.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 10:02
Re: Trollove
Můj směr je jasný - nulová tolernace pro zelené neomarxistické utopisty, navazující na vědecko-technické fantasmagorie svých rudých sovětských předchůdců.
Snažících se oponenty zdiskreditovat jako ruské trolly přičemž sem tady nenapsal už pekelně dlouho nic , kde bych podporoval rusko a jeho politiku a dlouho ani nic o ruské technice. Takže lži. A kdo podporuje fosil je rusák, hele ropu těží i arab. Jak se pozná ruskej troll od saudského?

Takže změna strategie jedine v tom, označit tyto lidi jako agenty Pekingu, protože oreintace na Ev, zelený aktivisti, OZE, likvidace evropského průmyslu plně vyhovuje Číně a jejím zájmům ovládnout Evropu. Ostatně nepíšu to jen já, už sem sem dával patřičné podklady, kde to zminují jiní, vysokošlkolsky vzdělaní lidé, že všichni kdo koupou za dekarbonizaci, EV a OZE podporují Peking. A často jsou jím i placeni, stejně jako předtím byli palceni Gazpromem, který rovněž podporoval OZE v Evropě, protože dobře věděl že to povede z závislosti na ruském plynu při jejich vykrývaní v zimě, kde tyto nesmysly nic nedávaj.

Ameriky sou super auta ano.
Ruská auta sou robustní a jednoduchá a levná
A stará bristká auta maj krásné interiéry a elekgantní design a poctivé materiály

Proto mě víceméně jiná auta nezajímaj, až na pár vyjimek z Itálie.
17. 5. 2023 07:52
Čínská auta nebrat
Tak ono z nenažranosti vzniká přežranost a potom přichází kocovina. Je zvláštní že se nikdo nezamýšlí nad tím, že 1) Čína je největším věřitelem a USA i země EU největšími dlužníky. Kde budete na ty čínské věci pořád brát? 2) Kdyby došlo ke konfliktu s Čínou nebudete mít nic. Počítače, mobily už jsou jen z Číny. Proč i auta? 3) Z liberálního pohledu. Pokud nějaká země dlouhodobě žije v negativní obchodní bilanci je jasné že to bude problém - znamená to že nefungují ekonomické mechanismy a měli se dávno změnit 4) Z národoveckého politického i vojenského hlediska. Pokud nějaká země kdysi technologicky na úrovni čím dál víc technologicky zaostává a moderní technologie dováží má to vláda alespoň omezit dovoz 5) Když nefungují ekonomické mechanismy a vlády nemají rozum, měli by ho mít alespoň lidé a čínské auta nekupovat. Zatím máme ty evropské, až nebudou bude konec! 6) Čína je komunistická, a začíná být výbojná. Koupí čínského zboží podporujeme čínské zbrojení a nesvobodu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Alexander the Great
17. 5. 2023 08:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2023 10:21
Re: Čínská auta nebrat
Shodneme se až na tom, že já klidně budu nakupovat produkty z Číny vč. aut.
Protože jestliže se stejně evropský výrobce chová tak, že baterky, čipy a další komponenty doveze z Číny a tady mi to jen smontuje, tak nevidím jediný důvod za takovýto produkt platit řádově vyšší ceny než za produkt Čínský.
A že to je špatně? Je. Ale když se jiní chovají tak jak se chovají, tak já hlavou zeď prorážet nebudu.
A ano, PC ze kterého píšu vyrobili v Číně, mobil, z kterého volám vyrobili v Číně atd. atd. Tak to je.
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2023 10:55
Uz buducorocne predaje v eu
Povedia viac... tento rok je este len akymsi tichom pred burkou... ten skutocny cinsky narast predaja aut v eu este len pride.... Nio, MG go :yes:
Rozbalit vlákno
2
17. 5. 2023 11:28
Re: Uz buducorocne predaje v eu
Zaujímavé bude BYD, ak sa rozhodne intenzívne expandovať, meiner Meinung nach :-!

MG spravilo nejaký vstup, ale na veľké čísla nemá kapacity.
NIO je okrajová automobilka s dobrým PR.
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 11:44
Re: Uz buducorocne predaje v eu
8% podíl ve třídě SUV kategorie B za duben https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

a 6,4% podíl za 1-4/ 2023 jen v naší zaprděný zemičce.

V řeči pořadí 4. místo v dubnu za trojicí Yaris Cross, Suzuki C- Cross a Hyundai Kona a stejně tak i celkově 4 místo.
467 ks za 4 měsíce s jedním modelem, celkově 652 ks s dvěma modely.
Hodně slušný čísla, co by za ně jiní dali :-) :-) :-)
17. 5. 2023 13:39
Slo to rychle
vlastne stacilo jen par mesicu a vsechny ty reci, clanky atd o tom jak elektromobil je konec individualni mobility atd se ukazuji jako naprosty nesmysl.

MG4 pod 800 tis. v pulce roku 2023.

A tady je diskuze jestli je 2035 brzo na zakaz spalovaku.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
17. 5. 2023 13:47
Re: Slo to rychle
Realita je, že těch 800 tis Kč cca 60-70% čechů jako soukromých osob na nové auto nemá. A z těch 30% co má, kupuje 10% trošku jiná auta.

Takže reálně zbývaj firmy, stát a 20% soukromejch osob coby potencionální kupci.
Pro zbytek ojetiny systémem Kuba, dokud EU nedá benzín za 100 kč nebo s tím nezakáže lidem jezdit.

A pořád není vyřešeno čím to ty lidi budou nabíjet, po vypnutí uhelek.

Motáš se v Kruhu, Borisove.

A další věc je, že spousta lidí to nechce z principu a chce jezdit spalovákem. Akorát sem ty lidi bohužel nechodí.
17. 5. 2023 13:59
Re: Slo to rychle
EV uz dnes cenou dorovnavaji spalovaci auta. V pulce roku 2023.

Tedy stav ktery nejen zde plno odpurcu EV oznacovalo za nerealny.

A do roku 2035 je jeste daleko.
Avatar - posledni_skaut
17. 5. 2023 20:50
Re: Slo to rychle
Nevíte prosím kde jsou ty proroci a chytraci, kteří tesle predpovidali krach do pár měsíců?
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:19
Re: Slo to rychle
Který Ev auto stojí pod 300 tis kč?

Já že takových spalováků šlo před covidem v roce 2019 koupit desítky. Umělý zdražení díky covidu, cen energií (energieverde+green deal tomu výrazně pomohly), zdražování díky emisním a nařízením v EU mě nezajímá a neberu v potaz. Mimo EU je za prodejní cenu 300 000 kč včetně dph možno nakoupit cca 300 modelů aut se spalovacím motorem. do cena 800 000 kč cca 700 modelů včetně amerických spalováků
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2023 18:00
Kdo to kupuje?
Snad leda proRuskoČínští dezoláti, kterým se stýská po NDR... Nikdo jiný mě nenapadá. Protože ušetřit řekněme 200tis a jezdit kvůli tomu v čínském autě jako totální loser a dezolát, tak to je fakt terno. :no: :no: :D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2023 20:14
Re: Kdo to kupuje?
No, možná jsi to ještě nepochopil, ale čínský autoprůmysl díky eurohujerské politice a díky hamižnosti evropských značek dávno už předběhl ten evropský.
V Číně umí vyrobit BMW, Audi a další. A umí to levněji nez v Evropě.
A bohužel už umí i vyvíjet auta. A vzhledem k tomu, že EV smazalo náskok Evropy na NULA, tak startovací čára je pro Evropu i pro Čínu shodná. A v elektronice nebo bateriích jsou dokonce mnohem dál Evropa.
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2023 21:57
Re: Kdo to kupuje?
no a? Stejně bych si takový prokremelský krumpl nekoupil (i kdyby to umělo studenou fúzi) :no: :D
Avatar - rohYpnol
18. 5. 2023 16:46
Re: Kdo to kupuje?
Jistě. Radši si koupíš třeba Škodu, která má čínské jen čipy, baterie, elektroniku a prokremelská vůbec není co?!?
Avatar - posledni_skaut
17. 5. 2023 20:48
Re: Kdo to kupuje?
Nemám rád dezolaty, Ruskem opovrhuji a Čína mě také štve, ale takto přísný bych nebyl. Spousta lidí má menší příjem a musí si kupovat pouze to, na co má finance.
A k elektromobilite a Vašemu názoru - jedna z věcí která mě na přechodu na EV a OZE těší nejvíc je, že do Ruska bude proudit čím dál tím méně financí za Fosilní paliva.
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2023 21:55
Re: Kdo to kupuje?
Jako OK, souhlas, že aktuálně je určitě lepší posílat peníze do Číny než do Ruska. Jestli je to ale nějak dramaticky lepší dlouhodobě, tak tím si nejsem až tak jistý (bohužel) ;-)
Avatar - posledni_skaut
18. 5. 2023 05:36
Re: Kdo to kupuje?
Čína není žádná výhra, ale podívejte se kolika ozbrojených konfliktů se za posledních 30 let zúčastnila a kolika se zúčastnilo Rusko (kkt pUtin). Stále straší s Tchaj-wanem, ale Číňané jsou zejména obchodníci a poslední rok můžou s popcornem v ruce sledovat, že napadat cizí státy se nevyplácí. A když k tomu přičtete fakt, že v USA začal platit Battery Act, v rámci kterého bude investováno 8500 miliard korun do podpory těžby a rafinace kovů pro baterie a do výzkumu a výrobních kapacit na baterie a že něco podobného se plánuje i v EU, tak bych se závislosti na Číně tolik nebál.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:24
Re: Kdo to kupuje?
Jasně hammuno a kde se ty suroviny budou anlézat, když se nachází na území ruska, afriky ovládané čínou a ruskem, jižní ameriky co kamarádí s ruskem a čínou?
A zbytkem asie typu Mongolsko, které opět akamrádí s ruskem a čínou

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
18. 5. 2023 08:22
Re: Kdo to kupuje?
sice máš doma 70 procent věcí z Číny, ale nic bys od nich nekoupil:)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:32
Re: Kdo to kupuje?
a co není madei in china je vietnam, bangladéš, thajsko kamodža, malajsie (hadry, obuv , tašky, kabelky atd) nebo Korea (elektronika ) a byly tu i prudkuty made in russia (v Ikee skleničky, v bauhuasu OSB desky, nábytek, pneumatiky nokian, penumatiky kama, oleje Lukoil atd)

Naopak mimo potravin je prolbém koupit něco vyrobeného v EU, ještě tak zubní kartáčky a ústní vody a kosmetiku, to ještě plácaj švýcaři, frantíci, němci švédové a pár dalších zemí.

i většina automobilových dílů je dnes made in china, i panumatiky nečínských výrobců už se dělaj v číně atd
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:20
Re: Kdo to kupuje?
Sám seš zelenej dezolát placenej čínou, všichni kdo horují pro EV, OZE a dekarbonizace sou agenti Pekingu. Je to v přímém zájmu Pekingu.
18. 5. 2023 08:21
Nelogicky keci proti EU
Překvapuje mě, kolik jedinců tady nechápe elementární logiku. Lidi tu obviňují EU, že svým zeleným šílenstvím podporuje čínský průmysl a zabíjí ten evropský. Ale ono je to právě naopak. EU se snaží ten evropský průmysl udržet při životě - ale podle mě marně.

Fakta
1. Přestup k EV je už delší dobu jasný trend nejen v evropské, ale i čínské a americké politice.
2. EU si je vědoma toho, že evropské automobilky v tomto trošku zaspaly (proti Tesle, Číňanům).
3. EU proto nutí své automobilky k rychlejšímu přechodu na EV. Kdyby to nedělala a kdyby se v Evropě i nadále jelo na ICE, tak by to pro evropské automobilky udělalo jen dočasný polšťář - ale o to rychlejší by byl potom kolaps. Protože svět by mezím v EV úplně utek a evropské automobilky by pak v tomto oboru už byly zcela nekonkureceschopné.
4. Je proto dobře, že EU se snaží dokopat evropské automobilky, aby se aspoň trošku probudily. Podle mého názoru to stejně nepomůže a celý obor bude ovládnut Čínou a Asií, podobně jako dřív např. výroba mobilů či jiné elektroniky.

V každém případě ale myslím, že je to trošku jinak, než to podávají Barik a spo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 11:23
Re: Nelogicky keci proti EU
Přímým zájemem Pekingu je aby se tady vypnuly uhelky, jelo jen na OZE, prodávaly jen EV auta a zkrachoval tu evropský průmysl. Čína toto všechno dodá, zkrachovalé firmy zkoupí a ovládne a ovládne tu naprosto trh.
18. 5. 2023 12:37
Re: Nelogicky keci
Ono je asi lepší to nebrat moc vážně. Místní diskuzní komedie pod velením čaroděje ze země Ozz je toho jasným úkazem. Bohužel na straně dobra jsou poměrně slabí herci (Hammuna, Vito, Hendly), kteří si pamatují jen krátké navrčené repliky a nemají žádné osobní názory ani zkušenosti. Strana dezolátů je o moc zábavnější a jsou vybaveni i schopností diskuze se zapojením vlastní hlavy a zkušeností. Bohužel podobně to vypadá i u politických figur. Jak čeští reprezentanti, tak postavičky z Evropské komise jsou velmi nepřesvědčiví a asi mají i schválně napsaný špatný scénář, aby vypadali ne úplně chytře. Poměrně dobře mě pobavila německá ministryně zahraničí Annalena Baerbocková, když v Číně reagovala na nezáludný dotaz čínské novinářky ohledně progresu vyšetřování sabotáže plynovodů Nord Stream. http://news.cgtn.com/…jRnVK/index.html
Avatar - Ondore
18. 5. 2023 16:54
Re: Nelogicky keci proti EU
Súhlas. Podľa argumentov ktoré tu padajú by sa dalo odvodiť, že každý kto hovorí, že máme chodiť po ulici oblečení je agent Pekingu. Veď vieme, ako svet závisí od čínskeho odevného priemyslu...
Dávno som nebol na Tvojom blogu, ste stále v zahraničí, alebo už si späť a užívaš si oblú stenu? :-)